166:n iskarit tai koko alustasarja...
Valvoja: Moderators
166:n iskarit tai koko alustasarja...
Mun 166:n takapää tuntuu jotenkin levottomalta. Esim. jos ajaa vauhdilla jotain kaarretta ja siinä sattuu sitten olemaan joku heitto, niin takapää huojahtelee todella ikävän tuntuisesti. Lisäksi mm. hidastetöyssyissä tuntuu, että perä pomppii vähän ylimääräisiä. Eli tod.näk. iskarit on aika finaalissa tai voihan siellä olla tuennassakin väljyyttä, täytyy sekin tarkistuttaa.
Mutta jos päädyn vaihtamaan iskareita, niin mitä suosittelette? Vai menenkö vaan lähimpään kauppaan ja sanon, että iskarit kiitos... :-o Joku mainitsi lisäksi Zender Sienan yhteydessä, että voisi pudottaa vähän 17" kiekkojen kanssa. Tosin 17" ne nykyisetkin on, eikä tarkoitus mitään rata-autoa ole tehdä.
Mutta jos päädyn vaihtamaan iskareita, niin mitä suosittelette? Vai menenkö vaan lähimpään kauppaan ja sanon, että iskarit kiitos... :-o Joku mainitsi lisäksi Zender Sienan yhteydessä, että voisi pudottaa vähän 17" kiekkojen kanssa. Tosin 17" ne nykyisetkin on, eikä tarkoitus mitään rata-autoa ole tehdä.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Eibachin jousia on aina kehuttu laadukkaiksi eikä pitäisi tulla rata-autoa. -30mm madalluksella pärjännee vielä ihan tavallisilla iskareilla.
Ja kyllä se madallus on pakollinen että pääsee Sienat oikeuksiinsa
EDIT: Esim. saatavana Kiiltovaunusta
tuote automerkki malli moottori vuosimalli painoetu painotaka tuotenumero madallusetu madallustaka hinta
Pro-Kit Alfa Romeo 166 (964) 2.0 10.98 - 1100 kg 1100 kg 1022.140 30 mm 30 mm 372,- E
Pro-Kit Alfa Romeo 166 (964) 2.0 V6, 2.5 V6, 3.0 V6, 3.2 V6, 2.4 JTD 10.98 - 1100 kg 1100 kg 1023.140 30 mm 30 mm 372,- E
Ja kyllä se madallus on pakollinen että pääsee Sienat oikeuksiinsa
EDIT: Esim. saatavana Kiiltovaunusta
tuote automerkki malli moottori vuosimalli painoetu painotaka tuotenumero madallusetu madallustaka hinta
Pro-Kit Alfa Romeo 166 (964) 2.0 10.98 - 1100 kg 1100 kg 1022.140 30 mm 30 mm 372,- E
Pro-Kit Alfa Romeo 166 (964) 2.0 V6, 2.5 V6, 3.0 V6, 3.2 V6, 2.4 JTD 10.98 - 1100 kg 1100 kg 1023.140 30 mm 30 mm 372,- E
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Minulla oli iskunvaimennus takaa aika väsähtänyt jo 80 tkm:n kohdalla. Syy levottomaan käytökseen tosin oli väljyys vasemman alatukivarran ja napahässäkän välillä. Aika kalliita osia vaihtaa jos käyttää alkuperäisiä. Tuohon pitäisi saada jostain korvaava pusla. Joku jossain yhteydessä mainitsi että jonkun mersun pusla käy heittämällä paikalleen ja toimii todella hyvin.
Minulla on alustassa Novitecin jouset ja KoniSportit. Aika kova yhdistelmä, mutta toimii matka-ajossa todella hyvin ja mutkatiellä pitoa riittää. Talvella toimii hyvin ja auto kulkee luistossa erittäin nätisti. Pyöränkulmat tosin pitää olla tarkasti kohdallaan. Ainakin Superissa etupään säätöä saa pitää aika tiukalla. Eibach on varmasti jousien osalla hyvä valinta. Novitecin jousetkin toimivat vakiovaimentimien kanssa mistä tällä palstalla on esimerkkiä (Nelli voinee vahvistaa). Silti kannattaa vaihtaa vaimentimet samalla kun jousetkin.
Minulla on alustassa Novitecin jouset ja KoniSportit. Aika kova yhdistelmä, mutta toimii matka-ajossa todella hyvin ja mutkatiellä pitoa riittää. Talvella toimii hyvin ja auto kulkee luistossa erittäin nätisti. Pyöränkulmat tosin pitää olla tarkasti kohdallaan. Ainakin Superissa etupään säätöä saa pitää aika tiukalla. Eibach on varmasti jousien osalla hyvä valinta. Novitecin jousetkin toimivat vakiovaimentimien kanssa mistä tällä palstalla on esimerkkiä (Nelli voinee vahvistaa). Silti kannattaa vaihtaa vaimentimet samalla kun jousetkin.
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Re: 166:n iskarit tai koko alustasarja...
Mulla on Eibachin jouset ja Bilstein Sprint iskarit. Madallus noilla jousilla on aika sopiva. Jonkin aikaa ajoin vakioiskareilla näillä jousilla mikä taas ei toiminut, pitkissä heitoissa jousitus pohjas ja oli muutenkin turhan keinuva. Bilsteinien asennuksen jälkeen tilanne muuttui täysin ja tuntui että uskalsi tehdä "mitä vain", toisaalta mukavuuskin kärsi aika lailla. Yllättävän pian (20 tkm sisällä) alkoi kuitenkin meno taas pehmitä ja nyt 40tkm myöhemmin tunnelma on sellainen komfortsportti, aika miellyttävä oikeastaan noin arkikäytössä. Oletteko 166-kuskit joskus ajaneet oikein lujaa johonkin heittoon, sellaisissa alusta ei toimi. Etu- ja takapää joustavat ihan eri tahtiin, tätä on moitittu jossain testeissäkin.
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Re: 166:n iskarit tai koko alustasarja...
Pari kertaa tänä vuonna super-kelirikkoisella tieosuudella tuli ajettua loivaan heittoon aivan liian kovaa. En kyllä huomannut tuota ominaisuutta vaan pikemminkin ihmettelin miten paljon auton alustasta löytyy joustoja ja hienoa käytöstä. Peruskäytös kun on aikamoisen jämäkkää, "rata-alustaa"...166 kirjoitti:Oletteko 166-kuskit joskus ajaneet oikein lujaa johonkin heittoon, sellaisissa alusta ei toimi. Etu- ja takapää joustavat ihan eri tahtiin, tätä on moitittu jossain testeissäkin.
Eikös tuon väitteen pitäisi koskea vakioalustaa ja silloin kun koneena on V6? Vakioalustainen TS menee hienosti mutta V6 omaa liian raskaan ja töksähtelevän keulan ja pehmeän perän.
Kiitoksia vinkeistä. Kunhan saan ensin tuon käyntipuolen kuntoon ja Sienat paikalleen, niin täytyy sitten keskittyä tuohon alustaan enemmän.
Tuo perän levottomuus tuli tosiaan ikävällä tavalla todettua muutama viikko sitten jossain Lahdentien rampilla. Olikohan siinä kehäkolmoselta lännestä tullessa ja pohjoiseen päin lähdettäessä sellainen kaartava ramppi, jossa kiihdytin pedaali pohjassa ja sitten kaarteessa tuli melkoinen heitto ja tuntui melkein, että auto lähtee lapasesta, kun perä alkoi tehdä outoja. Saattoi olla joku muukin ramppi sillä suunnalla. No, täytyy tarkistuttaa tuo tuentakin.
Tuo perän levottomuus tuli tosiaan ikävällä tavalla todettua muutama viikko sitten jossain Lahdentien rampilla. Olikohan siinä kehäkolmoselta lännestä tullessa ja pohjoiseen päin lähdettäessä sellainen kaartava ramppi, jossa kiihdytin pedaali pohjassa ja sitten kaarteessa tuli melkoinen heitto ja tuntui melkein, että auto lähtee lapasesta, kun perä alkoi tehdä outoja. Saattoi olla joku muukin ramppi sillä suunnalla. No, täytyy tarkistuttaa tuo tuentakin.
- Carlos
- Viestit: 1932
- Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
- Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15 - Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi
OT:Tuossa piruettirampissa on todellakin oudot kallistuksetMrKirby kirjoitti:Tuo perän levottomuus tuli tosiaan ikävällä tavalla todettua muutama viikko sitten jossain Lahdentien rampilla. Olikohan siinä kehäkolmoselta lännestä tullessa ja pohjoiseen päin lähdettäessä sellainen kaartava ramppi, jossa kiihdytin pedaali pohjassa ja sitten kaarteessa tuli melkoinen heitto ja tuntui melkein, että auto lähtee lapasesta, kun perä alkoi tehdä outoja.
Re: 166:n iskarit tai koko alustasarja...
Jouset ja iskarit vaihtamalla tuskin saat rata-autoa. Nyt puhun siis näistä tavallisista Eibach, Novitec ym. systeemeistä.MrKirby kirjoitti: eikä tarkoitus mitään rata-autoa ole tehdä.
Joten ei ole pelkoa että kyydistä tulee liian kova.
Makaroonia jo vuodesta -98
Jepjep. Eibach/Koni-setti tuli noin viikko sitten, mutta ei ole oikein ollut aikaa vaihtaa niitä alle... Nyt on homma kuitenkin jo puoliksi tehty eli etupää kunnossa, mutta takapää vielä ennallaan. Perä "pystyssä" siis mennään nyt vielä hetki..
Alkuvaikutelma oikein hyvä: pudotus sopivaa luokkaa eli hidastetöyssyistäkin vielä selviää . Eikä keula tunnu ollenkaan liian kovalta - ainakaan vielä yhden kierroksen asetuksilla. Kokeilin kyllä jäykintäkin asentoa eikä sekään täysin mahdoton ole, mutta ehkä kuitenkin hieman turhan tönkkö makuuni... Etupäätä onkin näppärä säädellä, mutta takapään iskarit ovat "kasaan ja käännä"-säädöllä Miksiköhän?? :-o Tuskinpa jaksaa purkaa jousitusta säätöä varten. Nyt pitäisi vaan tietää millaisilla säädöillä noi alle pistää.
Jos jotakuta kiinnostaa, niin voin kirjoittaa 166:n iskarien vaihdosta ohjeet kuvien kera. Ihan ilman kiroilua se ei onnistunut, mutta toinen puoli sentään jo reilussa tunnissa, kun ekan kanssa meni kai 5-6 tuntia.
Alkuvaikutelma oikein hyvä: pudotus sopivaa luokkaa eli hidastetöyssyistäkin vielä selviää . Eikä keula tunnu ollenkaan liian kovalta - ainakaan vielä yhden kierroksen asetuksilla. Kokeilin kyllä jäykintäkin asentoa eikä sekään täysin mahdoton ole, mutta ehkä kuitenkin hieman turhan tönkkö makuuni... Etupäätä onkin näppärä säädellä, mutta takapään iskarit ovat "kasaan ja käännä"-säädöllä Miksiköhän?? :-o Tuskinpa jaksaa purkaa jousitusta säätöä varten. Nyt pitäisi vaan tietää millaisilla säädöillä noi alle pistää.
Jos jotakuta kiinnostaa, niin voin kirjoittaa 166:n iskarien vaihdosta ohjeet kuvien kera. Ihan ilman kiroilua se ei onnistunut, mutta toinen puoli sentään jo reilussa tunnissa, kun ekan kanssa meni kai 5-6 tuntia.
Hmm... eikös ne säädetä niihin arvoihin, jotka löytyy ohjekirjasta - vai?
BTW - kävin tossa ohikulkiessa kysäisemässä AD:ltä, että tekevätkö suuntauksia. Tekevät. Mutta kun kuulivat, että autoa on madallettu, niin sitten sanoivatkin, ettei onnistu... Ei kuulemma "mahdu säde kulkemaan puskurin takaa, eikä ole korotuspalikoita..." Tai jotain tuon tyylistä selitystä. Mitä kummaa?? Kuinka sen voi sanoa autoa edes vilkaisematta? Kokemuksia kellään?
No, en jäänyt sen ihmeemmin asiasta väittelemään, kun ajattelin, että kaipa sellainenkin paja löytyy, jolta tuo homma onnistuu mukisematta.
BTW - kävin tossa ohikulkiessa kysäisemässä AD:ltä, että tekevätkö suuntauksia. Tekevät. Mutta kun kuulivat, että autoa on madallettu, niin sitten sanoivatkin, ettei onnistu... Ei kuulemma "mahdu säde kulkemaan puskurin takaa, eikä ole korotuspalikoita..." Tai jotain tuon tyylistä selitystä. Mitä kummaa?? Kuinka sen voi sanoa autoa edes vilkaisematta? Kokemuksia kellään?
No, en jäänyt sen ihmeemmin asiasta väittelemään, kun ajattelin, että kaipa sellainenkin paja löytyy, jolta tuo homma onnistuu mukisematta.
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Heh heh... MKT osaa kertoa koko stoorin. Eipä onnistunut 156:n takapään nosto samassa AD:n huollossa, joten myös siitä jäi kulmat säätämättä. 156:n helmat vaikeuttaa nostoa ja asentajat haluavat AINA nostaa siitä poikittaisesta alumiinipalkista, vaikka se on nimenomaan ohjekirjassa kielletty. Säädätin kulmat OK-autossa (Toyotan huolto) , jossa homma onnistui autoa nostamatta.MrKirby kirjoitti:BTW - kävin tossa ohikulkiessa kysäisemässä AD:ltä, että tekevätkö suuntauksia. Tekevät. Mutta kun kuulivat, että autoa on madallettu, niin sitten sanoivatkin, ettei onnistu... Ei kuulemma "mahdu säde kulkemaan puskurin takaa, eikä ole korotuspalikoita..." Tai jotain tuon tyylistä selitystä. Mitä kummaa?? Kuinka sen voi sanoa autoa edes vilkaisematta? Kokemuksia kellään?
Juujuu, mutta mistä ne tietää, että puskuri tulee sen tielle, jos eivät edes kokeile... Kai se nyt riippuu vähän automallista ja siitä, onko vakiopuskuri vai ei...mattijus kirjoitti:Lienee joku mittalaitteessa oleva lasersäde, jolla kulmat tarkistetaan
155156 kirjoitti:Heh heh... MKT osaa kertoa koko stoorin...
Just Jos niillä on tosiaan vielä muistissa MKT:n alfan tapaus ja sen perusteella osasivat sanoa... Tosin MKT:llä on muistaakseni joku etuspoikka tai vastaava.
No, OK-autoa minullekin suosittelivat. Sinne kai sitten.
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Tarkkoja kavereita. Heillä on asiallinen laitteisto mutta se vaatii sen että säde pääsee kulkemaan auton alitse joko edestä tai takaa. Minulla oli edessä etupäässä Zenderin etuspoileri ja takana vakioputkiston takaäänenvaimennin. Homma korjaantui kun vaihdoin vapaamminhengittävämmän putkiston jossa takavaimennin ei ole tynnyrin kokoinen sokkelo. Sinun autossasi takavaimennin lienee tiellä jos madallus on yhtä suuri kuin minulla. Etuhelmasta en osaa sanoa.MrKirby kirjoitti:155156 kirjoitti:Heh heh... MKT osaa kertoa koko stoorin...
Just Jos niillä on tosiaan vielä muistissa MKT:n alfan tapaus ja sen perusteella osasivat sanoa... Tosin MKT:llä on muistaakseni joku etuspoikka tai vastaava.
Kävin Keljon Oilboysilla viime vuonna säätämässä kulmat mutta en osaa luottaa ns. peilisysteemin tarkkuuteen. En usko että laitteistolla saa edes mittalaitteen vanteelle asennuksen heittoa korjattua. Tänä vuonna säädätin AD:llä kulmat - toimii.
Laita etupään haritus mahdollisimman lähelle nollaa - eturenkaat kuluvat todella nopeasti sisäsyrjiltä.
Joo, tuo vakio-takapönttö on todellakin melkoinen tynnyri... tiedän, kun otin sen pari viikkoa sitten irti hitsausta varten... En olisi kuitenkaan arvannut, että se olisi siinä säteen tiellä. CSC:n putki olisi minullekin tulossa, mutta italialaiset ehtivät karata jo lomille, joten saan sen vasta loppukuusta.
Ilmeisesti kuitenkin OK-autolla on ihan kunnon laitteet? Jotenkin en osaa tuohon Euromasteriin luottaa, vaikka voi olla ihan turhaa ennakkoluuloa.
Kiitos vinkeistä!
Ilmeisesti kuitenkin OK-autolla on ihan kunnon laitteet? Jotenkin en osaa tuohon Euromasteriin luottaa, vaikka voi olla ihan turhaa ennakkoluuloa.
Kiitos vinkeistä!
Phuuh.... nyt on takapääkin päivitetty. Mutta jopa onkin osattu tehdä hankalaksi. Ainakaan minä en saanut yläpään muttereita auki hattuhyllyä ja turvavöitä irrottamatta...ja että hattuhyllyn saa pois, niin takapenkki täytyy irrottaa... prkl.
Alhaalta irroitus näytti aluksi lapsellisen helpolta, mutta loppujen lopuksi täytyikin purkaa puolet siitä hässäkästä. On muuten vipu ja tanko poikineen... :o
Suuri pettymys on kyllä se, ettei nuo takaiskarit ole paikallaan säädettävää mallia - en edelleenkään ymmärrä miksi ei. Hattuhyllyn "kaiutin"-aukosta mahtuisi säätämään nupilla ihan hyvin.
Mites muilla keltaiset konit? Onko joka nurkassa nupilla säädettävät? Tietääkö joku millä logiikalla tuo säätö on viritetty joihinkin iskareihin nupilla ja joihinkin "push and turn"-tekniikalla.
Jäi takapää vähän turhan kovaksi (360 astetta), mutta arvaa vaan viitsinkö irrottaa nuo uudestaan säädettäviksi...
On muuten todellinen kurasieppari tuo takatolpan yläpää! Tolpan mukana tuli varmaan kilo hiekkaa alas ja kyllä oli ylälautaset sen näköisetkin. Eikä korillekaan voi ennustaa pitkää ikää tuolta kohdin - toivottavasti on sinkitty tuoltakin...
Alhaalta irroitus näytti aluksi lapsellisen helpolta, mutta loppujen lopuksi täytyikin purkaa puolet siitä hässäkästä. On muuten vipu ja tanko poikineen... :o
Suuri pettymys on kyllä se, ettei nuo takaiskarit ole paikallaan säädettävää mallia - en edelleenkään ymmärrä miksi ei. Hattuhyllyn "kaiutin"-aukosta mahtuisi säätämään nupilla ihan hyvin.
Mites muilla keltaiset konit? Onko joka nurkassa nupilla säädettävät? Tietääkö joku millä logiikalla tuo säätö on viritetty joihinkin iskareihin nupilla ja joihinkin "push and turn"-tekniikalla.
Jäi takapää vähän turhan kovaksi (360 astetta), mutta arvaa vaan viitsinkö irrottaa nuo uudestaan säädettäviksi...
On muuten todellinen kurasieppari tuo takatolpan yläpää! Tolpan mukana tuli varmaan kilo hiekkaa alas ja kyllä oli ylälautaset sen näköisetkin. Eikä korillekaan voi ennustaa pitkää ikää tuolta kohdin - toivottavasti on sinkitty tuoltakin...
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Takapään purku pitää todellakin aloittaa poistamalla takapenkki, sitten hattuhylly... Eli oikein meni.
Takapään Konit ovat todellakin vaikeat säädettävät, harmittelin sitä ettei ole nuppisäätö kuten edessä. Minulla takapään on puolitoista kierrosta auki ja etupää on malko tarkkaan kaksi kierrosta. Toimii ja pysyy tiessä (ok, on "hieman kovahko").
Millaisella ulostulolla otit takapöntön?
Takapään Konit ovat todellakin vaikeat säädettävät, harmittelin sitä ettei ole nuppisäätö kuten edessä. Minulla takapään on puolitoista kierrosta auki ja etupää on malko tarkkaan kaksi kierrosta. Toimii ja pysyy tiessä (ok, on "hieman kovahko").
Millaisella ulostulolla otit takapöntön?
Konin sivuilta selvisi, että esimerkiksi 156:een on kyllä nupilla säädettät taaksekin (ja moneen muuhunkin), mutta 166:een ei. Epäreilua... Mikähän tuohonkin on syynä. Olisivatko ajatelleet, että liian ahdasta, mutta mielestäni (ainkin tällainen pienikätinen) mahtuisi säätämään siitä "kaiutin"reiän kautta. Tai vaikka sitten hattuhyllyn poistamalla. Mulla on nyt molemmat n. kierroksen auki. Keula on ihan ok sillä, mutta perä jumputtaa ikävästi.
Pönttötilaus ei ole vielä lähtenyt, kun Italiaanot ovat lomilla. Se tupla oli tarkoitus ottaa.
Pönttötilaus ei ole vielä lähtenyt, kun Italiaanot ovat lomilla. Se tupla oli tarkoitus ottaa.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Yritin huuhdella pyöräkoteloa hyvin. Painepesurilla irtosi kyllä kuraa ja hiekkaa paljon. Saakohan sitä kaikkea noin pois?
Samalla huomasin että "levikkeiden" alta lähtee kilotolkulla tavaraa. Eli niiden irroitus edessä ja kurkkaaminen taakse.
Samalla huomasin että "levikkeiden" alta lähtee kilotolkulla tavaraa. Eli niiden irroitus edessä ja kurkkaaminen taakse.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Satuitko ottamaan kuvia vaihtotyöstä? Tuli Perjantaina kokeiltua hieman suuremmalla vauhdilla jarrutus oikealle kääntyvään ramppiin ja tosiaan perä ei toiminut halutulla tavalla vaan tuntui todella levottomalta ja pehmeältä. Madallus ei minua kiinnosta ollenkaan mutta uudet iskarit pitäisi laittaa alle jotta perän saa aisoihin. Minulla on 164:ssa keltaiset konit vakiojousilla ja toimii oikein hyvin. Kokemukset näyttä olevan hyviä koneista myös 166:ssa? Pitää varmaan laittaa säädöt takaiskareille "kovaksi" ja trimmata sitten etupää toimimaan takaiskareiden säädön kanssa?MrKirby kirjoitti: Jos jotakuta kiinnostaa, niin voin kirjoittaa 166:n iskarien vaihdosta ohjeet kuvien kera. Ihan ilman kiroilua se ei onnistunut, mutta toinen puoli sentään jo reilussa tunnissa, kun ekan kanssa meni kai 5-6 tuntia.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
Otin minä kuvia ja yritän lähipäivinä pistää näkyville selostuksien kera.
Kuten MKT tuolla ihan ylhäällä totesi, niin syy levottomuuteen voi olla myös alatukivarren väsähtäneessä puslassa. Itselläni se on myös vähän löysä ja nimenomaan vasemmalta puolelta... :o
Alatukivarsi maksaa deltassa n. 250,-/kpl ja Muukkosella n. 200, mutta Muukkonen saa sitä vasta Italian lomien jälkeen. Muukkonen ei tiennyt korvaavasta puslasta - jos joku tietää asiasta tarkemmin, niin kiinnostuneena kuulisin lisää. Muukkosella on kuulemma itsellään myös 166.
Kuten MKT tuolla ihan ylhäällä totesi, niin syy levottomuuteen voi olla myös alatukivarren väsähtäneessä puslassa. Itselläni se on myös vähän löysä ja nimenomaan vasemmalta puolelta... :o
Alatukivarsi maksaa deltassa n. 250,-/kpl ja Muukkosella n. 200, mutta Muukkonen saa sitä vasta Italian lomien jälkeen. Muukkonen ei tiennyt korvaavasta puslasta - jos joku tietää asiasta tarkemmin, niin kiinnostuneena kuulisin lisää. Muukkosella on kuulemma itsellään myös 166.
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Kokemukset ovat hyvät - reilun madalluksen kanssa tosin. Takapää on laitettava kohdalle mututuntumalla ja sitten todellakin trimmattava etupää samalle nuotille. Kunnon jousivakioista johtuen minulla iskarien säädöt ovat aika tiukat.Ricambi kirjoitti:Kokemukset näyttä olevan hyviä koneista myös 166:ssa? Pitää varmaan laittaa säädöt takaiskareille "kovaksi" ja trimmata sitten etupää toimimaan takaiskareiden säädön kanssa?
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Olen kuullut huhuja että johonkin mersun malliin tarkoitettu pusla menee heittämällä alkuperäisen tilalle jottei tarvitse maksaa alumiinista itsensä kipeäksi. Itse asiassa se on Pettersson jolla on 166 Turbo - töissä Muukkosella tosin....MrKirby kirjoitti:Muukkonen ei tiennyt korvaavasta puslasta - jos joku tietää asiasta tarkemmin, niin kiinnostuneena kuulisin lisää. Muukkosella on kuulemma itsellään myös 166.
Hehheh... Tuossa ylempänä kiroilin, kun 166:n koni-takaiskareita ei saa säädettyä iskareitta irrottamatta. No, yhtenä yönä päähäni pälkähti yks'kaks, että voisihan se onnistuakin, kun avaisi vaan iskarin yläpään mutterin ja saisi jollain painettua varren alas ja sitten kierrettyä...
No, tänään sitten rakentelin työkalua tuohon hommaan. Pitää siis olla n. 15 cm pitkä kuusiokoloavain, jota pystyy voimalla painamaan alaspäin. Eihän sellaista tietenkään ollut, mutta sellainen kyllä syntyi vanhasta pitkästä poranterästä ja tavallisen kuusiokoloavaimen pätkästä...
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=3359 Siihen vielä päähän T-kahva ja sopivaan kohtaan tukimutteri ja sen päälle prikka ynnä lovettu palikka, jolla saa pidettyä pellin reunasta kammeten avaimen alhaalla sen aikaa, kun iskaria pyöritellään sopivaan asentoon.
Miksi kukaan ei antanut tällaista vinkkiä?? No, itse keksittynä tämä oli tietysti kaksinverroin makoisampaa. Nyt onnistuu takaiskareiden säätö alle puolen tunnin (penkki pois, hattuhylly irti, turvavyöt irti, iskarin mutteri irti, säätö ja kasaus...). Onhan tuo tietysti paljon hankalampaa kuin etuiskareiden säätö, mutta eipähän sentään tarvite irrottaa tolppaa ja puristaa jousia kasaan.
Jess jess... tässähän ihan innostuu taas.
No, tänään sitten rakentelin työkalua tuohon hommaan. Pitää siis olla n. 15 cm pitkä kuusiokoloavain, jota pystyy voimalla painamaan alaspäin. Eihän sellaista tietenkään ollut, mutta sellainen kyllä syntyi vanhasta pitkästä poranterästä ja tavallisen kuusiokoloavaimen pätkästä...
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=3359 Siihen vielä päähän T-kahva ja sopivaan kohtaan tukimutteri ja sen päälle prikka ynnä lovettu palikka, jolla saa pidettyä pellin reunasta kammeten avaimen alhaalla sen aikaa, kun iskaria pyöritellään sopivaan asentoon.
Miksi kukaan ei antanut tällaista vinkkiä?? No, itse keksittynä tämä oli tietysti kaksinverroin makoisampaa. Nyt onnistuu takaiskareiden säätö alle puolen tunnin (penkki pois, hattuhylly irti, turvavyöt irti, iskarin mutteri irti, säätö ja kasaus...). Onhan tuo tietysti paljon hankalampaa kuin etuiskareiden säätö, mutta eipähän sentään tarvite irrottaa tolppaa ja puristaa jousia kasaan.
Jess jess... tässähän ihan innostuu taas.
Lupailin kirjoittaa ohjeet iskareiden vaihdosta. No nyt on valmista etuiskareiden osalta:
http://warrantti.com/Iskarin_vaihto/etuiskarit.html
Takaiskareista tulee piakkoin tähän osoitteeseen:
http://warrantti.com/Iskarin_vaihto/takaiskarit.html
Sinänsähän tuo on peruskauraa, mutta jospa noista jotain iloa olisi.
http://warrantti.com/Iskarin_vaihto/etuiskarit.html
Takaiskareista tulee piakkoin tähän osoitteeseen:
http://warrantti.com/Iskarin_vaihto/takaiskarit.html
Sinänsähän tuo on peruskauraa, mutta jospa noista jotain iloa olisi.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Multa pitäisi löytyä Mersun puslan loota, mistä tyyppi näkyy. Sori myöhäinen herääminen.MKT kirjoitti:Olen kuullut huhuja että johonkin mersun malliin tarkoitettu pusla menee heittämällä alkuperäisen tilalle jottei tarvitse maksaa alumiinista itsensä kipeäksi. Itse asiassa se on Pettersson jolla on 166 Turbo - töissä Muukkosella tosin....MrKirby kirjoitti:Muukkonen ei tiennyt korvaavasta puslasta - jos joku tietää asiasta tarkemmin, niin kiinnostuneena kuulisin lisää. Muukkosella on kuulemma itsellään myös 166.
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Pistänpä tähän ketjuun kun tuli tuollainen tieto 166:n polyuretaanipuslista vastaan http://www.gazzella.cc/cart.php?target= ... ry_id=1389
Juu. Muukkosella Runekin totesi, että nyt saa powerflexejä 166:een, mutta ei kuitenkaan siihen olka-akseliin. Siis siihen napahässäkkään, johon alatukivarsi kiinnittyy. Siihen käy kuitenkin mersun pusla, jonka Koivusen (muistaakseni) numero on 802-3524. Kiitokset vielä JTD:lle tästä tiedosta.
Itse ostin Muukkoselta uudet olka-akselit (n. 400€/kpl), mutta sitten prässäsin toisesta jo puslan pois ja ostin varaosaliikkeestä em. puslat á 25€. En ole vielä prässäyttänyt paikoilleen, mutta mitat ainakin täsmäävät.
Multa saa sitten kunnostetut olka-akselit jossain vaiheessa kohtuuhintaan.
Itse ostin Muukkoselta uudet olka-akselit (n. 400€/kpl), mutta sitten prässäsin toisesta jo puslan pois ja ostin varaosaliikkeestä em. puslat á 25€. En ole vielä prässäyttänyt paikoilleen, mutta mitat ainakin täsmäävät.
Multa saa sitten kunnostetut olka-akselit jossain vaiheessa kohtuuhintaan.
- Alfaholisti
- Viestit: 508
- Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
- Paikkakunta: Kerava
- Rölli ja metsänhenki
- Viestit: 385
- Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
- Paikkakunta: Hyvinkää
puslat
Otappa yhteyttä Järvenpään Carpojat Oy:n, ja KAri Mård. Siellä tää mersupatentti on tuttu. Ja on muuten toi sun autoskin
Kautta likaisten varpaitteni!
- Alfaholisti
- Viestit: 508
- Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
- Paikkakunta: Kerava
Käväisin tossa duunin jälkeen ostamassa nuo puslat paikallisesta varaosaputiikista, löytyivät muuten hyllystä ja kustannus huikeat 39 euroa. Ensi maanantaina vien auton korjaajalle tai sitten irroittelen nuo akselit itse. Eihän tässä tule säästöä kuin vähän toistatuhatta euroa.
Tää vinkki olis varmaan hyvä siirtää tonne teknisiin kysymyksiin ja vastauksiin.
Tää vinkki olis varmaan hyvä siirtää tonne teknisiin kysymyksiin ja vastauksiin.
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint
Juu, huomasin kans, että serveri ei vastaa... En ehtinyt tutkia asiaa aiemmin, mutta kun nyt katsoin, niin domain on vanhentunut ja "firma", jonka kautta olen nuo hoitanut, on tainnut lopettaa toimintansa...prkl. En nyt saa siirrettyä tiedostoja muualle tähän hätään. Ilmoitan uuden osoitteen tässä lähipäivinä.
- Moritz
- Viestit: 200
- Liittynyt: 04 Huhti 2006, 23:43
- Car(s): 159 sw 3.2 Q4, 166 3.0 V6 -99
Ex. 33 QV -88, 75 turbo -87. - Paikkakunta: Riihimäki
Re:
Moro!MrKirby kirjoitti:Lupailin kirjoittaa ohjeet iskareiden vaihdosta. No nyt on valmista etuiskareiden osalta:
http://warrantti.com/Iskarin_vaihto/etuiskarit.html
Takaiskareista tulee piakkoin tähän osoitteeseen:
http://warrantti.com/Iskarin_vaihto/takaiskarit.html
Sinänsähän tuo on peruskauraa, mutta jospa noista jotain iloa olisi.
Oli hyvät ohjeet, mutta juuri kun iskariremppa on päällä niin ne eivät enään aukeakaan
Sattuisiko löytymään enään mistään... Rautalankaversiokin riittää eli missä järjestyksessä puretaan. Kiitos.
Jarru on vauhdin surma...
-
- Viestit: 28
- Liittynyt: 08 Touko 2008, 21:31
- Car(s): Alfa 166 2,5 -99, Lancia Kappa 2,0 autom. -98, Fiat 130 3,2 -74, VW Passat TS autom. -74, Audi 100 LS -72
- Paikkakunta: Espoo
Re: 166:n iskarit tai koko alustasarja...
Moi,
multa löytyy noi ohjeet koneelta, mutta kun ne on HTML-muodossa niin en saa niitä liitteenä tänne.
Laita sähköpostiositteesi niin saat ne sinne.
T. Nino
multa löytyy noi ohjeet koneelta, mutta kun ne on HTML-muodossa niin en saa niitä liitteenä tänne.
Laita sähköpostiositteesi niin saat ne sinne.
T. Nino
- Moritz
- Viestit: 200
- Liittynyt: 04 Huhti 2006, 23:43
- Car(s): 159 sw 3.2 Q4, 166 3.0 V6 -99
Ex. 33 QV -88, 75 turbo -87. - Paikkakunta: Riihimäki
Re: 166:n iskarit tai koko alustasarja...
Kiitokset! Laitoin privaa...nino kirjoitti:Moi,
multa löytyy noi ohjeet koneelta, mutta kun ne on HTML-muodossa niin en saa niitä liitteenä tänne.
Laita sähköpostiositteesi niin saat ne sinne.
T. Nino
Laitetaas vielä lisäkyssäreitä.
Jousina Eibachin Pro kit -30mm.
Iskareina Bilsteinin B8 eli nämä http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :3277.html
Mukana ei ollut pölysuojia eikä pohjaanlyöntikumeja http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :6309.html
Ilmeisesti ovat lisävarusteita, mutta ainakaan Alfisti.netistä ei pohjaanlyöntikumeja edes löydy tai niistä ei sanota mitään vaikka kuvassa ovatkin. No vanhoista pölysuojat ovat vielä ihan hyvät joten saavat jatkaa vielä elämäänsä ja kumitkin ovat ihan ok, mutta jos kumin sinne laittaa niin iskarin joustovara jää noin kolmeen senttiin. Siis ennen kuin osuu kumiin. Tuntuu aika vähältä, joten pitääkö ne jättää pois.
Tosin taas kaiken järjen mukaan ne kumit pitää olla siellä, mutta pitäiskö/voiko/kannattaako noita hieman lyhentää???
Kyseessä on siis etupää Takapäähän todennäköisesti palataan myöhemmin
Kiitos!
Jarru on vauhdin surma...
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Re: 166:n iskarit tai koko alustasarja...
Mulla on sama setti, eteen tosiaan täytyy käyttää alkuperäisiä pölysuojia.
Ei niissä muistaakseni mitään ongelmaa ollut pohjaanlyöntikumien kanssa. Jousi on älyttömän pitkä etupäähän, jouduin puristamaan sitä huomattavan paljon kasaan ennen kuin sai mutterin päälle paikoilleen.
Ei niissä muistaakseni mitään ongelmaa ollut pohjaanlyöntikumien kanssa. Jousi on älyttömän pitkä etupäähän, jouduin puristamaan sitä huomattavan paljon kasaan ennen kuin sai mutterin päälle paikoilleen.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
Re: 166:n iskarit tai koko alustasarja...
Täytyy munki tutkia mikä alusta mulla on kun siellä ent.omistajan mukaan on jokin? laitettu noh...ainakin on tanakka
Voiskin samaan syssyyn kysästä onko tuo alfisti.net turvallinen ostospaikka?
Voiskin samaan syssyyn kysästä onko tuo alfisti.net turvallinen ostospaikka?