Ilmamassamittarin korjailu ?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
hula
Viestit: 9
Liittynyt: 04 Marras 2003, 16:22

Ilmamassamittarin korjailu ?

Viesti Kirjoittaja hula »

Tota alfan ilmamassamittaria tiettävästi jotkut ovat onnistuneesti putsailleet - myös tuo pohjanmaalainen putiikki näyttää kauppaavan
korjattuja.
Kaiketi se lakkaa pelaamasta jos ja kun likaantuu.

Mikä toi 'wd aine' oikein on jota kuuluu käytetyn ilmamassamittarin putsaukseen ?

Tietääkös joku?

Avatar
Hesem
Viestit: 521
Liittynyt: 15 Heinä 2003, 02:48
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hesem »

Olisko ihan vaan tämmmöistä ainetta: http://www.snoy.fi/kemikaalit/wd-40/wd-40.html :-D

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Itse en kyllä missään nimessä menisi ruikkimaan kuumalankamittariin mitään yleisöljyä. Jos putsaatte sitä lankaa niin sitten pirtulla tms. aineella, josta ei jää jäänteitä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Jos putsaatte sitä lankaa niin sitten pirtulla tms. aineella, josta ei jää jäänteitä.
Ei, ei! Kyllä pirtulle on parempaa käyttöä! :drinking:

Sori, oli ihan pakko..

hrnt
Viestit: 85
Liittynyt: 13 Elo 2003, 07:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hrnt »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Itse en kyllä missään nimessä menisi ruikkimaan kuumalankamittariin mitään yleisöljyä. Jos putsaatte sitä lankaa niin sitten pirtulla tms. aineella, josta ei jää jäänteitä.
Eikö noiden kuumalankamittareiden pitäisi putsata itse itseään kärtsäämällä sitä lankaa 12 voltilla auton sammutuksen yhteydessä?
164 TS -91, VW Kleinbus -69 (lauluautoprojekti parin kaverin kanssa)

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Sanovat että nuo sotkeutuvat "heti" kun käyttää kartiosuodatinta ja siinä öljyä... tiedä sitten miten paljon öljyä ovat pistäneet.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

hrnt kirjoitti:
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Itse en kyllä missään nimessä menisi ruikkimaan kuumalankamittariin mitään yleisöljyä. Jos putsaatte sitä lankaa niin sitten pirtulla tms. aineella, josta ei jää jäänteitä.
Eikö noiden kuumalankamittareiden pitäisi putsata itse itseään kärtsäämällä sitä lankaa 12 voltilla auton sammutuksen yhteydessä?
Onkos toi sitten tämmönen kuumalankamittari?? "Perinteistä" lankaa kun en mistään löytänyt... vaan metallilevyn kappaleen sen mittarijutkulan sisästä?? Ihan uutuus ainakin mulle :roll:

Maupii
Viestit: 4
Liittynyt: 17 Tammi 2004, 22:58
Paikkakunta: Helsinki

Ilmamassamittari

Viesti Kirjoittaja Maupii »

Hei Uusin juuri 156 2,0TS:n ilmamassamittarin ja tehot tuli takaisin. Jos jotakuta kiinnostaa ,niin voin toimittaa alkuperäisiä BOSCH:n ilmamassamittareita vähän kohtuummalla hinnalla. Vaihtohan on sangenn helppo, alle 10 min.

Kysy: Mauri.Piispanen@kolumbus.fi

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

No nyt löyty ohjeistusta tohon mittarin puhistukseen....

http://www.vagcars.dk/techinfo/maf/

...Ainakin norjan(?)kielentaitosille.... 8)

edit: olisko tanskaa sittenkin....

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

alfa 156 v6 kirjoitti:No nyt löyty ohjeistusta tohon mittarin puhistukseen....

http://www.vagcars.dk/techinfo/maf/

...Ainakin norjan(?)kielentaitosille.... 8)
Tuonhan voisi joku kieltä ymmärtävä kääntää 8)

Käännös kun on suoritettu niin sitten vaan siirto tuonne tekniselle palstalle.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Ilmamassamittari(ILMI), myös tunnettu nimellä MAF, on usein monen vian lähde. Usein jos moottori käy huonosti on kyseessä ILMI. Testerillä voi tarkistaa onko ILMIssä vikaa. ILMI luulee että vähemmän ilmaa menee läpi kuin todellisuudessa ja ecu antaa liian laihaa seosta ja kone käy huonosti.

Eli ennenkuin ajat auton verstaalle niin kannattaa tarkistaa ettei ILMI ole vain likainen.

Kaksi Torx ruuvia (sinisellä merkitty) avataan ja otetaan mittari pois. (HUOM. Kuva on 1.8T golfin moottorista, jos jollain on 156:sen kuva niin antaa tulla)

Kuva

ILMIn ongelma on se että anturiin tulee öljykalvo joka siten estää oikean arvon antamista.

Kuva

Putsaukseen voi käyttää jarrujen tai vastaavan rasvanpoistoainetta. Aineet ruiskutetaan sisään paikasta 1 (kuvassa) ja niiden tulisi tulla pihalle paikasta 2. Vaihtoehtoisesti voi koko mittarin laittaa astiaan jossa on Isopropyylialkoholia. Kun tämä on tehty voi mittarin kuivattaa joko paineilmalla tai antaa kuivua yön yli.

Kuva

Laita nyt mittari takaisin ja katso toimiiko normaalisti. Jos toimii olet säästänyt useamman sata euroa ja jos ei edelleenkään toimi niin sitten huoltoon.

En ota mitään vastuuta ko. tekstistä, käännetty tanskankielestä ja on alunperin tehty VAG-moottoreille. Jos on korjausehdotuksia tai parempia kuvia niin kertokaa.
Viimeksi muokannut Rolle, 18 Helmi 2004, 17:44. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Rolle kirjoitti: Putsaukseen voi käyttää jarrunestettä tai rasvanpoistoa.
Juueikainytsentään jarrunestettä! :?

Ite ainakin aattelin sen tarkottavan tota jarrujenpuhistus spräytä??

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

alfa 156 v6 kirjoitti:Ite ainakin aattelin sen tarkottavan tota jarrujenpuhistus spräytä??
Aah joo kato "jarrujen tai muiden rasvanpoistoainetta" :roll:

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Laita nyt mittari takaisin ja katso toimiiko normaalisti. Jos toimii olet säästänyt useamman sata euroa ja jos ei edelleenkään toimi niin sitten huoltoon.

En ota mitään vastuuta ko. tekstistä, käännetty tanskankielestä ja on alunperin tehty VAG-moottoreille. Jos on korjausehdotuksia tai parempia kuvia niin kertokaa.

_________________

Jotkut on volkkareihin laittaneet myös mersun ilmamittareita jotka sopii kuulemma kun ohjainnastoja viilaa, pitäs olla pitkäikäsempi ja kestävämpi, myös vähän kalliimpi..ja diesel-mittareissa laajempi mittausalue=lisää tehoo otettavissa...mutta ite en ole nähnyt ko virityksiä.. :?

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

jiiässä kirjoitti: Jotkut on volkkareihin laittaneet myös mersun ilmamittareita jotka sopii kuulemma kun ohjainnastoja viilaa, pitäs olla pitkäikäsempi ja kestävämpi, myös vähän kalliimpi..ja diesel-mittareissa laajempi mittausalue=lisää tehoo otettavissa...mutta ite en ole nähnyt ko virityksiä.. :?
mesessä on just näitä pierburgin mittareita joista jossain threadissa oli jo puhetta, tosin musta nastoitus on ihan sama ja liitin ainoastaan hieman pidempi ja hintakin edullisempi? edelleen odottelen kaverin kautta tietoa mistä moisen saisi... josko sen siihen mennessä saisi kun omasta taas ILMI poikii :oops:

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

mesessä on just näitä pierburgin mittareita joista jossain threadissa oli jo puhetta, tosin musta nastoitus on ihan sama ja liitin ainoastaan hieman pidempi ja hintakin edullisempi?
Olikin niinpäin, mesen osa halvempi.. :shock:

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Vastaa Viestiin