Huippuöljyt 156 V6:n?
Valvoja: Moderators
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Huippuöljyt 156 V6:n?
Kesä tulee, ja ajattelin touko-kesäkuussa vaihtaa kunnon piimät Kuutoseen. Asiantuntijat kertokoot, mitä soppaa kannattaa laittaa?
Talvirenkaat ja vanteet viedään huomenna, ja auto on tulevaisuudessa 1.11 - 1.4 telakalla. Eli ainoastaan kesät ajossa.. Ajattelin sitten, että ajan mahdollisimman laadukkailla öljyillä, saa maksaa vaikka miljoonan litra!
Talvirenkaat ja vanteet viedään huomenna, ja auto on tulevaisuudessa 1.11 - 1.4 telakalla. Eli ainoastaan kesät ajossa.. Ajattelin sitten, että ajan mahdollisimman laadukkailla öljyillä, saa maksaa vaikka miljoonan litra!
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Käsittääkseni, mitä nyt testeistä ja muista julkaisuista on tullut luettua, on mm. Shellin öljyt pärjänneet hyvin.
Suosittelisin Shell Helix Ultraa. Tosin sopivia on varmaan vaan tuo 5w-40:nen. viiskymppinen olisi varmaan kesäkäyttöön parempi (?) mutta tuota ei ainakaan Shellillä ole. Seuraava öljy pomppaakin tohon Racing öljyyn joka on 10W-60:stä, enempi kilpakäyttöön.
Hyviä testituloksia on myös Esso Ultronilla, joka voitti vuosi pari sitten useamman testin. Sen saatavuudesta ei tosin ole mitään tietoa.
Kolmas testimenestys on Castrol. Mulla ne on pysyneet hyvin sisällä ja toimineet kivasti. Ovat tosin vähän kalliimpia öljyjä mitä noi muut. Niiltä nyt sitten löytyy esim. tuo GTX Magnatec 5w-40 varsinkin kun eikös tohon V6:teen mene jotain 6.5 litraa öljyä? Castrolin saatavuus on myös vähän kysymysmerkki. Jotkin korjaamot käyttää ja esim. jostain motonet-tyylisestä paikasta olen bongannut paria eri putelia.
Suosittelisin Shell Helix Ultraa. Tosin sopivia on varmaan vaan tuo 5w-40:nen. viiskymppinen olisi varmaan kesäkäyttöön parempi (?) mutta tuota ei ainakaan Shellillä ole. Seuraava öljy pomppaakin tohon Racing öljyyn joka on 10W-60:stä, enempi kilpakäyttöön.
Hyviä testituloksia on myös Esso Ultronilla, joka voitti vuosi pari sitten useamman testin. Sen saatavuudesta ei tosin ole mitään tietoa.
Kolmas testimenestys on Castrol. Mulla ne on pysyneet hyvin sisällä ja toimineet kivasti. Ovat tosin vähän kalliimpia öljyjä mitä noi muut. Niiltä nyt sitten löytyy esim. tuo GTX Magnatec 5w-40 varsinkin kun eikös tohon V6:teen mene jotain 6.5 litraa öljyä? Castrolin saatavuus on myös vähän kysymysmerkki. Jotkin korjaamot käyttää ja esim. jostain motonet-tyylisestä paikasta olen bongannut paria eri putelia.
Ammattina autokauppa
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Mullakaan ei Shellin tuotteista ole omakohtaista kokemusta.
Enoni, rekkamies henkeen ja vereen kertoi joskus, että Shellillä oli yhdessä vaiheessa todella suuria ongelmia öljyjen kanssa. Shellin hinnat eivät olleet kilpailukykyisiä joten hintoja oli pakko alentaa. Samalla laatu tippui niin, ettei Shellin tuotteita ostanut yhdessä vaiheessa kukaan. Kovan tuotekehittely yms. prosessin jälkeen öljyt on kuulemma saatu toimimaan ja tuorein osoitus tästä oli TM:testin parhaimmat pisteet viskositeettiluokassaan. Ko testin voittaja oli Esso Ultron.
Tähään pohjautuen uskoisin, että nykyään Shellin öljyt ovat oikeasti laadukkaita tuotteita, mutta eipä tuota tiedä ennen kuin kokeilee. Mun auto on ollut varsinainen testipenkki, sillä siinä on varmaan käynyt kaikki mahdolliset ja mahdottomat öljyt vuoron perään. Seuraavaksi otan ton Shellin testiin
En ole missään nähnyt tai kuullut, että Seleniaa saisi suomesta. Onnistuisikohan italiasta tilaamalla?
Enoni, rekkamies henkeen ja vereen kertoi joskus, että Shellillä oli yhdessä vaiheessa todella suuria ongelmia öljyjen kanssa. Shellin hinnat eivät olleet kilpailukykyisiä joten hintoja oli pakko alentaa. Samalla laatu tippui niin, ettei Shellin tuotteita ostanut yhdessä vaiheessa kukaan. Kovan tuotekehittely yms. prosessin jälkeen öljyt on kuulemma saatu toimimaan ja tuorein osoitus tästä oli TM:testin parhaimmat pisteet viskositeettiluokassaan. Ko testin voittaja oli Esso Ultron.
Tähään pohjautuen uskoisin, että nykyään Shellin öljyt ovat oikeasti laadukkaita tuotteita, mutta eipä tuota tiedä ennen kuin kokeilee. Mun auto on ollut varsinainen testipenkki, sillä siinä on varmaan käynyt kaikki mahdolliset ja mahdottomat öljyt vuoron perään. Seuraavaksi otan ton Shellin testiin
En ole missään nähnyt tai kuullut, että Seleniaa saisi suomesta. Onnistuisikohan italiasta tilaamalla?
Ammattina autokauppa
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Toi TM:n testi oli toinen.
Joku kuukausi sitten luin jotain ulkomaista testiä, missä oli juuri noita "performance" öljyjä. Castrol, Esso ja Shell pärjäsi hyvin, mutta kun en nyt millään löydä sitä linkkiä siihen testiin... etsitään... Hitto. Pitäisi varmaan aina laittaa johonkin suosikkeihin talteen kun jostain tulee hyvä juttu vastaan.
EDIT: Eikös Mobil ollut osa ExxonMobilia, eli sama tytäryhtiö Esson ja Mobilin kanssa. Olen jo pidempään ihmetellyt, miksi Essolla on omia öljyjä Mobilin kanssa, mutta saattaa tietty olla, että Esso on ottamassa Mobilin tuotemerkkiä ja vähentää tuota Esso nimen käyttöä öljyissään. Miten tuo sitten vaikuttaa tuotekehittelyyn, on hankala sanoa.
Joku kuukausi sitten luin jotain ulkomaista testiä, missä oli juuri noita "performance" öljyjä. Castrol, Esso ja Shell pärjäsi hyvin, mutta kun en nyt millään löydä sitä linkkiä siihen testiin... etsitään... Hitto. Pitäisi varmaan aina laittaa johonkin suosikkeihin talteen kun jostain tulee hyvä juttu vastaan.
EDIT: Eikös Mobil ollut osa ExxonMobilia, eli sama tytäryhtiö Esson ja Mobilin kanssa. Olen jo pidempään ihmetellyt, miksi Essolla on omia öljyjä Mobilin kanssa, mutta saattaa tietty olla, että Esso on ottamassa Mobilin tuotemerkkiä ja vähentää tuota Esso nimen käyttöä öljyissään. Miten tuo sitten vaikuttaa tuotekehittelyyn, on hankala sanoa.
Ammattina autokauppa
- Giri
- Viestit: 515
- Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
- Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8 - Paikkakunta: Comune di Pungalaitio
Öljyt
Alfa suosittelee JTS moottoriin täyssynteettistä Selenia 10W-60 Racingia kaikissa olosuhteissa. Itse olen pysynyt suosituksessa mutta Castrol merkkisessä TWS 10W-60:ssä. Myös TS ja V6 moottoreihin suositus on 10W-60 Racing "urheilullisessa" ajossa.
Seleniaa tuo maahan Agritek oy. Johtuu siitä, että New Holland ja Case IH raskas kalusto ovat oikesti Alfa Romeoita No, kuuluvat ainakin samaan Fiat-konserniin.
Seleniaa tuo maahan Agritek oy. Johtuu siitä, että New Holland ja Case IH raskas kalusto ovat oikesti Alfa Romeoita No, kuuluvat ainakin samaan Fiat-konserniin.
En tiedä onko kellään kokemuksia Agip-öljyistä.
Ruotsissa sitä myy ainakin alfistiracing.com. Suosittelevat V6:een Agip Racing 10W-60, ja hinta on SEK 120/litra eli euroissa noin 13 euroa/litra.
ks tarkemmin http://alfistiracing.com/index.php?valu ... t&katid=59
kohtuullisen hyvin tuntuvat nuo Ferrarit toimivan kilpailuissa Agip-öljyillä, vaikka erikoislitkuthan niillä käytössä onkin
Ruotsissa sitä myy ainakin alfistiracing.com. Suosittelevat V6:een Agip Racing 10W-60, ja hinta on SEK 120/litra eli euroissa noin 13 euroa/litra.
ks tarkemmin http://alfistiracing.com/index.php?valu ... t&katid=59
kohtuullisen hyvin tuntuvat nuo Ferrarit toimivan kilpailuissa Agip-öljyillä, vaikka erikoislitkuthan niillä käytössä onkin
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: a
tuollaiset öljyt eivät ole ihan normaalia hyllykamaa pienen kysynnän takia mutta tilaamalla luulisi saavan melkein puljuun kuin puljuun....alfista kirjoitti:Olen myös näiden Racing öljyjen kannalla. Ovat vain mokomat harvinaisia. Koneessa on nyt 5w-50 valvoline, joka on edullinen vähän sinne päin-öljy. Kotikonnuilta vain ei ole löytynyt 10w-60 laatua.
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Määräaikaishuolto lähestyy sopivasti ennen
ratakauden alkua...pitäisi vaihtaa paremmat
jarrunesteet sekä 10W-60 -moottoriöljyt V6:seen.
Mikäs on porukan "päivän suositus";
Castrolia vai Heikan Seleniaa moottoriin? Jotain muuta?
Entäs tuo Tutelan kisa-jarruneste, onko hyvä?
Paljonko muuten jarrunestettä menee järjestelmään?
ratakauden alkua...pitäisi vaihtaa paremmat
jarrunesteet sekä 10W-60 -moottoriöljyt V6:seen.
Mikäs on porukan "päivän suositus";
Castrolia vai Heikan Seleniaa moottoriin? Jotain muuta?
Entäs tuo Tutelan kisa-jarruneste, onko hyvä?
Paljonko muuten jarrunestettä menee järjestelmään?
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
Öljyistä paha sanoa suuntaan tai toiseen, molemmat varmasti hyviä.(Motonetissä Vantaalla näytti olevan myös Motul 300V 15W-50 myynnissä, 300V:llä on ajettu 20v vanhalla BMW:llä päälle 20tkm)silverine kirjoitti:Määräaikaishuolto lähestyy sopivasti ennen
ratakauden alkua...pitäisi vaihtaa paremmat
jarrunesteet sekä 10W-60 -moottoriöljyt V6:seen.
Mikäs on porukan "päivän suositus";
Castrolia vai Heikan Seleniaa moottoriin? Jotain muuta?
Entäs tuo Tutelan kisa-jarruneste, onko hyvä?
Paljonko muuten jarrunestettä menee järjestelmään?
ATE:n sininen jarruneste (Super Blue Racing) on myös ollut ratakäytön kestävää, niin vakio- kuin kisajarruilla. ATE tulee litran purkissa, periaatteessa tuo yksi purkki pitäisi riittää. Sininen väri auttaa myös mahdollisten vuotojen havaitsemisessa, vaihtaessa on myös helppo bongata milloin vanha neste on tullut kokonaan pihalle.
Motul RBF600:sta on myös kilparadoilta bongattu, sitä ei tosin ole tullut ponnistettua, omat kokemukset ainoastaan tieliikenteestä.
[EDIT] tarkennetaan vielä, että tuo BMW:n 20tkm on ollut rata-ajoa.
VMP
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Tänx mattijus&Muftak. 4e halvemmalla kuin Heikka..Muftak kirjoitti:Konekesko Vantaalla myy SELENIA RACING 10W/60 8 eskoo/litra. Ainakin JTS-koneisiin on suositus.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
- lagamaggan
- Viestit: 41
- Liittynyt: 28 Heinä 2008, 13:35
- Paikkakunta: ESPOO
Itselläni on kanssa tätä Liqui Molya - "hovikorjaajani" ja eräässä autojen vara-osia jne. maahantuovassa firmassa työskentelevä kaverini suosittelivat tätä ehdottomasti, ja ainakin oma JTS on lopettanut öljyjen syömisen lähes kokonaan! Tuntuu myös muutenkin kone uusilla öljyillä paljon tasaisemmalta. Suosittelen!90 kirjoitti:Liqui moly 10W-60 GT-1, paikallisessa autovaraosapalvelussa 40€/5L..