Taas pari tyhmää kysymystä vaivaa mieltä. Onko joku vaihtanut perus 225/45 R 17:sten tilalle pienempiä rinkuloita talvikumeiksi? Kysymyksenä on oikeastaan, millaiset renkaat sopii niin, että jarrutkin mahtuu mukaan (305mm brembot)?
Tuli nimittäin kaupassa mukana edellämainitun kokoiset eurooppakitkat, joilla ei täällä tee yhtään mitään. En muutenkaan käsitä noin leveitä/isoja talvikumeja, maksaakin täällä Suomessa niin älyttömästi.
Toisaalta, sain kohtuuhyvän tarjouksen 225/50 R 17:sta Michelin X-ICE Northeista. Tässä taas alkaa miettimään asiaa toisin päin. Sopiiko ko. profiili GTA:han heittämällä?
niki kirjoitti:En muutenkaan käsitä noin leveitä/isoja talvikumeja, maksaakin täällä Suomessa niin älyttömästi.
Vai isot ja leveät. Eikös tuon kokoista kummia alja olemaan jo kaikissa uusissa karvalakkikinnereissä.
Kyllä kai sinne jonkin sortin kuustoistanen sopii (varapyöräkin sen kokoinen). Itse en kyllä alkaisi tuolla tavalla tuunaamaan. Alkuperäiskoko on 17", kesät talvet. Rispektiäkään ei nykypäivänä enää juurikaan heru, jos talvipyörät on alle 18 tuumaiset.
niki kirjoitti:Taas pari tyhmää kysymystä vaivaa mieltä. Onko joku vaihtanut perus 225/45 R 17:sten tilalle pienempiä rinkuloita talvikumeiksi? Kysymyksenä on oikeastaan, millaiset renkaat sopii niin, että jarrutkin mahtuu mukaan (305mm brembot)?
Tuli nimittäin kaupassa mukana edellämainitun kokoiset eurooppakitkat, joilla ei täällä tee yhtään mitään. En muutenkaan käsitä noin leveitä/isoja talvikumeja, maksaakin täällä Suomessa niin älyttömästi.
Toisaalta, sain kohtuuhyvän tarjouksen 225/50 R 17:sta Michelin X-ICE Northeista. Tässä taas alkaa miettimään asiaa toisin päin. Sopiiko ko. profiili GTA:han heittämällä?
Hyvin on toimineet 225/45 R 17 kitkat ainakin eteläpohjanmaan korkeudella. Yllättävän hyvät vannoutuneelle nastamiehellekin. Eikö tuo 50 sarjalainen ole jo liian korkea?
Gasolina kirjoitti:Noi Brembot vaatii aikas paljon tilaa leveys suunnassa, joka on syytä huomioida vanteita katsellessa.
I hear ya ! Näin tuli huomattua ja edeltävästä jääneet 17" talvivanteet saivat lähteä. Harmi sinänsä, kun olisin ne halunnut pitää. Onneks nuo 18" ATP:t nippanappa sopivat. Taisipa satuloihin jäädä etäisyyttä kaikki 2 milliä Edeltävässä oli talvinakkeina 205/50 R 17. Sinänsä hyvät ettei kovin leveät ja hyvin ne ainakin V6:n alle meni, vaikka oli matalampikin kuin GTA. Nou nou, ei mitään 16 tuuman rinkuloita GTA:n alle !
EDIT:
Näin topickiin liittyen, niin eikös GTA tosiaan rullaa tehtaalta pihalle 17 tuuman renkailla ? Mulla vaan rekisteriotteessa lukee 16" (ja tietenkin myös 17" erillisenä). Ei vaan kiinnostaisi lähteä noita 18" valsseja muutoskatsastelemaan.
-Tomi- kirjoitti:Näin topickiin liittyen, niin eikös GTA tosiaan rullaa tehtaalta pihalle 17 tuuman renkailla ? Mulla vaan rekisteriotteessa lukee 16" (ja tietenkin myös 17" erillisenä). Ei vaan kiinnostaisi lähteä noita 18" valsseja muutoskatsastelemaan.
Eipä tarvii, lisätiedoista (tietojärjestelmässä) löytyy 19" hyväksyntä. Itsellä on sellaiset kesäkumeilla (225/35).
niki kirjoitti:Toisaalta, sain kohtuuhyvän tarjouksen 225/50 R 17:sta Michelin X-ICE Northeista. Tässä taas alkaa miettimään asiaa toisin päin. Sopiiko ko. profiili GTA:han heittämällä?
Tuohan on jo liian iso. Kasvaa renkaan halkaisija aika paljon 156:n alkuperäisestä rengaskoosta.