outo vika hihnanvaihdon jälkeen
Valvoja: Moderators
outo vika hihnanvaihdon jälkeen
onko ehdotuksia.autoon vaihdettiin jakohihna ym kilkkeet.vaihdon jälkeen vakionopeuden säädin pimeni ja auto käy tyhjäkäyntiä kun vanhat diisselit kone heiluu älyttömästi käynti on todella epätasaista mutta kun kaasua vähänkin laittaa niin käynti paranee normaaliksi.tyhjäkäynti on todella alhainen noin 500rpm oman mittarin mukaan.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Ja jos oikeasti koko veden lämpötila on 95C niin se on niin lähellä kiehumista että moottorin kuumemmissa kohdin vesi kuumenee yli 100C, Kun aukaiset painekorkin vesi alkaa kiehumaan , koska vesi kiehuu silloin herkemmin. Eli kyse voisi olla ihan tuosta ei ilmaus ongelmasta.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Itkin tästä jo avautumisketjussa mutta laitetaan
tännekin.
Ajelin ST-Motorsille hymyssä suin dynoon jossa
paljastui että tehoja uupuu 16kW...
Jakopään kotelon reunasta katsomaan onko
merkit kohdillaan koska vesipumppu vaihdettu
äskettäin...pakonokan merkki hampaan verran pielessä.
Siitä soittamaan Järvenpäähän notta mitä vittua ja
siellä selitellään että ei niihin merkkeihin kannata
katsella, tai no asentaja on Ranskassa ja soita ensi
viikolla niin kysytään muistaako miten on merkannut...
Tänään asentaja oli tavoitettu Ranskasta ja oli väittänyt
ettei merkkien mukaan ollut laittanut. Selvä, mutta
silti ihmetyttää miksi kaikki muut merkit ovat kohdillaan paitsi
sen pakonokan...Carpoikien buukkari nieleskeli puhelimen
toisessa päässä ja varasi ensi viikolle jakoremppa-ajan.
Hänen mielestään pyörän kääntäminen "summamutikassa"
saattaisi aiheuttaa grande katastrofin...
Kysymys kuuluu: eikö sitä tahtia voi muka mitata millään
ilman että pitää purkaa koko laitos? Tämän ketjun kahdella
ensimmäisellä nimimerkillä on kai aiheesta kokemusta.
Pikaiset vastaukset, kiitos!
Ps. Mylly käy tyhjäkäynnillä ihan normaalisti, luulisin, mutta
ajossa väittäisin huomaavani pientä nykimistä..kompensoisikohan
Unichip sen verran että ei ole suurempia ongelmia, paitsi
tehonpuute..?
Imupuoli ja sytkä on tarkastettu eikä sieltä vikaa löytynyt.
PPs. Soittelin Auto-Pilaamon häiskälle joka sanoi myös että
pitää purkaa koko paska..
tännekin.
Ajelin ST-Motorsille hymyssä suin dynoon jossa
paljastui että tehoja uupuu 16kW...
Jakopään kotelon reunasta katsomaan onko
merkit kohdillaan koska vesipumppu vaihdettu
äskettäin...pakonokan merkki hampaan verran pielessä.
Siitä soittamaan Järvenpäähän notta mitä vittua ja
siellä selitellään että ei niihin merkkeihin kannata
katsella, tai no asentaja on Ranskassa ja soita ensi
viikolla niin kysytään muistaako miten on merkannut...
Tänään asentaja oli tavoitettu Ranskasta ja oli väittänyt
ettei merkkien mukaan ollut laittanut. Selvä, mutta
silti ihmetyttää miksi kaikki muut merkit ovat kohdillaan paitsi
sen pakonokan...Carpoikien buukkari nieleskeli puhelimen
toisessa päässä ja varasi ensi viikolle jakoremppa-ajan.
Hänen mielestään pyörän kääntäminen "summamutikassa"
saattaisi aiheuttaa grande katastrofin...
Kysymys kuuluu: eikö sitä tahtia voi muka mitata millään
ilman että pitää purkaa koko laitos? Tämän ketjun kahdella
ensimmäisellä nimimerkillä on kai aiheesta kokemusta.
Pikaiset vastaukset, kiitos!
Ps. Mylly käy tyhjäkäynnillä ihan normaalisti, luulisin, mutta
ajossa väittäisin huomaavani pientä nykimistä..kompensoisikohan
Unichip sen verran että ei ole suurempia ongelmia, paitsi
tehonpuute..?
Imupuoli ja sytkä on tarkastettu eikä sieltä vikaa löytynyt.
PPs. Soittelin Auto-Pilaamon häiskälle joka sanoi myös että
pitää purkaa koko paska..

Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Eli remontissa ei ole käytetty lukituspaloja, muuten ei kai mahdollista. Nokka-akseleissa ei ole merkkejä, vaan oikea asento määritellään lukituspaloilla. Löysätään hammaspyörät, jonka jälkeen hihna paikoilleen, kiristys ja hammaspyörien kiristys, lukituspalat pois. Tietysti ennen asennusta 1. sylinteri on oltava varmasti puristustahdin yläkuolokohdassa. Moni varmaan tekee omat merkit jakopäähän, mutta silloin voi tulla virheitä asennuksessa.
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Voisko kyseessä kuitenkin olla ILMI?
Dynokäppyrä on tosin identtinen muodoltaan...
eikös sen nuhan pitäisi ilmetä lähinnä siellä
yläkierroksilla eikä koko alueella?
Dynokäppyrä on tosin identtinen muodoltaan...
eikös sen nuhan pitäisi ilmetä lähinnä siellä
yläkierroksilla eikä koko alueella?
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Jaon (lukkopaloilla ja heittokellolla) tarkastusta varten tarvitsee purkaa venakopat mutta ei itse jakopäätä, ei se nyt sinänsä ihan tolkuton homma ole. Onhan se mahdollista että joku olisi tehnyt toisen pakonokan merkin väärään kohtaan, mutta yleensä syyllinen uuteen, yllättävään vikaan löytyy viimeksi tehdystä remontista.
ILMI kai useimmiten oireilee ensin jollain tietyllä kierroslukualueella mutta ainakin oma ILMI-vammainen Sparkki oli ostettaessa täysin hengetön koko alueella.
ILMI kai useimmiten oireilee ensin jollain tietyllä kierroslukualueella mutta ainakin oma ILMI-vammainen Sparkki oli ostettaessa täysin hengetön koko alueella.
- Epäkelpokeräilijä -
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Jep. ILMI menee vaihtoon huomenna,Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: ILMI kai useimmiten oireilee ensin jollain tietyllä kierroslukualueella mutta ainakin oma ILMI-vammainen Sparkki oli ostettaessa täysin hengetön koko alueella.
toivotaan(

Vaihdettu viimeksi tasan 3 vuotta sitten.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Mahtaakohan noissa pikkukutosissa olla merkit nokkien päissä, kuten on 3-litraisessa 24V koneessa? Itselläni on parhaillaan hihnanvaihto 3-litraiseen meneillään ja venttiilikopat irti. Merkit on selvät.
Jos joku on varta vasten merkinnyt nokat, niin tuskin se on huolimattomuuttaan yhden väärin merkinnyt.. Veikkaan näin ollen että jako on pielessä. Eikä se koppien avaaminen muuten mikään kovin kummoinen homma ole.. Ne avaamalla välttyy arvoittelulta.
Jos joku on varta vasten merkinnyt nokat, niin tuskin se on huolimattomuuttaan yhden väärin merkinnyt.. Veikkaan näin ollen että jako on pielessä. Eikä se koppien avaaminen muuten mikään kovin kummoinen homma ole.. Ne avaamalla välttyy arvoittelulta.
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Vielä yksi muistikuva dynosta...kateltiin kaasuläpän
arvoja täyskaasulla ja näytti 66%...dynoheppu puhui
jotain 80 asteesta jonka sanoi riittävän vaikka 90 astetta
on täyskaasu...ja vielä yksi tärkeä juttu...akku oli 4 tuntia
irti kun sille pusattiin uusi pesä takakonttiin...jostain
threadistä bongasin että ILMI voi hajota/hukata arvonsa
kun akku on irti? Entäs sitten kaasuläpän arvot?
Sori että on lähtenyt OT:ksi mutta..
Ja vielä. Kone käy rikkaalla, osittain varmaan liittyen
Unichip vs huono tehontuotto mutta vois indikoida myös
viallisesta ILMI:stä.
arvoja täyskaasulla ja näytti 66%...dynoheppu puhui
jotain 80 asteesta jonka sanoi riittävän vaikka 90 astetta
on täyskaasu...ja vielä yksi tärkeä juttu...akku oli 4 tuntia
irti kun sille pusattiin uusi pesä takakonttiin...jostain
threadistä bongasin että ILMI voi hajota/hukata arvonsa
kun akku on irti? Entäs sitten kaasuläpän arvot?
Sori että on lähtenyt OT:ksi mutta..

Ja vielä. Kone käy rikkaalla, osittain varmaan liittyen
Unichip vs huono tehontuotto mutta vois indikoida myös
viallisesta ILMI:stä.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
Jos kone käy tarpeeksi rikkaalla pitäisi takalohkon tulpat olla mustat ja etulohkon normaalit tai lähes normaalit, tämä siis siinä tapauksessa, että jako on pielessä.silverine kirjoitti:Kone käy rikkaalla
Onko tuossa koneessa molemmille lohkoille oma lambda?
E: Mikäli koneella on ajettu paljon niin, että jako on pielessä voisi tämä näkyä myös imusarjojen värissä. Huonommin toimivan lohkon imusarjan sisäpinta on tod näk mustassa töhnässä.
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Yksi lambda tässä vanhemmassa on, uudemmissa kaksi.Gasolina kirjoitti:Onko tuossa koneessa molemmille lohkoille oma lambda?silverine kirjoitti:Kone käy rikkaalla
Kävin illalla pienellä testiajolla ja aika kankeaa oli meno
ainakin kylmänä. Kun sain koneen lämpimäksi tykittelin
yhdellä suoralla 0-100 -lähtöjä ja mutu oli että parani
kulku veto vedolta..

Sitten tein ECU&kaasuläppä-resetin jonka jälkeen biili
liikkui virkeästi(lämpimänä) mutta kiihdytyksissä
en huomannut mitään eroa verrattuna vetoihin ennen resettiä.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Nyt on Alfa sitten viety jakopään tarkistukseen..huomennasilverine kirjoitti:Itkin tästä jo avautumisketjussa mutta laitetaan
tännekin.
Ajelin ST-Motorsille hymyssä suin dynoon jossa
paljastui että tehoja uupuu 16kW...
Jakopään kotelon reunasta katsomaan onko
merkit kohdillaan koska vesipumppu vaihdettu
äskettäin...pakonokan merkki hampaan verran pielessä.
Siitä soittamaan Järvenpäähän notta mitä vittua ja
siellä selitellään että ei niihin merkkeihin kannata
katsella, tai no asentaja on Ranskassa ja soita ensi
viikolla niin kysytään muistaako miten on merkannut...
Tänään asentaja oli tavoitettu Ranskasta ja oli väittänyt
ettei merkkien mukaan ollut laittanut. Selvä, mutta
silti ihmetyttää miksi kaikki muut merkit ovat kohdillaan paitsi
sen pakonokan...Carpoikien buukkari nieleskeli puhelimen
toisessa päässä ja varasi ensi viikolle jakoremppa-ajan.
Hänen mielestään pyörän kääntäminen "summamutikassa"
saattaisi aiheuttaa grande katastrofin...
Kysymys kuuluu: eikö sitä tahtia voi muka mitata millään
ilman että pitää purkaa koko laitos? Tämän ketjun kahdella
ensimmäisellä nimimerkillä on kai aiheesta kokemusta.
Pikaiset vastaukset, kiitos!
Ps. Mylly käy tyhjäkäynnillä ihan normaalisti, luulisin, mutta
ajossa väittäisin huomaavani pientä nykimistä..kompensoisikohan
Unichip sen verran että ei ole suurempia ongelmia, paitsi
tehonpuute..?
Imupuoli ja sytkä on tarkastettu eikä sieltä vikaa löytynyt.
PPs. Soittelin Auto-Pilaamon häiskälle joka sanoi myös että
pitää purkaa koko paska..
joko mittava lasku turhasta työstä tai kirmaava Alfa...

ILMI on kunnossa, kaasuläpän asennot kunnossa,
ei mitään vikakoodeja...
Viime hetken arvaus mikä muu kuin pielessä oleva
pakonokka voisi aiheuttaa tehonpuutteen?
Ja ne rempat dynomittauksien välillä ovat olleet
vesipumpun vaihto(jakopää auki) sekä kampiakselin
hihnapyörän vaihto.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Vika Alfan tehottomuuteen ei löytynytkään
jakopäästä, tahdit ovat kunnossa. Olivat
ottaneet vielä kuvat auki olevasta koneesta
jotta varmistuisin itse asiasta. Korrektia.
Laitoin aamulla ennen remppaa tekstarin jossa
pyysin tarkistamaan tulppien (ajettu 40tkm) kunnon
ja tarvittaessa vaihtamaan ne kyydissä olleisiin Briskin
tulppiin(kun niitä oli muutenkin tarkoitus kokeilla)..
Vanhat NKG:n tulpat olivat hieman kuluneet vaikkakin
muuten säällisessä kunnossa, Briskit lyötiin kuitenkin kiinni.
Korjaamopäällikkö kuten minäkin epäili onko mitään vaikutusta
mutta:
Tukkoisuus on poistunut ja Alfa tuntuisi löytäneen voimansa.
jakopäästä, tahdit ovat kunnossa. Olivat
ottaneet vielä kuvat auki olevasta koneesta
jotta varmistuisin itse asiasta. Korrektia.
Laitoin aamulla ennen remppaa tekstarin jossa
pyysin tarkistamaan tulppien (ajettu 40tkm) kunnon
ja tarvittaessa vaihtamaan ne kyydissä olleisiin Briskin
tulppiin(kun niitä oli muutenkin tarkoitus kokeilla)..
Vanhat NKG:n tulpat olivat hieman kuluneet vaikkakin
muuten säällisessä kunnossa, Briskit lyötiin kuitenkin kiinni.
Korjaamopäällikkö kuten minäkin epäili onko mitään vaikutusta
mutta:
Tukkoisuus on poistunut ja Alfa tuntuisi löytäneen voimansa.

Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Näkyykö siinä kuvassa SEKÄ paikallaan olevat lukkopalat ETTÄ pakonokan merkki?
Kyyninen kaveri kun voisi epäillä, että jakopää on purettu, laitettu kohdalleen ja kuvattu "oli se kunnossa, katso vaikka" jolloin asiakasta voi tietysti hommasta laskuttaa.
Asiahan selviää jos kurkkaat hihnakopan sisään ja katsot, osuuko ne merkit nyt kohdalleen...
Kyyninen kaveri kun voisi epäillä, että jakopää on purettu, laitettu kohdalleen ja kuvattu "oli se kunnossa, katso vaikka" jolloin asiakasta voi tietysti hommasta laskuttaa.
Asiahan selviää jos kurkkaat hihnakopan sisään ja katsot, osuuko ne merkit nyt kohdalleen...
- Epäkelpokeräilijä -
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
On tosiaan ihmeellistä jos vedot palaavat noin vain valohoitoa antamalla.. Nokan päissä olevat merkitkö niissä kuvissa näkyy ja löytyykö niitä itsetehtyjä merkkejä vielä hihnapyöristä, vai ovatko maalit jääneet korjaamolle?
Tietty tärkeintä on että auto nyt pelaa ja pääset vihdoin eteenpäin projektissa
Tietty tärkeintä on että auto nyt pelaa ja pääset vihdoin eteenpäin projektissa

- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Kaikki oli kunnossa kuvien perusteella.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Näkyykö siinä kuvassa SEKÄ paikallaan olevat lukkopalat ETTÄ pakonokan merkki?
Kyyninen kaveri kun voisi epäillä, että jakopää on purettu, laitettu kohdalleen ja kuvattu "oli se kunnossa, katso vaikka" jolloin asiakasta voi tietysti hommasta laskuttaa.
Asiahan selviää jos kurkkaat hihnakopan sisään ja katsot, osuuko ne merkit nyt kohdalleen...
"Kusetuksesta" oli puhetta kun vein auton huoltoon;
työnjohto lupasi itse valvoa ettei asentaja peittele mahdollisia
kätöstensä jälkiä, sanoi myös että helppohan olisi asiakkaalle
toista väittää mutta heille on kunnia-asia että homma menee oikein..

Aloittivat purun klo 8 maissa ja soittivat klo 10 että jako on kunnossa.
(olisinhan voinut olla kytiksellä kulman takana..)
Autossa on CARF:in tarrat laseissa ja minullakin sattui vielä
olemaan uusi kerhopaita päällä joten luulisi tajuavan että
kusettavat taikka ei niin kylillä puhutaan...kuten tehdään.

Ihan valohoidollahan ei selvitty vaan vaihdettiin ne tulpat.
Tulppien hidas hiipuminen selittäisi ainakin minulle sen että
en selkeästi huomannut tehon laskua, kuvittelin vain "tottuneeni"
auton potkuun..
Käykö tämä jonkun toisenkin ajatusmaailmaan?
Jos näin on käynyt niin mitä pitää ajatella siitä että
tulppa/tulpat hiipuivat 40 tkm ajon jälkeen, vaikuttaako
chippaus jotenkin?
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
No...tulppahan joko sytyttää tai sitten ei sytytä.Periaatteessa kovassa kuormituksessa hetkelliset sytytyskatkokset voivat tiputtaa tehoa.Liian laiha seos voi ylikuumentaa tulpan ja tulla sytytyskatkoksia mutta sullahan tais käydä rikkaalla.Vaatisko sun lastutus eri lämpöarvon tulpat.Omassa
vakiomyllyssä en huomannu eroa tulppien vaihdolla 89000km.Jos et ois
vielä vaihtanu niitä tulppia niin näitä spekulaatiota ei tarvis.Meinaakko
käyttää uudestaan penkissä?
vakiomyllyssä en huomannu eroa tulppien vaihdolla 89000km.Jos et ois
vielä vaihtanu niitä tulppia niin näitä spekulaatiota ei tarvis.Meinaakko
käyttää uudestaan penkissä?
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
100tkm:n kohdalla vaihdettiin tulpat ekan kerran ja enJMZ kirjoitti:No...tulppahan joko sytyttää tai sitten ei sytytä.Periaatteessa kovassa kuormituksessa hetkelliset sytytyskatkokset voivat tiputtaa tehoa.Liian laiha seos voi ylikuumentaa tulpan ja tulla sytytyskatkoksia mutta sullahan tais käydä rikkaalla.Vaatisko sun lastutus eri lämpöarvon tulpat.Omassa
vakiomyllyssä en huomannu eroa tulppien vaihdolla 89000km.Jos et ois
vielä vaihtanu niitä tulppia niin näitä spekulaatiota ei tarvis.Meinaakko
käyttää uudestaan penkissä?
minäkään huomannut silloin mitään eroa...tosin nyt
laitettiin kiinni Brisk:in http://www.brisk.biz
tulpat joista viisaammat varoittelivat etteivät välttämättä
skulaa johtuen Alfan heikosta sytkästä..
Väittäisin kuitenkin että auto vastaa nyt nopeammin
kaasuun kuin koskaan aiemmin.
No, juttu rupeaa rönsyilemään aika kauaksi jakopään
ongelmista joten hyvää yötä. Penkissä käyn kun
penkittäjä palaa lomilta/pankkitili ei näytä nollaa.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
Kyllä huonoilla tulpilla teho laskee varmasti ja tulpathan tosiaan vanhenee pikkuhiljaa eli menetettyjä polleja on vaikea huomata konkreettisesti.silverine kirjoitti:
Ihan valohoidollahan ei selvitty vaan vaihdettiin ne tulpat.
Tulppien hidas hiipuminen selittäisi ainakin minulle sen että
en selkeästi huomannut tehon laskua, kuvittelin vain "tottuneeni"
auton potkuun..
Käykö tämä jonkun toisenkin ajatusmaailmaan?
Mutta, jos ne vanhat tulpat jäi sulle niin katso näyttääkö ne kaikki samanvärisiltä. Jos näin on niin vikaa lienee ollut vain tulpissa, mutta, jos löytyy kahta väriä, 3kpl molempia, niin lienee ollut myös jakovikaa.
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Hyvä vinkki.Gasolina kirjoitti: Mutta, jos ne vanhat tulpat jäi sulle niin katso näyttääkö ne kaikki samanvärisiltä. Jos näin on niin vikaa lienee ollut vain tulpissa, mutta, jos löytyy kahta väriä, 3kpl molempia, niin lienee ollut myös jakovikaa.
Jos tulpista on teho kiinni, niin sen näkee tehokäyrästä. Viidellä tuo ei ole kokoaikaa käynyt jos niinkin hyvin on toiminut, joten tehokäyrässä pitäisi näkyä katkoksia, tai takertelua täystehon kohdalla.. Oliko tehokäyrä suunnilleen yhtä siisti kuin aikaisemmin, vai epämääräisempi?
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Odotinkin Gasolinalta tätä lisäkysymystäGasolina kirjoitti:Kyllä huonoilla tulpilla teho laskee varmasti ja tulpathan tosiaan vanhenee pikkuhiljaa eli menetettyjä polleja on vaikea huomata konkreettisesti.silverine kirjoitti:
Ihan valohoidollahan ei selvitty vaan vaihdettiin ne tulpat.
Tulppien hidas hiipuminen selittäisi ainakin minulle sen että
en selkeästi huomannut tehon laskua, kuvittelin vain "tottuneeni"
auton potkuun..
Käykö tämä jonkun toisenkin ajatusmaailmaan?
Mutta, jos ne vanhat tulpat jäi sulle niin katso näyttääkö ne kaikki samanvärisiltä. Jos näin on niin vikaa lienee ollut vain tulpissa, mutta, jos löytyy kahta väriä, 3kpl molempia, niin lienee ollut myös jakovikaa.

Tulpat olivat samanväriset, ei nokea..
kterkkilälle: dynokäppyrät olivat kutakuinkin samanmuotoiset.
Onhan tämä pikku mysteeri.

Persdyno sanoo että muutosta on tullut, onko se
oikeasti ne kaivatut 10% tehoa, jää nähtäväksi.
Ja edelleen ihmetyttää miten laatutulppa kuolee
reilusti ennen laskettua aikaa.

Auton tyhjäkäynti on nyt asettunut normaaliksi eli
kylmänä vähän ylempänä, lämpimänä pysyy siinä
600/700 kierroksessa. Kun vika oli päällä, saattoi
tyhjäkäynti vedellä lämpimänäkin yli 1000rpm.
Kaasuun vastaavuudessakin oli selvää viivettä.
Kylmänä auto nykii ja vetää hiukkasen huonosti
pari ensimmäistä minuuttia;
näin on ollut viritysten jälkeen koko ajan.
Dynoukko varoitteli siitä jo etukäteen ja sanoi
johtuvan lambdasta. Tässähän on vain se yksi..
Ennen virityksiä ei moista "ongelmaa" ollut
vaikka lambda itse asiassa oli silloin rikki.
Minulle se ja sama kunhan toimii kunnolla kun
painetaan jalka suoraksi.

Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
Heh, joo taisi tuosta tosiaan olla puhettasilverine kirjoitti: Odotinkin Gasolinalta tätä lisäkysymystä.
Tulpat olivat samanväriset, ei nokea..

Täähän meni sitten ihan hyvin ja Carpojatkin pääsi pälkähästä.
Mitä tulppien kestoon tulee, niin ne lienee polttaneet seosta tuohon 40tkm:iin jo aika hyvät määrät.