Polttimot palaa
Valvoja: Moderators
Polttimot palaa
Onkoha kellekkää tullu vastaan, itselläni molemmat lyhyet pimeänä ja toinen parkki, ajotietokone herjaa kuitenkin vain toista lyhyttä. Lyhkäset vaihettu viimeks n 6kk sitten...
Melko kallista, mutta elämä on. Hieno auto.
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Ajotietokone todennäköisesti herjaa parkkipolttimosta eikä varsinaisesta ajovalosta. Näin ainakin omissa Alfoissani ja useissa muissakin autoissa.
Polttimoita kyllä kuluu tasaiseen tahtiin, polttimon tyypistä ja ajomäärästä riippuen voi mennä puolessa vuodessa. Parkit ovat kestäneet vuodesta kahteen.
Polttimoita kyllä kuluu tasaiseen tahtiin, polttimon tyypistä ja ajomäärästä riippuen voi mennä puolessa vuodessa. Parkit ovat kestäneet vuodesta kahteen.
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Joo, tuttu vaiva jossain vaiheessa. Sitten siirryin käyttämään laadukkaampia (ja samalla hieman kalliimpia) polttimoita, niin johon rupesivat polttimot kestämään pidempään. Nyt vaihtoväli on keskimäärin 1,5 vuotta ja/tai 45 tkm. Esim. Phillips:n lamput kestävät mulla hyvin.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Nuo X-tremet ovat lyhytikäisiä suuremman valotehon johdosta. Valmistajakin tämän ilmoittaa, joten autossasi ei ole mitään vikaa vaikka eivät kestä kuin puoli vuotta. Minullakin tuollaiset viime syksynä vaihdettuna, toinen meni jo uusiksi ja toisessa Alfassa Osram Nightbreakerit molemmat jo maaliskuussa. Vakiopolttimo kestää kyllä paremmin, mutta itse pidin tuota parantunutta valotehoa talvella sen verran tervetulleena että ei tuntunut ylimääräinen polttimon vaihto liian työläältä.
Onhan parkeissa H6W polttimot (halogeenit) eikä "tavalliset" (mikä lieneekään tyyppimerkinnältään)? Eli tuollaisen vakiopolttimon saa kuulemma survottua parkkivalon paikalle vaikka kanta onkin hieman eri. Alkuperäinen on tuo H6W ja se kyllä kestää parikin vuotta hyvällä tuurilla. Noita ei yleensä löydä mistään marketin hyllystä vaan joutuu menemään ihan varaosaliikkeeseen. Kannattaa tosiaan käyttää laadukkaita polttimoita, esim. Philips ja Osram tuntuvat olevan pitkäikäisempiä kuin jotkut no-name jutut tarjousmarketista.
Onhan parkeissa H6W polttimot (halogeenit) eikä "tavalliset" (mikä lieneekään tyyppimerkinnältään)? Eli tuollaisen vakiopolttimon saa kuulemma survottua parkkivalon paikalle vaikka kanta onkin hieman eri. Alkuperäinen on tuo H6W ja se kyllä kestää parikin vuotta hyvällä tuurilla. Noita ei yleensä löydä mistään marketin hyllystä vaan joutuu menemään ihan varaosaliikkeeseen. Kannattaa tosiaan käyttää laadukkaita polttimoita, esim. Philips ja Osram tuntuvat olevan pitkäikäisempiä kuin jotkut no-name jutut tarjousmarketista.
Itse kypsyin taannoin noihin alkuperäisiin halogeeniparkkeihin kun eivät kestäneet mitään ekassa 156:ssa, ja melko kalliitakin olivat. Aloin käyttämään juurikin noita manaamiasiPepperoni kirjoitti: ...
Onhan parkeissa H6W polttimot (halogeenit) eikä "tavalliset" (mikä lieneekään tyyppimerkinnältään)? Eli tuollaisen vakiopolttimon saa kuulemma survottua parkkivalon paikalle vaikka kanta onkin hieman eri. Alkuperäinen on tuo H6W ja se kyllä kestää parikin vuotta hyvällä tuurilla. Noita ei yleensä löydä mistään marketin hyllystä vaan joutuu menemään ihan varaosaliikkeeseen. Kannattaa tosiaan käyttää laadukkaita polttimoita, esim. Philips ja Osram tuntuvat olevan pitkäikäisempiä kuin jotkut no-name jutut tarjousmarketista.

- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Omassa muut polttimot kestäneet erinomaisesti mutta parkkeja aikanaan paloi muutamia. Päättelin että johtuu löysästä kiinityksestä. Eli polttimot pääsivät tärisemään siinä reiässään. Laitoin sähköteippiä kierroksen pidikkeen ympärille ja vaihtoväli piteni huomattavasti. Joko tuuria, tai sitten ei?
Juuri vaihdoin nightbraker lyhyet ja vanha pottimo oli toiselta puolelta fyysisesti poikki
Kaikkea sitä näkee. Onneksi ei ollut tippunut valon sisälle vaan makasi pidikkeessään. Lasin siruja siellä kyllä on.
Juuri vaihdoin nightbraker lyhyet ja vanha pottimo oli toiselta puolelta fyysisesti poikki

Ayrton Senna da Silva forever
Olen siirtymässä parkkien kohdalla Ledeihin. Eiköhän pitäisi kestää. Katsastaja kommentoi, että molemmat parkit pimeenä, mutta löytyihän ne sieltä, kun oikein kaivoi.
Toinen houkutin on GT:n Xenon-umpioiden kätevä irrotus, puskuri irti ja sitten pikkuhiljaa polttimoiden vaihtoon.
Toinen houkutin on GT:n Xenon-umpioiden kätevä irrotus, puskuri irti ja sitten pikkuhiljaa polttimoiden vaihtoon.
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6
- Jochanan
- Viestit: 442
- Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:51
- Car(s): Ex: 156 SW JTDm 2005
Ex: 147 2.0 TS Selespeed 2001 - Paikkakunta: Tammela
Huono puoli niissä on että tulee varotus palaneesta polttimosta. Näin ainakin 147:ssa. Tietty siitä pääsis laittamalla vastusta piuhan väliin, mutta itellä ei ainakaan mielenkiinto riitä. Vai onko jossain ledejä joissa virta riittäis pitämään varotukset poissa?JTD kirjoitti:Olen siirtymässä parkkien kohdalla Ledeihin. Eiköhän pitäisi kestää. Katsastaja kommentoi, että molemmat parkit pimeenä, mutta löytyihän ne sieltä, kun oikein kaivoi.
Toinen houkutin on GT:n Xenon-umpioiden kätevä irrotus, puskuri irti ja sitten pikkuhiljaa polttimoiden vaihtoon.
- Jochanan
- Viestit: 442
- Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:51
- Car(s): Ex: 156 SW JTDm 2005
Ex: 147 2.0 TS Selespeed 2001 - Paikkakunta: Tammela
Motonetin BA9s-kantaiset ledipolttimot ei oo edes oikeennäkösellä kannalla varustettuja. Nastat oli tasan kohdakkain, vaikka ei pitäis olla. Survomalla meni kuitenkin parkkipolttimon paikalle. Samaa vauhtia ne lähti takas Motonetiin. Ei sammunu varotus ajotietokoneelta.Tekijä kirjoitti:Empiirinen tuntuma: Motonetin parkkipolttimot erittäin huonoja. Kestävät kaikkein lyhimmän taipaleen, eivätkä ole edes super halpoja...

156:iin ainakin on BAX9s -kantainen parkkipolttimo, BA9s on kai eri kanta.Jochanan kirjoitti:Motonetin BA9s-kantaiset ledipolttimot ei oo edes oikeennäkösellä kannalla varustettuja. Nastat oli tasan kohdakkain, vaikka ei pitäis olla. Survomalla meni kuitenkin parkkipolttimon paikalle. Samaa vauhtia ne lähti takas Motonetiin. Ei sammunu varotus ajotietokoneelta.
No senpä takia toiselle nastalle pitääkin näyttää vähän rälläkkää, kuten tuossa aiemmin sanoin. Varoitus ei varmaan sammu jos ei mene pohjaan.Jochanan kirjoitti:Motonetin BA9s-kantaiset ledipolttimot ei oo edes oikeennäkösellä kannalla varustettuja. Nastat oli tasan kohdakkain, vaikka ei pitäis olla. Survomalla meni kuitenkin parkkipolttimon paikalle. Samaa vauhtia ne lähti takas Motonetiin. Ei sammunu varotus ajotietokoneelta.Tekijä kirjoitti:Empiirinen tuntuma: Motonetin parkkipolttimot erittäin huonoja. Kestävät kaikkein lyhimmän taipaleen, eivätkä ole edes super halpoja...
BA9s kantaset on 4W kun BAX9s kantaset 6W. Polttimo -vikavalo ennemminkin tunnistetaan virrasta ja jos sitä ei liki 500mA mene niin vikavalokin palaa.toolman kirjoitti:No senpä takia toiselle nastalle pitääkin näyttää vähän rälläkkää, kuten tuossa aiemmin sanoin. Varoitus ei varmaan sammu jos ei mene pohjaan.
Kiitos tiedosta. Eli ei Ledejä GT:hen.Jochanan kirjoitti:Huono puoli niissä on että tulee varotus palaneesta polttimosta. Näin ainakin 147:ssa. Tietty siitä pääsis laittamalla vastusta piuhan väliin, mutta itellä ei ainakaan mielenkiinto riitä. Vai onko jossain ledejä joissa virta riittäis pitämään varotukset poissa?
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6
Onko Motonetissa myös BAX9s kantaisia muutakuin ne harakiriversiot? Koitin etsiskellä mutten löytänyt. Ja tosiaan todella huonoja ovat, kesti ehkä kuukauden.Tekijä kirjoitti:Ei toki, eli Motonetin halvin on huonolaatuinen.Motonetissakin on yleisimpiä polttimoita harakiriversio ja merkkituote. Onko myyjän vika jos menee ostamaan halvimman?
Eli polttimot vaihdettu ja huomasin ainakin ,että toisen puolen lyhyenvalon tämä kiinnityshässäkkä ei painanu poltinta kunnolla reikää vasten. Eli toinen puoli oli aika löysällä. Otin sit irti tän mieleenkiintoisen näköisen metallilangasta tehdyn "kiinnityksen". Oli päässyt vääntymään ja näin luultavasti antanut polttimen heilua miten sattuu ja rikkonut sen. No vähän pihdeillä korjausta ja jo toimii kiinnitys.
Melko kallista, mutta elämä on. Hieno auto.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Muuten suht helppoa ajovalopolttimoiden vaihto 156, mutta pirullista saada ne oikein kohdalleen. Tälläkin kerralla luulin että ovat oikein, mutta piti räpeltää uudelleen niitä kun toinen valaisi ajorataa 5m päässä. Ei luulisi olevan ylivoimaista suunnitella pidike joka on "idioottivarma". Luulisin että ovat nyt kohdallaan, mutta täytyy pimeässä tarkistaa vielä.
Ayrton Senna da Silva forever