Brembot Alfaan
Valvoja: Moderators
Brembot Alfaan
Suunnitelmissa olis etujarrujen päivitys 156:seen. Mistäs äijät on Bremboja hankkineet? Nopealla katselmuksella halvimmat löytyy osoitteesta; http://www.opieoils.co.uk/ UsParts ei ole vielä toimittanut hintoja.
Yksi vaihtoehto olis koettaa hankkia käytetyt, sopivia on ollut ainakin Gtv:ssä ja Spiderissä + tietysti Gta:t ja Gt. Näitä ei kyllä pahemmin suomessa purettuna ole ja ebay:kin näytti tyhjää. Ilmeisesti ainakin Gtv/Spiderin puristimet vaatisi erilaisen adapterin 156:seen asennettaessa?
Yksi vaihtoehto olis koettaa hankkia käytetyt, sopivia on ollut ainakin Gtv:ssä ja Spiderissä + tietysti Gta:t ja Gt. Näitä ei kyllä pahemmin suomessa purettuna ole ja ebay:kin näytti tyhjää. Ilmeisesti ainakin Gtv/Spiderin puristimet vaatisi erilaisen adapterin 156:seen asennettaessa?
Viimeksi muokannut Gasolina, 03 Heinä 2008, 11:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- jansku
- Viestit: 517
- Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
- Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Brembot Alfaan
niin tuota kannattaa selvittää nuo postikulut ekaks ennenkuin tilaat...enkuista kun se rahti tänne maksaa niin maan prkleesti...tai sit sitä ollaan tultu kusetuksen uhriks.mut enivei...Gasolina kirjoitti:Suunnitelmissa olis etujarrujen päivitys 156:seen. Mistäs äijät on Bremoboja hankkineet? Nopealla katselmuksella halvimmat löytyy osoitteesta; http://www.opieoils.co.uk/ UsParts ei ole vielä toimittanut hintoja.
Yksi vaihtoehto olis koettaa hankkia käytetyt, sopivia on ollut ainakin Gtv:ssä ja Spiderissä + tietysti Gta:t ja Gt. Näitä ei kyllä pahemmin suomessa purettuna ole ja ebay:kin näytti tyhjää. Ilmeisesti ainakin Gtv/Spiderin puristimet vaatisi erilaisen adapterin 156:seen asennettaessa?
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa
- SP
- Viestit: 957
- Liittynyt: 02 Kesä 2003, 05:21
- Car(s): Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D - Paikkakunta: Tampere
satulat
Ostin viime kesänä saksasta Ferrarin brembo satulat, rahtikulut 18 e ja kesti n.12 päivää. Eihän tollasella rahalla suomessa liiku mikään
Ex-autonasentaja entisessä elämässä...
- SP
- Viestit: 957
- Liittynyt: 02 Kesä 2003, 05:21
- Car(s): Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D - Paikkakunta: Tampere
jarrut
Ostin yksityiseltä myyjältä, hiukan vaan jännitti etukäteen maksella et brembot lähti matkaanGasolina kirjoitti:Juu ,ulkomaan rahdit on oikeastaan edullisia suomen sisäisiin verrattuna. Brembot Uk:sta Suomeen kustantaa 25.45£ Opieoilsin rahtitaulukon mukaan.
SP-> Ostitko jarrut Saksasta yksityiseltä vai jostain purkaamolta ja, jos purkaamolta niin mistä?
Ex-autonasentaja entisessä elämässä...
Gasolina kirjoitti:^Jep, niin on. Eper:n mukaan ovat eri kuin mitkään 156:ssa käytetyt. Mahtavatko sopia?
Katso mitkä ne 166 2.0TS:n satulat ovat. Jos olkavarret ovat molemmille samat ja niitä 2.0TS:n satuloita on ollut käytössä 156:ssa niin sittenhän käy. Jarrulevyistä ja niiden sopivuudesta en ota mitään kantaa. Sen tiedän, että eri vanteet pitää olla noille Bremboille kuin perusjarruille 166:ssa, kun tulee niin paljon enemmän sivulle se satula.
166:n ja 156:n satulat ja tuennat näyttäis olevan eri kaikissa malleissa. Levyt ei myöskään sovi, pulttijakokin on eri.
Tietääkö kukaan onko noissa tehdasasenteisissa Bremboissa, siis lähinnä Alfan, kiinteät kiinnityskorvat vai onko ne kiinni adaptereilla tarvikkeena hankittavien tapaan.
Vaatii tosiaan tilavat vanteet
A=41mm
B=96mm
C=180mm
Ja kyseessä siis pienin nelimäntäinen puristin adapterikiinnityksellä 305mm levylle.
Tietääkö kukaan onko noissa tehdasasenteisissa Bremboissa, siis lähinnä Alfan, kiinteät kiinnityskorvat vai onko ne kiinni adaptereilla tarvikkeena hankittavien tapaan.
Vaatii tosiaan tilavat vanteet
A=41mm
B=96mm
C=180mm
Ja kyseessä siis pienin nelimäntäinen puristin adapterikiinnityksellä 305mm levylle.
Viimeksi muokannut Gasolina, 02 Heinä 2008, 15:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- SP
- Viestit: 957
- Liittynyt: 02 Kesä 2003, 05:21
- Car(s): Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D - Paikkakunta: Tampere
korvat
Alfan bremboissa on kiinteät ns. sivukiinnitteiset korvat, vastaavat kun noissa F 355:sen satuloissa (kuva albumissa) koitin hakee päältä kiinnitettäviä niin olis ollu helpompi tehdä adapteritGasolina kirjoitti:166:n ja 156:n satulat ja tuennat näyttäis olevan eri kaikissa malleissa. Levyt ei myöskään sovi, pulttijakokin on eri.
Tietääkö kukaan onko noissa tehdasasenteisissa Bremboissa, siis lähinnä Alfan, kiinteät kiinnityskorvat vai onko ne kiinni adaptereilla tarvikkeena hankittavien tapaan.
Ex-autonasentaja entisessä elämässä...
^Tuota vähän epäilinkin. Ilmeisesti tehdasasenteiset on aina kiinteillä korvilla.
Hieman lisää tietoa asiasta tuli pengottua ja muutossarja, jolla vanhemmat Gta:n 305mm jarrut päivitettiin 330mm jarruiksi sisälsi päältä kiinnitettävät puristimet ja adapterit. Uudemmissa jo tehtaalta 330 millisillä lähteneissä on sitten ollut kiinteät sivukorvat.
Hieman lisää tietoa asiasta tuli pengottua ja muutossarja, jolla vanhemmat Gta:n 305mm jarrut päivitettiin 330mm jarruiksi sisälsi päältä kiinnitettävät puristimet ja adapterit. Uudemmissa jo tehtaalta 330 millisillä lähteneissä on sitten ollut kiinteät sivukorvat.
Pientä jarrupäivitystä on suunnitteilla Giuliaankin ja otsikkokin sopii edelleen
Nyt tarvisin tietoa sopiiko 75-mallien TS/Turbo/v6 kaksimäntäiset Brembot kiinnityskorviensa puolesta Ate-jarrujen tilalle. Lisäksi kiinnostaa onko noissa em. Bremboissa ns. välipala, satulathan on halkeavaa mallia?
E: Taisi tulla homma esitettyä vähän sekavasti; eli tarkoitan sopiiki nuo 75 TS-mallin jarrut korviensa puolesta 75 2.0-malliin, ilmeisesti 1.6-malliin ne ei sovi?
E I: Pienen selvittelyn jälkeen näyttäisi, että homma onnistuu 1750/2000 (105) napasysteemejä ja levyjä käyttäen. Lisäksi satuloista pitää poistaa välipala, ellei sitten halua rakennella jäähdytettyjä levyjä.
E II: Lisäselvyyttä on taas löytynyt. TS:n Brembot ilmeisesti sopiikin suoraan 1300/1600(105) olkavarsiin ja tarvitaan ainoastaan 1750/2000(105) levyt ja tietysti välipalat pois satuloista.
Mikäli jollakulla on asian vahvistavaa/kumoavaa tietoa niin olisin siitä kiitollinen!
Nyt tarvisin tietoa sopiiko 75-mallien TS/Turbo/v6 kaksimäntäiset Brembot kiinnityskorviensa puolesta Ate-jarrujen tilalle. Lisäksi kiinnostaa onko noissa em. Bremboissa ns. välipala, satulathan on halkeavaa mallia?
E: Taisi tulla homma esitettyä vähän sekavasti; eli tarkoitan sopiiki nuo 75 TS-mallin jarrut korviensa puolesta 75 2.0-malliin, ilmeisesti 1.6-malliin ne ei sovi?
E I: Pienen selvittelyn jälkeen näyttäisi, että homma onnistuu 1750/2000 (105) napasysteemejä ja levyjä käyttäen. Lisäksi satuloista pitää poistaa välipala, ellei sitten halua rakennella jäähdytettyjä levyjä.
E II: Lisäselvyyttä on taas löytynyt. TS:n Brembot ilmeisesti sopiikin suoraan 1300/1600(105) olkavarsiin ja tarvitaan ainoastaan 1750/2000(105) levyt ja tietysti välipalat pois satuloista.
Mikäli jollakulla on asian vahvistavaa/kumoavaa tietoa niin olisin siitä kiitollinen!