159 hinnat
Valvoja: Moderators
159 hinnat
Mitenkäs tämä verouudistus on kohdannut arvokkaan italialaisen tunnelman? Otetaan esimerkkinä 159 sportswagon 2.2 JTS. Uuden pelin suositushinta ennen ja jälkeen syksyn veromuutoksen 39990e. Alfaromeo.finettisivuilla maininta, että viime vuoden mallia (siis 2007) nyt hintaan 39390e.
Konalan Deltassa vastaava 36tkm ajettu vm. 2007 auto talvirenkailla ja vetokoukulla hintaan 30900e. Siis viime vuoden mallia oleva käytetty auto, jonka pyyntihinta 30900/39390 = 78,4% uuden ylivuotisen hinnasta. Tämän vuoden malliin hintaa jäljellä 77,3%. Siis melkein neljännes pyyntihinnasta kadonnut aika nopeasti, ja vielä on viimevuotisia ajamattomiakin satamassa jäljellä
Taitaapi olla piakkoin ostajan markkinat näidenkin kanssa!
Konalan Deltassa vastaava 36tkm ajettu vm. 2007 auto talvirenkailla ja vetokoukulla hintaan 30900e. Siis viime vuoden mallia oleva käytetty auto, jonka pyyntihinta 30900/39390 = 78,4% uuden ylivuotisen hinnasta. Tämän vuoden malliin hintaa jäljellä 77,3%. Siis melkein neljännes pyyntihinnasta kadonnut aika nopeasti, ja vielä on viimevuotisia ajamattomiakin satamassa jäljellä
Taitaapi olla piakkoin ostajan markkinat näidenkin kanssa!
Toden totta, mutta monta kertaan törmää vaan näihin "vähän ajettuihin" vuoden vanhoihin nettikaatiksella, joissa on hintaa yhtä paljon kuin uudessa. Perusteena aina "kun on niin hyvät varusteet..."
Käytetyn pyyntihinnan autoliikkeessä tulee pudota 25% ekan vuoden jälkeen. Vaihtohyvityksen tietekin samassa suhteessa enemmän. Jos on kalliimpi, on hinnassa ilmaa. Ihan oikeasti. Varusteista viis, sillä kuinkas moni on niistä kovasti saanut niistä lisää rahaa vaihtohyvityksen muodossa?
Käytetyn pyyntihinnan autoliikkeessä tulee pudota 25% ekan vuoden jälkeen. Vaihtohyvityksen tietekin samassa suhteessa enemmän. Jos on kalliimpi, on hinnassa ilmaa. Ihan oikeasti. Varusteista viis, sillä kuinkas moni on niistä kovasti saanut niistä lisää rahaa vaihtohyvityksen muodossa?
Äkkiä sitten Konalaan ostoksille, jos noin halvalla saa 159:n.
Uutta, kun ostaa, niin kyllä ne värit ja renkaat ja lämppärit yms komean lisälaskun antaa. Jos vastaavat löytyy vanhastasi, niin niitä ei hinnoitella plussana.
Ps. En oo muuten ikinä voittanut autokaupoissa, ellei oteta lukuun jenkeistä muuttoautoina tuotuja kahta autoa. Niissäkin tosin 17% lainan korko kyllä 90-luvun alussa riipaisi katetta pahemman kerran.
Uutta, kun ostaa, niin kyllä ne värit ja renkaat ja lämppärit yms komean lisälaskun antaa. Jos vastaavat löytyy vanhastasi, niin niitä ei hinnoitella plussana.
Ps. En oo muuten ikinä voittanut autokaupoissa, ellei oteta lukuun jenkeistä muuttoautoina tuotuja kahta autoa. Niissäkin tosin 17% lainan korko kyllä 90-luvun alussa riipaisi katetta pahemman kerran.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: 159 hinnat
Totaalisen karsea vetokoukku selittänee tuosta ainakin 45%.Tekijä kirjoitti:78,4% uuden ylivuotisen hinnasta.
- juhala
- Viestit: 685
- Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
- Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010 - Paikkakunta: Espoo
Dieselhype selittää kanssa aivan varmasti bensamallien suosion/hinnan laskua. Uusi vastaava 1.9 jtdm on alle 5 tonnia kallimpi ja käyttökulut (hypeä?) aika paljon pienemmät. Ja auto uusi.
Noin vuoden päästä Stilo vaihtunee 2.2 JTS sprortwagoniin jos luoja yms suo. Mun kilsoilla dieselin etu ei tule ikinä takasin jos hinnassa on tonneja eroa, mutta enemmän ajavilla tilanne voi olla toinen.
Noin vuoden päästä Stilo vaihtunee 2.2 JTS sprortwagoniin jos luoja yms suo. Mun kilsoilla dieselin etu ei tule ikinä takasin jos hinnassa on tonneja eroa, mutta enemmän ajavilla tilanne voi olla toinen.
Pari kuukautta takaperin kävin kyselemässä tarjousta 159:stä. Myyjän mukaan 2.2 JTS olisi halvempi kustannuksiltaan kuin 2.4 JTDm ajomäärän ollessa n. 25tkmjuhala kirjoitti:Dieselhype selittää kanssa aivan varmasti bensamallien suosion/hinnan laskua. Uusi vastaava 1.9 jtdm on alle 5 tonnia kallimpi ja käyttökulut (hypeä?) aika paljon pienemmät. Ja auto uusi.
Noin vuoden päästä Stilo vaihtunee 2.2 JTS sprortwagoniin jos luoja yms suo. Mun kilsoilla dieselin etu ei tule ikinä takasin jos hinnassa on tonneja eroa, mutta enemmän ajavilla tilanne voi olla toinen.
VMP
Molemmat kävisi huollossa yhtä usein, JTS:n huolto olisi halvempaa. Enkä edes hyötyisi jakohihnan suht pitkästä kilometrirajasta kun aika tulisi vastaan ennen kilometrejä. Tämä kompensoisi ilmeisesti suurinpiirtein JTS:n kalliimmat polttoainekulut. JTS:ssä olisi ilmeisesti halvemmat vakuutukset - arvonalenema lienee molemmissa riittävä.jartuo kirjoitti:Ei taida ihan pitää paikkansa, tietysti se riippuu aina siitä miten noi hommat laskee.
Automyyjä voi taas sanoa seuravalle asiakkaalle samalla tavalla, mutta päinvastoin, on se sen verran eläimiä..
Hommahan riippuu varmasti juuri laskutavasta ja millainen päivä myyjällä on. Itselleni myyjän perustelut kuullostivat hyviltä ja riittäviltä.
VMP
Onhan tuo ihan totta, mutta esim. Itselläni tulee kilometrejä pelkkiä työmatkoja päivässä 70kilsaa, on eri tankata dieseliä tai bensaa tankki täyteen, varsinkin kun diesel autolla voi ajaa 1000km tankillisella.
Meillä on toisena autona Honda Accord 2.0l 2004 bensa vehje, joka hommattiin uutena. Honda on hiton hyvä ajaa ja käyttää, mutta tuossa se suurimman osan ajasta pihassa seisoo, se on käytössä kun Alfa on ajossa ja vaimo tarvitsee autoa.
Meillä on toisena autona Honda Accord 2.0l 2004 bensa vehje, joka hommattiin uutena. Honda on hiton hyvä ajaa ja käyttää, mutta tuossa se suurimman osan ajasta pihassa seisoo, se on käytössä kun Alfa on ajossa ja vaimo tarvitsee autoa.
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
Moi, uus heebio foorumilla.
Hmm... Paljos noilla 2.2jts:llä ja 2.4jdm:llä on eroa korjauskustannuksissa?
Itellä olis tossa jouluna ekan auton hankinta edessä (ikä lähenee kolmea kymppiä ja asunnon laina alkaa antaa pikkuhiljaa myöten). Kilsoja tulee harrastuksen takia about 20-30k vuodessa ja ainakin 4v pitäs pitää. Alfa ei välttämättä tossa mielessä ole kovin fiksu vaihtoehto. Mutta pakko saada. Koeajoin (valitettavasti) 159:n tolla 2.2:sella koneella tossa vuos sitten ja se oli koeajosarjan 29 autosta ylivoimaisesti paras(volvon, mersun, volkkarikonsernin ja saabin eri malleja), kaunein ja mielenkiintoisin.
Onko kellään muuten tietoa tosta 1.9JTDm:stä? Olen vähän haaveillut tollasen tuomisesta saksasta. Kulutus olis pienempi ja rengaskoko maltillisempi. Toi 2.4:sen diisselin rengasmelu hieman hirvittää kun paljon tulee ajettua juuri huonommilla teillä. Ihme ettei delta tuo tuota suomeen.
edit: määrittelin ton diisselin mallin.
Hmm... Paljos noilla 2.2jts:llä ja 2.4jdm:llä on eroa korjauskustannuksissa?
Itellä olis tossa jouluna ekan auton hankinta edessä (ikä lähenee kolmea kymppiä ja asunnon laina alkaa antaa pikkuhiljaa myöten). Kilsoja tulee harrastuksen takia about 20-30k vuodessa ja ainakin 4v pitäs pitää. Alfa ei välttämättä tossa mielessä ole kovin fiksu vaihtoehto. Mutta pakko saada. Koeajoin (valitettavasti) 159:n tolla 2.2:sella koneella tossa vuos sitten ja se oli koeajosarjan 29 autosta ylivoimaisesti paras(volvon, mersun, volkkarikonsernin ja saabin eri malleja), kaunein ja mielenkiintoisin.
Onko kellään muuten tietoa tosta 1.9JTDm:stä? Olen vähän haaveillut tollasen tuomisesta saksasta. Kulutus olis pienempi ja rengaskoko maltillisempi. Toi 2.4:sen diisselin rengasmelu hieman hirvittää kun paljon tulee ajettua juuri huonommilla teillä. Ihme ettei delta tuo tuota suomeen.
edit: määrittelin ton diisselin mallin.
-Matti-
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
Kato perhana. Pääseekö tässä ostaan ihan uutta autoa... Toivottavasti toi varustelu vaan ei oo yhtä karsittu kuin 1.9jts:ssä vaan on sama kuin tossa 2.2:sessa.>>Kaitsu kirjoitti:Jos meinasit 1.9 JTDm mallia, niin juurihan se Deltan hinnastoihin ilmestyi.Ihme ettei delta tuo tuota suomeen.
Vielä kun pudottaisivat ton navin hinnan tonne ~1kE huitteisiin...
-Matti-
Mitä nyt nopeasti vilkaisin, etten ihan höpöjä puhu, niin näyttää siltä että kaikissa 2008 malleissa Dual Zone -automaatti-ilmastointi, Bosen hifit, jne löytyvät vain lisävarustelistalta. Aikaisemminhan ne oli vakiona 2.2 JTS:tä ylöspäin. Ovat näköjään karsineet vakiovarusteita, mutta eivät hintoja! Mutta muuten näyttäisi varustelu olevan yhtenevä 1.9 JTDm:n ja 2.2 JTS:än välillä, kun puhutaan siis 2008 mallista.
JTS jakoketjulla, dieselit hihnalla... Ken ketjun katkaisee?
Tällä kaavalla kun käytettyjen hinnat putoavat pari vuotta niin ovat jo mielestäni kohtuullisella tasolla. Niin ja tuossa Konalan Deltan pelissähän on jo ne lämppärit ja hienot vetokoukut varusteina, mitä pitää laittaa uuden hinnan päälle. Eli 25% vuotuinen pudotus ei edes riitä.
Tällä kaavalla kun käytettyjen hinnat putoavat pari vuotta niin ovat jo mielestäni kohtuullisella tasolla. Niin ja tuossa Konalan Deltan pelissähän on jo ne lämppärit ja hienot vetokoukut varusteina, mitä pitää laittaa uuden hinnan päälle. Eli 25% vuotuinen pudotus ei edes riitä.
Joo, kyllä ketju kummasti rauhoittaa. 40.000 km täynnä molemmissa 159 ja 147.
159:ssä ainoa vika se hammastangon ja raidetangon yhdistävän holkin väljyys, joka just korjattiin ja konehuoneen tuulihaka oli ruostunut kiinni talvella käytön puutteessa - no aukeshan se kyllä.
147:ssä yli 25 pakkasella Sele tiputteli kylmänä vaihdetta vapaalle.
Ja jonkin verran polttimoita menee. Öljyä pitää lisäillä jonkun verran, ei pääse tuulihaka ruostuun kiinni. Niin ja vaimo suihkii enemmän vettä lasille ja lampuille - siisti ihminen.
159:ssä ainoa vika se hammastangon ja raidetangon yhdistävän holkin väljyys, joka just korjattiin ja konehuoneen tuulihaka oli ruostunut kiinni talvella käytön puutteessa - no aukeshan se kyllä.
147:ssä yli 25 pakkasella Sele tiputteli kylmänä vaihdetta vapaalle.
Ja jonkin verran polttimoita menee. Öljyä pitää lisäillä jonkun verran, ei pääse tuulihaka ruostuun kiinni. Niin ja vaimo suihkii enemmän vettä lasille ja lampuille - siisti ihminen.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
No tuota 2.4 JTDm:ää ei varmaan hommata polttoainesäästöjen takia. Ei ne tehot tule ilmaiseksi dieselilläkään.mattijus kirjoitti:Myyjän mukaan 2.2 JTS olisi halvempi kustannuksiltaan kuin 2.4 JTDm ajomäärän ollessa n. 25tkm
http://www.tankkaus.com/cardata.php?nr=19711
http://www.tankkaus.com/cardata.php?nr=20175