Ajattelin vaihtaa 156:seen tulpat ja katselin hiukan alustavasti hintoja. Onko väliä minkä valmistajan tulpat myllyyn tuuppaa? Hinta ero on aikamoinen. esim NGK:n tulppa (1 kpl) maksaa n.22€, Denso:n tulppa (1 kpl) maksaa n.13€ ja Boch:in tulppa (1 kpl) maksaa n.4€. Kakkos tulpat liikkuu kutakuinkin samoissa hinnoissa eli kun kertoo kahdeksalla niin hohhoijjaa !
Eli onko mitään eroa jos laittaa ngk:n sikahintaiset tai vaihtoehtoisesti Bosh:in "halpikset"?
Merkki maksaa tietysti mutta tapana ei ole esitellä kavereille kuinka komiat ja kalliit tulpat moposta löytyy
Vinkkinä jälleen kerran jos haluat pitäytyä alkuperäisessä, niin Heikalta saa NGK:n kynttilät 17 € kappale. Ja noilla siis vaihtoväli 100tkm (platinatulppa). Itse ajan noilla, noista muista en sano mitään.
no en nyt sitten tiedä, NGK:t toimii ihan hyvin mopoissa ja noissa kevyissä vehkeissä . Mutta meillekkin tullut monta käyntivikaista autoa sisään ja vikana on NGK:n tulppien riittämätön kestävyys vaihtoväliin , joka on 60tkm . Alkuperäiset ovat Boschin valmistamia mitä kuuluisi käyttää .
Kannattaa sitten suhtautua siihen 100 000 vaihtoväliin hiukan kriittisesti. Nimim. 3 kertaa jäänyt tielle eläissäni, joka kerta Alfalla ja aina NGK tulppa pastana... Kerran vielä kaukana kotoa, ylimääräset yöpymiset ja kaikki . Eli jos kilometrejä ei tule paljon vuositasolla niin tulpat ampuu keraamit ja puolat soseeksi paljon ennen sataatonnia. Pataan jää kiinni vain pelkkä metalli. Olen myös nähnyt paljon (esim. +50 tkm) ajetuissa tulpissa täysin entiseksi menneitä kärkiä jotka antavat varmasti upean kipinän...
Ovatko tulpat yksi- vai kaksikärkisiä? Vai millä selittyy että NGK:t ovat noin kalliit muihin verrattuna, pelkästään käyttöikään vai?
Ymmärränkö oikein että motonetissa nuo NGK:n tulpat maksaa 8*21,90€ ja boschit 8*3,30€ ?
Jarama kirjoitti:Ovatko tulpat yksi- vai kaksikärkisiä? Vai millä selittyy että NGK:t ovat noin kalliit muihin verrattuna, pelkästään käyttöikään vai?
Ymmärränkö oikein että motonetissa nuo NGK:n tulpat maksaa 8*21,90€ ja boschit 8*3,30€ ?
motonetin hinnat olivat kpl hintoja joten eiköhän nuo ngk:t ole platinatulpat!?!
Motonetista ei sai noita pieniä tulppia kuin denso:n valmistamina. Eli järkevintä on varmaan ottaa bosch:in isot tulpat 3,30 €/kpl ja denson pikkutulppa 13,90€/kpl.
Itse ostin eilen omaa autoon motonetistä bossin tulpat. Kyllä nuo nyt ainakin työmatkan kesti. Ei viitsi kalliimpia laittaa kun venäjän bensaa käyttää.
Itse ajoin edellisellä 1.8 TS:llä 120tkm asti täysin ongelmitta ennen ensimmäistä tulpan vaihtoa. Eli kyllä nuo iridiumit/platinat tuntui kestävän.
Ja tilalle laitoin kalleinta mitä motonetista löytyy eli oisko ollu ngk:n platinat ja denson iridiumit, sen verran kuitenkin omaa työtäni arvostan etten jaksanu alkaa montaa kertaa vuodessa vaihtelemaan satasen säästön vuoksi.
Hain /asensin eilen uudet NGK tulpat.
Vanhat oli aivan karmeassa kunnossa. Karstaa riittävästi ja kärkiväli liki 2mm ! Ainoa positiivinen asia oli että tulppien väri oli kauniin ruskea.
Uusissa 0.7mm, käynti tasoittui näin äkkiseltään kuunnellen.
Tosin 4-pytyn sytty-yksikön(puolan) runko oli jotenkin irti, se pyöri.
Kun taas muissa 1,2,3 oli ihan "normaali"
Vois varmuuden vuoksi ostaa uuden.
Mitäs nää tämmöset tulpat on? Neon väriset normaalitulpat paljon kalliimmalla vai oikeasti jotain erikoista? Itselläkin seuraavassa huollossa tulpat vaihtoon, joten tarttis hankkia jotkut.