lastutukseen liityviä kysymyksiä
Valvoja: Moderators
lastutukseen liityviä kysymyksiä
Olisi muutama kysymys,
-Onko kenelläkään tietoa gtv V6 turbon ruiskusuuttimien maksimi virtauksesta?
-gtv V6 tb:n turbon maksimi virtaus (Garret T2538)?
esim. Squadra tuningin lastulla otetaan näköjään irti 1,3 bar ahtopaine 3500rpm:llä mutta vain 1,1bar 6000rpm:llä. (norm. 0,85bar)
Oletan että tämä johtuu siitä että joko suuttimien maksimiviratus ei riitä tai ettei turbon maksimivirtaus riitä enempään. Voi tietenkin johtua lämpöteknisistäkin syistä.
-Onko kenelläkään tietoa gtv V6 turbon ruiskusuuttimien maksimi virtauksesta?
-gtv V6 tb:n turbon maksimi virtaus (Garret T2538)?
esim. Squadra tuningin lastulla otetaan näköjään irti 1,3 bar ahtopaine 3500rpm:llä mutta vain 1,1bar 6000rpm:llä. (norm. 0,85bar)
Oletan että tämä johtuu siitä että joko suuttimien maksimiviratus ei riitä tai ettei turbon maksimivirtaus riitä enempään. Voi tietenkin johtua lämpöteknisistäkin syistä.
______________________________________
Voihan hukkaporttia säätää kunhan pitää järjen siinä hommassa mukana. Joskaan "turbo ruuvikaan" ei ole vaikea toteuttaa...kunhan katsoo ettei paineet nouse liikaa ja seos ei mene liian laihaksi. Cooleri on kanssa yksi hyvä lääke jos on tuttuja kylmäjaite asentajia niin saa kustannukset pidettyä kurissa.
Ei oo tarkoitus lähteä hukkaporttia "musta tuntuu" menetelmällä säätämään. Kiinnostaa vain tietää minkä takia squadra tuningin lastulla on alhaisempi ahtopaine 6000rpm:llä kuin 3500rpm:llä.aar kirjoitti:Voihan hukkaporttia säätää kunhan pitää järjen siinä hommassa mukana. Joskaan "turbo ruuvikaan" ei ole vaikea toteuttaa...kunhan katsoo ettei paineet nouse liikaa ja seos ei mene liian laihaksi. Cooleri on kanssa yksi hyvä lääke jos on tuttuja kylmäjaite asentajia niin saa kustannukset pidettyä kurissa.
______________________________________
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
"Keltsin" vääntökäyrä:
http://decibel.tky.hut.fi/public/alfa/b ... pic_id=518
Turbo taisi olla To3/4?
http://decibel.tky.hut.fi/public/alfa/b ... pic_id=518
Turbo taisi olla To3/4?
Mistä
Mistä johtuu tuo kuoppa vajaa 3000rpm?Abarth kirjoitti:"Keltsin" vääntökäyrä:
http://decibel.tky.hut.fi/public/alfa/b ... pic_id=518
Turbo taisi olla To3/4?
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Mistä
eikös keltsi ollut sutinut dynossa tai jotain vastaavaa onkelmaa...näin muistelen...olenkos väärässä..alfista kirjoitti:Mistä johtuu tuo kuoppa vajaa 3000rpm?