Tyhjäkäynti 4500 rpm! Kiireellistä apua kaivataan.
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 112
- Liittynyt: 28 Huhti 2006, 10:20
- Paikkakunta: Oulainen
Tyhjäkäynti 4500 rpm! Kiireellistä apua kaivataan.
Moro!
Tyhjäkäynti tosiaan 4500 kiekkaa.. Auto on siis -99 156 2.0 ts.
Tutkiskelin konepellin alta ja huomasin että kaasuläpän kyljessä oleva musta mötikkä (virallinen boschin nimi on kuristusläpän asetin) jää "surisemaan" sen jälkeen kun auton sammuttaa. Surina loppuu
kun irroittaa kaasuläpän päällä olevista moninapaliittimistä moottorinpuolimmaisen, samalla akun edessä olevista releistä yksi naksahtaa (käsittääkseni se jossa lukee "inj.")
Tultiin siihen tulokseen että asetin on paskana ja tilattiin uusi, (154€) ruuvattiin paikalleen ja sama homma jatkuu..
Missä vika??????
Tyhjäkäynti tosiaan 4500 kiekkaa.. Auto on siis -99 156 2.0 ts.
Tutkiskelin konepellin alta ja huomasin että kaasuläpän kyljessä oleva musta mötikkä (virallinen boschin nimi on kuristusläpän asetin) jää "surisemaan" sen jälkeen kun auton sammuttaa. Surina loppuu
kun irroittaa kaasuläpän päällä olevista moninapaliittimistä moottorinpuolimmaisen, samalla akun edessä olevista releistä yksi naksahtaa (käsittääkseni se jossa lukee "inj.")
Tultiin siihen tulokseen että asetin on paskana ja tilattiin uusi, (154€) ruuvattiin paikalleen ja sama homma jatkuu..
Missä vika??????
Miksi se noin teki? Voiko sen korjata? Miksei??!! No voi &¤¤#¤%¤!!!
-
- Viestit: 112
- Liittynyt: 28 Huhti 2006, 10:20
- Paikkakunta: Oulainen
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Oli, kone oli samanikäinen mutta 1.8 ja noissa on käsittääkseni sama kaasuläppämoottori. Uuden moottorin asennuksen jälkeen se jäi huutamaan juuri tuonne neljän ja puolen tonnin hujakoille, Bosch-autosähköputiikissa ajoivat läpälle jonkun rajojenhakuohjelman ja sen jälkeen pelasi normaalisti. Parin minuutin juttu eli ei maksa maltaita.
- Epäkelpokeräilijä -
-
- Viestit: 112
- Liittynyt: 28 Huhti 2006, 10:20
- Paikkakunta: Oulainen
-
- Viestit: 112
- Liittynyt: 28 Huhti 2006, 10:20
- Paikkakunta: Oulainen
joo mullakin on ollu huojuvaa tyhjäkäyntiä. Ja nyt kun muistelen niin vähän ennenkuin tämä vaiva tuli niin joskus kylmäkäynnistyksen jälkeen vähän aikaa "kävi kolmella", tai sammu heti.
Jännä sinänsä ku tämä hulvaton tyhjäkäynti alko ihan yhtäkkiä. Ajoin auton pihalle ihan normaalisti ja seuraavaksi emäntä kiipes autoon ja pisti käyntiin niin moottori pillastui.
Jännä sinänsä ku tämä hulvaton tyhjäkäynti alko ihan yhtäkkiä. Ajoin auton pihalle ihan normaalisti ja seuraavaksi emäntä kiipes autoon ja pisti käyntiin niin moottori pillastui.
Miksi se noin teki? Voiko sen korjata? Miksei??!! No voi &¤¤#¤%¤!!!
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Mullakin teki aikaisempi 156 saman tempun kertaalleen. Vika ilmaantui kun nousin motarin rampilta ylös. Hetken aikaa jouduin ajelemaan jarrupohjassa isommila vaihteilla kaasuun koskematta, mutta hiljalleen auto opetteli kaasuläpän uudestaan ja tyhjäkäynti palautui normaaliksi. Ei sen moottorin noilla kierroksilla vielä pitäisi hajota, mutta ei sitä kovin pitkään toki viitsi kuunnellakaan. Voisi olla kokeilunarvoinen juttu lähteä ajamaan sillä vältellen vapaalla pitämistä... Risteyksissä auton voi sitten sammuttaa.
-
- Viestit: 112
- Liittynyt: 28 Huhti 2006, 10:20
- Paikkakunta: Oulainen