Ohjaustehostimesta ym. 75 ts
Valvoja: Moderators
- miki
- Viestit: 100
- Liittynyt: 24 Huhti 2003, 18:17
- Car(s): 159 2.4 JTDm Sportwagon qtronic -07
Ex alfat:
156 2.0 JTS Sportwagon -05
155 2.0 TS 16V -95
75 2.0 TS -88
Alfetta 2.0 L -81 - Paikkakunta: Joensuu
Ohjaustehostimesta ym. 75 ts
Tervehys vaan kaikille!
Nyt seuraa pari kysymystä- Ohjaus tuntuu hivenen tahmealta, siis ei ainoastaan kylmänä, niin että oon arvellu vaihtaa tehostimen litkut tuoreempiin antakaa vinkkejä kuinka kannattaa tehdä.
Sitten toinen juttu, vaihdoin viimevkoloppuna lämppärin puhaltimen ( oli muuten helevetinmoinen savotta) ja vänkärin puolelta löyty jalkatilan etuosasta mielenkiintoinen n. 25 senttiä pitä metalli rasia joka oli nätisti pujotettu suojapussiin. boksi sisältää neljä relettä ja piirilevyn, mikähän se mahtaa olla? niin auto on 75 ts.
Nyt seuraa pari kysymystä- Ohjaus tuntuu hivenen tahmealta, siis ei ainoastaan kylmänä, niin että oon arvellu vaihtaa tehostimen litkut tuoreempiin antakaa vinkkejä kuinka kannattaa tehdä.
Sitten toinen juttu, vaihdoin viimevkoloppuna lämppärin puhaltimen ( oli muuten helevetinmoinen savotta) ja vänkärin puolelta löyty jalkatilan etuosasta mielenkiintoinen n. 25 senttiä pitä metalli rasia joka oli nätisti pujotettu suojapussiin. boksi sisältää neljä relettä ja piirilevyn, mikähän se mahtaa olla? niin auto on 75 ts.
Re: Ohjaustehostimesta ym. 75 ts
Näistä ohjeista en ota mitään vastuuta, mutta itse vaihdoin litkut irroittamalla hammastangolta säiliölle tulevan letkun alapäästään. Sitten otin tehostimen hihnan pois ja pyörittelin pumppua käsin, jonka jälkeen laitoin letkun ja hihnan takaisin kiinni. Eipä tuota systeemiä aivan tyhjäksi saanut, mutta kyllä se minulla ainakin hieman auttoi ohjauksen jäykkyyteen ja pumpun/hammastangon pitämiin ääniin. Sitten kun olet laittanut uudet litkut sisään, niin nosta ennen käynnistystä etupyörät ilmaan, jonka jälkeen auto käyntiin ja kevyttä kääntelyä ohjauspyörästä pariin kertaan laidasta laitaan järjestelmän ilmaamiseksi. Samalla pitää katsoa, ettei säiliö pääse tyhjenemään. Omasta kokemuksesta voin kertoa, että pumppu ei lähde itsestään imemään nestettä säiliöstä mikäli ohjausta ei kääntele... Voi jopa olla vaarallista pumpulle, jos se pääsee pitkään pyörimään ilman voitelua. Itsekin kuulisin mielelläni mikäli tuohon operaatioon olisi "se oikea tapa"(tm).
Tuo samainen pötkylä muuten löytyy myös ainakin vanhanmallisesta 33:sta. Jospa joku tietää sen tarkoituksen...
Tuo samainen pötkylä muuten löytyy myös ainakin vanhanmallisesta 33:sta. Jospa joku tietää sen tarkoituksen...
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- miki
- Viestit: 100
- Liittynyt: 24 Huhti 2003, 18:17
- Car(s): 159 2.4 JTDm Sportwagon qtronic -07
Ex alfat:
156 2.0 JTS Sportwagon -05
155 2.0 TS 16V -95
75 2.0 TS -88
Alfetta 2.0 L -81 - Paikkakunta: Joensuu
juu niin sen täytyy olla, paketti on muuten kun tehtaalla laitettu, mutta sulakkeet on laitettu jälkikäteen pilipaliliittimillä. Ihmettelin vaan kun kaikki toimii (paitsi näin jälkikäteen ajatellen valoautomatiikka ei) vaikka boksille ei mennyt virtaa. Voipahan nyt rassata senkin joutessaan kuntoon. Niin ja ei tuota boksia löytynyt noista huolto manuskoistakaan, niin kun ei kai penkinlämmittimiäkäänAlfistipohjoosesta kirjoitti:Väittäisin että on jälkikäteen asennettu valoautomatiikka.Ainakin 75 turbossa oli just tuollainen.Vissiin ruotsalaisten viritys

- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- miki
- Viestit: 100
- Liittynyt: 24 Huhti 2003, 18:17
- Car(s): 159 2.4 JTDm Sportwagon qtronic -07
Ex alfat:
156 2.0 JTS Sportwagon -05
155 2.0 TS 16V -95
75 2.0 TS -88
Alfetta 2.0 L -81 - Paikkakunta: Joensuu
Kokeilin jo, rosvoliittimessä oli kontaktihärö, mutta kun laitoin sen ja uuden sulakkeen, releet piti sellasta pärinää että rupes pelottamaan. jotain kumman häikkää siinä vielä on, mutta nyt on hyvä kun edes tietää mikä se oikein on. pitää vielä kattoa mihin muut piuhat menee ja onko kytkennöissä järkeä.
Mulla toi pärinä johtui huonosta kontaktista ajovalon kannassa, uusi kanta piilteemasta ja jopas pelittimiki kirjoitti:Kokeilin jo, rosvoliittimessä oli kontaktihärö, mutta kun laitoin sen ja uuden sulakkeen, releet piti sellasta pärinää että rupes pelottamaan. jotain kumman häikkää siinä vielä on, mutta nyt on hyvä kun edes tietää mikä se oikein on. pitää vielä kattoa mihin muut piuhat menee ja onko kytkennöissä järkeä.

Ihmeellisiä ovat sähkön tiet..
- Alfaholic -