Kiihtyvyys 80-120km/h
Valvoja: Moderators
Kiihtyvyys 80-120km/h
Aloitetaan tuosta mun tunkiosta (1999 156 2.0TS 118tkm):
80-120km/h n. 6,5sek 3. vaihde
Mitattu "lentävänä" n. 50kg ylimääräistä rojua kyydissä, ajanotto tarkkaakin tarkemmalla Seiko kellolla ja nopeus mitattu Seikoakin tarkemmalla Alfan nopeusmittarilla. (Mittarinopeus 85-125)
Kukkahatuille:
Topicin tarkoitus olisi luoda vertailupohjaa ongelmanratkaisuun niille, jotka epäilevät, ettei autossa ole kaikki kunnossa tai tehot tallessa.
kterkkilan tekemä yhteenveto:
[EDIT] Rengastuksena 185/65-R15
[EDIT]kterkkilan tekemä taulukko lisätty
80-120km/h n. 6,5sek 3. vaihde
Mitattu "lentävänä" n. 50kg ylimääräistä rojua kyydissä, ajanotto tarkkaakin tarkemmalla Seiko kellolla ja nopeus mitattu Seikoakin tarkemmalla Alfan nopeusmittarilla. (Mittarinopeus 85-125)
Kukkahatuille:
Topicin tarkoitus olisi luoda vertailupohjaa ongelmanratkaisuun niille, jotka epäilevät, ettei autossa ole kaikki kunnossa tai tehot tallessa.
kterkkilan tekemä yhteenveto:
[EDIT] Rengastuksena 185/65-R15
[EDIT]kterkkilan tekemä taulukko lisätty
Viimeksi muokannut mattijus, 04 Elo 2009, 18:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
VMP
- Garrett
- Viestit: 418
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
- Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
- Paikkakunta: Nurmijärvi
- Viesti:
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h
3.473 s ja 3.491 s
2. ja 3. vaihde molemmat
Gtech RR
Normaali asfalttitie, kitkarenkaat (viime talvi)
2. ja 3. vaihde molemmat
Gtech RR
Normaali asfalttitie, kitkarenkaat (viime talvi)
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.
exällä meni n. 3 sec . 2-3 vaihteita käyttäen. 100-150kmh meni sitten 5 sec pintaan. hidashan se oli ( siis 155 Q4 kyseessä ) 205/45/16 rengastus ja g-tech pro RR mittarina.
Viimeksi muokannut gfj-365, 23 Joulu 2006, 23:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h
Mahtaisko tuohon kello & nopeusmittari-tyylillä suoritetun mittauksen tietoihin liittää myös rengaskoko. Nopeumittari kun kiipeää aika eri tahtiin 195/50-15 ja 235/35-19 kumeilla.mattijus kirjoitti:Laittakaapa Alfojen lukemia tulemaan. Mikä aika, miten mitattu ja millä vaihteella.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Pistetääs nyt sitten oman 100kW JTD:n tuloksia.
Eli kävin tuossa suhteellisen tasaisella suoranpätkällä kokeilemassa 60-120km/h vetoja 4-vaihteella. Varmuuden vuoksi kellotin myös toiseen suuntaan pari vetoa samalla suoralla.
Kellotus kännykällä ja nopeus suoraan mittarista katsottuna. Moottori täysin vakio ja alla jotkut 15" kitkat.
- ILMIn liitin irti 14,7 s. (keskiarvo)
- Liitin kiinni 12,4 s. (keskiarvo)
- Viallisella ILMIllä en viitsinyt edes kellottaa, olisikohan edes kulkelut tuota 120 km/h...
Pistäkäähän muutkin JTD:n omistajat noita arvoja, että saadaan vertailupohjaa.
Eli kävin tuossa suhteellisen tasaisella suoranpätkällä kokeilemassa 60-120km/h vetoja 4-vaihteella. Varmuuden vuoksi kellotin myös toiseen suuntaan pari vetoa samalla suoralla.
Kellotus kännykällä ja nopeus suoraan mittarista katsottuna. Moottori täysin vakio ja alla jotkut 15" kitkat.
- ILMIn liitin irti 14,7 s. (keskiarvo)
- Liitin kiinni 12,4 s. (keskiarvo)
- Viallisella ILMIllä en viitsinyt edes kellottaa, olisikohan edes kulkelut tuota 120 km/h...
Pistäkäähän muutkin JTD:n omistajat noita arvoja, että saadaan vertailupohjaa.
Täh..? :crazyeyes:
Etteikö kulje viallisella ilmamassamittarilla tai lambaadalla? Joku tos
kylmäkäyntijutussa epäili mun puheista näitä vaivoja.. mutta kun nyt
kulkee ( nakupeleistä en tiedä sanoa mitään ) ja oikeastaan aivan
laukkaamalla.. Outoa! :shock:
Nimittäin tuo tessu kun käy rikastuksella tasaisesti kuin ittensä mummo-
vainaan ompelukone, hetken lämmettyään se alkaa soutaa laidasta
toiseen tyhjäkäynnillä ja yrittää sammua, ainakin risteysajossa..
Kaikki pitäisi olla mittausten mukaan olla OK, mutta kun tekee kiusaa
ja naputtaa, joku luuli dieseliksikin, mutta ääni on kevyempi, ei siis
ainakaan ajoitusmuunnin, eli helpotus on ja suuri!! Olisikohan kaiken
syynä vain venttiilinnostaja? Pahoin pelkään, tuskin suositellun
10W-40 öljyn sijaan heitetty 5W-40 ( synteettinen ) paljoakaan tohon
vaikuta noin uudessa? :?
Mutta kuten sanottu, kun kierrokset ylittävät tuon maagisen 3000 rpm,
niin sitten kyllä innostuu kulkemaan ja päältä 200 haluttaa kovasti
motarilla.. en kauaa uskaltanut, kun on lisenssin suhteen hiukan etten
sanoisi epäterveellistä, meilläpäin kun on poliisin ajokorttitoimistossa
sellainen hullu hemmo, jonka harrastuksena on niiden keräily.. :mrgreen: :mrgreen:
Etteikö kulje viallisella ilmamassamittarilla tai lambaadalla? Joku tos
kylmäkäyntijutussa epäili mun puheista näitä vaivoja.. mutta kun nyt
kulkee ( nakupeleistä en tiedä sanoa mitään ) ja oikeastaan aivan
laukkaamalla.. Outoa! :shock:
Nimittäin tuo tessu kun käy rikastuksella tasaisesti kuin ittensä mummo-
vainaan ompelukone, hetken lämmettyään se alkaa soutaa laidasta
toiseen tyhjäkäynnillä ja yrittää sammua, ainakin risteysajossa..
Kaikki pitäisi olla mittausten mukaan olla OK, mutta kun tekee kiusaa
ja naputtaa, joku luuli dieseliksikin, mutta ääni on kevyempi, ei siis
ainakaan ajoitusmuunnin, eli helpotus on ja suuri!! Olisikohan kaiken
syynä vain venttiilinnostaja? Pahoin pelkään, tuskin suositellun
10W-40 öljyn sijaan heitetty 5W-40 ( synteettinen ) paljoakaan tohon
vaikuta noin uudessa? :?
Mutta kuten sanottu, kun kierrokset ylittävät tuon maagisen 3000 rpm,
niin sitten kyllä innostuu kulkemaan ja päältä 200 haluttaa kovasti
motarilla.. en kauaa uskaltanut, kun on lisenssin suhteen hiukan etten
sanoisi epäterveellistä, meilläpäin kun on poliisin ajokorttitoimistossa
sellainen hullu hemmo, jonka harrastuksena on niiden keräily.. :mrgreen: :mrgreen:
- Zulak
- Viestit: 465
- Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
- Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt
ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS - Paikkakunta: Savonlinna
Vaikuttaa melko korkealta arvolta.. Vakiolla en kyllä muista paljon kellotin, mutta lastun kanssa oli kyllä selkeästi alle 10sek.Keltsi kirjoitti:Pistetääs nyt sitten oman 100kW JTD:n tuloksia.
Eli kävin tuossa suhteellisen tasaisella suoranpätkällä kokeilemassa 60-120km/h vetoja 4-vaihteella. Varmuuden vuoksi kellotin myös toiseen suuntaan pari vetoa samalla suoralla.
Kellotus kännykällä ja nopeus suoraan mittarista katsottuna. Moottori täysin vakio ja alla jotkut 15" kitkat.
- ILMIn liitin irti 14,7 s. (keskiarvo)
- Liitin kiinni 12,4 s. (keskiarvo)
- Viallisella ILMIllä en viitsinyt edes kellottaa, olisikohan edes kulkelut tuota 120 km/h...
Pistäkäähän muutkin JTD:n omistajat noita arvoja, että saadaan vertailupohjaa.
60-120 en oo nykyisellään kokeillu, mutta 80-120 4.3sek..
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Ihan itse olet laittanut ne kieltoon omista asetuksista mutta otin pois. Pari hymiötä riittänee per viesti ja vaikka joulu onkin tulossa niin säästytään joulukuusiefektiltä edes tällä foorumillaAlfis kirjoitti:Perhana, nyt nuo 'emoticonit' ei taas näkyny, kuka nekin on pistänyt
kieltoon? Joku pääpiru täällä näitä rukkaa vai??
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Niipä, Cordoon verrattuna Alfa on noin 2 s. nopeampi, mutta Evryn kanssa Seatti olikin sitten 1.5 s. nopeampi Alfaa.Zulak kirjoitti:Vaikuttaa melko korkealta arvolta.. Vakiolla en kyllä muista paljon kellotin, mutta lastun kanssa oli kyllä selkeästi alle 10sek.
Nyt vaan tarvittaisi muidenkin vastaavia mittauksia, jotta voisi päätellä onko tuossa Alfassa jotain vielä vialla, menesi vielä myyjän piikkiin...
Vai pitääkös sitä nöyrtyä ja mennä Telttaan luettaan vikakoodit?
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Niin jatketaan nyt tähänkin ketjuun, että eipä mullakaan kuollut lambda kulkupuoleen vaikuttanut. Ylirikkaalla seoksella Alfonso ampaisi niin että niska venähti - ja nimenomaan vasta lämmettyään alkoi temppuilla. Viallisella ilmillä ei kulje kyllä mihinkään.Alfis kirjoitti:Etteikö kulje viallisella ilmamassamittarilla tai lambaadalla?
Ja jottei ihan OT:ksi mene niin epävirallinen sekä epätarkka kellotus mittarin mukaan 85-125km/h lentävänä 4,2s. Ei hullummin.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Marealla piruuttani testasin.
Tasamaa, kuski +kyydissä olleet tavarat n.130kg & puoli tankkia bensaa, puhelimella mitattuna, 3.vaihteella 80-120 km/h vei aikaa n. 8sek, ehkä hitusen allekin.
En edes mielestäni vetänyt kotiinpäin, ehkä jopa päinvastoin, mutta ei tuo aika ole ollenkaan hassumpi, jos vertaa esim. mattijus:n aikaan omallaan.
Tasamaa, kuski +kyydissä olleet tavarat n.130kg & puoli tankkia bensaa, puhelimella mitattuna, 3.vaihteella 80-120 km/h vei aikaa n. 8sek, ehkä hitusen allekin.
En edes mielestäni vetänyt kotiinpäin, ehkä jopa päinvastoin, mutta ei tuo aika ole ollenkaan hassumpi, jos vertaa esim. mattijus:n aikaan omallaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Dobber
- Viestit: 735
- Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
- Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
- Paikkakunta: Joensuu
Jeeh, kyllä! Katsotaas onhan mulla jotakin otantoja tallessa..
Viimeksi muokannut Dobber, 25 Touko 2007, 22:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"
- Dobber
- Viestit: 735
- Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
- Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
- Paikkakunta: Joensuu
Jep, tämä on tarkka aika ei rannekellolla vaan PCn timerilla mitattu aika Ecun kautta 5,8s.
Viimeksi muokannut Dobber, 26 Touko 2007, 03:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Otin muutamia vetoja hyökkäysvaunu 164:llä. Omapaino on otteen mukaan 1530kg, juuri tankilta tultu, kone 24V 3.0 GTA/QV imuputkilla ja renkaat 225/45-17. Sekuntikellona käytetty puhelinta, joten tuloksissa saattaa olla pientä epätarkkuutta.
80-120 4. vaihde 8.5
80-120 3. vaihde 5.5s
80-120 2. ja 3. vaihteet 4.0s
60-120 2. ja 3. vaihteet 6.5s
80-120 4. vaihde 8.5
80-120 3. vaihde 5.5s
80-120 2. ja 3. vaihteet 4.0s
60-120 2. ja 3. vaihteet 6.5s
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: V6 Q-system
Noi toitsat on pahoja kyllä. Omalla 156 V6:lla joskus kun oli ILMI sökö niin en saanut Hiacea tippumaan peräpeilistäsaint_tobias kirjoitti:Maantiellä vedin ohituskaistalla kolmosella 120-160kmh ja perässä roikkui toyota RAV eikä elettäkään että jättäisin sen. Silloin tuli tunne että onko lafassani kaikki kunnossa.
Vaikka on tunnetusti ehkä laiskimpia vehkehiä mitä tulee mieleen..
Oma 156 2.0 ts meni kolmosella 80-120km/h vajaaseen 8 sekuntiin
Tosin pysäytin vauhdin kahdeksaan kymppiin ja ajanotto ei kaikkein tarkimpia. Pitäisikö tuo mitata niin että kiihdyttää jo esim. 60:stä talla pohjassa vai miten olette aikoja ottaneet? Muuten autoni tuntuu olevan ajan puolesta vaisu......
Tosin pysäytin vauhdin kahdeksaan kymppiin ja ajanotto ei kaikkein tarkimpia. Pitäisikö tuo mitata niin että kiihdyttää jo esim. 60:stä talla pohjassa vai miten olette aikoja ottaneet? Muuten autoni tuntuu olevan ajan puolesta vaisu......
Kun pelkkä teho ei riitä!
Re: V6 Q-system
saint_tobias kirjoitti:6s pyöreästi. ja koko matka kakkosella! Kakkosella ottaa mittariin 130kmh
Hidas tämä neliportainen laatikko on!
0-100kmh mittasin n 10s aikoja ja lupaavat n.8s
Vivaro otti saman 80kmh - 120kmh 9s ja 60kmh - 120kmh 13s
kaikki mitattu ei lentävinä lähtöinä, eli kaasu pohjaan ja kellokäyntiin.
Maantiellä vedin ohituskaistalla kolmosella 120-160kmh ja perässä roikkui toyota RAV eikä elettäkään että jättäisin sen. Silloin tuli tunne että onko lafassani kaikki kunnossa. Kierrokset oli siinä neljän tonnin päälle, joten silloin pitäis lähteä. Persetuntumalta vivaroni ei olisi paljoakaan jäänyt 5vaihteella 120-160kmh..
Tuommoista tuoreempaa RAV4:sta saattaa liikuttaa jo vakiona 177hv/400nm diisseli eli eipä se mikään ihme ole, jos ei meinaa ehtiä alta pois..
Oikeasti kiinnostavampi tieto on tuo ei-lentävä eli tasanopeudella 80 km tunnissa puolikaasulla ja sitten kello käyntiin ja poljin lattiaan samalla hetkellä. Tämähän on se kiihdytys mitä tarvitaan esim. rekkoja ohitellessa ja jos tuleekin tiukka paikka niin sitten vain joutuu kiihdyttämään yli 100:n nopeusrajoituksen... muutoin en suosi ylinopeuksia.
Tuon tehojen puuttumisen selvittämiseksi lienee kuitenkin parempi käyttää tuota lentävää tapaa eli poljin lattiaan 60 km/h nopeudesta, kello käyntiin kun 80km/h ja kellon pysäytys kun 120 km/h. (mittarivirheet huomioiden ehkäpä tuo 85 ja 125 on ihan hyvät vaikkakin alikanttiin kaikilla alfoilla joilla minä olen ajanut... mutta mittausvirhe on kuitenkin aina suurempi joten ei haittaa.
Tuon tehojen puuttumisen selvittämiseksi lienee kuitenkin parempi käyttää tuota lentävää tapaa eli poljin lattiaan 60 km/h nopeudesta, kello käyntiin kun 80km/h ja kellon pysäytys kun 120 km/h. (mittarivirheet huomioiden ehkäpä tuo 85 ja 125 on ihan hyvät vaikkakin alikanttiin kaikilla alfoilla joilla minä olen ajanut... mutta mittausvirhe on kuitenkin aina suurempi joten ei haittaa.
Alfaton ainakin hetkellisesti...
Re: V6 Q-system
Jep. Eilen tuli päivä kuskattua corolla versoa samalla koneella. On se mukava diisseliksiSleepperi kirjoitti:saint_tobias kirjoitti:6s pyöreästi. ja koko matka kakkosella! Kakkosella ottaa mittariin 130kmh
Hidas tämä neliportainen laatikko on!
0-100kmh mittasin n 10s aikoja ja lupaavat n.8s
Vivaro otti saman 80kmh - 120kmh 9s ja 60kmh - 120kmh 13s
kaikki mitattu ei lentävinä lähtöinä, eli kaasu pohjaan ja kellokäyntiin.
Maantiellä vedin ohituskaistalla kolmosella 120-160kmh ja perässä roikkui toyota RAV eikä elettäkään että jättäisin sen. Silloin tuli tunne että onko lafassani kaikki kunnossa. Kierrokset oli siinä neljän tonnin päälle, joten silloin pitäis lähteä. Persetuntumalta vivaroni ei olisi paljoakaan jäänyt 5vaihteella 120-160kmh..
Tuommoista tuoreempaa RAV4:sta saattaa liikuttaa jo vakiona 177hv/400nm diisseli eli eipä se mikään ihme ole, jos ei meinaa ehtiä alta pois..
Ette ole racechronoa käyttäneet suoritusten mittaamiseen? Tuntuu ainakin kohtuu toistettavia tuloksia tulevan eikä tarvitse mittaria tuijotella. Uskoisin että ainakin pienimmillä virheillä tulee tulokset kuin kellolla, onko ne sitten totuuksia en ota kantaa, mutta oman auton muutosten vertailuun ainakin sopivat.
Tuo ohjelmahan kun ei tarvitse kuin s60 ohjelmistoisen kännykän ja gps mokkulan. Ja saahan sillä kierrosajatkin ylös eri moottoriradoilla.
Tuo ohjelmahan kun ei tarvitse kuin s60 ohjelmistoisen kännykän ja gps mokkulan. Ja saahan sillä kierrosajatkin ylös eri moottoriradoilla.
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Ainakin kierrosaikojen mittaamiseen soveltuu mainiosti.Andros kirjoitti:Ette ole racechronoa käyttäneet suoritusten mittaamiseen? Tuntuu ainakin kohtuu toistettavia tuloksia tulevan eikä tarvitse mittaria tuijotella. Ja saahan sillä kierrosajatkin ylös eri moottoriradoilla.
Itselläni sekä Epezillä ja Mckirbyllä oli Racechrono käytössä
Alastaron Alfa Cup:ssa; Racechronon poikkeama verrattuna
viralliseen kellotettuun aikaan taisi jokaisella pysyä
0.1 sekunnin sisässä. (virallinen aika oli 0.1s parempi)
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
Ensinnäkin sun mittaustapa on ollu vähän väärä, kokeile lähtee kiihdyttää 60km/h ja sit kello käyntiin 80km/hJarama kirjoitti:Onko Giulia 2.0 koneella nopeempi kuin 156 tai sitten meikällä ei sekunttikello toiminut?
Ja kun käyttää 2, ja 3 vaihdetta niin 6s pintaan muistaakseni menee... eli ei mihkää
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
1250kg, 225/45-16, kännykän sekuntikello, märkä keli, 2-3, lentävä lähtö, 5.0 sek.
Tuo on karkea ja varovainen arvio, mutta silti yllättävän korkea luku sillä se tarkoittaisi vähän yli 150 heppaa. E: Poistettu turhaa tietoa.
Tuo on karkea ja varovainen arvio, mutta silti yllättävän korkea luku sillä se tarkoittaisi vähän yli 150 heppaa. E: Poistettu turhaa tietoa.
Viimeksi muokannut gYdEbUh, 18 Syys 2009, 00:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- PeeVee
- Viestit: 96
- Liittynyt: 03 Loka 2003, 03:59
- Car(s): Alfa Romeo Mito 135 TCT
- Paikkakunta: Kiiminki
156 2.5 V6
Tulipas tässä selailtua näitä vanhoja juttuja. Eipä muuta kuin mittaamaan.
Lentävällä lähdöllä 80-120 km/h 3,9 sek. 3-vaihteella. Talvirenkaat, ilman lämpötila 0 astetta, tien pinta märkä.
Kokeilin myös aloittaa kiihdytyksen 2-vaihteella, muutta aika oli huonompi.
Auto on Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm-2003. Ajokilometrit 114 tkm.
Mitaukset tehty Racechronolla.
Lentävällä lähdöllä 80-120 km/h 3,9 sek. 3-vaihteella. Talvirenkaat, ilman lämpötila 0 astetta, tien pinta märkä.
Kokeilin myös aloittaa kiihdytyksen 2-vaihteella, muutta aika oli huonompi.
Auto on Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm-2003. Ajokilometrit 114 tkm.
Mitaukset tehty Racechronolla.
Tunteella ja huumorilla!
Paljos tuossa audissa on paukkua? Hyvin näkyy vetävändimmu kirjoitti:0-100km/h 5.9s
80-120km/h 3.9s (kolmosella)
http://s131.photobucket.com/player.swf? ... &os=1&ap=1
Varsinkin tuo 0-100km/h, niin irtoo viivalta aika nätisti... tosin 4wd.
Mutta kyllähän se etuvetokin poistuu http://www.youtube.com/watch?v=Ee-J3DYx ... re=related
Kun on oikee merkki... heh
Mutta AHDIN MÄÄRÄÄ TAHDIN, niinkun olen joskus teille vaparimiehille sanonu
- Bstoned
- Viestit: 224
- Liittynyt: 14 Elo 2007, 14:20
- Car(s): Jaguar XF 3.0D V6
ex:S-Type 2.7d V6, GT 2.0JTS, 156 2.5v6, liuta Opeleita, Celica ja BMW 316 - Paikkakunta: Kuopio
Oli sen verta mielenkiintonen topic, että kotiin tullessa piti ihan kokeilla.
80-120km/h taittui 5,2s 3-vaihteella ja kiihdytys alkoi 80km/h:sta.
2:s ja 3-vaihteella lentävällä lähdöllä tulos oli 4,3s. Onko toi nyt sit hyvä, tiedä hänestä, mutta joutusasti se rekka ohittuu kuitenki.
Niin, se mittaus väline oli SonyEriccson w880i
80-120km/h taittui 5,2s 3-vaihteella ja kiihdytys alkoi 80km/h:sta.
2:s ja 3-vaihteella lentävällä lähdöllä tulos oli 4,3s. Onko toi nyt sit hyvä, tiedä hänestä, mutta joutusasti se rekka ohittuu kuitenki.
Niin, se mittaus väline oli SonyEriccson w880i
Meteant, dum obient.
(pelätkööt, kunhan tottelevat.)
(pelätkööt, kunhan tottelevat.)