156:sen ylätukivarsi vänkärin puoli .. huh huh
Valvoja: Moderators
- Pepee
- Viestit: 194
- Liittynyt: 29 Loka 2006, 19:52
- Car(s): Nykyinen: Giulietta 2.0 jtdm.-.Ex: 156 2.5 v6 -99, ex 156 2.5 v6 -99, ex 156 2.0 jts -04, ex: 159 2,4 jtdm 2008
- Paikkakunta: Seinäjoki
156:sen ylätukivarsi vänkärin puoli .. huh huh
elikkäs joo.. kiitos näin alkuun dimmulle ohjeista, vasen ylätukivarsi vaihdettu nätisti MUTTA oikealla puolella sitten laittaa niin perkeleesti vastaan.. eli se missä ylätukivarren se nivel on kiinni siinä rautaases "kepis" ja mutteri siinä päässä niin se mutteri lähti kyllä hienosti mutta, se nivel/ruuvi ei irtoa sitten millään siitä raudasta ja käsittääkseni sen pää on sellainen kartionmallinen eli paksuuntuu tukivartta päin hivenen. kaikkea kokeiltu. onko kellään ollut jotain samankaltaista tai jotain???? ja millä ilveellä sen saa siitä irti..??????? mulla loppu kaikki ideat..
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Aika paljon tulee noita irroiteltua, yleensä lähtee kun vääntää vartta ulospäin(sorkkarauta, rautakanki) ja antaa isolla lekalla kovan tällin siihen osaan missä nivel on kiinni. Tällä tavalla lähtevät ehjänä irti, sinun tapauksessa on se hyvä puoli että ei tarvitse lähteä ehjänä irti kun olet sitä vaihtamassa, joten pallonivelen ulosvetäjät, lyöntihaarukat ja kaasupillit vaan käyttöön
Yrittämisen puutetta se vaan on
Yrittämisen puutetta se vaan on
Hae minimanista semmonen pallonivelen lyöntihaarukka, maksaa varmaa jotai 5€ ja sen hakkaat sinne pallonivelen ja olkavarren väliin niin pirun tiukkaan. Jos ei sillä itse haarukalla irtoa niin jätät sen sinne väliin ja mojautat lekalla siihen pallonivelen kierreosaan ni varmasti lähtee...
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
Itsellakin operaatio alusta päivitys menossa. Jouset, koiranluut ja ylätuet.
Ainoa vaan että kun niptutin hanttarinpuolen kiinni niin alkoi jumalaton narina ja ääntely.
Kuinka piukkaan ylätuen pitkäpultti tulee vetää? Jos sen laittaa tiukkaan niin nivellys ei liiku.
Tässäkö narinan aiheuttaja?
Toinen vaihtoehto on iskarin yläpään mutteri, se ei mielestäni mennyt ihan loppuun asti.Pääseekö kumiosat liikkumaan joustoliikkeen aikana aiheuttaen narinaa?
Tänään pitäisi saada takapää laitettua...
Ainoa vaan että kun niptutin hanttarinpuolen kiinni niin alkoi jumalaton narina ja ääntely.
Kuinka piukkaan ylätuen pitkäpultti tulee vetää? Jos sen laittaa tiukkaan niin nivellys ei liiku.
Tässäkö narinan aiheuttaja?
Toinen vaihtoehto on iskarin yläpään mutteri, se ei mielestäni mennyt ihan loppuun asti.Pääseekö kumiosat liikkumaan joustoliikkeen aikana aiheuttaen narinaa?
Tänään pitäisi saada takapää laitettua...
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Eiköhän siellä ne sellaset iskaritolpan, tukivarsien ja pyörännavan läpi menevät pitkät pultit ole. Ovat siis keskeltä "auki" ja ottavat ruostetta ja paskaa itseensä.
Pulttipyssyn kanssa joutuu noin 20 kertaa ampumaan ja vääntämään pulttia samaan aikaan auki ja sitten lyömään takaisin pohjaan, samalla rasvaa lisää... ja uudestaan... ja uudestaan. Ilman pyssyä kaikki tämä on varmaan varsin mukavaa
Pulttipyssyn kanssa joutuu noin 20 kertaa ampumaan ja vääntämään pulttia samaan aikaan auki ja sitten lyömään takaisin pohjaan, samalla rasvaa lisää... ja uudestaan... ja uudestaan. Ilman pyssyä kaikki tämä on varmaan varsin mukavaa
Ex-147 -04 oli kaikki ihan saatanan juntturassa. Tässä 156 etupää aukesi pelottavan helposti. Jopa ylätuen kartio, pari iskurua lekalla riitti.
Natkutuksen lähdekin taisi selvitä. Se iskarin yläpään mutteri ei ole pohjassa. Ja nyt se ei nouse ylös.
Joustoissa iskarin varsi se osa jossa on kierteen hankaan reiässä, aiheuttaesa korvia hivelevän äänen.
Täytyy lähteä työkalu ostoksille, kun ei löydu 17mm lenkkiä jossa "mutka päässä".
Ostin joskus aikoinaan honkkarista tms. halvan iskevän pulttipyssyn, on toiminut hyvin ja helpottaa kummasti käsivoimein käyttöä.
Natkutuksen lähdekin taisi selvitä. Se iskarin yläpään mutteri ei ole pohjassa. Ja nyt se ei nouse ylös.
Joustoissa iskarin varsi se osa jossa on kierteen hankaan reiässä, aiheuttaesa korvia hivelevän äänen.
Täytyy lähteä työkalu ostoksille, kun ei löydu 17mm lenkkiä jossa "mutka päässä".
Ostin joskus aikoinaan honkkarista tms. halvan iskevän pulttipyssyn, on toiminut hyvin ja helpottaa kummasti käsivoimein käyttöä.