Etumaskin ja takakontin AR - merkit

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Etumaskin ja takakontin AR - merkit

Viesti Kirjoittaja PK »

Eli tossa näkys Heikalla olevan niitä myynnissä, ku omasta Alfan merkit jo aika kuluneet... eli ovatko miten helposti vanhat irrotettavissa, varsinkin takakontin lukonsuoja... ja ku ei viittis eteenkään hommata koko maskia liki satasen hintaan, et pelkkä logon vaihto riittäs.. Eli ovatko klipsejä edessä ja miten vi**ssa se vaihdetaan taakse ?

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Edessä on ensin irroitettava "Alfa-shield" eli keulakolmio ja purettava se. Merkki on kiinni sekä metallitapeilla että liimalla. Ei irtoa helposti.

Takana merkki on helpompi vaihtaa, mutta sorminäppäryys on tarpeen.

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Se liima on sitten pirun tiukassa. Minua fiksummat
ovat ilmeisesti lämmittäneet merkkiä käyttämieni
väkivallan ja ärräpäiden sijasta.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Lämmittäminen helpottaa kummasti elämää tuon etumerkin kanssa, mutta se kasvattaa luonnetta kun ensin taistelee puoli tuntia sen kanssa..

Takamerkki olisi vielä vaihtamatta, joten millaista sorminäppäryyttä siinä tarvitaan? Riittääkö maalaisjärki vai onko siinä joku kikka kolmonen?

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Mä en tiedä 156:n merkistä, mutta 75:n merkkiä lämmittäessäni sen merkin maali tai tarra rupesi kuplimaan, joten varovaisuutta lämmityksessä!

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Mitä väliä, kun roskiin menossa..

pantse
Viestit: 209
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:31
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja pantse »

GTV:ssä merkkien vaihto edessä, ei ole kerenny perehtymään niin onko joku vaihtanut edestä. Niin mitenkäs takana lukonsuojus on kiinni.

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Hammastangon sisäpäät väljät molemmilta puolilta...

Viesti Kirjoittaja PK »

No koitin tarkastuttaa pyörien suuntaukset tuon irronneen ylätukivarren takia, mutta eipä onnannu ku väljyyttä hammastangon sisäpäissä. Kohtalotovereita, osien hintaa, vaihtotyön hintaa ? Nämä siis normaalia kulumista eikä ilmeisesti seurausta tästä asentajan ylätukivarren ruuvin unohtamisesta...

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hammastangon sisäpäät väljät molemmilta puolilta...

Viesti Kirjoittaja mattijus »

PK kirjoitti:No koitin tarkastuttaa pyörien suuntaukset tuon irronneen ylätukivarren takia, mutta eipä onnannu ku väljyyttä hammastangon sisäpäissä. Kohtalotovereita, osien hintaa, vaihtotyön hintaa ? Nämä siis normaalia kulumista eikä ilmeisesti seurausta tästä asentajan ylätukivarren ruuvin unohtamisesta...
Aikoinaan piti vanhaan tessuuni vaihtaa raidetangon sisäpää, osa on suht. halpa (kymppejä), eikä ollut mielestäni paha nakki vaihtaa.

Pyöränkulmat on luonnollisesti syytä tarkistaa sisäpään vaihdon jälkeen mutta se projektihan sinulla olikin kesken. :-D

[EDIT] mitvit tämä tekee keulamerkin vaihtotopikissa!? :mrgreen:
VMP

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

pantse kirjoitti:GTV:ssä merkkien vaihto edessä, ei ole kerenny perehtymään niin onko joku vaihtanut edestä.
O. Merkissä on tapit jotka menevät maskin läpi, niissä on maskin toisella puolella "sokkalevyt" jotka pitää ensin irrottaa. Seuraavaksi hiustenkuivaajalla vähän kuumaa merkille jotta liima ymmärtää irrottaa otteensa, sitten lähteekin nätisti vetämällä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Rolle kirjoitti:Mitä väliä, kun roskiin menossa..
Err.. Aivan :oops:

Mä otin vaan ne maalauksen ajaksi pois.

Avatar
Riccardo
Viestit: 497
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 23:36
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Riccardo »

Edelleen kysymys on avoinna: miten takaluukun merkki otetaan pois? Pitääkö purkaa lukko irti? Miten se tappi irtoaa? Itseänikin kiinnostaisi vaihto kun alkaa merkki rapistua...

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Hämärä muistikuva on, että merkin "akselitapissa" on päässä sokka.

Eiköhän tuo selviä kun pyörittelet uutta merkkiä käsissä, ei se vaihto mikään maailmanluokan temppu ollut.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Sokka on akselin päässä. Ei siinä mitään muuta ihmeellistä ollut, kuin ainakin getvosessa homma piti tehdä varsin ahtaan reiän kautta.

Vastaa Viestiin