Alfa 156 ja korisarjat...
Valvoja: Moderators
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Alfa 156 ja korisarjat...
Minkäslaisia härpättimiä olette sataviiskutosiinne kiinnittäneet, ja mistä hommanneet? onko hinnoissa miten eroja suomen rajojen sisällä? virostahan sais suht. edukkaasto tommosen EVO-spoikan ja helmat... http://www.dc-ice.ee/
Re: Alfa 156 ja korisarjat...
Joo itekki olin härpättimien perään. Monta kertaa mulle sanottiin tyyliin "less is more". No en sit laittanukkaan muuta kuin roof spoilerin, ku se oli kuin piste i:n päälle.alfa 156 v6 kirjoitti:Minkäslaisia härpättimiä olette sataviiskutosiinne kiinnittäneet, ja mistä hommanneet? onko hinnoissa miten eroja suomen rajojen sisällä? virostahan sais suht. edukkaasto tommosen EVO-spoikan ja helmat... http://www.dc-ice.ee/
Jeps... oli mallit ja hinnatkin jo sovittu MS-Designeistä.
Nyt kyl tympiskin jos ois helmalevikkeet ja niistä etukulmat auki talven jälkeen. Oli nääs niin pahasti kivet hakanneet, että piti laittaa mallikohtaiset roiskeläpät. Niistä kuvia sitten toukokuussa.
No talvella ois se etuspoikka menny jo 10 kertaan säleiksi ku tuuliohjainkin kolisi harva se päivä kaiken maailman rekoista tippuneisiin kuutioihin joista Autistit körötteli vaan yli. Tuuliohjain kuites ottaa paljon vastaan ja aina taipuu takas asentoonsa.
Takahelma taas yksistään olis yhtä tyhjän kaa...
Laita nääki rahat alustaan (jouset+iskarit) ja moottoriin (chippi, putki, nokat, racekat, peltipakosarja) ja jos ulkokuorta laittaa niin tietty kirkkaat taikka korin väriset vilkut, vaihekeppi, humppavehkeet.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Asiaa puhut 'skyhorse', mutta kun humpat jo mieleiset, chippi vois kiinnostaa, saatu hyöty vaan epäilyttää... nokkiin en koske missään nimessä, ainakaan enää ylemmäs vääntöhuippua halua. Alusta on jo OK, mikään paukkukova ei kiinnosta (sitäkin kokeiltu, normaaliajossa ei hyvä...) kun kilometrejäkin tulee aikalailla. ja eikös veekutosessa ole peltisatsi jo vakiona.... mulla ainakin on. Mutta nättihän se noinkin on.
Eli tässäkin ois "less is more". Kuites sen verran hieno ja oikukas pirssi, niin vähän kerrallaan kokeilla. Pysyy lompsassa rahatkin ja niin edes päin. Ehtiipä sitten naatiskella jokaisesta improvementistäkin ihan yksilötasolla.alfa 156 v6 kirjoitti:Asiaa puhut 'skyhorse', mutta kun humpat jo mieleiset, chippi vois kiinnostaa, saatu hyöty vaan epäilyttää...
Laita Chippi... jos se 2.0 TS koneessa potkaisee rahansa edestä, niin tuskimpa se 2.5 V6:sta pahentaa.
Kukapa nyt ei tykkäis kierrosherkkyydestä ja lisääntyneestä väännöstä. Kivahan se on ku ei ala 7000 RMP kohilla heti hakkaan jos joskus pitää pikkusen reisata. Niin ja kuka sanoo nou thänks jos saa sinne 6000 RMP päälle 10 heppaa?
Etenkin ku hinta on se 400€ tai rapiat, niin halpaahan tuo on viri-viri hommissa.
Ite en ainakaan laita takas sitä vakio-ohjelmaa vaikka mul se korpulla onkin.
Jos sul peltisatsikin on niin, heti kauppaan ja racekatti (300€) + CSC:n (500€) jatkot loppuun saakka. Tippuupa samalla auton painokin yli 10 kiloo ja heppoja tulee chipin kaa niin pirusti, että et uskalla enään ittekkään ajaa lurtta pohjissa yli 5 sekunttia. Heh... kyl se näin on että ku V6:nen murahtaa oikeen kunnolla miehekkäästi, niin ympärillä olevista kiwikeistä tippuu polyuretaanispoikat???alfa 156 v6 kirjoitti:veekutosessa ole peltisatsi jo vakiona.... mulla ainakin on. Mutta nättihän se noinkin on.
Siin olis kyllä jo sellanen pirssi, että hoh hoijaa! Pittää olla jo melkoinen M-mallinen taikka oikee urheeluaato, että perässä pysyy.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Jos sinulla on asiat jo noin hyvin ettei tiedä, mihin rahaa työntäisi, niin laita leedersitzenit! Toisin sanoen, teetä alkuperäisiin jakkaroihin joku aistikas nahkaverhoilu. Ei sillä, etteikö orggis veluurikin olisi jämptin näköinen, mutta itsellä olisi kyllä kova hinku korin sävyyn natsaaviin elukanraatoihin. Siis ei missään nimessä samanvärisiin, vaan sävyyn sointuviin.alfa 156 v6 kirjoitti:Asiaa puhut 'skyhorse', mutta kun humpat jo mieleiset, chippi vois kiinnostaa, saatu hyöty vaan epäilyttää... nokkiin en koske missään nimessä, ainakaan enää ylemmäs vääntöhuippua halua. Alusta on jo OK, mikään paukkukova ei kiinnosta (sitäkin kokeiltu, normaaliajossa ei hyvä...) kun kilometrejäkin tulee aikalailla. ja eikös veekutosessa ole peltisatsi jo vakiona.... mulla ainakin on. Mutta nättihän se noinkin on.
Ja sano nyt vielä että sulla on jo ne nahatkin
- Epäkelpokeräilijä -
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
No joo.... oliskin... kunhan haaveilen... mutta jos joskus sattus taskunpohjalle jäämään rahhaa niin... nahkojen perään en niin haikaile, edellisen pirssin (tai se mikään edellinen kun tallissa vieläkin...) kyydistä nahkajakkarat löytyy... kylmät talvella ja kuumat/hiostavat kesällä. Ja tottakai 'skyhorse' kiinnostaa ne hepat sinne ylöskin... ei vaan sais olla alhaalta pois...
No chipillähän tulee joka paikkaan lisää. Ei kai se putki ainakaan alhaalta varasta mitään? Ite en ainakaan semmosta ole huomannu.alfa 156 v6 kirjoitti:Ja tottakai 'skyhorse' kiinnostaa ne hepat sinne ylöskin... ei vaan sais olla alhaalta pois...
Laskeskelin, että vähintään 20 heppaa saisit chipillä ja putkella katista taakse. Vapaavirtaussuodattimen tietty voi vaihtaa, mutta hmm... jos ei CDA systeemeihin ala niin sama kait tuo on vaihella niitä normaalejakin suodattimia 20 välein. Se paneelisuodattimen vaihto vapariin omaa kait aika marginaalisen hyötysuhteen.
Kartiosta kyl tulee julman komeet imuäänet ja taaskaan en vaihtais vakiosysteemejä takas. Periaatteessa vaikea haikailla niiden perää ku olen poistanut jo niin paljon tauhkaa pellin alta, että kartio on ainoa vaihtehto.
Tuokin ois sit kokonaisuudessaan 1150€ juttu. Auto olis kyl sen jälkeen aivan eri peli. Siin olis WRX impullakin perässä pysyminen... siis sillä tämän vuoden mallilla!
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Joo lähinnä noita nokka-akseleita meinasin että vievät alaväännöt pois yms.. tosin säätökysymyshän se, mutta molempia vaikea saada. Mutta kyllä lisää tenkua pitäs pellin alle saaha. pirssi tuntuu uskomattoman laiskalta tallissa olevaan turboon verrattuna, vaikka massat samat ja tehoeroa ei olekkaan kuin 40 hv... (väännössä tosin ero 150Nm ) Tosin tuolta löytys kyllä lääke nuhasuuteen... http://www.novitec.net/shop/kompinfo.htm
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
USA ei viime aikoina ole kansakuntana juuri loistanut, mutta ovat sentään keksineet ainakin yhden totuuden: There's no substitute for cubic inches. Ja sama härmäläisittäin: Laita isommat mukit. Autodeltan mäntä/putkisarja sisään niin pitäisi tuleman ihan "oikeata" voimaa. Nenäkeppejä vaihtamalla voi sitten kompensoida sen kasvaneen alaväännön veksalfa 156 v6 kirjoitti:Ja tottakai 'skyhorse' kiinnostaa ne hepat sinne ylöskin... ei vaan sais olla alhaalta pois...
- Epäkelpokeräilijä -
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
Hyvä idea!Laita isommat mukit. Nenäkeppejä vaihtamalla voi sitten kompensoida sen kasvaneen alaväännön veks
Makuasioita. Minulle sopii kuitenkin paremmin pieni mutta pippurinen Alfa. Uusista malleista puheen ollen näkisin mieluusti kevyempiä autoja ennemmin kuin alati kasvavia sylinteritilavuuksia ja korin massoja. No tietenkin sitten lisäksi autoon pitäisi mahtua perhe ja tavarat, että on siinä haastetta autosuunnittelijoille kerrakseen.
"Timing cingulum off et valuulas node"
hommaa siihen nyt se chippi niin mieli alkaa varmaan muuttuaRolle kirjoitti:Samaa mieltä, ei tämä 155 niin innosta, vielä pappaviritteisenä vääntökoneena niin jää kaipaamaan 33:sta. Josko joksus vielä laittaisi 33 16V:n ja siihen se kompressori..HR kirjoitti:Minulle sopii kuitenkin paremmin pieni mutta pippurinen Alfa.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Niinpä, kyllä ylipaino helposti syö iloa, ainakin autossa Pitäisi saada joku ultrakevyt Caterham kesäiltapäristelyyn ja radalla kiusattavaksi, mutta en kyllä välttämättä haluaisi hoitaa sillä jokapäiväisiä ajoja. Pidemmille matkoille voisi sitten olla joku nelipyöräinen nojatuoli.HR kirjoitti:Uusista malleista puheen ollen näkisin mieluusti kevyempiä autoja ennemmin kuin alati kasvavia sylinteritilavuuksia ja korin massoja.
- Epäkelpokeräilijä -
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
Niin jospa saisi vaimon suostumaan että Clio vaihdettaisiin 33:een tai Sprintiin, jos sellaisia vielä jossain on, vaan eipä taida oikei vanhasta alfasta innostua.
Voisi kyllä tietenkin ajella kakkosautolla itsekkin mutta kun paremman puoliskon mielestä 155 on hankala pakitettava ja kaasupoljinkin on hirmuisen kankea, mitä suuresti olen ihmetellyt, kun se minua tottelee ihan kevyesti.
Voisi kyllä tietenkin ajella kakkosautolla itsekkin mutta kun paremman puoliskon mielestä 155 on hankala pakitettava ja kaasupoljinkin on hirmuisen kankea, mitä suuresti olen ihmetellyt, kun se minua tottelee ihan kevyesti.
"Timing cingulum off et valuulas node"
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
kyllä alfan sprint olisi kova sana..voi vain hyvät olla jo hieman hakusessa...HR kirjoitti:Niin jospa saisi vaimon suostumaan että Clio vaihdettaisiin 33:een tai Sprintiin, jos sellaisia vielä jossain on, vaan eipä taida oikei vanhasta alfasta innostua.
Voisi kyllä tietenkin ajella kakkosautolla itsekkin mutta kun paremman puoliskon mielestä 155 on hankala pakitettava ja kaasupoljinkin on hirmuisen kankea, mitä suuresti olen ihmetellyt, kun se minua tottelee ihan kevyesti.
eikä tuo 33:n ole myöskään mitenkään paha jos vain hyvän löytää....