156 kytkin
Valvoja: Moderators
156 kytkin
Tervehdys hyvät foorumilaiset!
Olisi kysymys 156 V6 kytkimestä, auto on 2001 mallinen ja ajettu 95tkm
Tuossa tyyppivika listassa oli mainittu että polkimen tulee olla jäykkä mutta ei liian jäykkä, mikä on liian jäykkä/ mitä on vikana jos on liian jäykkä.
Onko siinä neste vai vaijeri kytkin?
Millaisia korjaus kustannuksia olisi tulossa?
Olisi kysymys 156 V6 kytkimestä, auto on 2001 mallinen ja ajettu 95tkm
Tuossa tyyppivika listassa oli mainittu että polkimen tulee olla jäykkä mutta ei liian jäykkä, mikä on liian jäykkä/ mitä on vikana jos on liian jäykkä.
Onko siinä neste vai vaijeri kytkin?
Millaisia korjaus kustannuksia olisi tulossa?
- jiigee
- Viestit: 333
- Liittynyt: 20 Helmi 2007, 14:05
- Car(s): GT 3.2 -05
Ex 156 2.5 V6 -03 - Paikkakunta: Tampere
Verrattuna perusooppeliin tai toyotaan, on V6:n kytkin kunnossa ollessaankin jäykempi, ei mikään muovisen lätkän oloinen. Hydraulinen kytkin. Mulla oli polkimesta vajaan vuoden aikana tullut tosi jäykkä, se alkoi laittamaan vastaan todella lujasti puolessa välissä liikerataa. Lisäksi liikkeessä oli "pykäliä", se ei mennyt samalla voimalla pohjaan asti. Lisäksi saattaa kuulua naksumista --> vaihtoon. Autolla oli ajettu melko lailla saman verran kuin sunkin V6:lla. Painelaakeri siellä kai veteli viimeisiään, en tiedä. Kaikki vaihtoon vaan. Joku jossain pelotteli, että koska on hydraulinen, saattaa se kytkimen vipu hajottaa kiinnityspisteensä laatikossa jos menee oikein jäykäksi asetelma eikä pääse voima perille. Kai se teoreettisesti voisi ollakin mahdollista. Kytkinpaketin vaihto auttoi, kukkaro keveni 780€, mutta keveni kytkinkin vähintään yhtä paljon.
Kun oikein yrittää ja sitten onnistuu, siihen on tyytyminen.
Vähän tarkennuksia:
Kytkimessä on parin sentin tyhjä liike alussa ilmeisesti ilmaa käyttää kai samaa nestettä kuin jarrut?
Loput matkasta on tasaisen jäykkä hieman jäykempi kuin muissa v6 mallisissa mitä olen ajanut. kytkin kuitenkin toimii, irroittaa eikä luista.
Kytkin on ollut viimeisen 10tkm ajan täysin samanlainen joten luulisi että olisi porsinut jo jos asetetlma tai painelaakeri olisi loppu????
Kytkimessä on parin sentin tyhjä liike alussa ilmeisesti ilmaa käyttää kai samaa nestettä kuin jarrut?
Loput matkasta on tasaisen jäykkä hieman jäykempi kuin muissa v6 mallisissa mitä olen ajanut. kytkin kuitenkin toimii, irroittaa eikä luista.
Kytkin on ollut viimeisen 10tkm ajan täysin samanlainen joten luulisi että olisi porsinut jo jos asetetlma tai painelaakeri olisi loppu????
sanoisin että kytkin alkaa olla loppusuoralla, voihan sillä ajaa vielä pitkäänkin? En tiedä onko jäykällä kytkimellä ajamisessa mitään vaaraa siitä että rikkoo jotain muutakin?
Omalla oli ajettu 123tkm kun se juuri vaihdettiin, ei sillä ollut kiva ajaa, niin jäykkä se oli, eikä naisväki suostunut rattiin lainkaan (plussa vai miinus? )
Omalla oli ajettu 123tkm kun se juuri vaihdettiin, ei sillä ollut kiva ajaa, niin jäykkä se oli, eikä naisväki suostunut rattiin lainkaan (plussa vai miinus? )
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Lueppa tuo ketju läpi: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=5 ... kin+naksuu
Polkimen tyhjästä liikkeestä tuli vain mieleen...
Polkimen tyhjästä liikkeestä tuli vain mieleen...
- RockinTetsi
- Viestit: 156
- Liittynyt: 27 Syys 2007, 22:49
- Paikkakunta: Nokia
Ilmausruuvi löytyy siitä akun alta, vaihdelaatikon päältä.RockinTetsi kirjoitti:Käytämpä topikkia hyväkseni ja kysäisen, että kuinka tuo 156:sen kytkin ilmataan? Mulle vaihdettiin jokunen aika sitten koko asetelma, mutta tuntuu että eivät ole ilmanneet sitä kunnolla.
Kannattaa ostaa vaikka Motonetista ilmausletku, jossa on jousi ja kuula toisessa päässä. Maksoi muistaakseni 2€
Helpottaa kummasti ilmausta ja nesteen vaihtoa. Itseltäni vaihdoin kaikki jarru ja kytkinnesteet. Kytkimen puolelta tuli sellaista tosi mustaa mömmöä letkun täydeltä.
- RockinTetsi
- Viestit: 156
- Liittynyt: 27 Syys 2007, 22:49
- Paikkakunta: Nokia
Onko se siinä heti jossakin näkyvillä? Akku varmaan tarvii sitten irroittaa? Yritin aiemmin etsiä sitä mutta jöysin vain pari kumitulppaa joiden alla ei ollut oikein mitään. Toisen alla oli vähän ilmausruuvin näköinen "tappi" mutta siinä ei ollut mitään millä sen saisi auki...jartuo kirjoitti:Ilmausruuvi löytyy siitä akun alta, vaihdelaatikon päältä.RockinTetsi kirjoitti:Käytämpä topikkia hyväkseni ja kysäisen, että kuinka tuo 156:sen kytkin ilmataan? Mulle vaihdettiin jokunen aika sitten koko asetelma, mutta tuntuu että eivät ole ilmanneet sitä kunnolla.
Kannattaa ostaa vaikka Motonetista ilmausletku, jossa on jousi ja kuula toisessa päässä. Maksoi muistaakseni 2€
Helpottaa kummasti ilmausta ja nesteen vaihtoa. Itseltäni vaihdoin kaikki jarru ja kytkinnesteet. Kytkimen puolelta tuli sellaista tosi mustaa mömmöä letkun täydeltä.