
Joko on kesärenkaat alfan alla?
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Eilen vaihtui molempiin renkaat kahden nuoremman (4 ja 6 v.) alfistikokelaan avustuksella. Kun ensimmäinen kierros oli valmis, vanhempi kisälli tarkasteli varustusta miettiväisen näköisenä ja ilmaisi sitten analyysin tuloksena, että otettiin lumihiutalevanteet pois ja laitettiin auringonkukkavanteet tilalle. Eipä ollut mitään lisättävää.
En sitten vaihtanutkaan 159iin, oli vanteet niin jumissa navassa, ettei uskaltanut enempää tunkin päälä potikia.
OT reilu klappi - sentin verran, joka tulee hammastangon päästä. Onko ok, kun autoa ei ole käytetty. Eli lähteekö klappi pois, kun tehostin pyörii ???
Saiskos viisaammilta vastauksen.
OT reilu klappi - sentin verran, joka tulee hammastangon päästä. Onko ok, kun autoa ei ole käytetty. Eli lähteekö klappi pois, kun tehostin pyörii ???
Saiskos viisaammilta vastauksen.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no pultit oli hukassa kesävanteista..HR kirjoitti:Eilen meni 166:seen kesärenkaat alle.
PS. Mikäs 90:llä vastusti

nyt alla sekalainen kokoelma.. huommenissa töiden jälkeen biltemaan hakemaan uudet..
Viimeksi muokannut 90, 22 Huhti 2008, 19:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Ettet nyt vaan vähän hätäilly, kyllä Espoossa saattaaRolle kirjoitti:Jätkät on hötkyilly, äsken sain alle ja autonkin kuvattua
takatalvi vielä yllättää

Komeet rinkulat, by the way.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Toivottavasti ei tullut montaa kilsaa miltei tyhjällä kumilla. Jos renkaan sisäkalvosta on irronnut kumipurua niin rengas on ainakin rengasliikkeiden mukaan entinen.Rolle kirjoitti:Sekin ilo loppui lyhyeen kun toinen etufillari oli tyhjä sopivasti keskustassa. Onko kokemuksia/suosituksia renkaan korjaamisesta? Olarissa taitaa olla Vianor, olisi aika lähellä..
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Vihdoinkin sain uudet gummit alle & samalla kulmat säädätettyä. Ja kylläpä auto muuttui; ohjauksen tarkkuus parani huomattavasti.
Jotain arvoa eivät saaneet kohdalleen auton madalluksesta johtuen?
Jotain arvoa eivät saaneet kohdalleen auton madalluksesta johtuen?
-
- Viestit: 301
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07
-
- Viestit: 301
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07
Ei ollut renkaan vika kävi vaan huono tuuri,ajoin vaan jonkun terävän esineen tai kiven yli joka rikkoi renkaan niin ettei voi paikata, jotenkin ottaa päähän , oma moka nyt olis kolme hyvää rengasta myytävänä.Ipi76 kirjoitti:^Hajosi, mitenkä se nyt näin pääsi käymään?
Niillä renkaillahan ei oo ajettu kuin muutama tonni.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
GT-Pappa kirjoitti:Mulla on nyt alla NOKIAN NRY koko 245/40 17 niistä toinen takarengas hajosi niin että ei voi käyttää enää eikä samanlaista saa enää
Sataviiskymppiä ja kotiovelle toimitettuna.www.rengasonline.com kirjoitti:Nokian
kesärenkaat NRY
245/40 ZR17 95Y XL ** SVH-hinta *: 202,70 EUR
rengas-online.com vain 149,00 EUR
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
...ja autosta tuli moottoritiellä uraherkempi ja kovaa mutkaan ajettaessa levoton. Pientä tärinääkin havaitsin moottoritienopeuksissa. Onneksi Vianorin ukot lupasivat uudelleentsekata tasapainotuksen ensi viikolla. Kulmat ovat Deltankin mukaan oikein, joten kai sitten olin vain tottunut väärien kulmien & kuluneitten kumien tuntumaan.Vittorio Jano kirjoitti: Ja kylläpä auto muuttui; ohjauksen tarkkuus parani huomattavasti.
Juu, ei voi säätää, paitsi ainakin joissain "kynätolpissa" on ilmeisesti säätömahdollisuus. Ja juurikin madalluksesta johtuu, ite oon pähkäilly mitä tehdä asialle.. toistaseks en oo tehny mitään... säädettävät yläpäätkin on ilmeisesti hankalat toteuttaa kun ne ylätukivarret hankaloittaa asiaa turhan paljon, ihan keravalaisen www.rallyracefin.fi/ alustagurun kanssa asiaa pähkäiltiinScuderia Rasvanäppi kirjoitti:Pystykallistumat (camberko se oli?) on punaisella kaikki mutta se johtunee madalluksesta, noita ei kai vakiona voi säätää?

Itellä on edessä negatiivista camberia n.-2,40 astetta, eli reilusti enemmän kuin vj.lla, mutta niin on autokin matalampi! Schumi mallin camberien pitäs kyl olla mutkissa / radalla hyödyks..
Kiitos neuvosta eilen sain uuden renkaan alle nyt taas kaikki hyvinRolle kirjoitti:GT-Pappa kirjoitti:Mulla on nyt alla NOKIAN NRY koko 245/40 17 niistä toinen takarengas hajosi niin että ei voi käyttää enää eikä samanlaista saa enääSataviiskymppiä ja kotiovelle toimitettuna.www.rengasonline.com kirjoitti:Nokian
kesärenkaat NRY
245/40 ZR17 95Y XL ** SVH-hinta *: 202,70 EUR
rengas-online.com vain 149,00 EUR

- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Aika iso ero näyttäisi olevan. Eikös takapäässä ole epäkeskopultti, josta takapään Camberia voi säätää? Joku jolla takapään tuenta on paremmin muistissa voisi vahvistaa.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Pystykallistumat (camberko se oli?) on punaisella kaikki mutta se johtunee madalluksesta, noita ei kai vakiona voi säätää? Asiasta sen kummempia tietämättä näyttäsi tuo takapään kallistusten keskinäinen ero aika suurelta.
Madalluksen vaikutus on minulla nyt hämärän peitossa, keulassa on tuenta kahdella tukivarrella. Etupyörä liikkuu joustoliikkeen aikana näiden pallonivelten välisellä linjalla joten Camber ei pitäisi juurikaan muuttua? Olenko (taas) ymmärtänyt väärin?
Oliko muuten ohjekirjassa pyöränkulmien ohjearvot mainittu?
VMP
Takapään aurausta säädetään epäkeskoprikoilla ja muistaakseni systeemi on sellainen, että samalla camberikin muuttuu jonkin verran. Tolpan yläpäässä ei ainakaan vakiona tainnut olla omaa säätöä camberille.
Etupäässä on tosiaan päällekkäiset tukivarret, mutta alatukivarret on pitemmät ja neg camber lisääntyy jousituksen laskiessa.
Ainakin muistaakseni ohjekirjassa on kahdetkin eri säädöt pyöränkulmille. Nämä säädöt lienee suunniteltu toimivaksi auton orggis vanteiden ET:llä ja, kun vanteet ja ET muuttuu ei auto enää välttämättä tunnukaan hyvältä. Muita asiaan vaikuttavia muuttujia on lukematon määrä. Melko loputon suo kaikkiaan.
Sattumalta muuten törmäsin tällaisiin:

Kovasti näyttää epäkeskeisiltä nuo kiinnityspulttien reiät..
Etupäässä on tosiaan päällekkäiset tukivarret, mutta alatukivarret on pitemmät ja neg camber lisääntyy jousituksen laskiessa.
Ainakin muistaakseni ohjekirjassa on kahdetkin eri säädöt pyöränkulmille. Nämä säädöt lienee suunniteltu toimivaksi auton orggis vanteiden ET:llä ja, kun vanteet ja ET muuttuu ei auto enää välttämättä tunnukaan hyvältä. Muita asiaan vaikuttavia muuttujia on lukematon määrä. Melko loputon suo kaikkiaan.
Sattumalta muuten törmäsin tällaisiin:

Kovasti näyttää epäkeskeisiltä nuo kiinnityspulttien reiät..
- einari
- Viestit: 517
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
- Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
- Paikkakunta: Jokiloinen
Mä ostin uudet Primacyt alfaani viime syksynä. Ihan tyytyväinen olen, ovat ne ainakin hiljaisemmat kuin alkuperäiset GoodYearin Eaglet olivat. Huomenna pitäisi mennä vaihtamaan suvikumit alle.Alfieri kirjoitti:Viikonloppuna vaihdoin joo!
Ja Spideriin muuten pitäisi hankkia uudet, mutta valinta on vaikea! N. 500 ecyä on menossa + työt ja ehdokkaina ovat Continentalin ContiSport2, Pirellin ZeroNero ja Michelinin Primacy. Ei osaa päättää...