GTV:N sähköviat
Valvoja: Moderators
GTV:N sähköviat
GTV jätti vaimon tielle. Oli kuulemma toiminut töistä lähtiessä ihan OK ja noin kilometrin ajon jälkeen risteyksestä kiihdyttäessä auto yhtäkkiä sammui. Eikä tämän jälkeen enää käynnistynyt. Osaisiko joku kertoa mikä hajosi?
Auto starttasi ihan ok ja bensakin tuoksahteli. Päättelin että kipinä on hukassa.
Hinasin auton kaverin pajalle ja otin tulpat esiin. Niitä ei kaiketi oltu hetkeen käpistelty koska sen verran ruosteiset olivat nuo keskimmäiset 2 ja 3 sylinterin tulpat. 1 ja 4 sylinterien tulpat olivatkin hyvin öljyssä, nimittäin öljyä oli niin että juuri erotti tulpan pään öljylähteen keskeltä. Syyksi selvisi löysällä oleva venttiilikopan kansi. 5 pulttia oli sormin pyöriteltävissä. En tiedö keneltä ja koska ne on unohtut mutta ei kai nuo niin paljona voi löystyäkkään.
Ostin uudet Denson tulpat ruostepuikkojen tilalle. Halvat alle 200 euroo.
No GTV suostui käynnistymään kaasu ja kytkin pohjassa ja taisi olla 2 ja joskus jopa 3 sylinteriä mukana. Mitä oikein on tapahtunut? Puola rikki, yksi tai useampia? Meneekö puolan alla oleva tulpanhattu pohjaan asti kun se on siinä metallitelineessä? (heh sammuuko jääkaapipsta valot kun oven sulkee) Samaa luokkaa oleva ongelma. Voiko sähköboxi hajota noin 1 2?
Auto starttasi ihan ok ja bensakin tuoksahteli. Päättelin että kipinä on hukassa.
Hinasin auton kaverin pajalle ja otin tulpat esiin. Niitä ei kaiketi oltu hetkeen käpistelty koska sen verran ruosteiset olivat nuo keskimmäiset 2 ja 3 sylinterin tulpat. 1 ja 4 sylinterien tulpat olivatkin hyvin öljyssä, nimittäin öljyä oli niin että juuri erotti tulpan pään öljylähteen keskeltä. Syyksi selvisi löysällä oleva venttiilikopan kansi. 5 pulttia oli sormin pyöriteltävissä. En tiedö keneltä ja koska ne on unohtut mutta ei kai nuo niin paljona voi löystyäkkään.
Ostin uudet Denson tulpat ruostepuikkojen tilalle. Halvat alle 200 euroo.
No GTV suostui käynnistymään kaasu ja kytkin pohjassa ja taisi olla 2 ja joskus jopa 3 sylinteriä mukana. Mitä oikein on tapahtunut? Puola rikki, yksi tai useampia? Meneekö puolan alla oleva tulpanhattu pohjaan asti kun se on siinä metallitelineessä? (heh sammuuko jääkaapipsta valot kun oven sulkee) Samaa luokkaa oleva ongelma. Voiko sähköboxi hajota noin 1 2?
Juu ei, vesipumppu on nokkaremmillä ja tasapainoakselit "apuremmillä". Anturi lukee sytytyksen ajoituksen tasapainoakselin päästä ja siksi auto kävi 2-3 sylinterillä kun arpoi ton sytkän.Epezi kirjoitti:Nii-in, ei noilla oikeen ole yhteyttä, että apulaitehihan poikki ja auto sammuu
Toisekseen onko GTV:ssä muka tasapainoakseli ja vesipumppu samalla hihnalla? eikös vesipumppu ole jakopään hihnassa ja tasapainoakseli ihan omanaan?
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
On siellä anturi kampiakselillekin, se on vaihteiston päässä ja tulipellin puolella. En sitten kyllä tiedä mikä noilla on työnjako.
Tuo muovikoppaisen 156 16v:n ohje pätee melko hyvin alumiinikoppaiseen GTV:hen. Itse vaihdoin remmin muovikoppaiseen GTV:hen alumiinikoppaisen 155:n ohjeen mukaan, purku- ja kasausproseduurit eivät olleet ihan yksi yhteen mutta orastavaa maalaisjärkeä käyttämällä tuon pystyi helposti tekemään.
Tuo muovikoppaisen 156 16v:n ohje pätee melko hyvin alumiinikoppaiseen GTV:hen. Itse vaihdoin remmin muovikoppaiseen GTV:hen alumiinikoppaisen 155:n ohjeen mukaan, purku- ja kasausproseduurit eivät olleet ihan yksi yhteen mutta orastavaa maalaisjärkeä käyttämällä tuon pystyi helposti tekemään.
- Epäkelpokeräilijä -
- SP
- Viestit: 957
- Liittynyt: 02 Kesä 2003, 05:21
- Car(s): Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D - Paikkakunta: Tampere
syty
ei tasapainoakseleilla ole mitään merkitystä sytytyshäiriöihin sen hihnan voi jättää pois pieniä värinöitä voi kyllä tuntuaGTV2.0 kirjoitti:Juu ei, vesipumppu on nokkaremmillä ja tasapainoakselit "apuremmillä". Anturi lukee sytytyksen ajoituksen tasapainoakselin päästä ja siksi auto kävi 2-3 sylinterillä kun arpoi ton sytkän.Epezi kirjoitti:Nii-in, ei noilla oikeen ole yhteyttä, että apulaitehihan poikki ja auto sammuu
Toisekseen onko GTV:ssä muka tasapainoakseli ja vesipumppu samalla hihnalla? eikös vesipumppu ole jakopään hihnassa ja tasapainoakseli ihan omanaan?
Ex-autonasentaja entisessä elämässä...
Eipä siellä näytä mitään antureita olevan jakopäänpuolella. Vaimo kertoi ajaneensa tosin ison lumivallin yli hetkeä aiemmin kun moottori sammui. Oliskohan tuo kampiakselin asentotunnistin saanut kosteutta? Sytkä kun tuntuu olevan sekaisin. Eikös tuo kampiaksenlin asentoanturi juuri vaikuta tuohon sytkän ajoitukseen?
Jakohihna menee kuitenkin vaihtoon 4 vuoden ikänsä puolesta ja taidan laittaa sen tasapainoakselien remminkin sinne. Tosin vika ei välttämättä korjaannu.
Jakohihna menee kuitenkin vaihtoon 4 vuoden ikänsä puolesta ja taidan laittaa sen tasapainoakselien remminkin sinne. Tosin vika ei välttämättä korjaannu.
Re: GTV:N sähköviat
Tänään "asentaja" purki jakopään ja katsotaan onko jako "hypännyt" vai miksi "laulu loppui" kesken matkan. Tahtianturi voi olla viallinen ja uusi löytyy Delta-autosta. Hinta tosin 180 euroa
"Alfisti Racing" tosin tarjoaa samaa osaa 496 Skr eli noin 50 euron hintaan.
"Alfisti Racing" tosin tarjoaa samaa osaa 496 Skr eli noin 50 euron hintaan.
Tahtianturi, sytystulpat ja jakopää vahdettu
Vika tosin ei ole poistunut. Yrittää käydä kahdella. Jotain sähkövaivaa varmaankin.
Re: Tahtianturi, sytystulpat ja jakopää vahdettu
Vaikka tahtianturi, sytystulpat ja jakopää vahdettuGTV2.0 kirjoitti:Vika tosin ei ole poistunut. Yrittää käydä kahdella. Jotain sähkövaivaa varmaankin.
mattijus kirjoitti:Tuossa aikaisemmin kerrot, että jakohihna olisi mennyt poikki, tämän jälkeen on varmasti venttiilejä solmussa. Teepä puristuspainemittaus koneelle.
Juu, olin tietämätön. Tasapainoakselien remmi puuttui. Nyt otettu kaverin Spideristä puolat ja testattu ettei niissä ole vikaa. RMP-anturi on vaihdettu vauhtipyörälle, turhaan, aivan turhaan... ttu. Paikallinen DA nosti "kädet pystyyn" kun heidän testeri ei pytynyt lukemaan "mitään"????
Huomenna hinaan raadon autokatokseen Alfetta GTV:n viereen. Se sentään käy kolmella ja tämä GTV 916 kahdella. Täytyypi laajentaa autokatosta että saa mahtumaan sen ehkä seuraavan Breran sinne.
Mitähän sitten???
Seuraavaksi halvin anturi olisi tuo pakopuolen nokkaselilla oleva "tahtianturi".
Ricambi Heikka mainosti jotain 85 euron paikkeilla. Olisihan sen voinut vaihtaa samalla kun vaihtoi nokkaremmin jos oli tiennyt. Kesä tulee ja olisi kiva pitää GTV liikenteessä.
Ricambi Heikka mainosti jotain 85 euron paikkeilla. Olisihan sen voinut vaihtaa samalla kun vaihtoi nokkaremmin jos oli tiennyt. Kesä tulee ja olisi kiva pitää GTV liikenteessä.
Minun 916 Spider 2.0 TS vm-95 hukkaa sähköä 360 mA, vaikka avaimet on taskussa ja ovet sekä luukut on kiinni. Olen irroitellut +navasta lähtevät kaapelit yksi kerrallaan ja rosvoksi on osoittautunut kahdesta punaisesta se ohuempi.
Käsittääkseni kaapelin päässä on releitä, sulakkeita ynnä muita hilavitkuttimia. Pitäisi nyt löytää se "rosvo"sähkönsyöjä, onko tietoa?
Nelisenkymmentä vuotta sähkövehkeiden kanssa tuhranneena tiedän, että sähköviat on helppo korjata, kunhan sen ensin löytää.
Tähän kysymykseen saa vastata myös Delta-auton ammattimiehet, vai saako ???
Niin, Bagin merkkivalo palaa myös jatkuvasti, niin tuntuu palavan muillakin. Missä vika. Tehtaassa jaka tuotteen on valmistanut, kauppias joka sen on myynyt vai tyhmä asiakas joka sen on ostanut.
Sitä ihmettelee lato.
Käsittääkseni kaapelin päässä on releitä, sulakkeita ynnä muita hilavitkuttimia. Pitäisi nyt löytää se "rosvo"sähkönsyöjä, onko tietoa?
Nelisenkymmentä vuotta sähkövehkeiden kanssa tuhranneena tiedän, että sähköviat on helppo korjata, kunhan sen ensin löytää.
Tähän kysymykseen saa vastata myös Delta-auton ammattimiehet, vai saako ???
Niin, Bagin merkkivalo palaa myös jatkuvasti, niin tuntuu palavan muillakin. Missä vika. Tehtaassa jaka tuotteen on valmistanut, kauppias joka sen on myynyt vai tyhmä asiakas joka sen on ostanut.
Sitä ihmettelee lato.
Re: Mitähän sitten???
Dodii! Nyt vaihdettu sitten se "tahtianturi" pakopuolen nokka-akselin hihnapyorän taakse. Olihan se entinen hieman saanut jostain kipeetä itseensä, mutta ei mitään oleellista eroa käyntiin vaihdon jälkeen. Vieläkään ei käy kunnolla. Sytkä sekaisin tms. käy noin kolmella. Jos irrottaa tuon tahtianturin johdon auton käydessä, niin silläkään ei ole mitään vaikutusta. Vuokrasin Ricambi Heikalta nokka-akselien pidikkeet ja melkoinen hämmästys oli se, että pakopuolen ajoitusmerkki oli kolme hammasta pielessä. Heikka kertoi, että jollakin olisi aiemmin samasta asiasta juttua tällä foorumilla. Nyt kelpaisi kaikki avut tuo vian poistamiseksi. GTV on seissyt jo turhan kauan.GTV2.0 kirjoitti:Seuraavaksi halvin anturi olisi tuo pakopuolen nokkaselilla oleva "tahtianturi".
Ricambi Heikka mainosti jotain 85 euron paikkeilla. Olisihan sen voinut vaihtaa samalla kun vaihtoi nokkaremmin jos oli tiennyt. Kesä tulee ja olisi kiva pitää GTV liikenteessä.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Käytä nyt ihmeessä testerillä ennenkuin vaihdat kaikki osat...
40,- ottivat multa viimeksi Auto-Milanossa siitä hommasta. Saa vähän suuntaa mistä päästä lähtee autoa purkamaan... Tällä viikolla vien uudestaan.
Vian lopullinen syy on mullakin siis vielä hakusassa. Mutta löytyy kun on kärsivällinen. Ihmisen tekemä laitehan se on.
-96 GTV V6TB:n boxia ei ns. Bosch-korjaamot saaneet luettua, ei antanut mitään dataa ulos joten tuo sun DA:lta saama lausunto voi olla siis ihan totta.
40,- ottivat multa viimeksi Auto-Milanossa siitä hommasta. Saa vähän suuntaa mistä päästä lähtee autoa purkamaan... Tällä viikolla vien uudestaan.
Vian lopullinen syy on mullakin siis vielä hakusassa. Mutta löytyy kun on kärsivällinen. Ihmisen tekemä laitehan se on.
-96 GTV V6TB:n boxia ei ns. Bosch-korjaamot saaneet luettua, ei antanut mitään dataa ulos joten tuo sun DA:lta saama lausunto voi olla siis ihan totta.
Autostani katosi virrat vastaavalla tavalla ja vika löytyi hanskalokeron valokatkaisijasta. Ko. valo ei ole minkään sulakkeen tai releen takana.lato kirjoitti:Minun 916 Spider 2.0 TS vm-95 hukkaa sähköä 360 mA, vaikka avaimet on taskussa ja ovet sekä luukut on kiinni. Olen irroitellut +navasta lähtevät kaapelit yksi kerrallaan ja rosvoksi on osoittautunut kahdesta punaisesta se ohuempi.
Käsittääkseni kaapelin päässä on releitä, sulakkeita ynnä muita hilavitkuttimia. Pitäisi nyt löytää se "rosvo"sähkönsyöjä, onko tietoa?
Nelisenkymmentä vuotta sähkövehkeiden kanssa tuhranneena tiedän, että sähköviat on helppo korjata, kunhan sen ensin löytää.
Tähän kysymykseen saa vastata myös Delta-auton ammattimiehet, vai saako ???
Niin, Bagin merkkivalo palaa myös jatkuvasti, niin tuntuu palavan muillakin. Missä vika. Tehtaassa jaka tuotteen on valmistanut, kauppias joka sen on myynyt vai tyhmä asiakas joka sen on ostanut.
Sitä ihmettelee lato.
916 Spiderin Sähköhukka.
Kiitos PauliR vastauksesta. Vika sähköhukkaan löytyi rosvohälyytys järjestelmästä, jossa yksi rele oli jatkuvasti vetäneenä. Syynä siihen oli mikrokytkin, joka haistelee, onko konepelti (muovi) kiinni vai auki.
Releen kela saa maata mikrokytkimen kautta kun konepelti avataan.
Minun Spiderissä mikrokytkin oli jumissa konepelti auki asentoon vaikka pelti oli kiinni.
Kiitos vian korjaamisesta menee Kouvolan Delta-auton pätevälle sähkömiehelle, jonka uutteralla työllä vika löytyi. Vaikeusastetta lisäsi autoni valmistusvuosi -95, joka on sähköjen osalta ainutlaatuinen, -96 eteenpäin on pahimmat mokat korjattu, erilaiset sähkökaaviot (johdotus) ja osa komponenteista).
Opinhan siinä jotain minäkin.
t. lato.
Releen kela saa maata mikrokytkimen kautta kun konepelti avataan.
Minun Spiderissä mikrokytkin oli jumissa konepelti auki asentoon vaikka pelti oli kiinni.
Kiitos vian korjaamisesta menee Kouvolan Delta-auton pätevälle sähkömiehelle, jonka uutteralla työllä vika löytyi. Vaikeusastetta lisäsi autoni valmistusvuosi -95, joka on sähköjen osalta ainutlaatuinen, -96 eteenpäin on pahimmat mokat korjattu, erilaiset sähkökaaviot (johdotus) ja osa komponenteista).
Opinhan siinä jotain minäkin.
t. lato.
No viimeinkin on kaikki häiriövalot kuitattu taulusta ja käyntihäiriöt selvitetty. Milano blackout ?
Auto pelittää niinkuin pitääkin !
Ruuvasin tuossa illalla Saksasta tilaamani anturin a 37,00 € paikoilleen jo aiemmin vaihtamani polttoainehöyryjen keräysjärjestelmän aktiivihiilisuodattimen kaveriksi (purkuautosta n. 10,00 €)
Tätä vikaa on haettu viime marraskuusta asti aivan väärästä päästä autoa. Kansikin käytettiin auki turhaan erään tosi törpön korjaamon neuvosta.
Periksi ei annettu ja kiitos kuuluu kärsivällisesti vikaa hakeneen Carpojat Oy:n miehistölle.
Auto pelittää niinkuin pitääkin !
Ruuvasin tuossa illalla Saksasta tilaamani anturin a 37,00 € paikoilleen jo aiemmin vaihtamani polttoainehöyryjen keräysjärjestelmän aktiivihiilisuodattimen kaveriksi (purkuautosta n. 10,00 €)
Tätä vikaa on haettu viime marraskuusta asti aivan väärästä päästä autoa. Kansikin käytettiin auki turhaan erään tosi törpön korjaamon neuvosta.
Periksi ei annettu ja kiitos kuuluu kärsivällisesti vikaa hakeneen Carpojat Oy:n miehistölle.
Kampiakselin asentotunnistin
Mistähän mahtaa löytyä kampiakselin asentotunnistin?
Sain vihdoin GTV:n pajalle missä on "kunnon" testeri. Osoitin asentajalle liitintä mistä DA yritti testata moottoria mutta eipä toiminut hänenkään laite. Soittelin hetken kuluttua perään ja kertoi, ettei tuo ABS-liitin oikein osaa moottorin tietoja kertoakkaan vaan tietokoneen liitin löytyikin auton sisältä. Hyvä DA daa daa!
Nyt sitten näytti virhesignaalia kampiakselin asentotunnistimelle. Mistähän sen löytäisi?
Sain vihdoin GTV:n pajalle missä on "kunnon" testeri. Osoitin asentajalle liitintä mistä DA yritti testata moottoria mutta eipä toiminut hänenkään laite. Soittelin hetken kuluttua perään ja kertoi, ettei tuo ABS-liitin oikein osaa moottorin tietoja kertoakkaan vaan tietokoneen liitin löytyikin auton sisältä. Hyvä DA daa daa!
Nyt sitten näytti virhesignaalia kampiakselin asentotunnistimelle. Mistähän sen löytäisi?
Pikaista apua kaivattaisiin !
Alfa Romeo GTV -95 ja flekti ei pelaa. Jossain on sähkövika, mutta kun ei ole kaavioita niin on huono selvittää.
Itsetehty pieni ohitus, että flekti pyörii koko ajan. Toimii näinkin mutta mieluiten pistäisi auton toimimaan kuten sen kuuluukin.
Että olisiko jollaan paperi ja/tai .pdf muodossa GTV:n sähkökaaviota.
Etsin haulla ja löysin linkkejä, mutteivat toimi enään.
Kiitos jo etukäteen.
Itsetehty pieni ohitus, että flekti pyörii koko ajan. Toimii näinkin mutta mieluiten pistäisi auton toimimaan kuten sen kuuluukin.
Että olisiko jollaan paperi ja/tai .pdf muodossa GTV:n sähkökaaviota.
Etsin haulla ja löysin linkkejä, mutteivat toimi enään.
Kiitos jo etukäteen.
tuolta vois löytyä:
http://193.219.82.238/~manual/Workshop%20manual's/
http://193.219.82.238/~manual/Workshop%20manual's/
Re: Kampiakselin asentotunnistin
No kaikki 16 venttiiliä hieman vinossa, joten analyysi valmis, eikun hommiin.GTV2.0 kirjoitti:Mistähän mahtaa löytyä kampiakselin asentotunnistin?
Sain vihdoin GTV:n pajalle missä on "kunnon" testeri. Osoitin asentajalle liitintä mistä DA yritti testata moottoria mutta eipä toiminut hänenkään laite. Soittelin hetken kuluttua perään ja kertoi, ettei tuo ABS-liitin oikein osaa moottorin tietoja kertoakkaan vaan tietokoneen liitin löytyikin auton sisältä. Hyvä DA daa daa!
Nyt sitten näytti virhesignaalia kampiakselin asentotunnistimelle. Mistähän sen löytäisi?
Ongelmana on vaan kumpaan luotan; pakonokan hammasrattaan merkkiin vai "nokka-akselin lukituspaloihin"??? Niissä kun on 3 hampaan ero. Väärillä merkeillä voipi mennä remppa uusiksi. Ajattelin luottaa lukituspaloihin.
Mitenkäs muut "säätäjät"?
Re: Kampiakselin asentotunnistin
1. sylinterin YKK heittokellolla ja nokka-akselit lukituspaloilla. Kannessa / lohkossa ei tuolle hihnapyörän merkille ole vastinetta, joten sillä et tee mitään. (jos jako ennestään olisi ollut oikein, voisi kampiakselin ja pakonokka-akselin hihnapyörän merkit laittaa vastaamaan uudessa hihnassa olevia merkkejä mutta siltikin lukituspalat olisi hyvä olla)GTV2.0 kirjoitti:No kaikki 16 venttiiliä hieman vinossa, joten analyysi valmis, eikun hommiin.
Ongelmana on vaan kumpaan luotan; pakonokan hammasrattaan merkkiin vai "nokka-akselin lukituspaloihin"??? Niissä kun on 3 hampaan ero. Väärillä merkeillä voipi mennä remppa uusiksi. Ajattelin luottaa lukituspaloihin.
Mitenkäs muut "säätäjät"?
Hyvä, että vikakin selvisi, harmi että on kalliimman puoleinen häiriö
VMP
GTV:n sähköviat korjaantuu samalla kun vaihtaa venttiilit
No niin, savut otettu. Hämälaisittäin melko hitaasti eteni lomalla tuo kansiremontti. Eli vikana oli se, että lumi oli pakkaantunut jakopäähän ja noin 1 km ajon jälkeen sulanut/jäätynyt lumi aiheutti jakohihnan "hyppäämisen" ja kaikki venttiilit kieroiksi.
Ajelin auton ulos tallista noin tunti sitten. Käyti on tosi nätti kun vaihdoin myös sen imunokka-akselin säätimen. Ei käy tyhjäkäyntiä enää kuin diesel.
Mutta.. tyhjäkäynti on nyt noin 2000 rpm ja aaltoilee. Onko ollut juttua tällä foorumilla miten haen vikaa? Imuputkeen tai kaasun antureihin se kaiketi liittyy?
Huomenna pitäisi lähteä lomamatkalle. Löytyisikö apuja? Kiitos!
Ajelin auton ulos tallista noin tunti sitten. Käyti on tosi nätti kun vaihdoin myös sen imunokka-akselin säätimen. Ei käy tyhjäkäyntiä enää kuin diesel.
Mutta.. tyhjäkäynti on nyt noin 2000 rpm ja aaltoilee. Onko ollut juttua tällä foorumilla miten haen vikaa? Imuputkeen tai kaasun antureihin se kaiketi liittyy?
Huomenna pitäisi lähteä lomamatkalle. Löytyisikö apuja? Kiitos!
Kiitos vinkistä! Vika löytyi juuri tuosta kireästä kaasuvaijerista. Säädöt ilmeisesti muuttui jonkin verran kun tuli 16 uutta venttiiliä ja tasohiottu kansi.gYdEbUh kirjoitti:Yleisin vika on liian kireä kaasuvaijeri. Eli tyhjäkäyntiä säätämällä saanet tyhjäkäynnin normaalin pintaan vaikkei aaltoilu vielä korjaantuisikaan. Anturin oikea asento ja mahdollisesti syntynyt ilmavuoto on seuraavana vuorossa.
Nyt Auto pelittää hienosti ja aamusta lomareissuun hieman uhkarohkeana. Taidan ottaa muutaman työkalun varuiksi mukaan.
Koeajolla liikennevaloissa piti oikein kuulostella tarkasti, että käykö auto. Aiemmat kavereiden kommentit diesel GTV:stä voi unohtaa. Suosittelen jossain vaiheessa jakoremmin vaihdon yhteydessä tuon imunokan ajoitussäätimen vaihtoa. Käyntiääni muuttui todella paljon. Sen saa tuolta 119 eurolla. http://www.italo-ersatzteile.de/