75 takavakaajan puslat
Valvoja: Moderators
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
75 takavakaajan puslat
Rupesin remppaamaan tuota takavakaajaa, ja puslat menee kaikki uusiksi. Mitenkä nuo vakaajatangon päissä, pyöreissä pesissä olevat puslat irtoaa? Painetaan läpi pesästään, vai onko niissä joku muu juju?
- milanonmies
- Viestit: 39
- Liittynyt: 30 Syys 2005, 11:34
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Varsinaisia vakaajan puslia en ole irrotellut, mutta vaikuttaisi että ne päiden kiinnityspuslat irtoaisi ihan voimalla painamalla... Vakaajan haarukkamaiseen päähän vaihdoin itse alimmaisiksi pusliksi niiden pallomaisten orkkispuslien tilalle Astra -f mallin kallistuksen vak. puslat(350 153), jotka meni melkeen suoraan paikoilleen kunhan porastin keskireijän 8mm:stä 10mm:ään ja nappasin ne irti murentuneet pohjalevyt vanhoista puslista.Tuomas K kirjoitti:Eikö kukaan ole vaihtanut 75:n puslia?
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Katselin kanssa että sinne linkkien alapäähän pystyisi soveltamaan niitä Astran puslia helposti, mutta eipä onneksi tarvitse soveltaa kun on Superflexin polyuretaanipuslat sinne.
Niiden vakaajan päiden puslien keskellä on teräksinen sydän ja kumia ympärillä. Vaikka kumi ympärillä näytti olevan muruina, ei se keskiosa käsivoimin tuntunut liikkuvan ollenkaan. Työkaluja en enää jaksanut hakea maattuani 1,5 tuntia auton alla, joten suuremmat kokeilut jäi ensi kertaan.
Niiden vakaajan päiden puslien keskellä on teräksinen sydän ja kumia ympärillä. Vaikka kumi ympärillä näytti olevan muruina, ei se keskiosa käsivoimin tuntunut liikkuvan ollenkaan. Työkaluja en enää jaksanut hakea maattuani 1,5 tuntia auton alla, joten suuremmat kokeilut jäi ensi kertaan.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Sopivankokoinen poranterä toimii tuossa hommassa hienosti. Lähtee vaan poraamaan kumiosaa eri kohdista, oikealla taktiikalla saattaa saada terän myös pyörimään holkin kehällä ja vetään samalla kumia pois (tämä onnistuu useimmitin pakilla). Nopeaa ja helppoa, tuolla tavalla olen irroitellut kymmeniä puslia.