75 v6 jakohihna
Valvoja: Moderators
75 v6 jakohihna
Katselin tuota saksan kielistä opusta hölmistyneenä. Korjauskirja juu, mutta saksa ei niin hyvin enään näköjään taivu.
Asiat
1. jakohihnan vaihto ohjeita, ei viittis kaikkea tehdä kahteen kertaan.
2. oíkea oppinen nesteiden vaihto - ilmaus..
Syy: alfa "nakuttaa" välillä, ei aina. Tasakaasulla kaikki ok, mutta vedettäessä aloittaa tuon tikityksen.
Kterkkilä ohjeisti jo vaihtamaan 95 -> 98 okt. Tuosta ei kuitenkaan ollut mainittavaa apua tässä vaiheessa. Ajoitukset ovat seuraavat, mutta tarvis ensin tietää tuon hihnan vaihdon ohjeet.
Asiat
1. jakohihnan vaihto ohjeita, ei viittis kaikkea tehdä kahteen kertaan.
2. oíkea oppinen nesteiden vaihto - ilmaus..
Syy: alfa "nakuttaa" välillä, ei aina. Tasakaasulla kaikki ok, mutta vedettäessä aloittaa tuon tikityksen.
Kterkkilä ohjeisti jo vaihtamaan 95 -> 98 okt. Tuosta ei kuitenkaan ollut mainittavaa apua tässä vaiheessa. Ajoitukset ovat seuraavat, mutta tarvis ensin tietää tuon hihnan vaihdon ohjeet.
..ammattina autoslalom..
- nakkis
- Viestit: 566
- Liittynyt: 14 Marras 2004, 22:49
- Car(s): 156 JTDm SW -03 &-05,
75 V6 `Murica 3.0
147 JTDm -06
+ AWD Saparo - Paikkakunta: Jkl
Ite painiskelin ton hihnanvaihdon kanssa kolmelitraseen tässä viime keväänä. Ei ollut mikään ylivaikea operaatio näinkin noviisille kaikenkaikkiaan, vaikka kaikki ei tietenkään mennyt heti niinkuin elokuvissa..
Se kiristin lähtee auki muistaakseni yhdellä 13mm pultilla, sitten vaan väännetään löysemmälle ja se lukitaan muistaakseni 6mm paksulla tapilla paikoilleen siitä reijästä.
Noi kampuran merkit on P=ykk, F=tyhjäkäynti ennakko ja M=maksimi ennakko. Nokkien merkit löytyy laakeripukeista. Jotain varmasti unohtu kun pienessä hiprakassa koittaa muutenkin huonosta muistista jotain kaivella, mutta toivottavasti oli edes jotain apua.
Toi nesteiden vaihto ainakin mulla tapahu ihan periaattella vanhat pois alavesiletkusta, letku kiinni ja uudet tilalle. Auto käyntiin ja sitämukaa vain lisäilee kun paisuntasäiliö tyhjenee.
Viksummat ja kokeneemmat korjatkoon virheet ja lisätköön puuttuvat tiedot, meikä jatkaa
Se kiristin lähtee auki muistaakseni yhdellä 13mm pultilla, sitten vaan väännetään löysemmälle ja se lukitaan muistaakseni 6mm paksulla tapilla paikoilleen siitä reijästä.
Noi kampuran merkit on P=ykk, F=tyhjäkäynti ennakko ja M=maksimi ennakko. Nokkien merkit löytyy laakeripukeista. Jotain varmasti unohtu kun pienessä hiprakassa koittaa muutenkin huonosta muistista jotain kaivella, mutta toivottavasti oli edes jotain apua.
Toi nesteiden vaihto ainakin mulla tapahu ihan periaattella vanhat pois alavesiletkusta, letku kiinni ja uudet tilalle. Auto käyntiin ja sitämukaa vain lisäilee kun paisuntasäiliö tyhjenee.
Viksummat ja kokeneemmat korjatkoon virheet ja lisätköön puuttuvat tiedot, meikä jatkaa
[__/==\*/==\__] (Oo--\*/--oO)
Jaahans. Ajoitukset kohdillaan kyllä, mutta sytkä 1,5 hammasta aikaisella. Olisi pitänyt korjata kotenkin toisin, mutta käänsin jakajasta. Eikös se ole hienosäätöä varten? Nyt käy nätisti, lämmöt pysyvät kurissa.
Hihnan vaihtoa odotellessa, Savo lupasi ystävällisesti tuon enkku kielisen manuaalin. kiitos siitä.
Kaikesta huolimatta oireiksi ilmestyi, suorastaan ärsyttävä "nypytys" tasakaasulla. Kutonen on näköjään muutenkin kaasupolkimen takia hankalampi ajettava, reagoi ihan pieneenkin kosketukseen ja tuloksena äkkiä kenguru tankissa.
Alapallot sen sijaan vaihtoi vajaassa tunnissa, kunnon vehkeet ja autonosturi.
Hihnan vaihtoa odotellessa, Savo lupasi ystävällisesti tuon enkku kielisen manuaalin. kiitos siitä.
Kaikesta huolimatta oireiksi ilmestyi, suorastaan ärsyttävä "nypytys" tasakaasulla. Kutonen on näköjään muutenkin kaasupolkimen takia hankalampi ajettava, reagoi ihan pieneenkin kosketukseen ja tuloksena äkkiä kenguru tankissa.
Alapallot sen sijaan vaihtoi vajaassa tunnissa, kunnon vehkeet ja autonosturi.
..ammattina autoslalom..
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Hienosäätöön se on tarkoitettu, mutta käy se noinkin, ei vaikuta lopputulokseen.kumimuumi kirjoitti:Jaahans. Ajoitukset kohdillaan kyllä, mutta sytkä 1,5 hammasta aikaisella. Olisi pitänyt korjata kotenkin toisin, mutta käänsin jakajasta. Eikös se ole hienosäätöä varten? Nyt käy nätisti, lämmöt pysyvät kurissa.
Re: 75 v6 jakohihna
Laitan tämän tähän ikivanhaan ketjuun, vaikka sen otsikko pitäisi olla ”tyhmiä kysymyksiä jakohihnoista”.
Saako Suomesta mistään Contitech-jakohihnaa 75/90 2.5 V6:en noutamalla? Vai onko ainoa mahdollisuus tilata ulkomailta? En löydä edes Contitech-jakohihnojen maahantuojaa, Koivunen tuonee vain jotain teollisuusremmejä. Esimerkiksi Motonet ei mainitse hihnan merkkiä.
Saako Suomesta mistään Contitech-jakohihnaa 75/90 2.5 V6:en noutamalla? Vai onko ainoa mahdollisuus tilata ulkomailta? En löydä edes Contitech-jakohihnojen maahantuojaa, Koivunen tuonee vain jotain teollisuusremmejä. Esimerkiksi Motonet ei mainitse hihnan merkkiä.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 75 v6 jakohihna
Kyllä ainakin Contitechiä myydään ihan normikamana, se että mihin niitä on saatavilla onkin toinen kysymys.
Vanhempiin laitteisiin ei välttämättä ole saatavilla - mutta miten olisi vaikka se paikallinen varaosaliike?
Vanhempiin laitteisiin ei välttämättä ole saatavilla - mutta miten olisi vaikka se paikallinen varaosaliike?
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 75 v6 jakohihna
^^Motonet taitaa myydä ei oota. Sama hihna näissä Gtv/75/90 lienee?
Omani tilasin joko Virosta tai Mister-Autolta.
Luultavasti on paikalliseen kivijalkaankin tilaustavaraa.
Edit: vai oliko leveydessä jotain evoluutiota tapahtunut
Omani tilasin joko Virosta tai Mister-Autolta.
Luultavasti on paikalliseen kivijalkaankin tilaustavaraa.
Edit: vai oliko leveydessä jotain evoluutiota tapahtunut
Viimeksi muokannut Finest, 06 Touko 2016, 11:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: 75 v6 jakohihna
Konalan Motonetissä lienee hyllyssä jos saldot pitävät paikkansa. Toki vasta paikanpäällä tai soittamalla saa selville kenen tekele on kyseessä.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: 75 v6 jakohihna
Miksi se pitää olla nimenomaan Contitech? En ole kuullut että missään merkkiremmissä olisi ollut laatuongelmia ja merkittömiä tahi muita pingpongeja ei ole juuri vastaan tullut.
Re: 75 v6 jakohihna
^Olen nähnyt Pirellin ja Daycon jakohihnat yht’aikaa. Tilasin kerran Saksasta Contitechin, sain Daycon. Daycossa on matalampi hampaan korkeus. En laitattaisi Alfaan, mutta se on tietysti maku- tai uskon asia.