Alfat mediassa.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Tommi
Viestit: 592
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Uusimmassa Top Gearissä (S11/E1?) oli esimakua tulevan kauden jaksoista.
Lyhyessä videopätkässä vilahti Alfan 8C, joka siis nähtävästi lähiaikoina esittelyssä.

Lisäksi oli pätkä Top Gearin Alfa-kisasta, johon keräsivät vanhoja Alfoja viime vuoden puolella UK:ssa.
Näyttivät ajavan radalla keskenään kilpaa. 916-GTV ja 75(?) otti hieman rajumpaa kontaktia.
Shown tuntien, lopuksi räjäyttävät ne tai pudottavat asuntovaunun päälle.

-tommi

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Tommi kirjoitti: Shown tuntien, lopuksi räjäyttävät ne tai pudottavat asuntovaunun päälle.
Tuo olisi kyllä tavattoman hassua ja omaperäistä.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Kuva

Muistaako joku jutun (lehden & auton), joka otsikoitiin samoin sanoin: into the red? Kymmenen pistettä tietäjälle/arvaajalle.

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Olisiko ollut CAR ja Ferrari F355

[edit] Ulkomuistista heitin! Kerrankin voitin jotain eli 10 pistettä. Jee!!! [/edit]
Viimeksi muokannut 155156, 26 Kesä 2008, 11:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

155156 kirjoitti:Olisiko ollut CAR ja Ferrari F355
Oikein!

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Uusimmassa gti magazinessa oli mainittu botniaringin radalle.com tapahtumassa palkittu GTV6. Oli ollut paras tekniikka. Pieni kuvakin oli.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

TommiS kirjoitti:^joo, enpä olisi ihan äkkiseltään Tekniikan Maailmalta moista ulosantia odottanut. Että ihan tunnepohjalta mennään, ja, anteeksi vaan, kliininen insinöörisyys ja oskilloskooppeihin (nyk. screeneihin) tuijottaminen jää artikkelista pois.

Aivan mahtava juttu, joka sai lähes kananlihalle. Kipin kapin kaikki lukemaan tuo.
No eipä tuo nyt ihme ole kun katsoo kuka jutun on kirjoittanut ja ketä oli jutussa mukana :)

Mutta samaa mieltä: pelasti päiväni, ja huomasin tuon jutun vasta tänään.

Tästä aasinsilta paikallisosaston toimintaan...Kymenlaakson Alfistit huomio: miittiä tuon Tie-jutun tyyliin? Mielessäni on jo reitti, mutta siitä lisää toisessa ketjussa. Modet, have mercy, it won't happen again! :wink:
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

aannttii
Viestit: 299
Liittynyt: 20 Helmi 2006, 17:57
Paikkakunta: Alajärvi

Viesti Kirjoittaja aannttii »

Tän viikon sunnuntaina Alfa Romeo challenge TopGearissa..

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Jossain lehdessä oli parin päivän sisään lukijoille osoitettu galluppi siitä, millä autoilla töihin tulevat koetaan pröystäilijöiksi. Hummer oli kärjessä, mutta "pisteitä saivat myös Alfa Romeo ja Audi"...

En vain löydä mistään tuota juttua / galluppia enään! Muistaako joku?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Taloussanomat.

Helpompi olisi firman pihaan karauttaa Ladalla kuin Hummerilla. Pitäisivät korkeintaan kylähulluna, eli ei havaittavaa muutosta nykyiseen :mrgreen:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

"Näyttää siltä, että lukijat arvostavat mukavaa värittömyyttä:
auton näyttöarvon ei tarvitse kirkua aatemaailmaa, oli se sitten oikealla tai vasemmalla
."

Moido. Voi tätä harmaata luterilaista tasapäistämiskulttuuria :puke:
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

silverine kirjoitti:"Näyttää siltä, että lukijat arvostavat mukavaa värittömyyttä:
auton näyttöarvon ei tarvitse kirkua aatemaailmaa, oli se sitten oikealla tai vasemmalla
."

Moido. Voi tätä harmaata luterilaista tasapäistämiskulttuuria :puke:
Huomionarvoista on myös, että pääsääntöisesti lukijat eivät arvostaneet niitä autoja, mihin heillä ei ole varaa :lol:
VMP

Avatar
proviisori
Viestit: 7
Liittynyt: 18 Tammi 2008, 20:00

Viesti Kirjoittaja proviisori »

No, lopussahan tuo kymmenen kärki listataan eikä siellä Alfaa näy.

Näkyy sen sijaan Toijjota. :roll:
En tulisi töihin tällä autolla
Kymmenen kärjessä Taloussanomien lukijakyselyn tuloksesta
1 Lada
2 Hummer
3 Ferrari
4 BMW
5 Mercedes Benz
6 Rolls-Royce
7 Toyota
8 Jaguar
9 Volvo
10 Lamborghini
Lähde: Taloussanomat

Copyfighter
Viestit: 849
Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
Car(s): Volvo S40 T5
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Copyfighter »

Tämä on kyllä niin huvittavaa tämä luterilaisuus. Serkkuni ei kehtaa mennä nykyiseen duuniinsa äsnelosella juuri tästä syystä ja kulkee rouvansa aanelosella. :roll:
“The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.”

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Eipä näy kuitenkaan Alfaa vaikka tekstissä oikein erikseen mainittiin.

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Top Geariin? Ottavatko tällä kertaa aikaa kuinka nopeasti minkäkin mallin saa rusikoitua lekalla matkalaukkuun sopivaan muotoon vai kokeilevatko mikä palaa pisimpään?
Noh, osuit kyllä suhteellisen oikeaan pointtiin.. Ei tehnyt testi kunniaa Alfan käsittelylle eikä laatu-imagolle. Jakson loppuosaa voin peräti suositella, siinä kun on mm. kuvaa UK:n kaiketi suurimmasta Italo tapahtumasta. Testissä ollut 75 3.0 Evoluzionen korisarjalla olisi ollut parempaa käyttöä tuohon ainakin väitettyyn hintaan.. 600e. :shock: Saksassa kyseisen laitteen hintapyyntö olisi ollut varmasti 3000e+
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

^ Juuston hierominen James Mayn GTV:n tuulettimen ritilään oli silti hauska jäynä :mrgreen: Hammondilla kolmossarjan Spider, Maylla etuveto-GTV 2.0 TSpark ja Clarksonilla 75 3.0.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
Alfaholisti
Viestit: 508
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Alfaholisti »

Täältä löytyy tuo kyseinen jakso:

http://www.youtube.com/user/cutframetopgear
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

"That is petrolhead heaven. And as we´ve always maintained the only way you can get there is in an Alfa Romeo."

Sniff.

Avatar
Alfaholisti
Viestit: 508
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Alfaholisti »

I agree...

Muutenhan tuo oli taattua "paskaks vaan ja palamaan" tyyliä jota on nähty aikaisemminkin, esimerkiksi jaksossa jossa herrat hankkivat Porschet.
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Tommi kirjoitti:Uusimmassa Top Gearissä (S11/E1?) oli esimakua tulevan kauden jaksoista.
Lyhyessä videopätkässä vilahti Alfan 8C, joka siis nähtävästi lähiaikoina esittelyssä.
ensi jaksossa

http://www.bbc.co.uk/topgear/show/nextepisode.shtml
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Otsosmi
Viestit: 754
Liittynyt: 04 Touko 2006, 08:18
Car(s): GTV V6 TB
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

Aivan loistava top gearin jakso! Ei tosin tosikoille suositeltava.... Kunniaahan tuossa vaan jaettiin alfisteille.
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Kyllä tuli melkein tippa linssiin :wink: Viimeisen päälle taattua Top Gear -laatua alusta loppuun.

Oli kyllä mahtava loppuyhteenveto... 8)
Ammattina autokauppa

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Joo, olihan se hassua, mutta...
Kuka "true petrolhead" tuhoaa 75 3.0:n? Ilmeisesti se sama joka taannoin hitsasi 164 QV:n Saabin nokkaan.

Tosikko as stated.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Alfa Romeo -omistajille tuossa tuli ymmärrystä ja arvostusta, eikä nuo tuhotut yksilöt nyt mitään priimaa näyttäneet olevan. (en silti tahallaan rikkomista minäkään täysin ymmärrä)
VMP

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kyl kyl. Mutta noita Seiskafemmoja ei ole enää jäljellä kovin monta, Mobilessa tällä hetkellä neljä kolmilitraista.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

Maria Lund kolaroi Alfalla Jyväskylässä

juttu

http://tinyurl.com/5jus97

ja kuva

http://tinyurl.com/55znfw
Viimeksi muokannut rim, 08 Heinä 2008, 15:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Tuon evon ostin marketista. Laadukkaan oloiset artikkelit 8C:stä ja Brerasta, kuten odotta saattaa. Jopa viimeksimainittua kehuttiin.

-Lee-
Viestit: 371
Liittynyt: 19 Joulu 2005, 19:59
Car(s): Ex Alfa Romeo GT -05
Ex Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDm -09
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Lee- »

Voi olla että olen tosikko mutta minulla on mennyt maku Topgearista.
Hauska alkaa olemaan mukahauskaa ja ennen nokkelat vitsit ovat muuttuneet ainoastaan Maylle vinoiluksi. 5th gear on istuu paremmin.

Autoilu tuntuu olevan Top Gearissa ainaostaan väline typeryyksien tekemiseen. "nyt se ajaa taas asuntovaunua päin...heh-heh"
Asiaa enemmän peliin niin jaksaisi taas katsella.

-Lee-

aannttii
Viestit: 299
Liittynyt: 20 Helmi 2006, 17:57
Paikkakunta: Alajärvi

Viesti Kirjoittaja aannttii »


Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^en epäile yhtään etteikö Jeremy olisi oikeassa 8C:stä, valitettavasti :(

Kun on katsellut videopätkiä ja kuvia autosta on tuon saman asian pystynyt haistamaan. Alusta näyttäisi olevan todella pehmeä, ja korkeuttakin siinä on tuollaiseen autoon aivan liikaa.

Vaikka Jeremy sanoi että sillä ei ole väliä niin minusta sillä on. 8C:n tarkoitus on olla imagon kohottaja, ja sellaisessa kaikki pitäisi olla kohdallaan ilman kompromissejä. Väitänpä vielä että tuon ohjauksen ja alustan olisi saanut melko helposti korjattua.

Onkos tuo vaihteisto muuten Ferrarin?

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Vittorio Jano kirjoitti:Tuon evon ostin marketista. Laadukkaan oloiset artikkelit 8C:stä ja Brerasta, kuten odotta saattaa. Jopa viimeksimainittua kehuttiin.
Sama lehti osui käteen. Pakkohan Brittien on Breraa kehua, kun se on heidän itsensä omille markkinoilleen muokkaama erikoisversio. Hiukan ihmetyttää toi nelivedon hyllytys, mutta kai siitä sitten hyvä tuli.
Epezi kirjoitti:Onkos tuo vaihteisto muuten Ferrarin?
Taitaa olla. Tuossa ylempänä mainitussa Evo:ssa sanotaan Maserati Granturismo S:n ja Ferrari California:n käyttävän samaa konetta ja laatikkoa.

Avatar
OL
Viestit: 848
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

Sunnuntain Keskisuomalaisessa oli punainen 75 autojen hautausmaalla.

Avatar
Riccardo
Viestit: 497
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 23:36
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Riccardo »

Mielestäni 8C on juuri oikeanlainen auto. Kaunis, se on taideteos. Äänet ovat todella upeat, huom. itse omakohtaisesti livenä kuultuna. Ei taida enää toista kertaa osua kohdalle... Ainoastaan Ferrari Enzo pystyy vastaavaan äänimaailmaan. Carrera GT ja vastaavat ovat leluautoja.

Ei tuota rata-autoksi ole tarkoitettukaan, Jeremy mielestäni on aivan oikeassa 8C:n suhteen. Loistokas GT ja siinä se on ehdotonta eliittiä. Tällaisen auton arvot ovat ihan jossain muualla kuin nopeimmissa kierrosajoissa. Kuitenkin suorituskykyäkin on ihan tarpeeksi.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

aika erilainen arvio top gearissa kuin esim road & track lehdessä joka kehui sen ehkä parhaimmaksi takavetoiseksi... kaarrekiihtyvyysarvokin parempi kuin Audi R8silla.... no ehkä se on kuitenkin enemmän grand tourer kuin mikään ratatykki.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

tube68
Viestit: 249
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 23:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tube68 »

8C sai kyllä aika tylyn tuomion, mutta olisi ollut kiva kumminkin nähdä se Stigin ajo kuivalla.

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

Tjoo itse en juuri ihmetellyt tuota rata-ajon heikkoutta. Netissä on useissa testiajoissa kritisoitu varsinkin tuota ohjaustuntumaa ja vaihelaatikkoa. Mutta tosiaan kuivalla olisi ollut mielenkiintoista nähdä toi Stigin käsissä.

Ja eiköhän toi tosiaan ole enemmän järkyttävän tyylikäs GT eikä mikään rata-auto.
-Matti-

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Tuossa Top Gearin testissähän piti välttämättä autosta tehdä taideteos, jolla ei ole funktiota => arvostellaan se käyttökelvottomaksi => taideteos. Harmittavan käsikirjoitetulta ohjelma vaikuttaa.

Hauska laajan katsojakunnan viihdeohjelmahan tuo Top Gear on mutta taitaa autoilu-ohjelmana olla jo melkoisen kelvoton. (Jokainen voi päissään miettiä, onko välttämättä huono asia)
VMP

aannttii
Viestit: 299
Liittynyt: 20 Helmi 2006, 17:57
Paikkakunta: Alajärvi

Viesti Kirjoittaja aannttii »

Uusimmassa tuulilasissa Alfa Mitosta koeajoa.. ja ihan hyvänä ainakin pidettiin :)

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

mattijus kirjoitti:Tuossa Top Gearin testissähän piti välttämättä autosta tehdä taideteos, jolla ei ole funktiota => arvostellaan se käyttökelvottomaksi => taideteos. Harmittavan käsikirjoitetulta ohjelma vaikuttaa.

Hauska laajan katsojakunnan viihdeohjelmahan tuo Top Gear on mutta taitaa autoilu-ohjelmana olla jo melkoisen kelvoton. (Jokainen voi päissään miettiä, onko välttämättä huono asia)
Joo mutta ei ne radalla voi ajaa tahallaan hiljaa. Tulee oikeustoimia. Alfa 8c oli rata-aikojen kolmanneksi? viimeinen.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

jotain mätää tuossa rata-ajossa oli http://en.wikipedia.org/wiki/Top_Gear_Test_Track hitaampi kuin Maserati Coupe...molemmat märällä radalla...joko Stig ei osaa ajaa tai se säästi autoa tai rata oli poikkeuksellisen märkä....
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

V6 kirjoitti:jotain mätää tuossa rata-ajossa oli http://en.wikipedia.org/wiki/Top_Gear_Test_Track hitaampi kuin Maserati Coupe...molemmat märällä radalla...joko Stig ei osaa ajaa tai se säästi autoa tai rata oli poikkeuksellisen märkä....
Mulla on verkkolevyllä kaikki TG:in jaksot ja ne on tullu katottua moneen kertaan ja voin sanoa että toi oli aikalaill märin keli mitä noi on kiekkoja tuolla ajanut.

Musta tosta on turha vaahdota ettei se pärjännyt. Optimaalisissakin olosuhteissa se tuskin olisi ollut juuri Maseratia nopeampi ja mitä väliä sillä on? Ton auton funktio on aivan muualla kuin ratarunttauksessa. Ja meidän nojatuoli 8C -fanien on paha kommentoida ton ominaisuuksia kun moista ei ole taida koskaan päästä testaamaan. Ja vaikea kuvitella että Top Gearissa ajettaisiin tahallaan hitaita aikoja. Varsinkaan Alfalla.

Tämä ei ole tarkoitettu kenellekkään loukkaukseksi, mutta eiköhän sitä ole muita merkkejä joista (nykypäivänä) valita jos haluaa itselleen rata-auton. Alfat ovat mielestäni nykyään uskomattomat tyylikkäitä, tunteikkaita ja nautittavia ajaa, mutta siinä kaikki. Uusia takapotkuja (ton 8C:n lisäksi) odotellessa...
-Matti-

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Top Gear on aika rasittava nykyään. Ennen tykkäsin.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no eipä ole enää tullut juurikaan seurailtua sillä pelleilyksihän tuo on selvästikkin mennyt... :?

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Matti_S kirjoitti:
V6 kirjoitti:jotain mätää tuossa rata-ajossa oli http://en.wikipedia.org/wiki/Top_Gear_Test_Track hitaampi kuin Maserati Coupe...molemmat märällä radalla...joko Stig ei osaa ajaa tai se säästi autoa tai rata oli poikkeuksellisen märkä....
Optimaalisissakin olosuhteissa se tuskin olisi ollut juuri Maseratia nopeampi ja mitä väliä sillä on?
eipä sillä ole juuri väliä , mutta auto on yli 100 kiloa kevyempi ja n 50 hv tehokkaampi ja alusta on tiukemmaksi viritetty niin ero pitäisi olla melko selvä Maseratiin...
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

V6 kirjoitti: eipä sillä ole juuri väliä , mutta auto on yli 100 kiloa kevyempi ja n 50 hv tehokkaampi ja alusta on tiukemmaksi viritetty niin ero pitäisi olla melko selvä Maseratiin...
Jep - Mutta se mielenkiintoinen osio, eli taulun ton 25% olis varmaan silti ollu aika kaukana.

Tuli mieleen tosta alustasta: Huomasko kukaan kuinka paljon toi niijaili mutkissa? Onkohan jousitus pikkasen liian Tourer? Ainakin mun silmään toi näytti radikaalimmalta kuin esmes Maserati Gran Sportin vastaava (joka siis on ollut vain arvostelussa). Se meinaan varmaan selittäisi tuota aikaa osiltaan...

EDIT:
# 1:38.0 – Maserati Coupé Cambiocorsa (very wet)
# 1:38.2 – Alfa Romeo 8C Competizione (very wet)
-Matti-

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Äärimmäisen onnistuneen faceliftin läpikäynyt AutoItalia saapui tänään. Iso juttu mm. Mi.Tosta. Saitteko muut tilaajat kannessakin mainittua posteria?
Viimeksi muokannut Vittorio Jano, 21 Heinä 2008, 15:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

^Lehti on nyt kyllä hieno ja ainakin tän numeron sisältö on todella mielenkiintoinen. Posterista ei tietoakaan, eikä ole ensimmäinen kerta, kun extrat jää jonnekin välille.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Vittorio Jano kirjoitti:Äärimmäisen onnistuneen faceliftin läpikäynyt AutoItalia saapui tänään. Iso juttu mm. Mi.Tosta. Saitteko muut tilaajat kannessakin mainittua posteria?
Lehti tuli tänään. Posteri jäänyt jonnekin matkalle.....

-Tazio

Vastaa Viestiin