Jakopään hihnan vaihdosta ja muuta...
Valvoja: Moderators
Jakopään hihnan vaihdosta ja muuta...
Tästä on ollut varmaan juttua, mutta kun ei jaksa etsiskellä...
Kysyisin siis, että alfa 156 2.0 TS '99:llä on ajettu 197tkm, ja jakopää on vaihdetty 159tkm kohdalla, niin kauanko tällä oikein vielä uskaltaa ajella ennen seuraavaa vaihtoa? Mikä siis on 156 Alfojen jakopään hihnan JÄRKEVÄ vaihtoväli?
Jostain luin, että 60tkm, mutta monella on kilahtanut se jo 50tkm kohdalla?! Eli mitä tässä nyt uskoman... valaiskaapa :O
Toisekseen, mitenkä paljon jakopään hihnan vaihtaminen tulisi maksamaan, ja monenko tunnin hommeli se on? Tartteeko nostaa kone kokonaan ylös nosturilla, vai onnistuisko vaihto suht helposti vähänkin autojen kanssa pelanneen henkilön avulla ilman koneen nostoa?
Kysyisin siis, että alfa 156 2.0 TS '99:llä on ajettu 197tkm, ja jakopää on vaihdetty 159tkm kohdalla, niin kauanko tällä oikein vielä uskaltaa ajella ennen seuraavaa vaihtoa? Mikä siis on 156 Alfojen jakopään hihnan JÄRKEVÄ vaihtoväli?
Jostain luin, että 60tkm, mutta monella on kilahtanut se jo 50tkm kohdalla?! Eli mitä tässä nyt uskoman... valaiskaapa :O
Toisekseen, mitenkä paljon jakopään hihnan vaihtaminen tulisi maksamaan, ja monenko tunnin hommeli se on? Tartteeko nostaa kone kokonaan ylös nosturilla, vai onnistuisko vaihto suht helposti vähänkin autojen kanssa pelanneen henkilön avulla ilman koneen nostoa?
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Mulla on just 166nen pajalla. Oli tarkoitus vaihattaa öljyt ja putsarit ja tulpat nyt 100ssa tonnissa. Samalla kurkattiin jakohihnan ja kiristimen tilanne. Säätövara oli kiristimessä ihan lopussa eli koko jakopään hilut vaihtoon. Se ois korkannu pian.
Niin ja kilometrejä oli edellisestä vaihdosta aikas tasan 40 tkm ja aikaa 2 vuotta ja 2 kuukautta. Tuo olis viimeistään 50 tkm:n kohalla kilahtanut tai jo aiemmin.
Tästä lähin mulla vaihtuu jakopään hilut 40 tkm:n välein... elämä on.
Niin ja kilometrejä oli edellisestä vaihdosta aikas tasan 40 tkm ja aikaa 2 vuotta ja 2 kuukautta. Tuo olis viimeistään 50 tkm:n kohalla kilahtanut tai jo aiemmin.
Tästä lähin mulla vaihtuu jakopään hilut 40 tkm:n välein... elämä on.

MP
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Jakopään hihnan vaihdosta ja muuta...
Motonetistä osat ja järkevä vaihtaja (ei merkkiliike) niin ei maksa niin paljoa etteikö kannattaisi 40tkm/2v vaihtaa, eipähän tarvii jännittää.
Jos on näppärä käsistään niin onnistuu vaikka pihalla, riittää kun ottaa renkaan irti.cougar kirjoitti:Tartteeko nostaa kone kokonaan ylös nosturilla, vai onnistuisko vaihto suht helposti vähänkin autojen kanssa pelanneen henkilön avulla ilman koneen nostoa?
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Mulla oli osat 220 euroa, Motonetistä ja Heikalta. Jakohihna, tasapainoakselin hihan, kiristimet molempiin, laakeri ja vesipumpppu. Työt oli 250 euroa johon sisältyi öljynvaihto (pajan öljyt ja suodatin). Tämä siis Tampereella helmikuussa Hilvola & Salmisella.
Edit: Jos nyt tarvis osat ostaa, niin ostaisin kerralla kaikki Heikalta, säästyis juoksemisen vaiva... Osista kuvia albumissa.
Edit: Jos nyt tarvis osat ostaa, niin ostaisin kerralla kaikki Heikalta, säästyis juoksemisen vaiva... Osista kuvia albumissa.
Re: Jakopään hihnan vaihdosta ja muuta...
Jos tosiaan noin "helppoa" vaihto on, niin kyllä kai tuo kannattaa ihan itse (= minä ja kaverini, joka on Tojotien kanssa pelannut pitkään) vaihtaa eikä viedä kalliille korjaajalle vaihdettavaksi... Motonetistä saanee osat halvimmillaan? tai osan, eihän siihen tarvita kuin jakohihna?Rolle kirjoitti:Motonetistä osat ja järkevä vaihtaja (ei merkkiliike) niin ei maksa niin paljoa etteikö kannattaisi 40tkm/2v vaihtaa, eipähän tarvii jännittää.
Jos on näppärä käsistään niin onnistuu vaikka pihalla, riittää kun ottaa renkaan irti.cougar kirjoitti:Tartteeko nostaa kone kokonaan ylös nosturilla, vai onnistuisko vaihto suht helposti vähänkin autojen kanssa pelanneen henkilön avulla ilman koneen nostoa?
On muuten suhteellisen outoa, että autostani puuttuu moottorin vakaimen hihnat. Auto oli korjaamolla startin takia tuossa vähän aikaa sitten, ja asentaja vain huomasi "puutteen".. mutta tuntuu auto muutenkin toimivan :p kumma juttu.
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Aina pitää vaihtaa hihnan kiristin (ja ohjari) myös ja tarkistaa, ettei hihnapyöräät oo kuluneet rosoisiksi/teräviksi (katkoo hihnan nopeasti). Samoten pitää kattoa, että vesipumppu on ehjä. Samoten apulaitehihna.
Onhan se väli aikas ahdas, mutta jos on talli käytössä niin kyllä sen itte voi tietty vaihtaa.
Onhan se väli aikas ahdas, mutta jos on talli käytössä niin kyllä sen itte voi tietty vaihtaa.
Viimeksi muokannut MP, 22 Maalis 2007, 16:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MP
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Jos tarkoitat tasapainoakselinhihnoja niin ne voi jättää pois. Pikkaisen karkeampi käynti 3500rpm kohdalla ei muuta.
Muuten tarvitset jakohihnan, kiristimet, vesipumppu kannattaa vaihtaa ja samoin moniurahihna. Nokkien lukituspalat olisi kova sana kun noi vaihtaa, muuten ei vissiin tarvitse kummempia työkaluja. Ohjeita tuohon vaihtoon löytyy muuten FAQ-osiosta.
Muuten tarvitset jakohihnan, kiristimet, vesipumppu kannattaa vaihtaa ja samoin moniurahihna. Nokkien lukituspalat olisi kova sana kun noi vaihtaa, muuten ei vissiin tarvitse kummempia työkaluja. Ohjeita tuohon vaihtoon löytyy muuten FAQ-osiosta.
Kattelin tarkemmin gtv:n hihnan vaihtojuttuja.Hihnalla on ajettu nyt hiukan yli 30000km, mutta kolme vuotta tulee täyteen kesäkuussa..
Uskaltaisikohan sitä olla vaihtamatta vielä?
Kuitenkaan viimesen parin vuoden aikana ei ole paljoa ollut talviajoa, mikä rassais, vai onko sillä mitään merkitystä onko talvisin ajettu?
Uskaltaisikohan sitä olla vaihtamatta vielä?
Kuitenkaan viimesen parin vuoden aikana ei ole paljoa ollut talviajoa, mikä rassais, vai onko sillä mitään merkitystä onko talvisin ajettu?
-
- Viestit: 33
- Liittynyt: 07 Huhti 2003, 14:31
- Car(s): Giulia Super 1.3 -73
Vespa GL 150 -64
Ducati ST4s -06
EX. 75 TS LE -91
EX. 156 Super -01
EX. 155 Super -96 - Paikkakunta: Liperi
Tuurilla ne...
...Alfatkin kulkee.
2v 8kk ja 57 tkm edellisestä jakopäärempasta 156 1.8 ja tässä tulos:
- Hihna aivan löysällä, suurin osa hampaista hampaan puoleen väliin asti irti
- Kiristimen muovinen hihnapyörä kulunut aivan koveraksi.
Tuuria oli tällä kertaa matkassa kun sain auton huoltoon ennen hihnan katkeamista tai hyppäämistä.
Kuuntelin jo jonkinaikaa moottorista n. 2500 rpm kohdalla kuuluvaa resonanssia mutta en osannut paikallistaa äänen lähdettä. Nyt uusilla osilla ääntä ei kuulu eli luultavasti löysä hihna tai kiristin resonoivat tietyllä kierrosluvulla.
Eli pitäkää kiinni jäkopään huoltoväleistä!
2v 8kk ja 57 tkm edellisestä jakopäärempasta 156 1.8 ja tässä tulos:
- Hihna aivan löysällä, suurin osa hampaista hampaan puoleen väliin asti irti
- Kiristimen muovinen hihnapyörä kulunut aivan koveraksi.
Tuuria oli tällä kertaa matkassa kun sain auton huoltoon ennen hihnan katkeamista tai hyppäämistä.
Kuuntelin jo jonkinaikaa moottorista n. 2500 rpm kohdalla kuuluvaa resonanssia mutta en osannut paikallistaa äänen lähdettä. Nyt uusilla osilla ääntä ei kuulu eli luultavasti löysä hihna tai kiristin resonoivat tietyllä kierrosluvulla.
Eli pitäkää kiinni jäkopään huoltoväleistä!
Raudassa ei ole raha hukassa.
Oiskohan ajotyylillä / tottumuksilla osaa tai arpaa tuohon Alfojen jakopääongelmiin. Olis kiva tietää minkälaista ajoa autolla on ajettu koko sen historian ajan ennen hihnan katkeamista, onko mahd. ajettu radalla kilpaa tai muuten vaan revitelty. Omalla 156:sella oli ajettu 25 tuhatta ja ikää oli noin kolme ja puoli vuotta kun vaihdatin nuo jakopään kilkkeet, olivat kuin pakasta vedetyt. Taidan vielä hiukan pidentää tuota vaihtoväliä 

-
- Viestit: 59
- Liittynyt: 02 Kesä 2006, 14:14
- Car(s): AR 156 2.0TS -98(ex), AR GT 2.0 JTS -06
- Paikkakunta: Tampere
Suunnitelmissa olisi ryhtyä remminvaihtoon lähipäivinä. Kilometriraja 60 000 lähestyy uhkaavasti ja osat on tilattu Heikalta. Tarkoitus olisi tehdä työ itse osaavan kaverin kanssa.
Joissakin viesteissä on ehdotettu käytettäväksi nokkien lukituspaloja. Mahtaakohan jollakin Tampereen tai Ylöjärven forumilaisella olla mainittuja paloja joutilaana lainattavaksi tai vuokrattavaksi?
Joissakin viesteissä on ehdotettu käytettäväksi nokkien lukituspaloja. Mahtaakohan jollakin Tampereen tai Ylöjärven forumilaisella olla mainittuja paloja joutilaana lainattavaksi tai vuokrattavaksi?
- Dobber
- Viestit: 735
- Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
- Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
- Paikkakunta: Joensuu
Kuinka tee-se itse miehiltä on hihnan vaihto onnistunut? Olen tässä tuumaillut että tekisin vaihtotyön itse mutta siinä on aika paljon riskejä ja ja tarkkana saa olla. Onko se nyt niin hankala urakka kun jotkin pajat eivät halua sitä vaihtaa ja onko muka kaikki työkalut tarpeen mitä hihnavaihto ohjeessa edellytetään?
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Tuurilla ne...
Kävin tuossa viime kesänä vaihdattamassa isän 156 1,8:n jakopään tilpehöörit Tampereella. Kilometrejä oli Deltan pihaan päästyäni 59 998.AR_155_wb kirjoitti:...Alfatkin kulkee.
2v 8kk ja 57 tkm edellisestä jakopäärempasta 156 1.8 ja tässä tulos:
- Hihna aivan löysällä, suurin osa hampaista hampaan puoleen väliin asti irti
- Kiristimen muovinen hihnapyörä kulunut aivan koveraksi.


- Alfa Milano
- Viestit: 306
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 12:38
- Car(s): 159
- Paikkakunta: Tampere
Alkaisi olemaan jakohihnan vaihto edessä. Ajatus on, että tilaisin osat Heikalta ja veisin kiesin hoitoon.
Mitkä osat tarvitaan remmien, kiristimen ja ohjaimen lisäksi? Eli toisin sanoen, tarvitaanko Heikan kaupittelemaa kampiakselin alapyörää normaaliin hihnanvaihtoon, ja kannattaako vesipumppu vaihtaa myös, vaikkei mitään oireiluja olisikaan? Ymmärtääkseni se pyörii siellä samoilla mailla ja menee helposti samalla kertaa vaihtoon? Sama kysymys ajoituksenmuuntimesta, pitää nimittäin muutaman sekunnin diesel-nakutusta kylmästartissa.
Missäs Lappeenrannan alfistit olette teettäneet remminvaihtoja ja millä menestyksellä/kustannuksella?
Niin, ja autohan siis on 156 2.0 TS, -99 ja ajettu 93 tkm.
nimim. kädetön jakohihnastressaaja
Mitkä osat tarvitaan remmien, kiristimen ja ohjaimen lisäksi? Eli toisin sanoen, tarvitaanko Heikan kaupittelemaa kampiakselin alapyörää normaaliin hihnanvaihtoon, ja kannattaako vesipumppu vaihtaa myös, vaikkei mitään oireiluja olisikaan? Ymmärtääkseni se pyörii siellä samoilla mailla ja menee helposti samalla kertaa vaihtoon? Sama kysymys ajoituksenmuuntimesta, pitää nimittäin muutaman sekunnin diesel-nakutusta kylmästartissa.
Missäs Lappeenrannan alfistit olette teettäneet remminvaihtoja ja millä menestyksellä/kustannuksella?
Niin, ja autohan siis on 156 2.0 TS, -99 ja ajettu 93 tkm.
nimim. kädetön jakohihnastressaaja
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
tai sitten voi olla että tarvitsee vaihtaa pyörät, itselläni oli auto tammikuussa deltassa hihnarempassa... kannattaa katsoa ne pyörät ja jos hihna tapaa pyörän pohjalle niin pyörät nopeasti vaihtoon...
delta auto on tutkinut noita hihnavauriota ja monessa tapauksessa on johtunut pyörästä kun hihna pääsee tavottamaan uran pohjalle ja kiillottaa uran pohjan ja ajan myötä hihna kuluu luultua nopeammin! minun tapauksessa oli ainakin aiheellista vaihtaa koska hihnapyörät olivat jo kuluneet ja urat pyöristyneet aika tavalla!
mutta kuten todettua sen näkee oikeestaan vasta kun avaa jakopään! ja sitä ajoituksen muunninta kannattaa ajatella vaihdettavaksi jos se ääntää, on mukavan kuuloinen auto vaihdon jälkeen kun ei pidä ylimääräisiä ääniä
delta auto on tutkinut noita hihnavauriota ja monessa tapauksessa on johtunut pyörästä kun hihna pääsee tavottamaan uran pohjalle ja kiillottaa uran pohjan ja ajan myötä hihna kuluu luultua nopeammin! minun tapauksessa oli ainakin aiheellista vaihtaa koska hihnapyörät olivat jo kuluneet ja urat pyöristyneet aika tavalla!
mutta kuten todettua sen näkee oikeestaan vasta kun avaa jakopään! ja sitä ajoituksen muunninta kannattaa ajatella vaihdettavaksi jos se ääntää, on mukavan kuuloinen auto vaihdon jälkeen kun ei pidä ylimääräisiä ääniä

- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Jos haluaa olla aivan varma asiasta ja välttää jakoremmiressiä, niin vaihtaa kaikki kerralla. Tällöin voi vähän aikaa huokasta rauhallisin mielin, eikä tarvi miettiä että koska se vesipumppu kilahtaa ja koska pyörä syö remmin.
Itse teetätin loppuvuonna ensimmäisen remmihuollon autooni. Edellisessä vaihdossa tehdyt toimenpiteet oli sen verran epäselvät, että päätin pistää kaiken uusiksi. Voisipa tuon jälkeen nukkua yönsä rauhassa.
Vaihtoon meni: kaikki remmit ohjureineen ja kiristimineen, vesipumppu, ajoituksenmuunnin, nostajan kupit ja hihnan alapyöräkin vaihtui.
Alapyörä oli kulunut kyllä mutta ei todellakaan vaihdon tarpeessa. Ajoituksenmuunnin raksutti ja remmin kiristin oli tapissa. Nostajankupeista en osaa sanoa mitään, eivät kuitenkaan näyttäneet kovin resuilta. Tallessa taitaa olla kaikki vaihdetut osat. Voisin joskus ottaa kuvia pahimmista sydämentykytyksistä.
Itse teetätin loppuvuonna ensimmäisen remmihuollon autooni. Edellisessä vaihdossa tehdyt toimenpiteet oli sen verran epäselvät, että päätin pistää kaiken uusiksi. Voisipa tuon jälkeen nukkua yönsä rauhassa.
Vaihtoon meni: kaikki remmit ohjureineen ja kiristimineen, vesipumppu, ajoituksenmuunnin, nostajan kupit ja hihnan alapyöräkin vaihtui.
Alapyörä oli kulunut kyllä mutta ei todellakaan vaihdon tarpeessa. Ajoituksenmuunnin raksutti ja remmin kiristin oli tapissa. Nostajankupeista en osaa sanoa mitään, eivät kuitenkaan näyttäneet kovin resuilta. Tallessa taitaa olla kaikki vaihdetut osat. Voisin joskus ottaa kuvia pahimmista sydämentykytyksistä.
Jos Imatralle tuonti ja haku ei tuota vaikeuksia niin uskallan suositellaAlfa Milano kirjoitti:
Missäs Lappeenrannan alfistit olette teettäneet remminvaihtoja ja millä menestyksellä/kustannuksella?
Imatran Autokulma Ky
Anssinkatu 4
55100 IMATRA
05-472 9155
Siellä on vaihdettu kaikki kirjoituksessasi mainitut hilppeet (jakopään remmit, kiristinet ja rulla, vesipumppu ja ajoituksenmuunnin) pojalla olevaan Alfaan, joka samanlainen ja samanikäinen kuin autosi ja liki samoilla kilometreillä.
Omaan GTAhankin hihnaremppa OK.
Hinnoittelu erittäin asiakasystävällinen.
Jk. Kartoittelin syksyllä -06 Lappeenrannan pajatilannetta ja vaikutti huonolta Alfan suhteen, mutta sitten onneksi tämä kotikylällä oleva löytyi.
- Volere
- Viestit: 108
- Liittynyt: 12 Syys 2005, 21:03
- Car(s): 2 x ex Sprint 1.5 QV, ex 156 V6
- Paikkakunta: Tampere
Onkos kellään kokemusta taikka tietoa käytännön eroista "tarvikeosa vs. ricambi originali" vesipumpun osalta?
Jakohinan vaihto sovittu huomiseksi, ja nyt viime metreillä vakuutuin siitä, että pumppukin kannattaa samalla vaihtaa.
Alkuperäinen vesipumppu on about tuplasti tarvikeosan hintainen (pikakatsaus hinnoista tänään alkaen 89 € / Ricambi Heikan verkkokaupan hinta; tosin en tiedä onko originaali; Motonetissä nettisivujen hinnaston mukaan 94 €, Deltan hinta 179 € ricambi originali).
Edit: Autollani ajettu nyt 192 tkm. Vesipumppu vaihdettu edellisen kerran 115 tkm / 2002, Deltassa. Eli olisiko näköpiirissä vesipumpun kestämisen kannalta eroa, jos sen joutuu joka tapauksessa joka toisella hihnanvaihtokerralla vaihtamaan? Jossain threadissa / jonkun foorumilaisen albumissa oli kuva vesipumpusta, jossa siipipyörä(?) oli haljennut; lienee samaa muovia se siipipyörä oli sitten kyseessä tarvike- taikka alkuperäisosa?
Edit2: Metallisella siipipyörällä varustettu olemassa?
Jakohinan vaihto sovittu huomiseksi, ja nyt viime metreillä vakuutuin siitä, että pumppukin kannattaa samalla vaihtaa.
Alkuperäinen vesipumppu on about tuplasti tarvikeosan hintainen (pikakatsaus hinnoista tänään alkaen 89 € / Ricambi Heikan verkkokaupan hinta; tosin en tiedä onko originaali; Motonetissä nettisivujen hinnaston mukaan 94 €, Deltan hinta 179 € ricambi originali).
Edit: Autollani ajettu nyt 192 tkm. Vesipumppu vaihdettu edellisen kerran 115 tkm / 2002, Deltassa. Eli olisiko näköpiirissä vesipumpun kestämisen kannalta eroa, jos sen joutuu joka tapauksessa joka toisella hihnanvaihtokerralla vaihtamaan? Jossain threadissa / jonkun foorumilaisen albumissa oli kuva vesipumpusta, jossa siipipyörä(?) oli haljennut; lienee samaa muovia se siipipyörä oli sitten kyseessä tarvike- taikka alkuperäisosa?
Edit2: Metallisella siipipyörällä varustettu olemassa?
C'è Una Strada In Cielo
155 Superiin vaihdettiin eilen hihna vesipumppuineen, tuli metallisiipinen tarvike pumppu ja kokometallinen kiristin, vielä kun ohjainpyöriä saisi kokometallisena kuten ennen sai...
Jako tasan samalle paikalle kuin edellisellä hihnalla ja tasapaino remmi jätettiin pois, moottorin äänensävy hivenen muuttui, muunnin naputti ensin tyhjäkäynnnillä hetken mutta kun antoi koeajolla reippaasti monoa ja ajettiin kunnolla lämpöiseksi, ääni hävis.
Mutta...
Samalla huomattiin että laturinhihnan kiristinpyörä vinkuu-> uusiks
Jakopään yläkopassa ikävä reikä ja muuttanut muotoaan niin että laturinhihna hankaa siihen->uusiks
Kampiakselin alapyörä joka laturinhihnaa pyörittää pyörii vinosti, "heittää"..vaikuttaa hihnalinjaan jne, epäselvää menikö nyt kieroon, aiemmin jo vai onko vain huonosti paikoillaan...Edellinen laturinhihna meni äkkiä huonoon kuntoon.
Onko tietoa mitä uusi alapyörä, hihnan yläkoppa ja laturinhihnan kiristin jousineen tai pelkkä rulla suunnilleen maksaa..? Pyöriikö jollain nurkissa ehjiä ylimääräsiä..?
Jako tasan samalle paikalle kuin edellisellä hihnalla ja tasapaino remmi jätettiin pois, moottorin äänensävy hivenen muuttui, muunnin naputti ensin tyhjäkäynnnillä hetken mutta kun antoi koeajolla reippaasti monoa ja ajettiin kunnolla lämpöiseksi, ääni hävis.
Mutta...
Samalla huomattiin että laturinhihnan kiristinpyörä vinkuu-> uusiks
Jakopään yläkopassa ikävä reikä ja muuttanut muotoaan niin että laturinhihna hankaa siihen->uusiks
Kampiakselin alapyörä joka laturinhihnaa pyörittää pyörii vinosti, "heittää"..vaikuttaa hihnalinjaan jne, epäselvää menikö nyt kieroon, aiemmin jo vai onko vain huonosti paikoillaan...Edellinen laturinhihna meni äkkiä huonoon kuntoon.
Onko tietoa mitä uusi alapyörä, hihnan yläkoppa ja laturinhihnan kiristin jousineen tai pelkkä rulla suunnilleen maksaa..? Pyöriikö jollain nurkissa ehjiä ylimääräsiä..?
Olisi kysymys:
Mitä osia tuolta Heikalta nyt pitää tilata että, saa ton jakohihnan vaihdettua?
Tarkoitus olisi vaihtaa mahd paljon että voi nukkua taas yöt rauhassa...
1 x Ajoituksenmuuntimen korjaussarja
1 x Jakohihna 1.8/2.0/2.4
1 x Jakohihnan kiristin
1 x Tasapainoakselin hihna
1 x Tasapainoakselin kiristin
1 x Vesipumppu
Pitääko jotain muuta ton listan lisäksi?
kenties tämmösiä :
Jakohihnan ohjainrulla Alfa 1.8/2.0 TS 16V Fiat... (Montako kappaletta)
Jos vielä jotain olisi syytä vaihtaa niin kertokaa...
Hihna katkesi 50tkm sitten joten silloin vaihdettiin varmaan aikapaljon osia. (lappu hukassa mitä silloin vaihdettiin)
Kiitoksia avusta etukäteen.
Mitä osia tuolta Heikalta nyt pitää tilata että, saa ton jakohihnan vaihdettua?
Tarkoitus olisi vaihtaa mahd paljon että voi nukkua taas yöt rauhassa...
1 x Ajoituksenmuuntimen korjaussarja
1 x Jakohihna 1.8/2.0/2.4
1 x Jakohihnan kiristin
1 x Tasapainoakselin hihna
1 x Tasapainoakselin kiristin
1 x Vesipumppu
Pitääko jotain muuta ton listan lisäksi?
kenties tämmösiä :
Jakohihnan ohjainrulla Alfa 1.8/2.0 TS 16V Fiat... (Montako kappaletta)
Jos vielä jotain olisi syytä vaihtaa niin kertokaa...
Hihna katkesi 50tkm sitten joten silloin vaihdettiin varmaan aikapaljon osia. (lappu hukassa mitä silloin vaihdettiin)
Kiitoksia avusta etukäteen.
Näillä mennään mitä on!