75 takavakaajan puslat

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

75 takavakaajan puslat

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Rupesin remppaamaan tuota takavakaajaa, ja puslat menee kaikki uusiksi. Mitenkä nuo vakaajatangon päissä, pyöreissä pesissä olevat puslat irtoaa? Painetaan läpi pesästään, vai onko niissä joku muu juju?

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Eikö kukaan ole vaihtanut 75:n puslia? :)

Avatar
milanonmies
Viestit: 39
Liittynyt: 30 Syys 2005, 11:34
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja milanonmies »

Tuomas K kirjoitti:Eikö kukaan ole vaihtanut 75:n puslia? :)
Varsinaisia vakaajan puslia en ole irrotellut, mutta vaikuttaisi että ne päiden kiinnityspuslat irtoaisi ihan voimalla painamalla... Vakaajan haarukkamaiseen päähän vaihdoin itse alimmaisiksi pusliksi niiden pallomaisten orkkispuslien tilalle Astra -f mallin kallistuksen vak. puslat(350 153), jotka meni melkeen suoraan paikoilleen kunhan porastin keskireijän 8mm:stä 10mm:ään ja nappasin ne irti murentuneet pohjalevyt vanhoista puslista.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Katselin kanssa että sinne linkkien alapäähän pystyisi soveltamaan niitä Astran puslia helposti, mutta eipä onneksi tarvitse soveltaa kun on Superflexin polyuretaanipuslat sinne.

Niiden vakaajan päiden puslien keskellä on teräksinen sydän ja kumia ympärillä. Vaikka kumi ympärillä näytti olevan muruina, ei se keskiosa käsivoimin tuntunut liikkuvan ollenkaan. Työkaluja en enää jaksanut hakea maattuani 1,5 tuntia auton alla, joten suuremmat kokeilut jäi ensi kertaan.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Sopivankokoinen poranterä toimii tuossa hommassa hienosti. Lähtee vaan poraamaan kumiosaa eri kohdista, oikealla taktiikalla saattaa saada terän myös pyörimään holkin kehällä ja vetään samalla kumia pois (tämä onnistuu useimmitin pakilla). Nopeaa ja helppoa, tuolla tavalla olen irroitellut kymmeniä puslia.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Taitaa olla se kumi siinä ympärillä sen verran ohkainen ettei sinne oikein poralla taida mahtua.

No, täytyy huomenna taas vilkaista kun pääsee tallilla käymään. Kyllä se sieltä irtoaa, kaasuliekillä viimeistään.

Vastaa Viestiin