http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=9620
Katuslicksit alle

Kuraläppä saattaa joissakin mutkissa hieman kulua, varaa on kuitenkin vain muutama sentti.
Mitäs muut ovat ottaneet Alastarolta opikseen, vai pidättekö salassa?

Valvoja: Moderators
Opin että bmw ei kestä rata-ajoa. tai no, eihän se siellä hajonnut vaan vasta viikon päästä....Epezi kirjoitti: Mitäs muut ovat ottaneet Alastarolta opikseen, vai pidättekö salassa?
http://www.tapiola.fi/NR/rdonlyres/2819 ... O73001.pdfMitä liikennevakuutus ei korvaa?
On tilanteita, jolloin vahinkoa ei korvata liikennevakuutuksesta.
Korvausta ei makseta, jos moottoriajoneuvoa
ei ole käytetty liikenteeseen, vaan
• ajoneuvoa käytetään liikenneväylien ulkopuolella,
esimerkiksi maatilan töihin tai selvästi muuhun
kuin henkilöiden tai tavaran kuljetukseen
• ajoneuvoa säilytetään tai korjataan autotallissa
tai korjaamossa
• ajoneuvoa käytetään liikenteestä eristetyllä
alueella kilpailuun, harjoituksiin tai kokeiluun.
Liikennevakuutus ei korvaa, jos vahinko kohdistuu
• kuorman lastaamisen tai purkamisen aikana
paikallaan seisovan ajoneuvon
-- omistajaan, kuljettajaan tai muuhun
tämän työn tekijään tai
-- työn kohteena olevaan omaisuuteen tai
-- toimintaan osalliseen toiseen moottoriajoneuvoon
• liikenneväylällä valvomatta olleeseen eläimeen
• vahingon aiheuttajan ajoneuvossa olleeseen
omaisuuteen
• vahingon aiheuttaneen ajoneuvon omistajan,
kuljettajan tai haltijan muuhunkaan omaisuuteen.
Korvausta voidaan alentaa tai se voidaan evätä vahingonkärsineen
oman toiminnan takia. Syynä voi
olla esimerkiksi rattijuopumus tai ajoneuvon luvaton
käyttö.
Mitä seuraa, jos ajoneuvoa ei
vakuuta?
Jos moottoriajoneuvolla ei ole liikennevakuutusta,
ulkopuoliselle aiheutuneet vahingot korvaa Liikennevakuutuskeskus.
Korvausta ei kuitenkaan makseta
• omistajan ja haltijan henkilövahingoista
• kuljettajan henkilövahingosta, jos hän tiesi tai
hänen olisi pitänyt tietää, ettei ajoneuvolla ole
liikennevakuutusta.
Miten mahtaa olla tällä hetkellä korvaamisen kanssa. Ainakin jokunen vuosi sitten AKK piti merkkikerhojen järjestämiä kisoja laittomina ja uhkaili lisenssin menetyksellä mikäli kilpailee näissä.kterkkila kirjoitti: Itselläni on AKK:n lisenssin kautta vakuutus voimassa myös testeissä/harjoituksissa. AKK:nkin vakuutus kattaa vain henkilövahinkoja, mutta autojen osalta jokainen nuolee radalla omat haavansa.
Noinhan ne aina vastaa ko. kyselyihinpuuha kirjoitti:Vakuutusyhtiötä hiljattain vaihdoin ja kyselin Pohjola/OP kantaa asiaan.
Suullinen vastaus :
-Suljetulla alueella tapahtuva ajoharjoittelu , mahdolliset vahingot 100-0 käyttäjälle.
Täytyykin etsiä vakuutusehdoista tämä lauseke kirjallisena.
Öö... exän alfasta pöllitty omaan alfaan eibach+koni...Epezi kirjoitti:Mitäs muut ovat ottaneet Alastarolta opikseen, vai pidättekö salassa?
Kyllä sen jo ilmeestä aisti ettei alustan päivitysMrKirby kirjoitti:Öö... exän alfasta pöllitty omaan alfaan eibach+koni...Epezi kirjoitti:Mitäs muut ovat ottaneet Alastarolta opikseen, vai pidättekö salassa?Ja sitten pitää vielä vaihtaa noi talvigummit kesärenkaisiin. On muuten aika pahan näköiset noi kitkat Alastaron jäljiltä. Laitan kuvia, jos jaksan...
Tarkoittanette nim. Curva Grandea?silverine kirjoitti:mystinen GT-mieskin paikalle
Okei tänx, ei enää niiiin mystinen minulle.puuha kirjoitti:Tarkoittanette nim. Curva Grandea?silverine kirjoitti:mystinen GT-mieskin paikalle
Sankaruuden ja typeryyden raja on hiuksen hieno.
Joten järki päässä leikkimielisessä kisassa!!
Tässä ketjussa nyt ollaan jo sekoitettu eri vakuutuksia keskenään, mutta ainakin parin vuoden takaisen vakuutusyhtiöiden soittokierroksen selvityksenä oli, että CARF:n järjestämä ajoharjoittelupäivä EI tapahdu suljetulla alueella, ja siellä PITÄÄ olla liikennevakuutus, niin siellä muille tapahtuneet vahingot myös korvataan liikennevakuutuksesta.kterkkila kirjoitti:Liikennevakuutuksella ei ainakaan ole mitään tekoa ei oman eikä vastapuolen suuntaan.
Tätä kannattaa kuitenkin aina noudattaa.Ajellaan vaan ihmisiksi.
Jos vaihtais sprinttiin vakio jarrut kun uudet vanteet ei ole vielä suomen puolellaEpezi kirjoitti:
Mitäs muut ovat ottaneet Alastarolta opikseen, vai pidättekö salassa?
kterkkila kirjoitti:Renkaista puheen ollen, mulla on 75:ssa alla Sava Intensat. Saa nähdä sulavatko heti alle.. Selittelyä jo etukäteen heikoille kierrosajoille
puuha kirjoitti:Itse ajelen GT Champiro merkkisillä rinkuloilla. Ei ole pahaa sanottavaa ja toimivat radallakin melko hyvin.
mulla on 156:ssa fateO merkkiset rinkulat ja GTV:ssä autoguardit. Kummallakohan lähtisOtsosmi kirjoitti:Renkaista sen verran, että itse suosittelen 9v vanhoja Pirelli P-zero C gummeja.
Jotenkin musta tuntuu, että noi olisi enemmän jonkin hieman kevyemmän takavetoisen auton renkaat, mutta mene ja tiedä.Epezi kirjoitti: Edit: Pari päivää on noilla tullut ajeltua ja aika pieni ero niissä on noihin 215/45 17":siin. Kunhan lämpenevät niin pitoa on kyllä hieman enemmän, mutta ei mitenkään hirveesti. Muuten ulvovat hienosti ja ovat aika vetelät. Kokohan on 195/60 14". Luulen että suurin hyöty Ahvenistolla saadaan tuosta pienemmästä halkaisijasta
Niinpä, SP.n tapaus oli kyllä ikäväsilverine kirjoitti:Mitä tulee leikkimielisyyteen niin yllättävän
vähän on haavereita tapahtunut kun
vertaa vaahdon määrään osallistujien suupielissä.