Ostoaikeissa Alfa 156
Valvoja: Moderators
Ostoaikeissa Alfa 156
Tervehdys kaikille.
Kuten otsikosta voi jo päätellä niin autokuume on kova ja nyt kiikarissa olisi tuollainen vm-99 Alfa Romeo 156 1.8. ajettu 185 000km
Täältä luulisi tietoa kyseiseen autoon liittyen löytyvän joten tässäpä pari kysymystä.
Mitä tyyppivikoja kyseisessä autossa on ja mitä kannattaisi huomioida ennen auton ostoa?
Miten pelittää talvella?
Onko muuta huomautettavaa tai vihjettä kyseisen auton omistukseen liittyen?
Uskomattoman komia auto kyseessä ja mahottoman hyvä ajaa mitä olen joskus samanlaista kokeillut vaan nyt vasta tosissani aloin pohtimaan josko sitä omaksi sellaisen ostaisi
Kuten otsikosta voi jo päätellä niin autokuume on kova ja nyt kiikarissa olisi tuollainen vm-99 Alfa Romeo 156 1.8. ajettu 185 000km
Täältä luulisi tietoa kyseiseen autoon liittyen löytyvän joten tässäpä pari kysymystä.
Mitä tyyppivikoja kyseisessä autossa on ja mitä kannattaisi huomioida ennen auton ostoa?
Miten pelittää talvella?
Onko muuta huomautettavaa tai vihjettä kyseisen auton omistukseen liittyen?
Uskomattoman komia auto kyseessä ja mahottoman hyvä ajaa mitä olen joskus samanlaista kokeillut vaan nyt vasta tosissani aloin pohtimaan josko sitä omaksi sellaisen ostaisi
Haulla löytyy paljon lisätietoa, mutta tarkista milloin jakohihna on vaihdettu, vaihtoväli 3v/60 tkm. Kolmen vuoden kokemuksella voin sanoa että eipä niitä vikoja juurikaan ole vielä ilmestynyt.
Katso että lämmöt nousee 90 asteeseen, airbag-valo ei pala, kolinoita ei kuulu etupäästä. Ja ehkä yksi asia minkä moni unohtaa on alustan tarkistus mahdollisesta ruosteesta, voi olla jo alkavaa ruostetta ja onpa joku jo reiänkin löytänyt tuon ikäisestä autosta.
Todella hyvä talviauto, kaikki toimii samalla tavalla kuin kesällä ja lämpöä riittää. Jos autoa joutuu seisottamaan talvella pihalla, lukkojen ja tiivisteiden voitelua ei kannata unohtaa.
Siinä olet oikeassa, auto on mahtava!
Katso että lämmöt nousee 90 asteeseen, airbag-valo ei pala, kolinoita ei kuulu etupäästä. Ja ehkä yksi asia minkä moni unohtaa on alustan tarkistus mahdollisesta ruosteesta, voi olla jo alkavaa ruostetta ja onpa joku jo reiänkin löytänyt tuon ikäisestä autosta.
Todella hyvä talviauto, kaikki toimii samalla tavalla kuin kesällä ja lämpöä riittää. Jos autoa joutuu seisottamaan talvella pihalla, lukkojen ja tiivisteiden voitelua ei kannata unohtaa.
Siinä olet oikeassa, auto on mahtava!
Kun pelkkä teho ei riitä!
Juu haulla tosiaan löytyi aika hyvin informaatiota vaan eihän sitä malttamattomana heti hoksinut käyttää
No pitää tarkkaan tutkia ennen ostoa jos vaikka sattuisi hyvä yksilö olemaan.
On se ainakin katsastettu tämän kuun puolella.
Toivottavasti automyyjän kanssa pääsisi hinnasta yhteisymmärrykseen niin saisin hankittua ekan Alfani.
Olisihan se nyt paljon mukavampi ajella Alfalla kuin jollain perus Toyotalla joita mahtuu kolmetoista tusinaan olivatpa sitten vaikka kuinka helppoja ylläpidettäviä
No pitää tarkkaan tutkia ennen ostoa jos vaikka sattuisi hyvä yksilö olemaan.
On se ainakin katsastettu tämän kuun puolella.
Toivottavasti automyyjän kanssa pääsisi hinnasta yhteisymmärrykseen niin saisin hankittua ekan Alfani.
Olisihan se nyt paljon mukavampi ajella Alfalla kuin jollain perus Toyotalla joita mahtuu kolmetoista tusinaan olivatpa sitten vaikka kuinka helppoja ylläpidettäviä
Saankos lainata vähän triidiä, itse siis ostin tuossa viikko takaperin ensimmäisen Alfan, ja autohan on 156 1.8 TS Super, vuosimallia 2000 ja ajettu 199tonnia. Auto ihan unelma ajaa mutta tuli tuosta kolinasta mieleen mitä mainitsit, niin joku vähän ennemminkin rämisee tuolla etupäässä noin 3k kierroksen ohalla, luulisin sen olevan joku pakoputken lämpösuoja kun peltiräminältä kuulostaa. Onhan asia näin?
"Kyntämisessä ei ole mitään järkeä, jos ei kylvä siementä"
Ei ole se peltisuoja. Se vaan näyttää niin houkuttelevalta, että monet siihen taipuvat vian "paikallistamaan". On muutamalla mutterilla kiinni, ota pois niin saat varmuuden.
Todellinen äänen lähde voi hyvin todennäköisesti olla löysä jakohihna. Sen voi kiristää. Jos ei kiristä niin voi alkaa jo katseleemaan uutta kantta moottoriin...
Todellinen äänen lähde voi hyvin todennäköisesti olla löysä jakohihna. Sen voi kiristää. Jos ei kiristä niin voi alkaa jo katseleemaan uutta kantta moottoriin...
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Tässä pari ketjua räminöistä ja sirinöistä
Yksi
Kaksi
eli lyhyesti tiivistäen murtunut pakosarjan kiinnityskorvake voi aiheuttaa kuvattuja räminöitä. Mutta nämä ääniasiat ovat aina vaikeita joten mitään varmaa ei pysty sanomaan. Ehdotan kuitenkin että jatketaan ko. aiheesta noissa aiemmissa ketjuissa.
Etupään kolinat joihin Jarama edellä viittasi viittaavat tukivarsien pusliin ja sitä kautta tukivarsien säännölliseen uusimistarpeeseen. Itse juuri vaihdatin noita repullisen, ihan normihomma niin Alfassa kuin useissa muissakin nykyautoissa. Eli rahalla siitä selviää, mutta kannattaa tietysti huomioida ostohinnassa tai vaihdattaa ennen kauppaa jos liikkeessä asioi, mikäli noissa ilmenee paikkaustarvetta.
Talvikäytöstä on pelkkää hyvää sanottavaa kuten varmaan vanhoista kirjoituksista on käynyt ilmi.
Yksi
Kaksi
eli lyhyesti tiivistäen murtunut pakosarjan kiinnityskorvake voi aiheuttaa kuvattuja räminöitä. Mutta nämä ääniasiat ovat aina vaikeita joten mitään varmaa ei pysty sanomaan. Ehdotan kuitenkin että jatketaan ko. aiheesta noissa aiemmissa ketjuissa.
Etupään kolinat joihin Jarama edellä viittasi viittaavat tukivarsien pusliin ja sitä kautta tukivarsien säännölliseen uusimistarpeeseen. Itse juuri vaihdatin noita repullisen, ihan normihomma niin Alfassa kuin useissa muissakin nykyautoissa. Eli rahalla siitä selviää, mutta kannattaa tietysti huomioida ostohinnassa tai vaihdattaa ennen kauppaa jos liikkeessä asioi, mikäli noissa ilmenee paikkaustarvetta.
Talvikäytöstä on pelkkää hyvää sanottavaa kuten varmaan vanhoista kirjoituksista on käynyt ilmi.
- lagamaggan
- Viestit: 41
- Liittynyt: 28 Heinä 2008, 13:35
- Paikkakunta: ESPOO
Käytänpä nyt minäkin hyväkseni tätä threadia - otsikko kertonee kaiken...
http://www.nettiauto.com/2036826
Osaisiko joku kertoa tästä yksilöstä lisätietoja, ehkä jonkun foorumilaisen entinen ajokki?
Olen etsinyt mustaa 156 JTS SW:tä pitkähkön aikaa, ja nyt on tämä kiikarissa. Hinta on ehkä snadisti yläkanttiin vajaalla 15keurolla, mutta alle 100tkm ajettuna.
Eli uskaltaisiko joku rohkea kommentoida hinta/laatusuhdetta ihan näin nettiauton perusteella? Kytkimen kunto varmaankin vielä hyvä, ja mikäli huollot on tehty ajallaan tästä varmasti saisi loistavan menopelin useaksi vuodeksi eteenpäin.
http://www.nettiauto.com/2036826
Osaisiko joku kertoa tästä yksilöstä lisätietoja, ehkä jonkun foorumilaisen entinen ajokki?
Olen etsinyt mustaa 156 JTS SW:tä pitkähkön aikaa, ja nyt on tämä kiikarissa. Hinta on ehkä snadisti yläkanttiin vajaalla 15keurolla, mutta alle 100tkm ajettuna.
Eli uskaltaisiko joku rohkea kommentoida hinta/laatusuhdetta ihan näin nettiauton perusteella? Kytkimen kunto varmaankin vielä hyvä, ja mikäli huollot on tehty ajallaan tästä varmasti saisi loistavan menopelin useaksi vuodeksi eteenpäin.
Paitsi huomioikaa nopea ohjaus! Jos on paljon pakkasta, niin odotelkaa kiltisti paikallaan normalisoitumista, ei mene kauaa. Jos ei malta, niin saattaa johdot korkata.. Kylmän sään voi tunnistaa ohjaustehostimen huutamisesta tai lämpömittaristaJarama kirjoitti:Haulla löytyy paljon lisätietoa, mutta tarkista milloin jakohihna on vaihdettu, vaihtoväli 3v/60 tkm. Kolmen vuoden kokemuksella voin sanoa että eipä niitä vikoja juurikaan ole vielä ilmestynyt.
Katso että lämmöt nousee 90 asteeseen, airbag-valo ei pala, kolinoita ei kuulu etupäästä. Ja ehkä yksi asia minkä moni unohtaa on alustan tarkistus mahdollisesta ruosteesta, voi olla jo alkavaa ruostetta ja onpa joku jo reiänkin löytänyt tuon ikäisestä autosta.
Todella hyvä talviauto, kaikki toimii samalla tavalla kuin kesällä ja lämpöä riittää. Jos autoa joutuu seisottamaan talvella pihalla, lukkojen ja tiivisteiden voitelua ei kannata unohtaa.
Siinä olet oikeassa, auto on mahtava!
Mitenkäs kannattaa suhtautua 156 1.8:iin, joka rallattaa (pitää outoa ääntä) kylmänä käynnistämisen jälkeen? Ääni poistuu heti kun kone lämpenee, jonka jälkeen käy ihan nätisti... onkohan tuossa nyt sitten kyseessä ajoituksenmuunnin vai joku ihan muu? Onko iso kustannus vaihtaa?
Muuten tuntui asialliselle käytetylle, tuo on ainoa joka jäi kaivelemaan...
Muuten tuntui asialliselle käytetylle, tuo on ainoa joka jäi kaivelemaan...
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Jos tuo rallatus on sellaista dieselin raksutusta, niin viittaa ajoituksenmuuntimeen. Jos se loppuu heti käynnistyksen jälkeen niin en tekisi sille mitään (tästäkin on montaa mielipidettä). Jos taas kuulostaa dieseliltä koko ajan niin alkaa olla vaihtokypsä tuo variaattori. Kannattaa vaihtaa jakopäärempan yhteydessä, muuten tulee kohtuuttoman kalliiksi (kulunut variaattori ei sinällään ole vaaraksi eikä riko muita paikkoja jos asiantuntijoita on uskominen).
Rallatus voi tietysti tulla myös jakopäästä, esim. löysä jakohihna joskus "rallattaa" tai rohisee/rahisee. En osaa sanoa miten tuo käyttäytyisi lämpötilan funktiona.
Rallatus voi tietysti tulla myös jakopäästä, esim. löysä jakohihna joskus "rallattaa" tai rohisee/rahisee. En osaa sanoa miten tuo käyttäytyisi lämpötilan funktiona.
Sanoisin että kamalan kallis. Ja vielä vanhalla keulalla. Mielestäni ton lappu hinta pitäisi olla 11900-12900e tasolla.lagamaggan kirjoitti:Käytänpä nyt minäkin hyväkseni tätä threadia - otsikko kertonee kaiken...
http://www.nettiauto.com/2036826
Eli uskaltaisiko joku rohkea kommentoida hinta/laatusuhdetta ihan näin nettiauton perusteella? Kytkimen kunto varmaankin vielä hyvä, ja mikäli huollot on tehty ajallaan tästä varmasti saisi loistavan menopelin useaksi vuodeksi eteenpäin.
Kytkin varmasti kestää, siitä ei liene murhetta.
Omasta -04 faceliftistä maksoin Deltassa 9900€
- lagamaggan
- Viestit: 41
- Liittynyt: 28 Heinä 2008, 13:35
- Paikkakunta: ESPOO
Kiitos vinkistä!puuha kirjoitti:Sanoisin että kamalan kallis. Ja vielä vanhalla keulalla. Mielestäni ton lappu hinta pitäisi olla 11900-12900e tasolla.lagamaggan kirjoitti:Käytänpä nyt minäkin hyväkseni tätä threadia - otsikko kertonee kaiken...
http://www.nettiauto.com/2036826
Eli uskaltaisiko joku rohkea kommentoida hinta/laatusuhdetta ihan näin nettiauton perusteella? Kytkimen kunto varmaankin vielä hyvä, ja mikäli huollot on tehty ajallaan tästä varmasti saisi loistavan menopelin useaksi vuodeksi eteenpäin.
Kytkin varmasti kestää, siitä ei liene murhetta.
Omasta -04 faceliftistä maksoin Deltassa 9900€
On kyllä ainakin muihin vastaaviin verrattuna aika hintava(kiitos nettiauto), ja kaiken lisäksi puuttuu vakionopeudensäädinkin! Saattaa olla että tuo jää ostamatta ellei tosiaan hinnassa olla valmiita neuvottelemaan lähemmäksi ~12.500eur
Kävin tuota linkistä löytyvää koslaa koeajamassa:
Miinukset:
-Tuntui yllättävän jäykältä kytkin.. ehkä se on tottumiskysymys.
-Erikoiselta tuntuvaa takapään "löysyyttä" alustassa. Ehkä tämäkin on farmariominaisuus, mutta mielestäni Alfa pitäisi alustan osalta kuitenkin olla erittäin laadukas, ja siltä tuo ei kyllä tuntunut. Olisiko siis puslat vaihtokunnossa?
-Jarrut todella tehottomat -> uudet palat vaihdettava?
-Liian pienet matkustamotilat
Plussat:
-Suorituskyky oli hyvä, moottori toimi erittäin miellyttävästi
-Näyttävä ilmestys
-..se tunne, kun painaa kaasua..
-Sanoinko jo, että on kaunis kuin mikä!