Auto starttasi ihan ok ja bensakin tuoksahteli. Päättelin että kipinä on hukassa.
Hinasin auton kaverin pajalle ja otin tulpat esiin. Niitä ei kaiketi oltu hetkeen käpistelty koska sen verran ruosteiset olivat nuo keskimmäiset 2 ja 3 sylinterin tulpat. 1 ja 4 sylinterien tulpat olivatkin hyvin öljyssä, nimittäin öljyä oli niin että juuri erotti tulpan pään öljylähteen keskeltä. Syyksi selvisi löysällä oleva venttiilikopan kansi. 5 pulttia oli sormin pyöriteltävissä. En tiedö keneltä ja koska ne on unohtut mutta ei kai nuo niin paljona voi löystyäkkään.
Ostin uudet Denson tulpat ruostepuikkojen tilalle. Halvat alle 200 euroo.

No GTV suostui käynnistymään kaasu ja kytkin pohjassa ja taisi olla 2 ja joskus jopa 3 sylinteriä mukana. Mitä oikein on tapahtunut? Puola rikki, yksi tai useampia? Meneekö puolan alla oleva tulpanhattu pohjaan asti kun se on siinä metallitelineessä? (heh sammuuko jääkaapipsta valot kun oven sulkee) Samaa luokkaa oleva ongelma. Voiko sähköboxi hajota noin 1 2?