Alfa 156 ei suostu käynnistymään eli vinkkejä mikä olisi?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
bluekobra
Viestit: 120
Liittynyt: 04 Touko 2006, 14:55
Paikkakunta: Tampere

Alfa 156 ei suostu käynnistymään eli vinkkejä mikä olisi?

Viesti Kirjoittaja bluekobra »

Kaikki lähiajan oireet laitan tähän vaikka nuo voi ollakkin vain jotain muuta. Tiedoista sen verran että on 156 TS 2.0l 98-99 malli

-Eli jonkin aikaa sitten se alkoi sammuilemaan valoissa ym paikoissa. Lähti kuitenkin uudelleen heti käymään.
-Jonkin aikaa sitten alkoi ajossa nykimään ja siis nykäisi oikein kunnolla vauhdissa. Oli myös ongelmia 3000 kierroksen tietämillä pari päivää.
(Käytiin vikakoodin luvussa+ nollauksessa mutta ei ollut mitään)
-Kävi nätisti eikä temppuillu. Sitten yksi ilta (aamulla ajettu 60km) heitti oikein katkusen savupiven ilmoille. Oikein höyrymäistä tuli pakarista, sammutin ja käynnistin uudelleen jolloin tuo katosi.
-Tuosta savusta on nyt viikko ja yksi kaunis ilta jäi repsikan lasi alas ja siitä oli palanu sulakekkin. Laitoin kuntoon ja lasi ylös.
-Mitäpäs muutakaan kuin että Alfa ei seuraavana iltapäivänä startannu.

Bensa ei kulkenu mutta pumppu ei rikki.
Kampiakselin tunnistin vikaa vihjattu mutta ei vaikuta siltä.
Startatessa ei syty sitä valoa jonka kuuluisi palaa pari sekkaa avaimesta väännettäessä joten vikaa ajonestossa?
Liittimiä putsattu sekä sulakkeita räplätty mutta vikaa ei tunnu löytyvän.

Eli ekaksi yhteenvedoksi; Startatessa ei lupaa mutta pyörittää. Bensaa ei tuntunu saavan koneeseen mutta se hoidettu eli ei syy vaan oire.

Jos tästä sepustuksesta jotain sai selville niin auttakaa nyt vinkeissä kaikki UFO jututkin huomioidaan.

(ja pssst! Tämän kirjoitti Alfan omistajan muija joten termit ei ole ehkä ihan kohdillaan vaikka on tuon Alfan seurassa tullut vietettyä aikaa sitä miehen korjaillessa :lol: eli älkää ampuko )

Ollaan myös luettu monta juttua täältä mutta kuten lääkärikirjaa luettaessa kaikki viat tuntuu olevan :roll:
Ei voi sanoa olevansa autoharrastaja jos ei ole omistanut yhtäkään Alfaa!

Avatar
jaskas
Viestit: 615
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaskas »

Varmistan vaan: onhan kokeiltu myös vara-avaimella? Jos kerta ajonesto temppuilee?

bluekobra
Viestit: 120
Liittynyt: 04 Touko 2006, 14:55
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja bluekobra »

Vara avain on poikki mutta kokeiltu että avainten metalliosat koskettavat toisiaan. Huomenna luultavimmin uuden avaimen teettämiseen matka käy koska sitä avaintahan voi tarvita. Eli tuommosta kokeiltu.
Ei voi sanoa olevansa autoharrastaja jos ei ole omistanut yhtäkään Alfaa!

bluekobra
Viestit: 120
Liittynyt: 04 Touko 2006, 14:55
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja bluekobra »

Lisä kysymys eli mitä tappaa semmonen vika kuin ajonesto?
(Ihan noin varmistukset ja yleis sivistykseksi!)
Ei voi sanoa olevansa autoharrastaja jos ei ole omistanut yhtäkään Alfaa!

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Polttoaineen syötön. Vanhemmissa vehkeissä ajonesto usein liitetään polttoainepumpun ohjausvirtaan. Uudemmissa estää joskus myös starttimoottorin ohjausvirran, 156:sesta en valitettavasti osaa varmaksi sanoa :roll:

bluekobra
Viestit: 120
Liittynyt: 04 Touko 2006, 14:55
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja bluekobra »

No ainaskin startti toimii joten ei kai se ole mikäli tuo vika on mutta mutta... nyt pähkäilen josko olisikin tuommonen vika kuin moottorin ohjaus yksikkö siis siinä ilminstä muutama sentti ylöspäin? Olisiko mahdollista vaikka Alfassa myös mahdoton on mahdollista.
Ei voi sanoa olevansa autoharrastaja jos ei ole omistanut yhtäkään Alfaa!

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Niin kuin sanoin niin en ole varma 156:sesta. Eli siinä ajonesto ei välttämättä estä starttausta.

Edelleen siis oireet viittaavat ajonestoon--->avaimeen.

bluekobra
Viestit: 120
Liittynyt: 04 Touko 2006, 14:55
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja bluekobra »

Kiitos vastauksesta... nyt tuli kokeiltua kikka G:tä eli akku pois, 5min, akku kiinni, virrat päälle+pois, odottelua taas 5min ja starttaus. Resetoi kuulemma joistain tuon ajoneston tms mutta Alfa ei tuumannu mitään.
Kyllä sitä alkaa olemaan varma että on joko ajonestojärjestelmässä häikkää tai sitten tuo moottorin ohjausboksi.

Silti saa antaa villejäkin ideoita ennen kuin tuosta koslasta tulee seuraava makkara nuotio :drinking:
Ei voi sanoa olevansa autoharrastaja jos ei ole omistanut yhtäkään Alfaa!

bluekobra
Viestit: 120
Liittynyt: 04 Touko 2006, 14:55
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja bluekobra »

HEUREKA!!! Alfa sitten suostui käynnistymään :-D vika oli tällä kertaa sulakeboksin liittimessä. Ihan vinkiksi pistän jos jollekkin tommonen tekee samaa. Eli rajaton määrä piuhoja vekka sulakebokseineen ja liittimen tarkistus sulakkeen lisäys niin käynnistyi ja hyrrää kuin mirri 8)
Ei voi sanoa olevansa autoharrastaja jos ei ole omistanut yhtäkään Alfaa!

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Kokeile sitä ohjekirjan mukaista ajoneston ohitusta (tarvii sen koodikortin - koodinaasupolkimen painelua, jonka avulla ohituskoodi syötetään).

Virtalukon ympärillä on semmonen rinkula antenni. Mulla vaihdettiin se ja alkoi pelittää - noita on menny muillaki.
MP

Avatar
Pepee
Viestit: 194
Liittynyt: 29 Loka 2006, 19:52
Car(s): Nykyinen: Giulietta 2.0 jtdm.-.Ex: 156 2.5 v6 -99, ex 156 2.5 v6 -99, ex 156 2.0 jts -04, ex: 159 2,4 jtdm 2008
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Pepee »

jeps.. kipinä testeri jonkun pytyn ja tulpan väliin ja kattoa antaako edes kipinää pytyille.. jos ei anna niin sitten kampiakselin asentotunnistin vaihtoon ja samalla vaikka se nokkaakselin asentotunnistin myös .. jos sekään ei auta ja lipinää ei tule vieläkään niin sitten piuhoista jännitteitä mittaamaan.. itselläni oli justiin samoja vikoja ja sitä yritettiin kaikella tavalla ja tuli maksamaan sellaisen 5000e ja todellinen vika oli pimenneessä vihreässä piuhassa joka tuloo kone huoneeseen ruiskunboksilta ja kun vika löytyi niin hinta oli jota 50e kieppeillä.. :lol:

EDIT: ei siis pytyn ja tulpan väliin vaan tulpan ja puolan väliin.. tai sen hatun kumminkin .. :lol:

Vastaa Viestiin