156 farkkua ostamassa
Valvoja: Moderators
156 farkkua ostamassa
Olisi tuollainen 156SW kiikarissa, mutta ajattelinpa täältä löytää tietoa ja viisautta hankinnan toteuttamiseksi. Olisin kiitollinen, mikäli teillä löytyisi aikaa ja halua kommentoida muutamaa mieltäni askurrattavaa kysymystä.
a) Meillä on esikoinen tulossa, joten luonnollisesti kiinnostaisi tietää, miten 156 farkku sopisi meidänkaltaiselle perheelle? Mahtuvatko lastenrattaat ja onko siinä tilaa riittävästi arjen pikku pyöritykseen? Onkohan siinä ISOFIX -kiinnikkeitä ja onko autosta tehty turvallisuustesti? Tämä lähinnä siksi kun tuo vaimo kyselyy näitä joka tapauksessa...
b) Mitä vikoja 156 sarjan Alfoissa esiintyy? Ovat ilmeisesti kalliimpia korjata, mutta se ei ole hankinnan este. Lähinnä, että kuka on hyvä korjaamaan alfoja pk-seudulla?
c) Mitenkähän vakuutukset ja polttoaineen kulutus eritoten malleissa 1.9JTD tai 2.0JTS vm 2005?
d) Mihin kohtaan kannattaa kiinnittää huomiota kun autoa käy syynäämässä? Ovatkohan Alfat herkkiä ruostumaan?
e) Onko autoissa paljon sähköongelmia?
f) Onko kenelläkään kokemusta ALD:n vaihtoalfoista?
h) Miten talvella pärjää?
a) Meillä on esikoinen tulossa, joten luonnollisesti kiinnostaisi tietää, miten 156 farkku sopisi meidänkaltaiselle perheelle? Mahtuvatko lastenrattaat ja onko siinä tilaa riittävästi arjen pikku pyöritykseen? Onkohan siinä ISOFIX -kiinnikkeitä ja onko autosta tehty turvallisuustesti? Tämä lähinnä siksi kun tuo vaimo kyselyy näitä joka tapauksessa...
b) Mitä vikoja 156 sarjan Alfoissa esiintyy? Ovat ilmeisesti kalliimpia korjata, mutta se ei ole hankinnan este. Lähinnä, että kuka on hyvä korjaamaan alfoja pk-seudulla?
c) Mitenkähän vakuutukset ja polttoaineen kulutus eritoten malleissa 1.9JTD tai 2.0JTS vm 2005?
d) Mihin kohtaan kannattaa kiinnittää huomiota kun autoa käy syynäämässä? Ovatkohan Alfat herkkiä ruostumaan?
e) Onko autoissa paljon sähköongelmia?
f) Onko kenelläkään kokemusta ALD:n vaihtoalfoista?
h) Miten talvella pärjää?
Viimeksi muokannut rape, 28 Kesä 2008, 00:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Terve
Vastaan koska minulla sattuu olemaan aikalailla sen kaltainen auto kuin kyselet.
Kannattaa käyttää foorumin "Haku" palvelua. täällä on käyty välillä verisiäkin keskusteluja Alfan toimivuudesta.
1. Kyllä lastenrattaan on aika isot farkun perään, mahtuu varmaan, mutta tuskin ihan heittämällä menee sisään.
2. Aika paljon on siitä kiinni millaisen pelin saat, osa on ihan paskoja ja osa taas todella hyviä, ei välttämättä ole auto jota kannattaa ostaa opiskelijalta.
Huoltoihin menee jonkun verran rahaa, mutta ne kannattaa tehdä kunnolla.
3. 1.9 jtd:n sekalainen kulutus on minulla 5.5l/100km. Olen erittäin tyytyväinen kulutukseen.
4. huoltokirjaan, eikä ole pahemmin ruostevaurioinen.
5. Sähköongelmia on jonkin verran, ei pahoja.
6. Ei ole henkilökohtaista kokemusta ADL:n autoista.
Omani on itse haettu Saksasta helmikuussa ja kilometrejä on tullut 15000km lisää
Vastaan koska minulla sattuu olemaan aikalailla sen kaltainen auto kuin kyselet.
Kannattaa käyttää foorumin "Haku" palvelua. täällä on käyty välillä verisiäkin keskusteluja Alfan toimivuudesta.
1. Kyllä lastenrattaan on aika isot farkun perään, mahtuu varmaan, mutta tuskin ihan heittämällä menee sisään.
2. Aika paljon on siitä kiinni millaisen pelin saat, osa on ihan paskoja ja osa taas todella hyviä, ei välttämättä ole auto jota kannattaa ostaa opiskelijalta.
Huoltoihin menee jonkun verran rahaa, mutta ne kannattaa tehdä kunnolla.
3. 1.9 jtd:n sekalainen kulutus on minulla 5.5l/100km. Olen erittäin tyytyväinen kulutukseen.
4. huoltokirjaan, eikä ole pahemmin ruostevaurioinen.
5. Sähköongelmia on jonkin verran, ei pahoja.
6. Ei ole henkilökohtaista kokemusta ADL:n autoista.
Omani on itse haettu Saksasta helmikuussa ja kilometrejä on tullut 15000km lisää
Pessimisti ei pety!!
Terve, terve. Minulla olisi yksi vaihtoehto käydä hakemassa Saksasta tuollainen 1.9JTD -malli, mutta olen kuullut kovasti pelotteluja Saksan tuliaisista. Onko sulla mitään matkakertomusta tai oletko kirjoittanut aiheesta minnekään? Kiinnostaisi kovasti nuo käytännön asiat, miten siellä kannattaa tehdä. Veroja ei ilmeisesti mene paljoakaan, 156JTD 1.9 vm 05 about 100000tkm.jartuo kirjoitti:Terve
Omani on itse haettu Saksasta helmikuussa ja kilometrejä on tullut 15000km lisää
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
a) Riippuu lastenvaunuista. Itse pärjäsin vallan mainiosti 156 sedanin ja ensimmäisen lapsen kanssa (tai no kyllä me jotenkin tytön kanssa pärjätään). Tosin vaunujen 1. kriteerinä oli, että ne mahtuvat autoon. Ei välttämättä kaikista järkevintä.. Kyllähän SW:iin mahtuukin jo mukavammin.
Isofixseista ei ole vanhemmissa kokemusta, mutta kolaritesteissä 156 ei ilmeisesti ole loistanut. Uudemmissa asiat on varmaan parantunut sivuturvatyynyjen ym. ansiosta, mutta korihan on edelleen sama.
b) Lues esim. tuosta melko tuore keskustelu aiheesta:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=13859
Pahimpia ovat jakohihnojen katkeamiset.
Itse Alfaa ostaessa kysyin autoni entiseltä omistajalta onko huollot kalliita ja hän totesi ettei saabistille pitäisi tulla yllätyksiä hinnoissa...
c) Veikkaisin dieselin kuluttavan vähemmän. Tuo JTS ei ilmeisesti ole piheimmästä päästä, etenkään mikäli ei ole täysin kunnossa.
d) Helmat.
e) Motor control failure. Go to dealer.... Eli jotain pientä ja vähän isompaa onkelmaa on voinut olla. Perinteisessä mielessä sähköongelmia ei niinkään. Näissä uudemmissa lähinnä moottorin ohjaukseen liittyviä vikoja/häiriötä. Korjatkaa muut, jos kirjoitan puutaheinää.. Vanhemmissa 156:ssa ei ole ajotietokonetta, joten kaikki häiriötkään ei aina saavu kuskin tietoisuuteen.
f) Noup.
Isofixseista ei ole vanhemmissa kokemusta, mutta kolaritesteissä 156 ei ilmeisesti ole loistanut. Uudemmissa asiat on varmaan parantunut sivuturvatyynyjen ym. ansiosta, mutta korihan on edelleen sama.
b) Lues esim. tuosta melko tuore keskustelu aiheesta:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=13859
Pahimpia ovat jakohihnojen katkeamiset.
Itse Alfaa ostaessa kysyin autoni entiseltä omistajalta onko huollot kalliita ja hän totesi ettei saabistille pitäisi tulla yllätyksiä hinnoissa...
c) Veikkaisin dieselin kuluttavan vähemmän. Tuo JTS ei ilmeisesti ole piheimmästä päästä, etenkään mikäli ei ole täysin kunnossa.
d) Helmat.
e) Motor control failure. Go to dealer.... Eli jotain pientä ja vähän isompaa onkelmaa on voinut olla. Perinteisessä mielessä sähköongelmia ei niinkään. Näissä uudemmissa lähinnä moottorin ohjaukseen liittyviä vikoja/häiriötä. Korjatkaa muut, jos kirjoitan puutaheinää.. Vanhemmissa 156:ssa ei ole ajotietokonetta, joten kaikki häiriötkään ei aina saavu kuskin tietoisuuteen.
f) Noup.
Senza cuore saremmo solo macchine
- PePe
- Viestit: 170
- Liittynyt: 17 Loka 2006, 17:15
- Car(s): Baader-Meinhof Wagen
Ex Alfa 159 3,2 Q4
Ex Alfa 156 2,5 V6
Ex Alfa 155 2,5 V6
Ex Alfa 164 3,0 V6
Ex Alfa 75 Turbo
Ex Alfa GTV - Paikkakunta: Kauniainen
Re: 156 farkkua ostamassa
Vallan mainiosti. Etenkin V6:sen käynnistyvys todella hyvä. Toki kannattaa käyttää moottorinlämmitintä.rape kirjoitti:
g) Miten talvella pärjää?
Penkinlämmittimien toimivuus kannattaa tarkastaa ostovaiheessa. Jos vikaa termostaatissa tai vastuksessa voi olla työläs korjattava. Näinhän se on kaikissa merkeissä.
Ovitiivisteet syytä pitää hyvin silikoniöljyttynä. Mahdollisesti jäätynyttä takaovea ei kannata repiä kahvasta, kahvan saranatapit saattavat ottaa itseensä.
Bensakorkin luukku saattaa joskus jäätyä, aukeaa helposti noin 30 sekunnissa vanhalla kuumaa vettä muovikassiin - patentilla.
Pakkasstartissa hyvä antaa käydä 1/2-1 minuuttia ennen ratin kääntelyä jotta ohjaustehostimen öljyt lähtevät liikkeelle.
Eli ei todellakaan mitään vakavaa. Näistä italialaisten talviominaisuuksista pyörii Esson baarissa vaikka mitä juttua...
En ole mihinkään kirjoittanut matkasta. Eipä siinä pahemmin ollut ongelmia.rape kirjoitti:Terve, terve. Minulla olisi yksi vaihtoehto käydä hakemassa Saksasta tuollainen 1.9JTD -malli, mutta olen kuullut kovasti pelotteluja Saksan tuliaisista. Onko sulla mitään matkakertomusta tai oletko kirjoittanut aiheesta minnekään? Kiinnostaisi kovasti nuo käytännön asiat, miten siellä kannattaa tehdä. Veroja ei ilmeisesti mene paljoakaan, 156JTD 1.9 vm 05 about 100000tkm.jartuo kirjoitti:Terve
Omani on itse haettu Saksasta helmikuussa ja kilometrejä on tullut 15000km lisää
Lentokoneella Berliniin ja siellä odotti yksi kaveri Rover 75:n kanssa. Sen unohdin samantien. Audi oli 1 juttu mitä lähdin hakemaan, mutta se kaveri osoittautui huijariksi, niitä siellä riittää.
Homman huono puoli oli se, että siellä ei puhuta Englantia kovinkaan paljon. Tosin minulla oli työkaveri matkassa joka puhuu Saksaa aikas sujuvasti.
Taksikuski oli mukava heppu, hänellä ei ollut kiirettä mihinkään vaan vietti meidän kanssa koko päivän satasella.
Olin jo valmiiksi tulostanut muutaman autoilmoituksen joita näyttämällä taksikuskille homma etenee.
Tiukan paikan tulle siellä pärjää vaikka savonmurteella, eurot puhukoon puolestaan.
Oma autoni on 2001 ja tuolle ritsalle verot oli paritonnia, kuvia löytyy albumista.
Auton tuli muutamaa tonnia halvemmaksi kuin vastaava Suomessa, mutta siihen pitää lisätä vielä se matkan hauskuus, joita ei tässä viitsi kirjoitella jos vaikka vaimo sattuu lukemaan......
Pessimisti ei pety!!
Re: 156 farkkua ostamassa
a)vaimosi ostaa näköjään ooppelin, tää jatko on vähän turhaarape kirjoitti:Olisi tuollainen 156SW kiikarissa, mutta ajattelinpa täältä löytää tietoa ja viisautta hankinnan toteuttamiseksi. Olisin kiitollinen, mikäli teillä löytyisi aikaa ja halua kommentoida muutamaa mieltäni askurrattavaa kysymystä.
a) Meillä on esikoinen tulossa, joten luonnollisesti kiinnostaisi tietää, miten 156 farkku sopisi meidänkaltaiselle perheelle? Mahtuvatko lastenrattaat ja onko siinä tilaa riittävästi arjen pikku pyöritykseen? Onkohan siinä ISOFIX -kiinnikkeitä ja onko autosta tehty turvallisuustesti? Tämä lähinnä siksi kun tuo vaimo kyselyy näitä joka tapauksessa...
b) Mitä vikoja 156 sarjan Alfoissa esiintyy? Ovat ilmeisesti kalliimpia korjata, mutta se ei ole hankinnan este. Lähinnä, että kuka on hyvä korjaamaan alfoja pk-seudulla?
c) Mitenkähän vakuutukset ja polttoaineen kulutus eritoten malleissa 1.9JTD tai 2.0JTS vm 2005?
d) Mihin kohtaan kannattaa kiinnittää huomiota kun autoa käy syynäämässä? Ovatkohan Alfat herkkiä ruostumaan?
e) Onko autoissa paljon sähköongelmia?
f) Onko kenelläkään kokemusta ALD:n vaihtoalfoista?
h) Miten talvella pärjää?
b) Nokka-hihnan vaihto syytä tehdä ajallaan. en usko että viat olis juurikaan sen kalliimpia korjata kuin muillakaan merkeillä, kannattaa miettiä tarviiko joka asiassa mennä delta-autoon kynittäväksi. (yksi vaihtoehto: Carpojat/Järvenpää jos isompi homma)
d) eivät ruostu herkästi, mutta jos maali/galvanointi lähtee niin ruostuu siinä missä mikä tahansa. Tsekkaa helmat varsikin etupyörän takaa! Toivottavasti löytyy etukuraläpät?
e) ei ole
f) en ole ostanut, mutta säännöllisesti huollettuja vehkeitä, uskon että potentilaalisen huonon kohtelun näkee parhaiten maalipinnasta ja sisätiloista?
h) ei mitään ongelmaa, esson baarin juttuja
- TommiS
- Viestit: 542
- Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
- Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
- Paikkakunta: Vantaa
Muihin asioihin en halua ottaa kantaa, mutta kohtaan a. löytyy myös puolueettomia vastauksia:
http://www.youtube.com/watch?v=vouivPm1K2E
http://www.youtube.com/watch?v=vouivPm1K2E
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Onneks se esikoinen istuu siellä takana.TommiS kirjoitti:Muihin asioihin en halua ottaa kantaa, mutta kohtaan a. löytyy myös puolueettomia vastauksia:
http://www.youtube.com/watch?v=vouivPm1K2E
mitä nyt isi ja äippä tais vähän litistyä.
Julmaa Huvia.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
puolueettomista en tiedä saksalaisen lehden ja saksalaisen puljun tekemä...TommiS kirjoitti:Muihin asioihin en halua ottaa kantaa, mutta kohtaan a. löytyy myös puolueettomia vastauksia:
http://www.youtube.com/watch?v=vouivPm1K2E
mutta ei auto varmasti turvallinen ole nykypäivän mittapuun mukaan, kun suunniteltu vielä ennen 97 alotettuja ncap testejä, tuohan ei ole virallinen testi.
f) Minulla on kokemusta kahdesta ALD:ä hankitusta kulkineesta: Xsara Breakista ja 147 Alfasta. Molemmista löytyi aluksi vikoja, mutta ne korjattiin takuun piikkiin todella mutkattomasti. Sitikkaa piti käyttää kolme kertaa pajalla parin eka kuukauden aikana ja joka kerta riitti soitto ennen pajalle vientiä ilman pompottelua.
Sama homma Alfalla. Alkoi olla hihnan vaihto lähellä kauppoja tehdessä. ALD laski hintaa hihnan vaihdon verran. Kone piti kuitenkin ihme kihinää heti seuraavalla viikolla, joten vein 147:n hihnan vaihtoon heti. Suurin piirtein kaikki rullat oli kuulema liki kiinni leikkautumassa ja täystuho koneelle tosi lähellä. Soitin ALD:lle ja sieltä tuli vastaus heti, että pistä auto kuntoon ja lähetä lasku ALD:lle. Näin tapahtuikin.
Luulenpa, että seuraavakin "sisään ajettu" auto tulee hankittua ALD:ltä.
Sama homma Alfalla. Alkoi olla hihnan vaihto lähellä kauppoja tehdessä. ALD laski hintaa hihnan vaihdon verran. Kone piti kuitenkin ihme kihinää heti seuraavalla viikolla, joten vein 147:n hihnan vaihtoon heti. Suurin piirtein kaikki rullat oli kuulema liki kiinni leikkautumassa ja täystuho koneelle tosi lähellä. Soitin ALD:lle ja sieltä tuli vastaus heti, että pistä auto kuntoon ja lähetä lasku ALD:lle. Näin tapahtuikin.
Luulenpa, että seuraavakin "sisään ajettu" auto tulee hankittua ALD:ltä.
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: 28 Huhti 2005, 21:27
- Paikkakunta: Helsinki
Miten niin? Meillä on 156 (sedanissa) takana kaksi turvaistuinta sivuilla (4v. ja 6v. varten) ja keskellä telakointiasema 11kk kuopuksen turvakaukaloa varten.Jos kuitenkin tulee tuplat tai peräti triplat niin unohda alfa
Mikä ihmeen pakko on hankkia joku farkku/tila-auto tms. ensimmäisen lapsen (tai kolmannenkin) saamisen jälkeen?
-Black Label
Re: 156 farkkua ostamassa
Ei muuten osta, ei sillä ole korttia Ainoa speksi mitä se on esittänyt että lastenrattaat pitää mahtua kyytiin.toolman kirjoitti:a)vaimosi ostaa näköjään ooppelin, tää jatko on vähän turhaa
Kävin muuten ajamassa tänään Vantaan Vaihtoplussassa 1.8 farkkua. Käykääpä varsin katsomassa netistä, vuosimallia -05, ajettu 80tkm ja hintaa alle 14te.
Ihmettelen sitä, että molempien peilien taustat ja varret ovat tosi kärsineen näköisiä. Pinnoite on kokenut kilometrien aikana kovia, liekö tyyppivika koska tämä oli havaittavissa molemmilla puolilla. Muuten auto oli vähän ehkä kulunut ulkopuolisesti, mutta en kyllä teknisesti havainnut siinä mitään vikoja. Jopa Webastokin pirssissä oli.
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: 28 Huhti 2005, 21:27
- Paikkakunta: Helsinki
Ei taida 4 ja 6 vuotiaat enää käyttää rattaita..??Black Label kirjoitti:Miten niin? Meillä on 156 (sedanissa) takana kaksi turvaistuinta sivuilla (4v. ja 6v. varten) ja keskellä telakointiasema 11kk kuopuksen turvakaukaloa varten.Jos kuitenkin tulee tuplat tai peräti triplat niin unohda alfa
Mikä ihmeen pakko on hankkia joku farkku/tila-auto tms. ensimmäisen lapsen (tai kolmannenkin) saamisen jälkeen?
-Black Label
Pessimisti ei pety!!
-
- Viestit: 79
- Liittynyt: 23 Helmi 2008, 19:15
- Car(s): 156 V6 FL
Ex:147 FL 2.0 ts, Giulietta 1.4MA, Brera 2.2, GT 3.2, 159 2.4Jtdm, 166 V6 FL, 156 V6 FL, 156 1.8ts - Paikkakunta: espoo
Noista peileistä ja taustoista. Edellisessä Alfassani oli sama vika. Musta muovipinta ikäänkuin kuoriutui pois. En tiedä miten kannattaa korjata, ehdin vaihtaa autoa ennenkuin aloin selvittämään.
Voi olla, että vastaavia pikkujuttuja löydät, jos Alfaan päädyt, mutta jos olet ne valmis hyväksymään, niin Alfa kyllä palkitsee!
Voi olla, että vastaavia pikkujuttuja löydät, jos Alfaan päädyt, mutta jos olet ne valmis hyväksymään, niin Alfa kyllä palkitsee!
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Juu, tuo varsien maalin kuoriutuminen on tyyppivika kaikissa 156:ssa. Vaativat puhdistelua ja maalausta. Itseltänikin on näköjään varret jo kertaalleen käsitelty, mutta en tiedä millä. Hyvin on nyt ainakin maalit pysyneet. Joku oli ilmeisesti käyttänyt peltikattomaaliakin? No, haulla löytyy enemmän.rape kirjoitti:Ihmettelen sitä, että molempien peilien taustat ja varret ovat tosi kärsineen näköisiä. Pinnoite on kokenut kilometrien aikana kovia, liekö tyyppivika koska tämä oli havaittavissa molemmilla puolilla.
Tuo peilien taustojen kuluminen on minulle uutta?
Niin. Muistan kuinka aikoinaan serkkujen perhe ajoi viiden lapsen kanssa Datsun 100 A:lla. Eihän se vaadi kuin hiukan urheiluhenkeä. Itse kyllästyin aina ennen pidempiä matkoja tapahtuvaan tetriksen pelaamiseen sedanin kontin kanssa ja ostin toiseksi autoksi isomman farmarin. Alfalla ajetaan ja toisella kuljetetaan. No, tarve on kahdelle autolle ja kohta pitäisi saada tuplaVAUNUT autoon, joten saattasi olla tekemätön paikka 156:en (sedan) kanssa.Black Label kirjoitti:Mikä ihmeen pakko on hankkia joku farkku/tila-auto tms. ensimmäisen lapsen (tai kolmannenkin) saamisen jälkeen?
Senza cuore saremmo solo macchine
Re: 156 farkkua ostamassa
a) Meillä on esikoinen tulossa, joten luonnollisesti kiinnostaisi tietää, miten 156 farkku sopisi meidänkaltaiselle perheelle? Mahtuvatko lastenrattaat ja onko siinä tilaa riittävästi arjen pikku pyöritykseen? Onkohan siinä ISOFIX -kiinnikkeitä ja onko autosta tehty turvallisuustesti? Tämä lähinnä siksi kun tuo vaimo kyselyy näitä joka tapauksessa...
Ei kyllä tästä ole kokemusta mutta hiton hyvin on kaikki tavarat, mitä on pitäny kuskata, mahtuneet. Ja veikkaan et rattaatkin tulevat mahtumaan...
b) Mitä vikoja 156 sarjan Alfoissa esiintyy? Ovat ilmeisesti kalliimpia korjata, mutta se ei ole hankinnan este. Lähinnä, että kuka on hyvä korjaamaan alfoja pk-seudulla?
Ainut vika hieman yli puolen vuoden aikana ollut ainoastaan laahaavat jarrut. Hesassa öljyt vaihdoin Malminkartanon autohuollossa hyvällä palvelulla. Öljynvaihdon ohessa katottiin korjaajan kanssa pohjaa je kehui vuolaasti meikäläisen sw:n pohjaa ja alustaa. Ei minkäänlaista vuotoa tai muutakaan huolen aihetta...
c) Mitenkähän vakuutukset ja polttoaineen kulutus eritoten malleissa 1.9JTD tai 2.0JTS vm 2005?
En ossoo tuohon sanoa mitää... 2004 facelift2 2.0 JTS kuluttaa kaupungissa noin 8-9 litraa... maantiellä 6-7...
d) Mihin kohtaan kannattaa kiinnittää huomiota kun autoa käy syynäämässä? Ovatkohan Alfat herkkiä ruostumaan?
Ei minulla ole missään vielä mitään, tosin maalinlohkeamia olen paikkaillut alfan maalitupsulla.
e) Onko autoissa paljon sähköongelmia?
Minulla ei mitään ole ollut... aivan huikea auto ollut...
f) Onko kenelläkään kokemusta ALD:n vaihtoalfoista?
Omani ostin ALDstä joulukuussa 2007. Hyvä palvelu jäi mieleen, ja tietystä alfa lähti mukaan... pystyy tinkimään jonkin verran. omani lähtöhinta oli 17900, lähti 16500lla. Laahaavat jarrut menivät ALDn piikkiin. Seuraava auto tullee sieltä...
h) Miten talvella pärjää?
Asuin vielä toukokuussa Joensuussa ja siellä pakkasen puremat ei alfaa paljoa haitanneet. Hyvin lähti käyntiin.
Ainut mikä ehkä joskus vituttaa on vinkuvat jarrut, tuntuu et bussilla jarruttaa äänen perusteella.
Ei kyllä tästä ole kokemusta mutta hiton hyvin on kaikki tavarat, mitä on pitäny kuskata, mahtuneet. Ja veikkaan et rattaatkin tulevat mahtumaan...
b) Mitä vikoja 156 sarjan Alfoissa esiintyy? Ovat ilmeisesti kalliimpia korjata, mutta se ei ole hankinnan este. Lähinnä, että kuka on hyvä korjaamaan alfoja pk-seudulla?
Ainut vika hieman yli puolen vuoden aikana ollut ainoastaan laahaavat jarrut. Hesassa öljyt vaihdoin Malminkartanon autohuollossa hyvällä palvelulla. Öljynvaihdon ohessa katottiin korjaajan kanssa pohjaa je kehui vuolaasti meikäläisen sw:n pohjaa ja alustaa. Ei minkäänlaista vuotoa tai muutakaan huolen aihetta...
c) Mitenkähän vakuutukset ja polttoaineen kulutus eritoten malleissa 1.9JTD tai 2.0JTS vm 2005?
En ossoo tuohon sanoa mitää... 2004 facelift2 2.0 JTS kuluttaa kaupungissa noin 8-9 litraa... maantiellä 6-7...
d) Mihin kohtaan kannattaa kiinnittää huomiota kun autoa käy syynäämässä? Ovatkohan Alfat herkkiä ruostumaan?
Ei minulla ole missään vielä mitään, tosin maalinlohkeamia olen paikkaillut alfan maalitupsulla.
e) Onko autoissa paljon sähköongelmia?
Minulla ei mitään ole ollut... aivan huikea auto ollut...
f) Onko kenelläkään kokemusta ALD:n vaihtoalfoista?
Omani ostin ALDstä joulukuussa 2007. Hyvä palvelu jäi mieleen, ja tietystä alfa lähti mukaan... pystyy tinkimään jonkin verran. omani lähtöhinta oli 17900, lähti 16500lla. Laahaavat jarrut menivät ALDn piikkiin. Seuraava auto tullee sieltä...
h) Miten talvella pärjää?
Asuin vielä toukokuussa Joensuussa ja siellä pakkasen puremat ei alfaa paljoa haitanneet. Hyvin lähti käyntiin.
Ainut mikä ehkä joskus vituttaa on vinkuvat jarrut, tuntuu et bussilla jarruttaa äänen perusteella.
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Re: 156 farkkua ostamassa
Osa on varmasti säikeessä tullut jo useampaan kertaan, mutta nämä on omat kokemukset.
a)
Omakohtaista pitempiaikaista kokemusta rattaiden kuskaamisesta ei ole, kun ei ole jälkikasvuakaan... Mutta muutaman kerran olen tuttavien rattaita Alfalla kuljettanut ja aina ovat konttiin mahtuneet. Eivätkä ne ole käsittääkseni olleet mitään pienimpiä malleja.
Turvallisuuteen liittyen myös hieman tietämätön. On kait 156 jotkut testit taannoin läpäissyt. Ei se mikään citymaasturi ole, mutta turvallisempi kuin moni muu 90-luvun lopun automalli. Turvatyynyjen lukumäärällä tietty voi pelata hieman kun valintaa tekee.
b)
Tukivarret ovat olleet itselleni suurin kuluerä ja se ei ole ollut paljon. Säännöllisesti huollettuna ja hyvin pidettynä säästyy paljon rahaa pitkässä juoksussa. Itse en ole esimerkiksi pitäytynyt huoltokirjan mukaisissa huolloissa vaan kaikki määräaikaishuollot on tehty ennen "määräaikaa" ja tiheämmin...esim. jakopää, öljyt, tulpat, suodattimet, nesteet, jne.
Kaiken kaikkiaan Alfa ei ole sen kummempi auto pitää, omistaa ja huollattaa kuin muutkaan. Jakopään huolto ei ole rakettitiedettä, perushuollot ihan samanlaisia kuin muissakin merkeissä. Se mistä vaihdettavat osat hankkii, on sitten ostajan valinta. Jos suuntaa aina Deltan tiskille, niin kallista on. Vaihtoehtoja on muitakin ja tällöin ei voi puhua että ois kallista.
c)
Vakuutukset lienee vähän kalliin puoleiset, ainakin minusta tuntuu siltä. Ja kun vakuutusyhtiön kaveria jututin, niin ihmeteltiin samaa. Mistä lie johtuu moinen?
d)
Huoltokirja ja muutkin merkinnät ja kuitit. 3v/60tkm jakopäähuolto ja mielellään alle tuon! Alustaa kannattaa kuunnella ja ajaa erilaisilla tienpinnoilla. Kopinat, kolahdukset ovat viitteitä välyksistä. Usein Alfat narisevat myös. Syy on monesti tikivarsien puslien kuivuus tai pallonivelten kuivuus/väljyys/paskaisuus. Sinällään pelkkä narina, ilman kolinoita ei välttämättä kerro pahoista ongelmista. Voi olla pelkkä rasvausjuttu. Yleinen siisteys tietty oleellista. Alfaa pidetään kuin kukkaa kämmenellä. Jos ilme on epäsiisti, kertoo se samalla muustakin auton hoidosta.
Ruostuminen... Jos tuulilasi on vaihdettu, saattaa olla ongelmia yläreunan saumojen kanssa. Tämä ehkä yleisin ruosteen kohde. Toinen kohde on helmojen pystysaumat.
e)
Itselläni ei ole ollut sähköongelmia heti omistussuhteen alkuun tehdyn akun vaihdon jälkeen. Polttimoita palaa n.1kpl/vuosi.
Toisaalta tuossa 1.8:ssa ei kaikki herkkuja olekaan. Mm. ajotietokone puuttuu.
f)
Ei ole kokemusta.
h)
Talvella pärjää erinomaisesti. Tässä muutama juttu jotka olen kokenut tarpeelliseksi muutaman talven mittaan.
Lukot ja takaoven kahvat. Kannattaa olla varovainen takakahvan kanssa. Tätä ei voi liikaa korostaa. Jos kaveri pyrkii sisään taakse, avaa itse ovi:)
Etuovien napit saattaa jäädä pohjaan, aseöljyllä selviää. Nestepintaa kannattaa tietty seurata kun auto on paljon lämmityksessä. Letkulämppärin liitoksista kait nuo yleensä vuotaa nestettä. Näin ainakin minulla teki.
a)
Omakohtaista pitempiaikaista kokemusta rattaiden kuskaamisesta ei ole, kun ei ole jälkikasvuakaan... Mutta muutaman kerran olen tuttavien rattaita Alfalla kuljettanut ja aina ovat konttiin mahtuneet. Eivätkä ne ole käsittääkseni olleet mitään pienimpiä malleja.
Turvallisuuteen liittyen myös hieman tietämätön. On kait 156 jotkut testit taannoin läpäissyt. Ei se mikään citymaasturi ole, mutta turvallisempi kuin moni muu 90-luvun lopun automalli. Turvatyynyjen lukumäärällä tietty voi pelata hieman kun valintaa tekee.
b)
Tukivarret ovat olleet itselleni suurin kuluerä ja se ei ole ollut paljon. Säännöllisesti huollettuna ja hyvin pidettynä säästyy paljon rahaa pitkässä juoksussa. Itse en ole esimerkiksi pitäytynyt huoltokirjan mukaisissa huolloissa vaan kaikki määräaikaishuollot on tehty ennen "määräaikaa" ja tiheämmin...esim. jakopää, öljyt, tulpat, suodattimet, nesteet, jne.
Kaiken kaikkiaan Alfa ei ole sen kummempi auto pitää, omistaa ja huollattaa kuin muutkaan. Jakopään huolto ei ole rakettitiedettä, perushuollot ihan samanlaisia kuin muissakin merkeissä. Se mistä vaihdettavat osat hankkii, on sitten ostajan valinta. Jos suuntaa aina Deltan tiskille, niin kallista on. Vaihtoehtoja on muitakin ja tällöin ei voi puhua että ois kallista.
c)
Vakuutukset lienee vähän kalliin puoleiset, ainakin minusta tuntuu siltä. Ja kun vakuutusyhtiön kaveria jututin, niin ihmeteltiin samaa. Mistä lie johtuu moinen?
d)
Huoltokirja ja muutkin merkinnät ja kuitit. 3v/60tkm jakopäähuolto ja mielellään alle tuon! Alustaa kannattaa kuunnella ja ajaa erilaisilla tienpinnoilla. Kopinat, kolahdukset ovat viitteitä välyksistä. Usein Alfat narisevat myös. Syy on monesti tikivarsien puslien kuivuus tai pallonivelten kuivuus/väljyys/paskaisuus. Sinällään pelkkä narina, ilman kolinoita ei välttämättä kerro pahoista ongelmista. Voi olla pelkkä rasvausjuttu. Yleinen siisteys tietty oleellista. Alfaa pidetään kuin kukkaa kämmenellä. Jos ilme on epäsiisti, kertoo se samalla muustakin auton hoidosta.
Ruostuminen... Jos tuulilasi on vaihdettu, saattaa olla ongelmia yläreunan saumojen kanssa. Tämä ehkä yleisin ruosteen kohde. Toinen kohde on helmojen pystysaumat.
e)
Itselläni ei ole ollut sähköongelmia heti omistussuhteen alkuun tehdyn akun vaihdon jälkeen. Polttimoita palaa n.1kpl/vuosi.
Toisaalta tuossa 1.8:ssa ei kaikki herkkuja olekaan. Mm. ajotietokone puuttuu.
f)
Ei ole kokemusta.
h)
Talvella pärjää erinomaisesti. Tässä muutama juttu jotka olen kokenut tarpeelliseksi muutaman talven mittaan.
Lukot ja takaoven kahvat. Kannattaa olla varovainen takakahvan kanssa. Tätä ei voi liikaa korostaa. Jos kaveri pyrkii sisään taakse, avaa itse ovi:)
Etuovien napit saattaa jäädä pohjaan, aseöljyllä selviää. Nestepintaa kannattaa tietty seurata kun auto on paljon lämmityksessä. Letkulämppärin liitoksista kait nuo yleensä vuotaa nestettä. Näin ainakin minulla teki.
Alfa 156 kolariturvallisuus on lähinnä korttitalon luokkaa, Euro NCAP testiä ei ilmeisesti ole tehty ja vielä varmemmin valmistaja ei halua tuloksia julkisuuteen. Youtubesta löytyy joku Alfa 156 kolaritestivideo joka valaissee tilannetta.
Harmi, että testeissä mitataan ainoastaan auton kykyä osua esineisiin, Alfan vahvuus tulisi nimenomaan näiden esineiden välttämisessä. Jarrut ovat tehokkaat ja alusta toimiva - auto reagoi nopeasti kuskin toiveisiin.
Turvallisuusaspektista pitää aina muistaa mikä (lue kuka) on auton tärkein turvavaruste. "Hyvä kuski selvittää tilanteen mihin erinomainen ei edes joudu."
Harmi, että testeissä mitataan ainoastaan auton kykyä osua esineisiin, Alfan vahvuus tulisi nimenomaan näiden esineiden välttämisessä. Jarrut ovat tehokkaat ja alusta toimiva - auto reagoi nopeasti kuskin toiveisiin.
Turvallisuusaspektista pitää aina muistaa mikä (lue kuka) on auton tärkein turvavaruste. "Hyvä kuski selvittää tilanteen mihin erinomainen ei edes joudu."
VMP
Re: 156 farkkua ostamassa
Joku onnellinen ehti näköjään hakea vaihtoplussasta farkku 156:n pois, joten etsintä jatkuu. Kiitoksia ansioikkaista kommenteista, jotka eivät ainakaan ole nostaneet Alfaan liittyvää psykologista hankintakynnystä. Erityisesti olen pannut merkille, että eivätpä ne Saksassakaan juuri sen halvempia ole veroineen tuotuna (siis lähinnä bensakoneet ja merkkiliikkeestä ostettuna).
Onkohan noilla facelift 156-malleilla (2004-2006) paljoa eroa aikaisempiin malleihin? Ulkonäöllisesti kyllä jonkin verran, mutta miten tekniikka ja muut rakenteet poikkeavat esim. 2002-mallista?
Kuinkas sitten ollakaan, niin pohjois-Saksasta löytyi paikka nimeltä Auto-Wilde. Tarjosivat aika edukkaasti 159 mallin farkkua:
http://www.auto-wilde.de/index.php?id=5 ... 1568429178
Panee vähän epäilyttämään, miten kukaan voi tarjota tuohon hintaan sellaista autoa?
Onkohan noilla facelift 156-malleilla (2004-2006) paljoa eroa aikaisempiin malleihin? Ulkonäöllisesti kyllä jonkin verran, mutta miten tekniikka ja muut rakenteet poikkeavat esim. 2002-mallista?
Kuinkas sitten ollakaan, niin pohjois-Saksasta löytyi paikka nimeltä Auto-Wilde. Tarjosivat aika edukkaasti 159 mallin farkkua:
http://www.auto-wilde.de/index.php?id=5 ... 1568429178
Panee vähän epäilyttämään, miten kukaan voi tarjota tuohon hintaan sellaista autoa?
Hmm.. en tunne juurikaan asiaa, mutta olen pitänyt sitä verotonta hintaa vain EU:n tai ETA-alueen ulkopuolelle meneville pirsseille.jartuo kirjoitti:Muista, että jos ostat auton Saksasta autoliikkeestä niin saat Saksan ALVn pois hinnasta. ALV oli muistaakseni siellä 18-20%.
Yksityiseltä tai turkkilaisilta et samaa vähennystä saa.
Autokauppiaalla on jo myynti ilmoituksessa usein kaksierihintaa, paikallisille ja exporttaukseen.
Myyvä liike hakee itse alvit takaisin kun auto viety maasta.
En tiedä antaako ne suoraan sitä asiakkaalle jos ei ymmärrä pyytää??
Minä en ainakaan antaisi vaan hakisin alvit itselleni
Käy tutustumassa tähän weppi saittiin, sieltä saa hyvää tietoa saksan autosta ja Suomen verotuksesta, hakulinkit toimii loistavasti. http://www.ottoauto.de/index.php
Edit: on muuten toi 159 ihan törky hieno peli....
Myyvä liike hakee itse alvit takaisin kun auto viety maasta.
En tiedä antaako ne suoraan sitä asiakkaalle jos ei ymmärrä pyytää??
Minä en ainakaan antaisi vaan hakisin alvit itselleni
Käy tutustumassa tähän weppi saittiin, sieltä saa hyvää tietoa saksan autosta ja Suomen verotuksesta, hakulinkit toimii loistavasti. http://www.ottoauto.de/index.php
Edit: on muuten toi 159 ihan törky hieno peli....
Pessimisti ei pety!!
tuolla on kanssa aika hyvää keskustelua saksan alvista, ja itseasiassa just tuosta autoliikkeestä
http://forum.taksikuski.net/viewtopic.p ... 0f80bb9576
saksassa on muuten todella paljon kusettajia, eli kunnon googletus joka liikkeen perään ei ole pahaksi.
http://forum.taksikuski.net/viewtopic.p ... 0f80bb9576
saksassa on muuten todella paljon kusettajia, eli kunnon googletus joka liikkeen perään ei ole pahaksi.
Pessimisti ei pety!!
Kävis hakemassa merkkiliikkeestä, jos välttyis mahdolliselta "peppuun laittamiselta" kauppaa tehdessä. Olen kuullut kauhupuheita, mutta myös niitä toisiakin, joissa ovat olleet autokauppiaat rehellisiä (siis niin rehellisiä kuin autokauppias vain voi olla . Frankfurtilainen taksisuhari neuvoi, että älä osta turkkilaiselta tai älä osta autoa, joka on ollut vuorilla. Mistä senkin nyt tietää...?
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
KÄYTETTYÄ autoa ostava yksityishenkilö EI saa vähentää alvia ostaessaan autoa Saksasta. Noilla Saksan alvittomilla export-hinnoilla ei ole mitään merkitystä suomalaiselle yksityishenkilölle käytetyn auton oston yhteydessä.jartuo kirjoitti:Muista, että jos ostat auton Saksasta autoliikkeestä niin saat Saksan ALVn pois hinnasta.
UUTTA autoa Saksasta ostettaessa asia on hieman eri, sillä silloin alvin voi saada vähennettyä Saksassa ja sen luonnollisesti sitten vastaavasti joutuu maksamaan Suomeen.
Alkuperäisen kysyjän 156-kysymyksiin en osaa vastata, mutta käytetyn auton tuontikokemuksiin liittyviä juttuja löytyy esim. tuolta:
www.pertti.com/gta
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viestit: 425
- Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
- Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 156 farkkua ostamassa
2002 huhtikuun malli (original, kaksi turvatyynyä) on ihan eri kuin 2002 toukokuun lopun (1st facelift: Bose, VDC, 6 turvatyynyä, parempi ilmastointi, pirusti lisää varustelua). Sen jälkeen tullut facelift (2nd facelift) on täysin kosmeettinen muutos.rape kirjoitti: Onkohan noilla facelift 156-malleilla (2004-2006) paljoa eroa aikaisempiin malleihin? Ulkonäöllisesti kyllä jonkin verran, mutta miten tekniikka ja muut rakenteet poikkeavat esim. 2002-mallista?
http://www.alfa156.net/fr_index.html?/history.html
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Voitko esim. antaa jotain lakiviittausta tai verottajan/tullin ohjetta, jossa kerrotaan että yksityinen käytetyn auton ostaminen toisesta EU-maasta on normaalista alv-velvollisuudesta jotenkin poikkeava? Normaalistihan yksityishenkilö ei saa tehdä mitään alv-vähennyksiä.jartuo kirjoitti:Kyllä saa alvi vähennyksen yksityinen henkilö kun ostaa käytetynauton autokaupasta.
Uudet kuljetusvälineet on määritelty poikkeuksiksi, joihin sovelletaan erityissäännöksiä. Nämä verotetaan siinä maassa, jossa niitä käytetään. Lisätietoa esim. tuolta:
http://www.vero.fi/nc/doc/download.asp?id=704;47730
Uusien kuljetusvälineidenkin osalta alv-kuviot menee niin, että ostomaassa alv:n voi saada vähennettyä, mutta Suomen päässä sen alvin joutuu joka tapauksessa maksamaan.
Minulla on omakohtaista kokemusta siitä, että käytetystä autosta vähennystä ei saa tehdä ja olen autoverotuksen kiemuroita jonkin verran seurannut, enkä ole koskaan nähnyt yhtään todistetta siitä, että käytetyn auton oston yhteydessä yksityishenkilö saisi jotain alv-vähennyksiä.
Tulen mielelläni osoitetuksi olleeni väärässä.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
En tiennytkään asian olevan näin vieras, varsinkin jos olet omien sanojesi mukaan käynyt kauppaa käytetyistä autoista saksan maalla.
Eihän Saksan autokauppias ole tyhmä. Mikäli asiakas ei sitä ymmärrä pyytää niin ei varmasti se sitä myöskään tarjoa.
Minulle se on aivan sama jos et jatkossakaan ymmärrä sitä pyytää, mutta jatkossakin jos ja kun haen auton Saksasta saan siitä alv vähennyksen, mikäli kaupat tehdään autoliikkeen kanssa.
Tuosta aiemmasta linkistä voi lukea miten alv menee
"Tuosta 15 tonnista vähennetään siis saksan 19 % alvi ja maksetaan Suomeen 22 % alvi. Auton voi Saksasta ostaa ilman alvia tai sitten sen saa palautuksena Suomessa."
Eihän Saksan autokauppias ole tyhmä. Mikäli asiakas ei sitä ymmärrä pyytää niin ei varmasti se sitä myöskään tarjoa.
Minulle se on aivan sama jos et jatkossakaan ymmärrä sitä pyytää, mutta jatkossakin jos ja kun haen auton Saksasta saan siitä alv vähennyksen, mikäli kaupat tehdään autoliikkeen kanssa.
Tuosta aiemmasta linkistä voi lukea miten alv menee
"Tuosta 15 tonnista vähennetään siis saksan 19 % alvi ja maksetaan Suomeen 22 % alvi. Auton voi Saksasta ostaa ilman alvia tai sitten sen saa palautuksena Suomessa."
Pessimisti ei pety!!
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Tuossa taksimiesten keskustelussa kannattaa huomata se, että puhutaan uudesta autosta, ei käytetystä. Lainaamasi keskustelu jatkui näköjään näin:jartuo kirjoitti:"Tuosta 15 tonnista vähennetään siis saksan 19 % alvi ja maksetaan Suomeen 22 % alvi. Auton voi Saksasta ostaa ilman alvia tai sitten sen saa palautuksena Suomessa."
"Kyseessä on siis upouusi rekisteröimätön auto..."
Kuten aiemmin totesin, niin uusia kuljetusvälineitä koskee poikkeussäännökset, mutta ei käytettyjä autoja. Uusienkien kohdalla joudut kyllä sen alv:n maksamaan tänne Suomeen kuten tuossa lainauksessakin todetaan.
Kuulisin ihan mielelläni sinun henkilökohtaisiakin kokemuksia käytetyn auton oston yhteydessä saatavasta alv-vähennyksestä Saksassa.
[edit: se jäi vielä mainitsematta, että taksikuskeilla, joiden keskustelua lainattiin, lienee vielä omat säännöksensä autoveroasioissa. Ne eivät koskene normaalia yksityishenkilöä.]
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: 06 Heinä 2008, 23:20
- Paikkakunta: Espoo
Re: 156 farkkua ostamassa
Itselläni on Alfa 156 JTS SW 2004, ja kokemus on seuraavanlainen:
a)
Rattaat mahtuvat vallan mainiosti, jopa tuplarattaat. Jos vähän käyttää tervettä järkeä pakkaamisen kanssa niin hyvin mahtuvat nelihenkisen, miksei viisihenkisenkin perheen kamat autoon.
b)
Edellinen Alfa oli 156 JTS sedan, uutena ostettu v. 2004 ja ajoin 3v. Sinä aikana ei mitään vikaa, mutta tässä 2004 mallissa vaihdettu etutukivarsi kesäkuussa. Ostettu joulukuussa 2007 eikä mitään muuta vikaa sinä aikana, huoltohistoriakin puhdas.
c)
Mulla on yhdistetty kulutus n. 7,5l/100km, ja mukana on paljon kaupunkiajoa. Maantiellä pääsee 6,5:n tuntumaan. Pelkällä kaupunkajolla kulutus lähellä kymppiä.
d)
Moottori ja vaihdelaatikko kannattaa tietenkin katsoa, mutta tukivarret myös(hajoaminen kuulemma tyyppivika, sanottiin korjaamossa). Niitä ei pelkällä päältä katsomisella näe vaan pohja pitäisi nähdä altapäin. Ruostuminen ei liene Alfan tyyppivikoja.
e)
Mulla ei ole ollut mitään sähköongelmia omassani.
f)
Ei tietoa...
h)
Oikein hyvin, ajanut Lapissa puuterilumella ja kunnon pakkasessa ja pk-seudulla loskassa ja jääkelillä. Ainoastaan viimeksimainittu tuottanut ongelmia kun käytän kitkoja, toisaalta ei tule reviteltyä.
Tukivarsiepisodia lukuunottamatta ollut tosi tyytyväinen omaan autoon, mutta pakko myydä kun syyskuussa tulee 159 2.4 JTDM Q4 SW
a)
Rattaat mahtuvat vallan mainiosti, jopa tuplarattaat. Jos vähän käyttää tervettä järkeä pakkaamisen kanssa niin hyvin mahtuvat nelihenkisen, miksei viisihenkisenkin perheen kamat autoon.
b)
Edellinen Alfa oli 156 JTS sedan, uutena ostettu v. 2004 ja ajoin 3v. Sinä aikana ei mitään vikaa, mutta tässä 2004 mallissa vaihdettu etutukivarsi kesäkuussa. Ostettu joulukuussa 2007 eikä mitään muuta vikaa sinä aikana, huoltohistoriakin puhdas.
c)
Mulla on yhdistetty kulutus n. 7,5l/100km, ja mukana on paljon kaupunkiajoa. Maantiellä pääsee 6,5:n tuntumaan. Pelkällä kaupunkajolla kulutus lähellä kymppiä.
d)
Moottori ja vaihdelaatikko kannattaa tietenkin katsoa, mutta tukivarret myös(hajoaminen kuulemma tyyppivika, sanottiin korjaamossa). Niitä ei pelkällä päältä katsomisella näe vaan pohja pitäisi nähdä altapäin. Ruostuminen ei liene Alfan tyyppivikoja.
e)
Mulla ei ole ollut mitään sähköongelmia omassani.
f)
Ei tietoa...
h)
Oikein hyvin, ajanut Lapissa puuterilumella ja kunnon pakkasessa ja pk-seudulla loskassa ja jääkelillä. Ainoastaan viimeksimainittu tuottanut ongelmia kun käytän kitkoja, toisaalta ei tule reviteltyä.
Tukivarsiepisodia lukuunottamatta ollut tosi tyytyväinen omaan autoon, mutta pakko myydä kun syyskuussa tulee 159 2.4 JTDM Q4 SW