156 ABS valo
Valvoja: Moderators
156 ABS valo
Abs varoitusvalo syttyi alustasarjaa vaihtaessa, olin saanut etupään valmiiksi niin tuo valo syttyi palamaan? Missä voi olla vika? Kaikki etupään johdot oli ainakin päällisin puolin kunnossa.
waba
Se anturin liitin on konehuoneen puolella.
Tuskin olet kauheasti lekaa antanut anturin tienoille, siellä kun ei ole mitään moukaroitavaa.
Itse veikkaisin että paska ym roina on tukkinut vetarin hammaskehää jotenkin ja anturi ei "näe" magneetti liuskaa kuten tarkoitus on.
Koita siivota, anturin ympäristöä vedellä, vaikka paineella. Anturi on prässätty muoviin joten se ei ota kipeää' vedestä.
Tuskin olet kauheasti lekaa antanut anturin tienoille, siellä kun ei ole mitään moukaroitavaa.
Itse veikkaisin että paska ym roina on tukkinut vetarin hammaskehää jotenkin ja anturi ei "näe" magneetti liuskaa kuten tarkoitus on.
Koita siivota, anturin ympäristöä vedellä, vaikka paineella. Anturi on prässätty muoviin joten se ei ota kipeää' vedestä.
No no - minulta on lähtenyt yksi ehjänä irti. Tosin se oli viallinen anturi, joten aivan sama vaikka olisi tullut kuinka pieninä palasina.puuha kirjoitti:ABS anturi et saa ehjänä ylös! Älä edes yritä.
Juu kyllä se liitin taitaa kaikissa olla konehuoneen puolella, sillä Puuhan listaamien lisäksi satavarmaa on myös vuosimallit -98, -00 ja -03

Re: 156 ABS valo
Oletko varma, että se on etupäässä vai asensitko eka takapään jouset/tolpat ja kävit ajamassa ja sitten vasta etupäänwabatus kirjoitti:Abs varoitusvalo syttyi alustasarjaa vaihtaessa, olin saanut etupään valmiiksi niin tuo valo syttyi palamaan? Missä voi olla vika? Kaikki etupään johdot oli ainakin päällisin puolin kunnossa.

Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
Kokeileppa mitata yleismittarilla näin: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=1 ... s+anturien
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
Edesmenneessä 164 TS:ssä ainakin pystyi tarkistamaan anturien kunnon ilman minkäänlaisia mittareita. ABS:ien ohjausyksikkö ilmoitti virheen vasta liikkeellelähdettyä, eli kun auton käynnisti ja antoi olla paikoillaan ABS valo ei syttynyt sillä tässä vaiheessa mikään ABS-anturi ei antanut yhtään tietoa koska pyörät eivät pyörineet. Heti kun lähdettiin liikkeelle anturit alkoivat lähettämään tietoa ja jos jokin niistä oli virheellinen (ei antanut mitään "dataa") ohjausyksikkö sytytti ABS-valon.dimmu kirjoitti:Kokeileppa mitata yleismittarilla näin: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=1 ... s+anturien
Eli sökön anturin pystyi paikallistamaan nyhtäisemällä irti kaikkien muiden ABS-anturien piuhat ja ajamalla parisenkymmentä metriä; jos ABS varoitusvalo syttyi --> anturi OK. Jos varoitusvalo ei syty --> anturi paskana (tällöin ohjausyksikkö ei saa yhdeltäkään anturilta tietoa auton liikkumisesta ja ei täten sytytä varoitusvaloa.
Mutta ehkä uudemmissa autoissa on erilainen systeemi jolloin tämä kikka ei toimi?