156 V6 termostaatin vaihto!
Valvoja: Moderators
156 V6 termostaatin vaihto!
Eli tarvis varmaa termari vaihtoo joten hintoja kaipailisin, niin ja auto on toi 156 2,5 v6 ja vuosimailli -98
Ässät!
heikalta
heikalta halvalla
www.heikka.fi

Teoriassa teorialla ja käytännöllä on eroa, käytännössä ei....
Re: heikalta
Kohtuulliset hinnat, hienoa. Toivottavasti valittu linja pitää.pomeko kirjoitti:heikalta halvallawww.heikka.fi
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Onko ne sulle alella myyneet vai onko Lpr lähempänä Ähtävää? Kyllä mulle maksoi halvimmalla kuljetusvaihtoehdolla (ennakkomaksu+postitus) 76,64€Jeppaa kirjoitti:Muukkoselta tuli postikuluineen 69e:llä termostaatti ja tiiviste sitte loppupeleissä =)

Ei sillä, on tuokin "hieman" teltta-autoa halvempaa
Ayrton Senna da Silva forever
Kullattuja.. pakko olla!!enial kirjoitti:Teltta-autossa olis 120€ termostaatti + 120€ työt!
Paljos siellä on tuntihinta työlle..? Ja kauanko menee termarin vaihtoon...?
En tiedä miten hankalasti se on 156:een sijoitettu tai minkälainen homma mutta ei se missään muussakaan ole tuntia vienyt (edes laiskotellen ja tupakkatauon kera).
En usko siltikään että se voi kestää tuntia, jos se konehuoneessa on....
Toisaalta... (vähän OT)
Aikanaan vanhassa mersussa oli käsijarru jumissa. Itse availin sen kesäloman aikana mökillä hiekanpäällä niillä työkaluilla joita takakontista löytyi. Revin osat irti käsijarruvaijereita myöten, totesin niiden olevan jumissa.Putsasin osat ja laitoin takaisin nippuun, koska uusia osia ei ollut. Aikaa meni ~5 tuntia.
Noh, kun palasin ihmisten ilmoille niin enpä jaksanut enää itse laittaa vaan vein auton paikalliselle nyrkkipaja/huoltamolle uusien osien kanssa. En kysynyt arviota kauan menee koska eihän siinä voi mennä kauaa kun kaikki on ihan vasta irroiteltu.
Kunhan auton kävin hakemassa niin tuntitöitä 7 kpl. *** Totesin jälleen kerran miksi itse autoni korjaan ***
Nimim. Melkein arvostan "ammattilaista"
P.S Selitys työn kestoon oli että osat oli kamalan kovasti kiinni.. vastaväitteet ei auttanut.
edit:typo

Toisaalta... (vähän OT)
Aikanaan vanhassa mersussa oli käsijarru jumissa. Itse availin sen kesäloman aikana mökillä hiekanpäällä niillä työkaluilla joita takakontista löytyi. Revin osat irti käsijarruvaijereita myöten, totesin niiden olevan jumissa.Putsasin osat ja laitoin takaisin nippuun, koska uusia osia ei ollut. Aikaa meni ~5 tuntia.
Noh, kun palasin ihmisten ilmoille niin enpä jaksanut enää itse laittaa vaan vein auton paikalliselle nyrkkipaja/huoltamolle uusien osien kanssa. En kysynyt arviota kauan menee koska eihän siinä voi mennä kauaa kun kaikki on ihan vasta irroiteltu.
Kunhan auton kävin hakemassa niin tuntitöitä 7 kpl. *** Totesin jälleen kerran miksi itse autoni korjaan ***
Nimim. Melkein arvostan "ammattilaista"
P.S Selitys työn kestoon oli että osat oli kamalan kovasti kiinni.. vastaväitteet ei auttanut.
edit:typo
- Tommi_80
- Viestit: 127
- Liittynyt: 04 Huhti 2005, 13:45
- Car(s): ex. 156 GTA
ex. 156 2.5 - Paikkakunta: Espoo
Luultavasti olet jo termarin vaihtanut tai vaihdatuttanut.Hukka kirjoitti:Ja kauanko menee termarin vaihtoon...?enial kirjoitti:Teltta-autossa olis 120€ termostaatti + 120€ työt!
En tiedä miten hankalasti se on 156:een sijoitettu tai minkälainen homma mutta ei se missään muussakaan ole tuntia vienyt (edes laiskotellen ja tupakkatauon kera).
Itse vaihdoin 2.5V6seen juuri viikonloppuna termarin ja aikaa kului melkein 15 minuuttia.. siitäkin suurinosa siihen kun etsin sopivia työkaluja.
Mitään suurta ei tartte purkaa konehuoneesta että termariin pääsee käsiksi. Sehän näkyy käytännössä kun avaa konepellin

Älkää nyt hyvät ihmiset maksako tollasia summia ihan pikku hommasta.
itse hain termarin 156v6:een hessumobiilista, 43euroa. En tiedä onko niitä edes eri lämpöarvoilla tuohon koneeseen, en kysellyt eikä eri vaihtoehtoja ainakaan tarjottu? Hyvin pelaa kuitenkin tuolla minkä laitoin. Suurin homma oli muuten vanhan tiivisteen rapsuttelu laipasta, tietenkin se jäi koneeseen kiinni eikä roskiin menevään vanhaan termariin 

- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
^^Voihan sinne punaiset vaihtaa HUOM! VAIHTAA! Vihreää ja punaista jäähdytin nestettä ei saa sekoittaa toisiinsa. Sekoittaessa nuo tietääkseni jämähtävät sopaksi joka ei kierrä. Punainen on huomattavasti kalliimpaa, mutta sointuu hyvin yhteen punaisen alfan kanssa.
http://www.centerlinealfa.com/cars/164s/pages/p09.html
http://www.centerlinealfa.com/cars/164s/pages/p09.html
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Jos tosiaan vaihtaa nesteen tyyppiä olisi hyvä toimia seuraavasti: Ensin järjestelmä tyhjäksi, esim alavesiletkusta. Tämän jälkeen vettä sisään, antaa käydä käyntilämpimäksi (niin että termari aukeaa), jälleen järjestelmä tyhjäksi, ja sitten toisen tyyppiset nesteet sisään.
Tuo välihuuhtelu ei ole mitenkään äärimmäisen tärkeää, mutta jos ei sitä viitsi tehdä niin miksi sitten viitsisi vaihtaa toisen tyyppiset nesteetkään
Tuo välihuuhtelu ei ole mitenkään äärimmäisen tärkeää, mutta jos ei sitä viitsi tehdä niin miksi sitten viitsisi vaihtaa toisen tyyppiset nesteetkään

- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Jaa että nyt noita vesipumppuja rupeaa poksahtelemaanmayhem kirjoitti:no onneks tulin järkiini ja vein auton jakopää/vesipumpun vaihtoon.oli vesipumpun muoviratas halki,eli pelkkä temun vaihto ei ois auttanut.
joka puolella...

Muovi se sitten on kestävä materiaali...
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM