Jarrulevyjen pölypeltien vaihto 164:ssä
Valvoja: Moderators
Jarrulevyjen pölypeltien vaihto 164:ssä
Kun en löytänyt sopivaa topicia aiheesta niin, ajattelin kysyä neuvoa.
Jos sivujen käyttäjillä on kokemusta, ruostuneiden peltien vaihdosta
niin olisin kovin kiitollinen ohjeista. Viime katsastuksessa katsastaja
huomautteli peltien kunnosta ja oli hilkulla ettei hylännyt. Tietääkseni
asia ei ole mikään turvallisuutta vaarantava tekijä- kai vain kosmeettinen
vika. Sen kyllä arvaan että korjaus vaatii levypyörän poiston. Kuinka
muu sitten ? Esim. pitääkö laakerikin vaihtaa samalla?
Jos sivujen käyttäjillä on kokemusta, ruostuneiden peltien vaihdosta
niin olisin kovin kiitollinen ohjeista. Viime katsastuksessa katsastaja
huomautteli peltien kunnosta ja oli hilkulla ettei hylännyt. Tietääkseni
asia ei ole mikään turvallisuutta vaarantava tekijä- kai vain kosmeettinen
vika. Sen kyllä arvaan että korjaus vaatii levypyörän poiston. Kuinka
muu sitten ? Esim. pitääkö laakerikin vaihtaa samalla?
Todellinen tieto perustuu aina kokemukseen
( Kiinalainen sananlasku)
( Kiinalainen sananlasku)
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Jos autossa on jarrukilvet ollut tehtaalta lähtiessä niin ilmeisesti ainakin osa katsureista katsoo että niiden on myöhemminkin oltava paikallaan ja ehjiä. Kaikissa autoissa kun ei noita taida olla ollenkaan.
Muistaakseni kilven vaihto vaatii jarrusatulan ja -levyn irrotuksen, napaan (ja laakeriin) ei ainakaan tarvinnut koskea. Ostin kilvet joskus takavuosina Auto Azzurrosta, olivat mielestäni aika arvokkaat pellinpalat ainakin silloin joten kannattaa ehkä miettiä josko vääntelisi itse pellistä suunnilleen samanlaiset.
Muistaakseni kilven vaihto vaatii jarrusatulan ja -levyn irrotuksen, napaan (ja laakeriin) ei ainakaan tarvinnut koskea. Ostin kilvet joskus takavuosina Auto Azzurrosta, olivat mielestäni aika arvokkaat pellinpalat ainakin silloin joten kannattaa ehkä miettiä josko vääntelisi itse pellistä suunnilleen samanlaiset.
- Epäkelpokeräilijä -
Jarrulevyjen pölypeltien vaihto 164:ssä
Kiitos ! Neuvo tuli perille. Omatekoiset pellinpalat taitavat olla
paras ratkaisu, kun alkuperäisissä pelleissä on " reikäleivän "
muoto. Niitä ei saa paikalleen muulla tavalla kuin jarrulevy irroittamalla.
Omatekoisiin kannattaa sitten laittaa peltisaksilla "sektori"
auki jolloin pellin saa pujotettua paikalleen jarrusylinterin taakse.
paras ratkaisu, kun alkuperäisissä pelleissä on " reikäleivän "
muoto. Niitä ei saa paikalleen muulla tavalla kuin jarrulevy irroittamalla.
Omatekoisiin kannattaa sitten laittaa peltisaksilla "sektori"
auki jolloin pellin saa pujotettua paikalleen jarrusylinterin taakse.
Todellinen tieto perustuu aina kokemukseen
( Kiinalainen sananlasku)
( Kiinalainen sananlasku)
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
- Carlos
- Viestit: 1932
- Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
- Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15 - Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi
Mitenkäs www.heikka.fi