156 Lohkolämmitin?
Valvoja: Moderators
156 Lohkolämmitin?
Terppa!
Onko kellään kokemuksia AR 156 v6 malliin lohkolämmittimen asennuksesta?
Ohje käskee vaan asentamaan sen alavesiletkuun liitinkotelo alaspäin.
kuikentin A-tarvike liikkeessä tiesivät sanoa että jos se laitetaan väärään kohtaan alavesiletkussa niin saattaa aiheittaa moottorin sähkövika valon palamista silloin tällöin.
Ja toinen kysymys mistähan mahtaa saada noita veekutosen imutorvien klemmaseita kun ei järvenpään deltassa ole kuulemma ikinä ollut edes varastossa eikä myöskään heikalla...?
Onko kellään kokemuksia AR 156 v6 malliin lohkolämmittimen asennuksesta?
Ohje käskee vaan asentamaan sen alavesiletkuun liitinkotelo alaspäin.
kuikentin A-tarvike liikkeessä tiesivät sanoa että jos se laitetaan väärään kohtaan alavesiletkussa niin saattaa aiheittaa moottorin sähkövika valon palamista silloin tällöin.
Ja toinen kysymys mistähan mahtaa saada noita veekutosen imutorvien klemmaseita kun ei järvenpään deltassa ole kuulemma ikinä ollut edes varastossa eikä myöskään heikalla...?
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
- RockinTetsi
- Viestit: 156
- Liittynyt: 27 Syys 2007, 22:49
- Paikkakunta: Nokia
Re: 156 Lohkolämmitin?
2.0 ts koneeseen asensin viime syksynä ja siihen alavesiletkuun sen vastuksen laitoi. Ei ole ollut mitään murheita vaikka kuulin myös huhuja, että tuo Letkunlämmitin "rikkoo" auton. Kiinni vaanpasanen kirjoitti:Terppa!
Onko kellään kokemuksia AR 156 v6 malliin lohkolämmittimen asennuksesta?
Ohje käskee vaan asentamaan sen alavesiletkuun liitinkotelo alaspäin.
kuikentin A-tarvike liikkeessä tiesivät sanoa että jos se laitetaan väärään kohtaan alavesiletkussa niin saattaa aiheittaa moottorin sähkövika valon palamista silloin tällöin.
Ja toinen kysymys mistähan mahtaa saada noita veekutosen imutorvien klemmaseita kun ei järvenpään deltassa ole kuulemma ikinä ollut edes varastossa eikä myöskään heikalla...?
No hyvä että selvis.
Ainakin volvossa jos on aac niin alipaine ohjatut läpät ei aukea ellei auto ole käynnissä jolloin vesi ei pääse kiertämään ja se alkaa kiehua-> alavesiletku halkeaa. voihan olla että alfassa ns. fail safe asento on lämppärin kennolle auki, mutta jossain automerkeissä se on kiinni.
Ainakin volvossa jos on aac niin alipaine ohjatut läpät ei aukea ellei auto ole käynnissä jolloin vesi ei pääse kiertämään ja se alkaa kiehua-> alavesiletku halkeaa. voihan olla että alfassa ns. fail safe asento on lämppärin kennolle auki, mutta jossain automerkeissä se on kiinni.
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Vahvistetaan nyt vielä omasta puolesta, että kolmessa omassa Alfassa on / on ollut automaatti-ilmastointi ja letkulämmitin eikä ole mitään ongelmia ollut lämmityksen kanssa (paitsi 155:ssa tuo Rollen mainitsema). Ja yleisestikin aika monessa Alfassa on autoilmastointi myös täällä pohjolassa ja oletettavasti useimmissa myös lämmitin, joten voinet turvallisin mielin laittaa sellaisen autoosi.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Öh?pasanen kirjoitti:Ainakin volvossa jos on aac niin alipaine ohjatut läpät ei aukea ellei auto ole käynnissä jolloin vesi ei pääse kiertämään ja se alkaa kiehua-> alavesiletku halkeaa.
Yleisesti uudehkoissa autoissa sisäänpuhalluslämpöä ohjataan läpillä tai ilmanjakorummulla, jotka määräävät tuleeko kabiiniin puhallettava ilma suoraan ulkoa vai lämppärin kennon kautta vai vähän molempia. Kennolla tyypillisesti kiertää vesi koko ajan, oli lämmitykselle tarvetta tai ei. Sillä ei sinänsä ole merkitystä komentaako ilmanajakomekanismia alipaine, sähkömoottori vai Ranen käsivarsi.
Wanhan liiton vehkeissä oli vielä lämppärin kennolle ihan oikea hana, jota avaamalla ja sulkemalla säädettiin nestevirtaa ja lämmitystehoa. Jos lämmityslaitteen kennon virtaus voisi estää muun jäähdytysjärjestelmän nestekiertoa, pitäisi lohkarin kanssa syntyä ongelmia juuri näissä historiikeissa. Silloin niitä tosin syntyisi kyllä vähän muissakuin käyttötilanteissa.
- Epäkelpokeräilijä -
166 2,5 V6 vm.2002 (EOBD) eikä voi käyttää vesiletkulämppäriä. Sytyttää vikavalon ja jää muistiin (aina tulee se kerta kun unohtaa/ei vaan pysty antaa lämmön tasaantua ennen starttia) -> katsastuksessa hylätty.
Säteilylämmitin öljypohjaan odottanut asennusta jo kohta kaksi vuotta autotallin hyllyllä...
Säteilylämmitin öljypohjaan odottanut asennusta jo kohta kaksi vuotta autotallin hyllyllä...
- PePe
- Viestit: 170
- Liittynyt: 17 Loka 2006, 17:15
- Car(s): Baader-Meinhof Wagen
Ex Alfa 159 3,2 Q4
Ex Alfa 156 2,5 V6
Ex Alfa 155 2,5 V6
Ex Alfa 164 3,0 V6
Ex Alfa 75 Turbo
Ex Alfa GTV - Paikkakunta: Kauniainen
Mikähän juttu näissä vesiletkulämmittimissä oikein on ?
Itselläni ollut puolenkymmentä eri versiota Alfan V6-pannuista. Joka ainoassa vesiletkulämppäri, hyvin on toiminut eikä mitään ongelmia ruiskuvalojen tms kanssa. Automaatti-ilmastointi ollut myös kaikissa. Ainut lämmitinongelma oli nykyisen lämmittimen asennuksen myöhästyminen puolisen vuotta, mutta se on taas ihan oma juttunsa...
Onko noiden asennuksessa jokin juju, vai mistä nuo vikavalotapaukset oikein johtuvat?
Mutta laite on siis mahdollista saada toimimaan ihan ongelmitta.
Itselläni ollut puolenkymmentä eri versiota Alfan V6-pannuista. Joka ainoassa vesiletkulämppäri, hyvin on toiminut eikä mitään ongelmia ruiskuvalojen tms kanssa. Automaatti-ilmastointi ollut myös kaikissa. Ainut lämmitinongelma oli nykyisen lämmittimen asennuksen myöhästyminen puolisen vuotta, mutta se on taas ihan oma juttunsa...
Onko noiden asennuksessa jokin juju, vai mistä nuo vikavalotapaukset oikein johtuvat?
Mutta laite on siis mahdollista saada toimimaan ihan ongelmitta.
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Autossa on ollut uudesta letkulämmitin. Ainut mitä olen havainnut on se, että auto tuntuisi pikkupakkasilla käynnistyvän herkemmin ilman esilämmitystä!
Johtunee ilmeisesti ohjaus softasta. Hetken "aivot" siellä miettii, että mitä nyt kun jäähdytysvesi onkin muuta moottoria lämpimämpää. Italialainen ohjelmoitsia kun ei varmaan näistä moottorin lämmittimistä ollut kuullutkaan. Asia kuuluu samaan sarjaan kuin se, että ulkolämpömittari ei näytä kuin muistaakseni 20 asteeseen pakkasta.
Johtunee ilmeisesti ohjaus softasta. Hetken "aivot" siellä miettii, että mitä nyt kun jäähdytysvesi onkin muuta moottoria lämpimämpää. Italialainen ohjelmoitsia kun ei varmaan näistä moottorin lämmittimistä ollut kuullutkaan. Asia kuuluu samaan sarjaan kuin se, että ulkolämpömittari ei näytä kuin muistaakseni 20 asteeseen pakkasta.
Ei oikein jaksa uskoa, että sillä suurempaa merkitystä olisi mihin kohtaan sen lämppärin iskee kiinni alavesiletkuun.
Alavesiletkuun laitettava lämmitin on mielestäni ainut oikea vaihtoehto V moottoreille, mikäli sen lyö lohkon kylkeen kiinni niin se lämmittää tehokkaammin vain toista puolta koneesta ja toinen puoli jää kylmemmäksi, varsinkin kovilla pakkasilla.
No joo, V6 kone on vielä siinä rajoilla, mutta muutaman litran V8:t varsinkin vaatii joko kaksi lohkoasennusta tai alavesilämmittimen.
Alavesiletkuun laitettava lämmitin on mielestäni ainut oikea vaihtoehto V moottoreille, mikäli sen lyö lohkon kylkeen kiinni niin se lämmittää tehokkaammin vain toista puolta koneesta ja toinen puoli jää kylmemmäksi, varsinkin kovilla pakkasilla.
No joo, V6 kone on vielä siinä rajoilla, mutta muutaman litran V8:t varsinkin vaatii joko kaksi lohkoasennusta tai alavesilämmittimen.
Varsinkin kun Alfan V6 on alumiinia, eikä siihen saa lohkolämmitintäjartuo kirjoitti:Ei oikein jaksa uskoa, että sillä suurempaa merkitystä olisi mihin kohtaan sen lämppärin iskee kiinni alavesiletkuun.
Alavesiletkuun laitettava lämmitin on mielestäni ainut oikea vaihtoehto V moottoreille, mikäli sen lyö lohkon kylkeen kiinni niin se lämmittää tehokkaammin vain toista puolta koneesta ja toinen puoli jää kylmemmäksi, varsinkin kovilla pakkasilla.
No joo, V6 kone on vielä siinä rajoilla, mutta muutaman litran V8:t varsinkin vaatii joko kaksi lohkoasennusta tai alavesilämmittimen.
VMP