Tyhjäkäynnin säätöruuviko? Minun tietääkseni Motronic-moottoreissa sellaista ei ole, ECU osaa ohjata lisäilmaventtiiliä niin että tyhjäkäynti asettuu purkkiin ohjelmoituun lukemaan.gYdEbUh kirjoitti:Eipä ole kukaan edelleenkään sanonut missäpäin tuon TS:n imusarjan säätöruuvin pitäisi sijaita, eikä sitä ole näkyny veljenkään toimesta vaikka molemmat ollaan purettu koko imusarja.
75 TS imusarja 75 turboon.
Valvoja: Moderators
- Rasvis
- Spiderman
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Epäkelpokeräilijä -
- kterkkila
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Viesti:
Juuri niin, TS:n motronic säätelee tyhjäkäyntiä. Kaasuläppäkotelossa kuitenkin on rajoitinruuvi, jolla kaasuläppä on asetettu tehdassäätöihin. TS:ssä sitä ei tosiaan ole tarkoitus ruuvata, mutta tässä tapauksessa kun on erilainen viritys kyseessä, saattaa sitä joutua vähän kääntelemään.. Ruuvi löytyy muovisen suojatulpan alta tulipellin puolelta. Niin no, siitähän meidän kilpurissakin on tyhjäkäynti säädetty, kun kisanokat vaatii vähän enemmän tyhjäkäyntikierroksia 

- Alfistipohjoosesta
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Mittasin omani. Kaasu kiinni 1.4 kilo-ohmia ja kaasu täysin auki 3.4 tai 4.3 kilo-ohmia en muista kumpi, kun unohdin lapun hallillegYdEbUh kirjoitti:Epäilen että minulla on kaasuläpän asentoanturi sökö tai väärässä asennossa. Sen takia tarvitsisin tiedot toimivan vastuskäyrästä. Minun anturi ei mene lähellekään nollaa mistä voisi nopeasti päätellä että auto luulee että sille annetaan hanaa jo tyhjäkäynnillä.

Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92
-
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Mittasin uudestaan omani ja tulos oli 0.65kohm-3.2kohm. Lähteekö sinulla asentotunnistin vapaasta asennosta liikkeelle ja nouseeko täysin portaallisesti? Nyt olisi vielä hyvä saada kolmannen yksilön tai ohjekirjan varmistus että mitkä ovat oikeat arvot, mutta paljolti kiitosta ja Ahvenistolla nähdään jossain vaiheessa. Tuo tyhjäkäynnin säätöruuvi on tosiaan suoraan kaasuvivussa. Tein raudasta välikappaleen säätimen ja lohkon väliin. Mielenkiintoista nähdä onko tuolla vaikutusta, sekä tyhjäkäynnin säädöllä. Autossa on ihan asiallisesti tehua tällä hetkellä. Keskikaasu pätkäisee niinkuin ennenkin ja 4800 kiekan jälkeen koneesta loppuu ilma tai bensa, kiihtyvyys vain lakkaa, mitä nyt nopeasti kokeilin. Eli aika tarkalleen sama juttu kuin Lanzassa155TS kirjoitti:Mittasin omani. Kaasu kiinni 1.4 kilo-ohmia ja kaasu täysin auki 3.4 tai 4.3 kilo-ohmia en muista kumpi, kun unohdin lapun hallillegYdEbUh kirjoitti:Epäilen että minulla on kaasuläpän asentoanturi sökö tai väärässä asennossa. Sen takia tarvitsisin tiedot toimivan vastuskäyrästä. Minun anturi ei mene lähellekään nollaa mistä voisi nopeasti päätellä että auto luulee että sille annetaan hanaa jo tyhjäkäynnillä.. Nämä olivat mustan ja vihreän johdon välillä. Oranssia johtoa vastaan ei vastus muutu.

Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER