Katso rekisteriotteesta akselimassat. Jos toi 545 kg riittää, niin sitten voit laittaa. Miksi laitat pienemmät kumit kuin alkuperäisetJochanan kirjoitti:Kiistelyyn sen enempää sekaantumatta kysyn tyhmiä:
Aiheuttaako ongelmia jos laittaa 147:n alle 195/55R16 87H renkaat kun ensiasennuspallerot on 205/55R16 ja siinä koossa toi Load Index näkyy olevan 91<?
Renkaan maksimikuorma - Load Index kg:
87 = 545 kg
91 = 615 kg
Kokonaismassa 147 2.0:ssa on 1790 kg (< 4*545 kg), joten sen puolesta vissiin riittäis. Onko tietoa tai valistuneita arvauksia?
Kesärenkaat
Valvoja: Moderators
Autokaupan ammattilainen
Ihan sopivat ne olikin halkaisijaltaan!Jochanan kirjoitti:Täytyy kattoo noi massat. Ihan vaan sen takia laitan pienemmät ku löyty halvat. Uudet Nokialaiset halvemmalla ku Nankangit.HANU kirjoitti: Katso rekisteriotteesta akselimassat. Jos toi 545 kg riittää, niin sitten voit laittaa. Miksi laitat pienemmät kumit kuin alkuperäiset
Myyntimiehellä meni numerot sekaisin heti aamusta
Autokaupan ammattilainen
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Katselin tuossa 215/40 -17 Ventus kesäkumejani jotka eivät ole auton alla, niin niiden pinta näyttää sulaneelta ikäänkuin karting auton kumit ja niihin oli jäänyt aika paljon kiviä kiinni. ei siis tietenkään uriin vaan kulutuspintaan. Mistähän johtuu? Kumit on kuitenkin Y-nopeusluokkaa eli 300km/h eli ei normaalia hiukan rajummassa käytössä pitäisi sulaa.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- markus_p
- Viestit: 96
- Liittynyt: 19 Helmi 2006, 15:41
- Car(s): 916 Spider 3.0 Busso
- Paikkakunta: Espoo
225/45/17 pyöriny 916 GTV:n alla pari viikkoa, mutta noin 100km kaupunkiajoilla en osaa tarkemmin vastailla. Ainakaan ei oo mitään negatiivista vielä löytyny... Hinta/laatu pitäis olla kohallaan. Kahtoo jos sais syvällisempää raporttia aikaseks myöhemminVittorio Jano kirjoitti:Kenelläkään kokemusta Kumho Ecsta SPT KU31-nakeista? Testitulokset hieman ristiriitaisia (AutoBild - auto motor und sport).
PS. Olen ihan törkeän rikas, mutta myös aika nuuka.
- pikkis77
- Viestit: 501
- Liittynyt: 06 Touko 2005, 21:18
- Car(s): AR spider 2.0 vm. 1984
- Paikkakunta: Kulloonkylä (Porvoo)
Mulla on alla 166:ssa Kumho KU31:set. Tuntuu hyviltä ajaa, ei vetele urissa ja pitoa tuntuu mutkissa löytyvän. Eikä vielä ole ulisseet mutkissa niinkuin monet muut "elukuvarenkaat".Vittorio Jano kirjoitti:Kenelläkään kokemusta Kumho Ecsta SPT KU31-nakeista? Testitulokset hieman ristiriitaisia (AutoBild - auto motor und sport)
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Tällaiset kiekot laitoin tilaukseen.
-
- Viestit: 92
- Liittynyt: 11 Huhti 2008, 23:36
- Car(s): Alfa Romeo GTV 3.0 V6 V24
- Paikkakunta: Turku, Suomi
Olen pitkään miettinyt tilata gummit rengas onlinesta - tänne Sveitsin maalle. Mut mikäs järki siinä on että joka maalla on erillaiset infot kiekkojen kohdalla, tai pikemminkin sen puute, häh? -Ja Suomen onlinesta ei saa tilattua ulkomaille. On tuo Ranskan kieli niin alku tekijöissä että arvelluttaa tilata.
Garaget on täällä ihan mafia meiningillä.
Ihan sama mistä käy kysyy niin,
Eagle F-1:set, P zero rossot jne. on aina 1000€/setti.
Eivätkä haluaisi vaihtaa asiakkaan tuomia renkaita rahaa vastaan
Haluavat näemmä itse myydä renkaat..
Ratkaisu voisi olla rengas onlinen vaihtopiste, tiedä sitten minne asti täytyy ajaa.
Garaget on täällä ihan mafia meiningillä.
Ihan sama mistä käy kysyy niin,
Eagle F-1:set, P zero rossot jne. on aina 1000€/setti.
Eivätkä haluaisi vaihtaa asiakkaan tuomia renkaita rahaa vastaan
Haluavat näemmä itse myydä renkaat..
Ratkaisu voisi olla rengas onlinen vaihtopiste, tiedä sitten minne asti täytyy ajaa.
"When it comes to style - Italian's always got it right" -Jeremy Clarkson, Top Gear
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
En epäile yhtään!gYdEbUh kirjoitti:Michelin Energy Saver oli murska voittaja.
Michelin Energy Saver alle meni ja johan juma**uta rengas rullaa kevyesti.Alfissimo kirjoitti:Fiatin kumit menee vaihtoon tulevan kesän aikana ja alle tulee joku "oikea merkki"
Samassa, missä vanhoilla piti painaa pikkasen kaasua, että pysyi vauhti, voi misukoilla nostaa kaasun ylös ja lasketella moottorijarrutuksella, ettei vauhti kiihdy. Siinä sitä bensaa säästyy. Vauhti on ennallaan, mutta kaasu on suuren osan ajasta ylhäällä .
Ei voi kun hämmästellä, hiljaisetkin ovat.
Jos joku haluaa väkisin sijoittaa rahansa johonkin halpis-kiinalaisiin, niin antakaa setelit mieluummin mulle, voin vaikka ryypätä ne. Sekin olisi oikeasti hyödyllisempää verrattuna siihen paskaan, jota muuten auton alle laittaisi.
Tämä on mielipide, joka pohjautuu kolmen kesän kokemukseen yllämainitun maan renkaista.
^Michelin Energy Saver
"Renkaan painoa on saatu pudotettua lähes kilolla ajo-ominaisuuksien tai vierintävastuksen kärsimättä. Keveneminen tarkoittaa hitaampaa lämpiämistä."
"Saksalaisen TÜV Süd Automationin viime syksynä kolmella eri rengaskoolla tekemien mittausten mukaan Michelinin uutuudella voi ennen renkaan loppuun kulumista ajaa 40 prosenttia enemmän kuin vastaavilla renkailla."
"Energy saverin tekninen salaisuus on mittava piioksidin käyttö. Mustaa kumia renkaassa ei käytetä lainkaan, ei liioin aromaattisia öljyjä. "
Kauankohan menee ennenkuin muut rengasvalmistajat siirtynee samaan teknikkaan?
Kaikkea ne keksii...
"Renkaan painoa on saatu pudotettua lähes kilolla ajo-ominaisuuksien tai vierintävastuksen kärsimättä. Keveneminen tarkoittaa hitaampaa lämpiämistä."
"Saksalaisen TÜV Süd Automationin viime syksynä kolmella eri rengaskoolla tekemien mittausten mukaan Michelinin uutuudella voi ennen renkaan loppuun kulumista ajaa 40 prosenttia enemmän kuin vastaavilla renkailla."
"Energy saverin tekninen salaisuus on mittava piioksidin käyttö. Mustaa kumia renkaassa ei käytetä lainkaan, ei liioin aromaattisia öljyjä. "
Kauankohan menee ennenkuin muut rengasvalmistajat siirtynee samaan teknikkaan?
Kaikkea ne keksii...