sprintin jakohihna(t)
Valvoja: Moderators
sprintin jakohihna(t)
onko tietoa mitä maksaa hihnanvaihto operaatio tohon autoon ja missä päin oulussa sellanen hoituis?
DA:sta kyselin niin vastaus oli tyyliin: "jos jostaki osat löytyy niin ehkä n. 600, voi olla enemmänkin, en osaa sanoa"..
ei oikein uskalla tänne jyväskylään sitä autoa 6 vuotta vanhoilla hihnoilla ajella, vaikka niillä ei kilometrejä pitäis olla kuin n. 5000...
DA:sta kyselin niin vastaus oli tyyliin: "jos jostaki osat löytyy niin ehkä n. 600, voi olla enemmänkin, en osaa sanoa"..
ei oikein uskalla tänne jyväskylään sitä autoa 6 vuotta vanhoilla hihnoilla ajella, vaikka niillä ei kilometrejä pitäis olla kuin n. 5000...
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Oulun palstakollegat varmaan täydentävät, mutta näitä keskusteluja seuratessa on tarttunut tajuntaan Virho & Raitio, josta ilmeisemmin useilla myönteistä kokemusta.
Osia näyttäisi olevan esim. Motonetissa, jossa hihnat + kiristimet maksavat 59 euroa. Kannattaa tosin varmistaa että on oikeaa mallia, samaa hihnaa tosin tarjotaan kaikkiin tuon ikäisiin boksereihin (Sprint + 33) mutta Motonet ei aina listaa osia oikein. Samalla jos laittaa laturin hihnan ja vaikka vesipumpun niin jää vieläkin alle satasen.
Osia näyttäisi olevan esim. Motonetissa, jossa hihnat + kiristimet maksavat 59 euroa. Kannattaa tosin varmistaa että on oikeaa mallia, samaa hihnaa tosin tarjotaan kaikkiin tuon ikäisiin boksereihin (Sprint + 33) mutta Motonet ei aina listaa osia oikein. Samalla jos laittaa laturin hihnan ja vaikka vesipumpun niin jää vieläkin alle satasen.
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Tervetuloa foorumille!
Itselläni on ollut parikin Sprintiä mutta hihnanvaihtoa en ole niihin tehnyt. Rakenne on kuitenkin aika simppeli, tosin jotakin voi joutua purkaman pois että pääsee käsiksi hihnaan. Täällä löytyy tietoa varmasti tuosta Sprintin hihnanvaihdosta, joten unohda se Delta ja ota selvää missä paikallisessa korjaamossa tuo hoituu vähintään puoleen Deltan hinnasta.
Osatkaan ei pitäisi olla kalliita Sprintiin.
Itselläni on ollut parikin Sprintiä mutta hihnanvaihtoa en ole niihin tehnyt. Rakenne on kuitenkin aika simppeli, tosin jotakin voi joutua purkaman pois että pääsee käsiksi hihnaan. Täällä löytyy tietoa varmasti tuosta Sprintin hihnanvaihdosta, joten unohda se Delta ja ota selvää missä paikallisessa korjaamossa tuo hoituu vähintään puoleen Deltan hinnasta.
Osatkaan ei pitäisi olla kalliita Sprintiin.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Kyllä, kaksi hihnaa (samanlaiset), ja kiristimet vasen ja oikea (erilaiset).irmeli kirjoitti:eikö niitä kaks pidä niitä hihnoja olla ja mites niiden rullien kans?
Nyt tietysti jos edellisen vaihdon jälkeen ei ole tosiaan ajettu kuin tuo 5000 ja JOS nuo kiristäjät on edelliskerralla vaihdettu, niin silloin varmaan riittää kun uusii pelkät hihnat. Jotkut ovat sitä mieltä että bokserin kiristäjiä ei tarvitse uusia kuin joka toisella kerralla. Eihän kiristin mihinkään happane vaikka aikaa kuluisi, tosin siinäkin taitaa olla se muovinen hihnapyörä mutta ei tuon nyt luulisi ajamattomana miksikään menevän. Eivät tosin maksa kuin 23 rahaa kappaleelta, joten voi olla turhaa säästöä. Ja tosiaan vesipumppu ja laturin hihna (kiilahihna) menevät kätevästi tuossa samalla (vesipumppu ei välttämättä ollenkaan kätevästi jos on kunnolla jumissa, mutta sen vaihtaminen myöhemmin edellyttää kuitenkin jakopään purkamista joten kannattaa harkita samalla).
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Kyllä se kiristin voi hapantua seisoessakin, jos seistään tarpeeksi pitkään ulkona. On tuossa yksi kone projektina, jossa kiristin oli ruostunut jumiin, vaikka tuskin kovin paljoa oli kilometrejä takana. Seisonut kyllä vuosia, katollakin kasvoi jo jäkälää... Arvailisin kuutta vuotta? Pitkään seisoneessa autossa on yleensä muutakin laitettavaa, ainakin öljyt kannattaa vaihtaa ja laatikostakin tarkistaa, samoin kaikkien suojakumien ja tiivisteiden kunto. Vuosia seisseen koneen pyörittämistä en suosittelisi, jos hihnat on seisseet saman ajan.