
Kenguru Alfa 156 TS
Valvoja: Moderators
- Pacer
- Viestit: 62
- Liittynyt: 15 Maalis 2008, 13:20
- Car(s): Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -18
Spider 2.0 i.e S4 -91
Ducati 996 -2000
Ex 156 2.5 V6 -03
Ex 156 TS 2.0 -99 - Paikkakunta: Kotka
Kenguru Alfa 156 TS
Autoni on 156 2.0 TS -99. Polkiessa kaasupoljinta reippaammin lattiaan, alkaa armoton nykiminen. Tämä ilmenee eteenkin kylmällä moottorilla, mutta usein myös moottorin ollessa lämmin. Vaikuttaisi ehkä siltä että moottori ei saa bensaa/ilmaa riittävästi kun kaasua painaa reilummin. Mikäli kiihdytän rauhallisesti painamatta pedaalia aivan lattiaan saakka, ei pomppimista ilmene. Missä mahtaisi olla vika? ...kiitos vastauksista jo etukäteen 

- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Eikös nuo oireet viittaa vanhaan kunnon ILMI:in..
Tiedätkö onko ILMI:ä vaihdettu kertaakaan autoosi?

Tiedätkö onko ILMI:ä vaihdettu kertaakaan autoosi?
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
^Olikos niin että lambada arvoja ei huomioida täyskaasulla? Voisiko se aiheuttaa seoksien niin pahan sekoamisen/hakemisen että tuo olisi tulos? Tyhjäkäynnin heijaaminen voi tulla jumittavasta läpästä, mutta ei kai se noita muita oireita selitä. Sen tarkistaminen ei ainakaan maksa mitään, paitsi jos sen onnistuu rikkomaan.
Ayrton Senna da Silva forever
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Täältä kuvalliset ohjeet:
www.alfa156.net -> Tips -> FAQ's from the forum : how to change spark plugs
www.alfa156.net -> Tips -> FAQ's from the forum : how to change spark plugs
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
- Pacer
- Viestit: 62
- Liittynyt: 15 Maalis 2008, 13:20
- Car(s): Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -18
Spider 2.0 i.e S4 -91
Ducati 996 -2000
Ex 156 2.5 V6 -03
Ex 156 TS 2.0 -99 - Paikkakunta: Kotka
Perhana! ...ei kestäny kauaa ni nykiminen alkoi taas
uusia tulppia laittaessa huomasin, että yksi tulpanhattu ei naksahtanut tulppaan samalla tavalla kuin muut. Jospa nykiminen johtuisi yhden pytyn huonosta kipinästä
hommasin motonetistä bensansuodattimen, osaako joku kertoa missä kyseinen osa sijaitsee...jossain pohjassa kenties?


- Alfa Milano
- Viestit: 306
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 12:38
- Car(s): 159
- Paikkakunta: Tampere
Mitäs maestrot ehdottaisi hoidoksi tällaiseen pikku vikaan...
Viime aikoina on alkanut silloin tällöin tuntumaan, että koneen ollessa kylmänä ei ole joka heppa tallissa, eli vetoa ei löydy alakierroksilta. Käynti on kyllä tasaista, mutta voimatonta. Siinä 3000 kierroksen jälkeen tulee selvä tehopiikki, ja lämpimänä vetää alhaalta asti normaalisti. Ikävä vaiva, etenkin kun päivittäinen ajomatka suuntaansa on juurikin sen verran ja vähän päälle, että kone ehtii lämmetä...
Viime aikoina on alkanut silloin tällöin tuntumaan, että koneen ollessa kylmänä ei ole joka heppa tallissa, eli vetoa ei löydy alakierroksilta. Käynti on kyllä tasaista, mutta voimatonta. Siinä 3000 kierroksen jälkeen tulee selvä tehopiikki, ja lämpimänä vetää alhaalta asti normaalisti. Ikävä vaiva, etenkin kun päivittäinen ajomatka suuntaansa on juurikin sen verran ja vähän päälle, että kone ehtii lämmetä...
- Pacer
- Viestit: 62
- Liittynyt: 15 Maalis 2008, 13:20
- Car(s): Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -18
Spider 2.0 i.e S4 -91
Ducati 996 -2000
Ex 156 2.5 V6 -03
Ex 156 TS 2.0 -99 - Paikkakunta: Kotka
Nyt toimii
Kävin tutkimaan imuputkea tarkemmin. Kun otin ilmin irti ja taivuttelin kumiputkea huomasin, että haitariosa oli alapuolelta monesta kohtaa halki
...muutama kiekka jeesusteippiä ensiavuksi ja nyt auto toimii paremmin kuin koskaan. Mistä se kaasuläpän ja ilmin välissä oleva kumihärpäke kannattaa tilata?

Kävin tutkimaan imuputkea tarkemmin. Kun otin ilmin irti ja taivuttelin kumiputkea huomasin, että haitariosa oli alapuolelta monesta kohtaa halki

- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Vaikea sanoa mistä sen saisi edullisimmin, mutta Heikalta (www.heikka.fi) kannattaa kysäistä ensimmäisenä. Noita saattaa löytyä kyllä ihan autovahintokeskukseltakin pilkkahintaan. Deltassa varmaan tonnin setti:)
-
- Viestit: 517
- Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
- Car(s): 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, Range Rover TD6 -02
- Paikkakunta: Jämsä
No niin, vuoden vaivannut nykiminen on nyt ohi! Syynä oli samainen imuputken haitariosa.Pacer kirjoitti:Nyt toimii![]()
Kävin tutkimaan imuputkea tarkemmin. Kun otin ilmin irti ja taivuttelin kumiputkea huomasin, että haitariosa oli alapuolelta monesta kohtaa halki...muutama kiekka jeesusteippiä ensiavuksi ja nyt auto toimii paremmin kuin koskaan. Mistä se kaasuläpän ja ilmin välissä oleva kumihärpäke kannattaa tilata?
166 2.0 TS kylmänä käynnistäessä nykii ja hyytyy...
Eli, samoja oireita on. Voiko olla ja onko moottorissa kylmäkäynnistysanturia joka saattaisi olla mennyt "sököksi"?
ILMI? Ilmamassa...härpäke? Termi uusi mulle.
Lämpimänä moottori toimii hyvin. Viileämmällä kelillä käynnistäessä ei hyydy ihan niin pahasti ja lämpimällä kelillä saa kaasua säätäen auton hyytymättä liikkeelle, mutta aikamoista kikkailua on. Ihan kuin "kengurubensaa" olisi tankannut.
Elikkä kun käynnistän kylmänä, tyhjäkäynti on ok, mutta kun lähtee liikkeelle, niin tuntuu tukehtuvan ja kierrokset putoaa... kun saa vauhdin kohdalleen ja kakkos/kolmosvaihdetta silmään, niin kyyti on normaalia jo.
Enempää en ole vikaa vielä ehtinyt tutkimaan. Päästöt kuitenkin olivat kunnossa katsastuksessa.[/b]
Eli, samoja oireita on. Voiko olla ja onko moottorissa kylmäkäynnistysanturia joka saattaisi olla mennyt "sököksi"?
ILMI? Ilmamassa...härpäke? Termi uusi mulle.


Lämpimänä moottori toimii hyvin. Viileämmällä kelillä käynnistäessä ei hyydy ihan niin pahasti ja lämpimällä kelillä saa kaasua säätäen auton hyytymättä liikkeelle, mutta aikamoista kikkailua on. Ihan kuin "kengurubensaa" olisi tankannut.
Elikkä kun käynnistän kylmänä, tyhjäkäynti on ok, mutta kun lähtee liikkeelle, niin tuntuu tukehtuvan ja kierrokset putoaa... kun saa vauhdin kohdalleen ja kakkos/kolmosvaihdetta silmään, niin kyyti on normaalia jo.
Enempää en ole vikaa vielä ehtinyt tutkimaan. Päästöt kuitenkin olivat kunnossa katsastuksessa.[/b]
Lähetin yhteen paikalliseen varaosaliikkeeseen kysymyksen tuosta ilmamassamittarista. Ja vastauksena tuli, että kahta sorttia löytyy. Nimetön ja sitten tuo Boschin malli. Ja nämä molemmat ovat tuohon 114kW moottoriin sopivia.
Noiden hintaero on aika huima. Kumpi noista kannattaa hankkia??
7701-9909 ILMAMÄÄRÄMITTARI 40,50 €
0280218019 ILMAMASSAN MÄÄRÄN TUNNISTIN BOSCH 115,20 €
Parin päivän toimitusajalla nuo tulis...
Noiden hintaero on aika huima. Kumpi noista kannattaa hankkia??
7701-9909 ILMAMÄÄRÄMITTARI 40,50 €
0280218019 ILMAMASSAN MÄÄRÄN TUNNISTIN BOSCH 115,20 €
Parin päivän toimitusajalla nuo tulis...
Re: Kenguru Alfa 156 TS
minulla sama vika, oon vähän kokematon autonkorjauksen suhteen, tulpat pitäs vaihtaa ja tuon ilmin ja sen muoviosan vois tarkastaa joka oli pacerillakin mäsänä mut voisko saada ohjeistusta 156 2.0TS -vm98 tulppien vaihtoon ja hieman koordinaatteja et missä mikäkin osa kuten ilmi sijaitsee. apuwaaPacer kirjoitti:Autoni on 156 2.0 TS -99. Polkiessa kaasupoljinta reippaammin lattiaan, alkaa armoton nykiminen. Tämä ilmenee eteenkin kylmällä moottorilla, mutta usein myös moottorin ollessa lämmin. Vaikuttaisi ehkä siltä että moottori ei saa bensaa/ilmaa riittävästi kun kaasua painaa reilummin. Mikäli kiihdytän rauhallisesti painamatta pedaalia aivan lattiaan saakka, ei pomppimista ilmene. Missä mahtaisi olla vika? ...kiitos vastauksista jo etukäteen

Sen polttoainesuodattimenkin vois vaihtaa, joku mainitsi sen olevan tankin sisällä?
ja semmonen lisäys et mulla tämä nykiminen ilmenee nimenomaan 5000kierroksen kohdalla kun painaa rajummin kaasua, haittaa erityisesti ohituksessa, ja joskus pienemmillä kierroksilla, pienemmillä nopeuksilla, mutta AINA siin viidestonnis ku ajaa nasta laudas.
kaasuläpän ja ilmin välissä olevan muoviosan klemmari löysällä, läppä koteloon oli päässyt moskaa, putsasin sisältä sen verran minkä pystyi siinä kun osa on paikoillaan.
onko iso operaatio irroittaa se koko läppä ja putsata läpikotaisin. näyttää menevän siihen jos jonkin näköisiä johtoja ym. vaijereita. kannattaako amatöörin lähtä purkaan? käy pian samallain ku vetonivelen kanssa ettei meinaa saada takas kasaan.
onko iso operaatio irroittaa se koko läppä ja putsata läpikotaisin. näyttää menevän siihen jos jonkin näköisiä johtoja ym. vaijereita. kannattaako amatöörin lähtä purkaan? käy pian samallain ku vetonivelen kanssa ettei meinaa saada takas kasaan.
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
Jos kyseessä 156 1.8 tai 2.0 koneella.
Avaat konepellin, ilmaputki lähtee koneen takaa oikealle puolelle kääntyy ja menee koneen vierestä jossa on ilmamassamittari ja jatkuu ilmanpuhdistajaan akun viereen.
Onkos se ilman puhdistaja vaihdettu joskus?
Ilmin ja moottorinvälinen haitari taitos kuulemma monesti vuotaa.
Vuotoa ei nää päällepäin, putki otettava irtti suljettava toinen pää ja katsottava näkyykö valoa(taivuttelua).
Avaat konepellin, ilmaputki lähtee koneen takaa oikealle puolelle kääntyy ja menee koneen vierestä jossa on ilmamassamittari ja jatkuu ilmanpuhdistajaan akun viereen.
Onkos se ilman puhdistaja vaihdettu joskus?
Ilmin ja moottorinvälinen haitari taitos kuulemma monesti vuotaa.
Vuotoa ei nää päällepäin, putki otettava irtti suljettava toinen pää ja katsottava näkyykö valoa(taivuttelua).
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
joo ei ole taidettu ilmanpuhdistajaa vaihtaa, haitari putki irroitettu ja tarkastettu, pieniä pintarepeämiä on mutta eivät näytä olevan läpi asti.beetta julia kirjoitti:Jos kyseessä 156 1.8 tai 2.0 koneella.
Avaat konepellin, ilmaputki lähtee koneen takaa oikealle puolelle kääntyy ja menee koneen vierestä jossa on ilmamassamittari ja jatkuu ilmanpuhdistajaan akun viereen.
Onkos se ilman puhdistaja vaihdettu joskus?
Ilmin ja moottorinvälinen haitari taitos kuulemma monesti vuotaa.
Vuotoa ei nää päällepäin, putki otettava irtti suljettava toinen pää ja katsottava näkyykö valoa(taivuttelua).
-
- Viestit: 548
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala