Ihmellinen tyhjäkäynti kylmänä..
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 44
- Liittynyt: 06 Marras 2006, 00:19
- Car(s): ex-156 SW 2.0 JTS
- Paikkakunta: Haukipudas
Ihmellinen tyhjäkäynti kylmänä..
Oiskos kellään vinkkiä, mistä etsiä vikaa kun 156 1.8 super -04 rytkyttää tyhjäkäynnillä.. Tuntuu niin kuin kävisi kolimella, mutta kaasua polkaistessa ottaa kierroksia kyllä hyvin. Työmatkan ajettuani (n. 25 km) tyhjäkäynti on tasainen. niin ja lämpömittari ei nouse oikein yli 70 asteen paitsi kesähelteellä madellessa.
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Re: Ihmellinen tyhjäkäynti kylmänä..
No termari on ainakin sökönä noista lämmöistä päätellen.Tuomari kirjoitti:Oiskos kellään vinkkiä, mistä etsiä vikaa kun 156 1.8 super -04 rytkyttää tyhjäkäynnillä.. Tuntuu niin kuin kävisi kolimella, mutta kaasua polkaistessa ottaa kierroksia kyllä hyvin. Työmatkan ajettuani (n. 25 km) tyhjäkäynti on tasainen. niin ja lämpömittari ei nouse oikein yli 70 asteen paitsi kesähelteellä madellessa.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Joitain kymppejä ne maksaa, katso vaikka näistä jos löytyis suoraan nettikaupasta, muuten soittamalla:Tuomari kirjoitti:paljonkos noi termarit maksaa suunnilleen?
www.heikka.fi
www.tmuukkonen.fi
www.motonet.fi
laitoin tuohon ylemmäs ketjun, jossa kerrotaan juuri samasta viasta, jotta lueppa se "Tuomari".
Neljä kuukautta siedin superini rynkyttävää tyhjäkäyntiä.
Käynti oli kuin yksi muki olisi pois pelistä, koneen ollessa ns. puolilämmin, kierrosalueella 1200...1000. Lämpimänä ei mitään oireita, otti hyvin kierroksia jne.
Ja kun vihdoin DA:n sain uskomaan, että onhan myllyssä jotain vikaa (otin yhteyttä Deltamotoriin ja sieltä tuli vissiin komento), alettiin vikaa todella etsimään, testerit eivät näyttäneet mitään.
Vika löytyi viikon etsinnän jälkeen: ajoituksenmuuntimen venttiili jumitti määrätyssä lämpötilassa, määrätyillä kierroksilla. Ventiiliä putsattiin ja kait vähän hiottiin, nyt on superi pelittänyt loistavasti.
Vahinko vaan, superini vaihtaa kotia tammikuussa !
Neljä kuukautta siedin superini rynkyttävää tyhjäkäyntiä.
Käynti oli kuin yksi muki olisi pois pelistä, koneen ollessa ns. puolilämmin, kierrosalueella 1200...1000. Lämpimänä ei mitään oireita, otti hyvin kierroksia jne.
Ja kun vihdoin DA:n sain uskomaan, että onhan myllyssä jotain vikaa (otin yhteyttä Deltamotoriin ja sieltä tuli vissiin komento), alettiin vikaa todella etsimään, testerit eivät näyttäneet mitään.
Vika löytyi viikon etsinnän jälkeen: ajoituksenmuuntimen venttiili jumitti määrätyssä lämpötilassa, määrätyillä kierroksilla. Ventiiliä putsattiin ja kait vähän hiottiin, nyt on superi pelittänyt loistavasti.
Vahinko vaan, superini vaihtaa kotia tammikuussa !
"pappa-alfisti"
-
- Viestit: 223
- Liittynyt: 13 Elo 2004, 04:22
Tuo vika kuulostaa ihan siltä että pitäis varmaan syventyä tuohon puoleen omassakin autossa, ihan vain kaiken varalta...
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=12614
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=12614
- Tommi
- Viestit: 592
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Eipä ollut hihna poikki. Eikä mitään muutakaan. Lähti torstaina Deltalla käyntiin, kun avaimesta väänsi.Avautumisketjussa allekirjoittanut kirjoitti:Ei sitten eilen aamulla lähtenyt 156 käyntiin. Tai sen verran lähti, että alkoi kauhea kolina kuulua konetilasta. Olisikohan hihna perkele mennyt. Vaihdettu noin vuosi ja 10tkm sitten.
Tänään lähti aamulla hinausauton kyydissä kohti Deltaa. Saa nähdä, kuinka iloisia uutisia tulee.
Huoltovastaava kyllä osasi heti puhelimessa kysyä, olinko mahdollisesti edellisenä päivänä ajanut vain hyvin lyhyen matkan.
Olin tosiaan lauantaina vain siirtänyt autoa pihassa. Ja sunnuntaina ei lähtenyt enää käyntiin.
Nähtävästi joku kylmärikastus oli jäännyt päälle, ja siksi ei käynnyt tai kävi eri pytyillä miten sattuu. Sen verran hurjalta kuitenkin kuulosti, etten uskaltanut jatkaa yrittämistä.
Kaverin 3.2 Brerassa oli vastaavan tapainen ongelma. Se ei meinannut lähteä käyntiin, kun edellisenä päivänä oli siirtänyt pihassa pari metriä. Ei kuitenkaan pitänyt mitään kolinaa.
Onko muilla vastaavia kokemuksia?
-tommi
Ihmeellinen tyhjäkäynti kylmänä
Otin tuosta topicista kiinni kun en parempaakaan löytänyt.
Oma 164:n kun käynnistetään niin, alkaa käydä mielestäni liian korkeilla
kierroksilla n. 2000-3000 rev/min. Kyllä sen moottorin korkean kierrosluvun
ymmärtäisin jos, konetta käynnistettäisiin ulkona kylmässä mutta, kun
minulla on etuoikeus omistaa lämmin talli niin, ihmetyttää siksi.
Kone käy noin viitisen minuuttia niillä kierroksilla sitten kyllä alkaa las-
keutua normaaliksi hiljakseen kun kone saavuttaa lämpöä lisää. Kyllähän
ymmärtäisin että , tyhjäkäyntitasaajan venttiili on kiinni alussa jolloin
seos on rikkaalla kierrosten ollessa suuria, mutta miksi lämpimästä tallis-
ta tilanne on tämä.
Sanokaa nyt alan koulutuksen saaneet ja muutkin kokeneet onko tämä
vain luuloa vai onko tässä jokin kikka takana.
Minulla on ihan samanlainen 89-mallinen 164:n ,eikä se ollut samaa.
Olisiko lämpötila-anturin kunnolla jotain tekemistä asian kanssa.

Oma 164:n kun käynnistetään niin, alkaa käydä mielestäni liian korkeilla
kierroksilla n. 2000-3000 rev/min. Kyllä sen moottorin korkean kierrosluvun
ymmärtäisin jos, konetta käynnistettäisiin ulkona kylmässä mutta, kun
minulla on etuoikeus omistaa lämmin talli niin, ihmetyttää siksi.
Kone käy noin viitisen minuuttia niillä kierroksilla sitten kyllä alkaa las-
keutua normaaliksi hiljakseen kun kone saavuttaa lämpöä lisää. Kyllähän
ymmärtäisin että , tyhjäkäyntitasaajan venttiili on kiinni alussa jolloin
seos on rikkaalla kierrosten ollessa suuria, mutta miksi lämpimästä tallis-
ta tilanne on tämä.
Sanokaa nyt alan koulutuksen saaneet ja muutkin kokeneet onko tämä
vain luuloa vai onko tässä jokin kikka takana.
Minulla on ihan samanlainen 89-mallinen 164:n ,eikä se ollut samaa.
Olisiko lämpötila-anturin kunnolla jotain tekemistä asian kanssa.

Todellinen tieto perustuu aina kokemukseen
( Kiinalainen sananlasku)
( Kiinalainen sananlasku)