Menikö ilmi?
Valvoja: Moderators
Menikö ilmi?
Tuli tehtyä puolivahingossa ECUN resetointi kun parantelin akun kiinnitystä ja putsasin akun navat.Auto vetää kyllä osakaasulla normaaliajossa puhtaasti ja käy hyvin mutta kun painaa lusikan lattiaa
niin meinaa itku tulla.Auto kyllä lähtee kiihtyyn mutta portaittan.Kunnollinen veto tulee vasta 5500rmp kun ennen heräs 4000rmp.n jälkeen.Kolmosella 80-120 aika huononi 1.6s verrattuna normaaliin.Ilmi näyttäs kyllä toimivan osakaasulla tai sitten lambda korjaa
tilannetta.Kun ilmin piuhan irrottaa niin toimii osakaasullakin heikosti.
Eli menikö ilmi vai jotain muuta?
niin meinaa itku tulla.Auto kyllä lähtee kiihtyyn mutta portaittan.Kunnollinen veto tulee vasta 5500rmp kun ennen heräs 4000rmp.n jälkeen.Kolmosella 80-120 aika huononi 1.6s verrattuna normaaliin.Ilmi näyttäs kyllä toimivan osakaasulla tai sitten lambda korjaa
tilannetta.Kun ilmin piuhan irrottaa niin toimii osakaasullakin heikosti.
Eli menikö ilmi vai jotain muuta?
Oma kokemus ILMIn rikkoutumisesta tänään.
Vetelin rajuja kiihdytyksiä motarin rampeilla.
Kunnes 6000rpm kohdalla veto katkesi kuin veitsellä leikaten, mielestäni pienen poksahduksen saattelemana.
Samalla hetkellä moottorielektroniikan varoitusvalo syttyi ja ajotietokone ilmoitti engine control failure- go to dealer
Noh, ajokki testeriin ja ILMI rikki.
Auto veti kyllä hyvin mutta tyhjäkäynti oli omituisen "pompottavaa"
Hmmm... sain "uuden" käytetyn ILMIn joka toimii kuin junan vessa.
Vetelin rajuja kiihdytyksiä motarin rampeilla.
Kunnes 6000rpm kohdalla veto katkesi kuin veitsellä leikaten, mielestäni pienen poksahduksen saattelemana.
Samalla hetkellä moottorielektroniikan varoitusvalo syttyi ja ajotietokone ilmoitti engine control failure- go to dealer
Noh, ajokki testeriin ja ILMI rikki.
Auto veti kyllä hyvin mutta tyhjäkäynti oli omituisen "pompottavaa"
Hmmm... sain "uuden" käytetyn ILMIn joka toimii kuin junan vessa.
Paikallinen Bosch huolto meinas; että ei se ilmi yhtäkkiä yleensä mee vaan auto laiskistuu pikkuhiljaa jota ecu pyrkii korjaamaan.Nyt kun
korjaukset on resetoitu niin varmaan on sitte laiska.Oon yrittäny kouluttaa
ecua talon tavoille n.150km vaan ei halua näköjään oppia!Kannattaako
yrittää jatkaa koulutusta vai tilata uus ilmi?
korjaukset on resetoitu niin varmaan on sitte laiska.Oon yrittäny kouluttaa
ecua talon tavoille n.150km vaan ei halua näköjään oppia!Kannattaako
yrittää jatkaa koulutusta vai tilata uus ilmi?
ainakaan v6:tonen ei käy tolla tavalla.. lähtee käynti kauhealla rohinalla sit sammuu ja sama vaan toistuu koittaa vaikka loppu päivän.. ei kai se 2 litranenkaan muuta tee.. Joku vois kyl testaa niin sais tiedon..Carlos kirjoitti:Ota ilmistä johto irti. Silloin tuo purnukka menee varaohjelmalle ja silloin moottorinohjauksen pitäisi toimia ihan kohtuullisen hyvin.
Toisin bensaa taitaa mennä hieman enempi kuin normaalisti.
Omasta JTD:stä oli ilmi rikki ja tepselin irrtoitus oli kuin olisi laittanut buusterit päälle, ainakin omassa mallissa se nosti tehoja ihan hemmetisti.piesuli kirjoitti:ainakaan v6:tonen ei käy tolla tavalla.. lähtee käynti kauhealla rohinalla sit sammuu ja sama vaan toistuu koittaa vaikka loppu päivän.. ei kai se 2 litranenkaan muuta tee.. Joku vois kyl testaa niin sais tiedon..Carlos kirjoitti:Ota ilmistä johto irti. Silloin tuo purnukka menee varaohjelmalle ja silloin moottorinohjauksen pitäisi toimia ihan kohtuullisen hyvin.
Toisin bensaa taitaa mennä hieman enempi kuin normaalisti.
Pessimisti ei pety!!
Juu ja meittin JTS:ään kun vuoden vaihteen tienoilla oli tarvetta uudelle ILMI:lle niin ei löytynyt edes Boschilta Euroopasta! Niin ja JTS:ssä on omansa verrattuna muihin Alffoihin, joten vaikeuttaa kivasti etsimistä. Tietty DA:ssa olisi ollut kivaan hintaan! No Muukkoselta sitten löytyi "alkuperäinen" eli Bosh alkuperäisessä laatikossa. Tais olla 300e kantturoissa.
No hitto tätä alfaa.Käytiin vaimon kans tutustuun hailuotoon ja tossa
välillä alko jo vetään parissa ohituksessa ihan normaalisti,sitten seuraavassa taas ei.Pitäsköhän tota ilmin ostoa vielä siirtää jos alfa
vaikka vielä toipus ecun resetoinnista.Eikös ton kulutuksen pitäs nousta
ecu resetin jälkeen?Mulla näyttäs käyvän päin vastoin.Ennen en oo päässy
400km puolella tankilla.
välillä alko jo vetään parissa ohituksessa ihan normaalisti,sitten seuraavassa taas ei.Pitäsköhän tota ilmin ostoa vielä siirtää jos alfa
vaikka vielä toipus ecun resetoinnista.Eikös ton kulutuksen pitäs nousta
ecu resetin jälkeen?Mulla näyttäs käyvän päin vastoin.Ennen en oo päässy
400km puolella tankilla.
Eihei kuomaseni. Orggista pukkaa...KJS kirjoitti:^Laapotin ilmiä sinne ennekin on tyrkätty.
Tässä tänään haettu orggis Bosch

Ja voin kertoa ettei ollut hinnalla pilattu.
Laitoin kiinni ja auto toimii paremmin. Ainoa miinus on että Motor Control Failure ilmotus tulee näyttöön.
Ilmeisesti vika pitää kuitata pois ensin?
Onko kellään Turun seudulla vikakoodin lukijaa jota voisi lainata hetkeksi.
Oma on tilauksessa ja ennen kun se saapuu niin olis kiva ajella ilman ylimääräisiä valoja.
Heh, ymmärsit ihan oikein !
Törkkäsin TS ILMIn JTS koneeseen. Ja toimii !
JTS ILMIn osanumero olisi 0280218113 279€
TS osanumero 0281002309 79€
Kumman itse ostaisit???
Lisäksi liike mistä ostin kertoi TS ILMIn sopivan JTS numeroiden mukaan, katsoi jostain kataloogista.
Kyllä mä tolla 79e pärjään ja lompakkokin tykkää enempi.
Oli miten oli, siellä se nyt on...
Törkkäsin TS ILMIn JTS koneeseen. Ja toimii !
JTS ILMIn osanumero olisi 0280218113 279€
TS osanumero 0281002309 79€
Kumman itse ostaisit???
Lisäksi liike mistä ostin kertoi TS ILMIn sopivan JTS numeroiden mukaan, katsoi jostain kataloogista.
Kyllä mä tolla 79e pärjään ja lompakkokin tykkää enempi.
Oli miten oli, siellä se nyt on...
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Erittäin mielenkiintoinen tuo taulukko!
Eli viisi erilaista versiota kaikissa erilainen käyrä. Tuli heti mieleen että oma tuntui omasta mielestä aavistuksen laiskemmalta kautta linjan edellisen ILMIn vaihdon jäljiltä. Nyt siihen on tottunut. Muistan että vuosimalli ei riittänyt vaan piti tietää kuukausi koska vaihtunut ilmeiseti kesken vuotta! Ettei vain olisi tullut väärää versiota. Tuon perusteella voisi kuvitella että kaikki "toimii" ristiin keskenään!
Eli viisi erilaista versiota kaikissa erilainen käyrä. Tuli heti mieleen että oma tuntui omasta mielestä aavistuksen laiskemmalta kautta linjan edellisen ILMIn vaihdon jäljiltä. Nyt siihen on tottunut. Muistan että vuosimalli ei riittänyt vaan piti tietää kuukausi koska vaihtunut ilmeiseti kesken vuotta! Ettei vain olisi tullut väärää versiota. Tuon perusteella voisi kuvitella että kaikki "toimii" ristiin keskenään!
Ayrton Senna da Silva forever
Niinpä niin. Jos vaikka alkuperäisen ILMIN mittausalue on 8 ... 370kg/h ja autoon laitetaan ILMI jonka alue on 10 ... 480kg/h niin kyllähän se toimii (jotenkin) mutta antaa virheellisen ilmamassatiedon moottorinohjaukselle. Eli valehtelee moottoriin menevän ilmamassamäärän pienemmäksi mitä todellisuudessa on. Tästä voisi päätellä, että seossuhde menee laihalle. Mitä enemmän konetta rasitetaan sitä enemmän mittaus on pielessä kuten käyristä hyvin näkee.Eli viisi erilaista versiota kaikissa erilainen käyrä.

-
- Viestit: 517
- Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
- Car(s): 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, Range Rover TD6 -02
- Paikkakunta: Jämsä
Näytti nuo Boschin viisi versiota olevan kaikki halkaisijaltaan erikokoisia, joten vain yksi koko käynee alkuperäisen paikalle. JTS:n ja TS:n ilmien eroistahan tuo taulukko ei kerro mitään, sellainen taulukko olisi tosiaankin kiva nähdä. En kyllä ymmärrä miksi JTS:n ja TS:n ilmit ovat eri osanumeroilla jos ne olisivat samanlaiset. Kyllä lienee selvää että niissä on (merkittäviä) eroja.
Pystyykö kukaan kertomaan miksi TS koneissa ILMI on lähempänä kaasuläppää, kun taas V6 ja JTS koneissa ILMI on heti ilmansuodattimen vieressä?
Kyselen siksi että on tehny mieli nostaa ILMI vastaavaan paikkaan kun TS koneessa.
Tarkoituksena olis asentaa jonkinlainen carbon suodatin orggiksen tilalle, niin saa vähän enempi pelivaraa asennukseen.
Kyselen siksi että on tehny mieli nostaa ILMI vastaavaan paikkaan kun TS koneessa.
Tarkoituksena olis asentaa jonkinlainen carbon suodatin orggiksen tilalle, niin saa vähän enempi pelivaraa asennukseen.