Alffa sammui risteykseen, 156 2.0 -98
Valvoja: Moderators
Alffa sammui risteykseen, 156 2.0 -98
Mikähän mahtoi tulla?
yht äkkiä tyhjäkynnillä valoissa seisoen sammui ?
käyntiin ei enää strataten eikä lykäten?
kerran poksahti stratatessa?? mistä moinen
kaks tuhatta sitten vaihdettu tulpat ja puolat joten en usko et siinä vikaa..
kuis bensa pumppu??? vai,,,
jos joku osais auttaa niin olisin kiitollinen...
yht äkkiä tyhjäkynnillä valoissa seisoen sammui ?
käyntiin ei enää strataten eikä lykäten?
kerran poksahti stratatessa?? mistä moinen
kaks tuhatta sitten vaihdettu tulpat ja puolat joten en usko et siinä vikaa..
kuis bensa pumppu??? vai,,,
jos joku osais auttaa niin olisin kiitollinen...
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Ensimmäiseksi mieleen tulevat:
1. Kampiakselin asentotunnistin hajosi (toivottavasti vika on tässä)
2. Jakohihna katkesi tai siitä lähti hampaat (...eikä tässä)
Raota jakohihnakoppaa yläpäästään ja pyöritä konetta, jos nokka-akseleiden hihnapyörät eivät pyöri niin... No, toivottavasti lompakko on kunnossa.
1. Kampiakselin asentotunnistin hajosi (toivottavasti vika on tässä)
2. Jakohihna katkesi tai siitä lähti hampaat (...eikä tässä)
Raota jakohihnakoppaa yläpäästään ja pyöritä konetta, jos nokka-akseleiden hihnapyörät eivät pyöri niin... No, toivottavasti lompakko on kunnossa.
- Epäkelpokeräilijä -
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Itsellä hajosi tuo ed. 156:sta viime talvena. meno hyytyi mutta auto pysyi käynnissä ja starttasi. Käynti oli vaan äärimmäisen epätasiasta, kuin olisi käynyt yhdellä pytyllä.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: 1. Kampiakselin asentotunnistin hajosi (toivottavasti vika on tässä)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Kuka sen jakohihnan vaihtoi? Jos oli "rane" niin kukaan tuskin korvaa, oikealla korjaamolla taas on vastuu tekemisistään.
Hihnassa on automaattikiristin jonka on tarkoitus toimia niin, että se esikiristetään asennuksen yhteydessä tiettyyn tiukkuuteen ja kiristimen jousi pitää hihnan sopivassa kireydessä vaihtovälin ajan. Kiristimessä on kumminkin aika lyhyt liikevara, joten jos se on alun perin säädetty liian löysälle, se voi vaihtovälillä "pohjata" ja jättää remmin löysälle. Löystynyt remmi taas alkaa lepattaa, joka ilmeisesti käy hampaiden, ja pahimmillaan lompakon, päälle.
Omasta Sparkista tuo kampuran asentotunnistin kuoli siten, että ensin autoa sai käynnistyksen yhteydessä sahata pitkään mutta käynnistyttyään se toimi normaalisti. Lopulta kippo jäi sitten kokonaan käynnistymättä ja sytytti vain ruiskun häiriövalon, vika oli kyllä helppo löytää kun värkki kertoi itse että YKK-tökkeli on vainaa.
Hihnassa on automaattikiristin jonka on tarkoitus toimia niin, että se esikiristetään asennuksen yhteydessä tiettyyn tiukkuuteen ja kiristimen jousi pitää hihnan sopivassa kireydessä vaihtovälin ajan. Kiristimessä on kumminkin aika lyhyt liikevara, joten jos se on alun perin säädetty liian löysälle, se voi vaihtovälillä "pohjata" ja jättää remmin löysälle. Löystynyt remmi taas alkaa lepattaa, joka ilmeisesti käy hampaiden, ja pahimmillaan lompakon, päälle.
Omasta Sparkista tuo kampuran asentotunnistin kuoli siten, että ensin autoa sai käynnistyksen yhteydessä sahata pitkään mutta käynnistyttyään se toimi normaalisti. Lopulta kippo jäi sitten kokonaan käynnistymättä ja sytytti vain ruiskun häiriövalon, vika oli kyllä helppo löytää kun värkki kertoi itse että YKK-tökkeli on vainaa.
- Epäkelpokeräilijä -
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Pakko herättää mielenkiinnosta keskustelu että voiko auto käytännössä käydä yhdellä sylkällä? Lancia taisi aikoinaan käydä kahdella ja liikkeellelähtö oli aika vaativaa.. Riippuu varmaan siitäkin onko se yksi sylinteri keskellä vai reunassa.Pasi kirjoitti:Itsellä hajosi tuo ed. 156:sta viime talvena. meno hyytyi mutta auto pysyi käynnissä ja starttasi. Käynti oli vaan äärimmäisen epätasiasta, kuin olisi käynyt yhdellä pytyllä.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: 1. Kampiakselin asentotunnistin hajosi (toivottavasti vika on tässä)
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- PePe
- Viestit: 170
- Liittynyt: 17 Loka 2006, 17:15
- Car(s): Baader-Meinhof Wagen
Ex Alfa 159 3,2 Q4
Ex Alfa 156 2,5 V6
Ex Alfa 155 2,5 V6
Ex Alfa 164 3,0 V6
Ex Alfa 75 Turbo
Ex Alfa GTV - Paikkakunta: Kauniainen
Jos tositteet on tallessa kannattaa ilman muuta aloittaa keskustelut siltä pohjalta että asia kuuluu tuotevastuun piiriin. Noiden tietojen perusteella hihnahan on selvästi normaalin vaihtovälin sisällä. Usein näiden kanssa joutuu jonkin veran jähkäämään. Paljon riippuu myös liikkeestä.komeks kirjoitti:Kuis jos hihna olis mennyt ja siitä on 35tkm kun vaihdettu noin 2v sitten ??
niin meneekö takuuseen ja kuinka asia etenee,, ihan varmuuden vuoksi kyselen tälläistä...
toivon kuitenkin et olisi jokin muu koska muuten auto on kuin unelma
Mutta tuosta se pitää aloittaa.
Jos homma uhkaa mennä kireäksi, muistaakseni kuluttaja-asiamiehellä on linjauksia ja ennakkotapauksia nästä hihnojen poikkeamisista.
joo huolto on tehty AUTOASIssa vantaalla 5.7.06
eli vajaa 2v ???
eli katsellaan,, siellä on kaikki tiedot autosta koska kaksi edellistä vuotta siellä huollettu kaikki määräaikaishuollot..
no alffa seisoo nyt korjaamon pihalla ja heti huomenna aamulla soittelemaan, miten hommassa edetään...
toivotaan et olis jokin muu kuin tuo hihnankatkeaminen
ilmoittelen tänne heti kuinka menee...
mitäs muuten maksaa tuo asennontunnistimen vaihto jos vika siinä?
eli vajaa 2v ???
eli katsellaan,, siellä on kaikki tiedot autosta koska kaksi edellistä vuotta siellä huollettu kaikki määräaikaishuollot..
no alffa seisoo nyt korjaamon pihalla ja heti huomenna aamulla soittelemaan, miten hommassa edetään...
toivotaan et olis jokin muu kuin tuo hihnankatkeaminen
ilmoittelen tänne heti kuinka menee...
mitäs muuten maksaa tuo asennontunnistimen vaihto jos vika siinä?
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
gYdEbUh kirjoitti:Pakko herättää mielenkiinnosta keskustelu että voiko auto käytännössä käydä yhdellä sylkällä?
Jaa en niin paljoo auton moottorin toiminnasta tiedä että tietäisin onko se mahdollista.... mulla silloin kun tuo hajos niin kone kyllä kävi kaikilla, mutta käynti oli niin epätasaista ja pätkivää että oli kuin olisi käynyt yhdellä (rhkä vähän liioiteltuna)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Minulla oli siis JTS sillon, siinä taitaa olla enemmän elektroniikkaa kompensoimassa kaikenlaisten osien hajoamista (sillon kun itse elektroniikka ei hajoa)Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: Omasta Sparkista tuo kampuran asentotunnistin kuoli siten, että ensin autoa sai käynnistyksen yhteydessä sahata pitkään mutta käynnistyttyään se toimi normaalisti. Lopulta kippo jäi sitten kokonaan käynnistymättä ja sytytti vain ruiskun häiriövalon, vika oli kyllä helppo löytää kun värkki kertoi itse että YKK-tökkeli on vainaa.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Olen joskus saanut tuutti-hondan (=nelipyttyinen) käyntiin yhdellä, pysyi nippanappa käynnissä, liikkeelle ei kyllä jaksa lähtee. Kahdella jo kulkeegYdEbUh kirjoitti:Pakko herättää mielenkiinnosta keskustelu että voiko auto käytännössä käydä yhdellä sylkällä? Lancia taisi aikoinaan käydä kahdella ja liikkeellelähtö oli aika vaativaa.. Riippuu varmaan siitäkin onko se yksi sylinteri keskellä vai reunassa.Pasi kirjoitti:Itsellä hajosi tuo ed. 156:sta viime talvena. meno hyytyi mutta auto pysyi käynnissä ja starttasi. Käynti oli vaan äärimmäisen epätasiasta, kuin olisi käynyt yhdellä pytyllä.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: 1. Kampiakselin asentotunnistin hajosi (toivottavasti vika on tässä)
Re: kaikki ok
Mikä siinä oli vikana ja miten korjattiin?komeks kirjoitti:Joo lopulta kaikki hyvin
siis takuuseen meni ja auto palautunut korjaamolta,
kiitos kaikille vastaajille ja lapanen ylös kun vastaan ajellaan.
VMP