156 ei lähde aina käyntiin
Valvoja: Moderators
156 ei lähde aina käyntiin
Tosi mystinen ja paskamainen vika alfassa tällä hetkellä. Käy ja kulkee ihan normaalisti, mutta kun auto on seissyt vähän aikaa (yli 30min) se ei lähde enään uudelleen käyntiin. kaikki pyörii avainta kääntäessä, mutta ei vaan lähde käyntiin. Ruiskun merkkivalo palaa silloin. Sitten taas muutaman (3-4h) päästä auto lähtee taas käyntiin niin kuin ei ikinä mitään vikaa olisi ollutkaan. Ilmamäärämittari ja Lambda-anturi vaihdettiin autoon vähän aika sitten.
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Re: 156 ei lähde aina käyntiin
No kuulostaa oudolta.
Ainakin V6:ssa on se tuttu ominaisuus, että jos autoa siirtää muutaman metrin tai käyttää vain hetken tyhjäkäyntiä, niin rikastin kostuttaa tulpat. Tällöin kone lähtee käyntiin vain väkisin eli pitkään sahaamalla ja kaasua polkemalla.
Mutta sinun tapuksessa ei ilmeisesti ole kyse tällaisesta..? Mikä kone on kyseessä?
Ainakin V6:ssa on se tuttu ominaisuus, että jos autoa siirtää muutaman metrin tai käyttää vain hetken tyhjäkäyntiä, niin rikastin kostuttaa tulpat. Tällöin kone lähtee käyntiin vain väkisin eli pitkään sahaamalla ja kaasua polkemalla.
Mutta sinun tapuksessa ei ilmeisesti ole kyse tällaisesta..? Mikä kone on kyseessä?
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: 28 Huhti 2005, 21:27
- Paikkakunta: Helsinki
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Jos kerran ruiskun valo syttyy niin vikamuistiinkin on todennäköisesti tallentunut jotain, ei muuta kuin pajalle ja testeriin.
Jos taas jostain syystä haluaisi mieluummin vaihdella sokkona osia niin itse aloittaisin siitä kampuran asentotunnistimesta. Tieto moottorin tyypistä kyllä helpottaisi lottoamista.
Jos taas jostain syystä haluaisi mieluummin vaihdella sokkona osia niin itse aloittaisin siitä kampuran asentotunnistimesta. Tieto moottorin tyypistä kyllä helpottaisi lottoamista.
- Epäkelpokeräilijä -
Re: 156 ei lähde aina käyntiin
Joo, enpäs huomannut sanoa eli kone on 2.0 ts.Ciancarlo kirjoitti:No kuulostaa oudolta.
Mutta sinun tapuksessa ei ilmeisesti ole kyse tällaisesta..? Mikä kone on kyseessä?
Ja voisin vielä tarkentaa vikaa eilen tapahtuneella esimerkillä. Kävin eilen tankkaamassa. n.5min auto siis sammuksissa ja hienosti lähti käyntiin. Sitten kotiin tullessa menin kokeilemaan 40min päästä autoa ja ei lähtenyt käyntiin. Nyt tänä aamuna lähti taas käyntiin kuin täysin eilisen unohtaneena.
- Pacer
- Viestit: 62
- Liittynyt: 15 Maalis 2008, 13:20
- Car(s): Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -18
Spider 2.0 i.e S4 -91
Ducati 996 -2000
Ex 156 2.5 V6 -03
Ex 156 TS 2.0 -99 - Paikkakunta: Kotka
Mulla ollut saman tyyppistä vikaa. Mutta kun ottaa avaimen pois virtalukosta ja laittaa takaisin niin yleensä lähtee käyntiin. Joskus avainta joutuu runkkaamaan parikymmentäkin kertaa virtalukkoon. Epäilen että autostani on virtalukko sökönä, joten tilasin tarvikevirtalukon. Kysyisinkin tässä samalla, että onko kukaan vaihtanut 156:een virtalukkoa? Millanen homma mahtaa olla?
- J Grönlund
- Viestit: 112
- Liittynyt: 30 Joulu 2004, 06:50
- Paikkakunta: Norrtälje Ruotsi
Pacer ! Tuo sinun vika tuntuu ennemmänkin olevan se avaimentunnistinantenni vialta (se musta rinkula virtalukon ympärillä)
Mulle tuli ensimmäisena mieleen siitä virtalukon vaihdosta että miten se onnistuu sen immobiliserin ohitus ?
/Juha
Mulle tuli ensimmäisena mieleen siitä virtalukon vaihdosta että miten se onnistuu sen immobiliserin ohitus ?
/Juha
AR GTV V6 TB,AR166 V6,AR 156 V6 SW,AR 155 V6 ,DUCATI 900 SSie ,Ferrari Testarossa
- Pacer
- Viestit: 62
- Liittynyt: 15 Maalis 2008, 13:20
- Car(s): Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -18
Spider 2.0 i.e S4 -91
Ducati 996 -2000
Ex 156 2.5 V6 -03
Ex 156 TS 2.0 -99 - Paikkakunta: Kotka
Hmm.. tilasin motonetistä virtalukon, mutta kyseinen osa olikin vain virtalukon pohja. Ajattelin kokeilla vaihtaa pohjan jos sillä lähtisi pelaamaan. Pitää varmaan laittaa se antennirinkulakin sitten tilaukseen jos ei toimi. Mistähän muualta kuin telttasta sen rinkulan mahtaisi saada?... kun siellä maksaa kuitenkin maltaita.
- Pacer
- Viestit: 62
- Liittynyt: 15 Maalis 2008, 13:20
- Car(s): Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -18
Spider 2.0 i.e S4 -91
Ducati 996 -2000
Ex 156 2.5 V6 -03
Ex 156 TS 2.0 -99 - Paikkakunta: Kotka
Huhhuh. Tänään se Alfa sitten ei lähteny enää ollenkaan käyntiin. Kävin hakemassa aamulla telttasta 80e:lla avaimentunnistinantennin. Vaihdoin sen ja ei mitään vaikutusta. Siis kaikki muut sähkölaitteet pelaa hyvin. Avainta kääntäessä starttausasentoon kuuluu konehuoneesta vain naksaus. Nyt alkaa oleen vitsit vähissä. Mitähän seuraavaksi kannattais kokeilla? 

Lataa / vaihda akku?Pacer kirjoitti:Huhhuh. Tänään se Alfa sitten ei lähteny enää ollenkaan käyntiin. Kävin hakemassa aamulla telttasta 80e:lla avaimentunnistinantennin. Vaihdoin sen ja ei mitään vaikutusta. Siis kaikki muut sähkölaitteet pelaa hyvin. Avainta kääntäessä starttausasentoon kuuluu konehuoneesta vain naksaus. Nyt alkaa oleen vitsit vähissä. Mitähän seuraavaksi kannattais kokeilla?
Mitä valoja syttyy mittaritauluun (ja mitkä niistä sammuvat hetken kuluttua) kun kääntää virrat päälle?
VMP
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Juuri sille solenoidille menevä virta ohjataan virtalukon (ja mahdollisesti releen kautta) startille. Voisiko solenoidin osa, joka kytkee sen paksun tulovirran startille, olla kulunut tai hapettunut? Toinen mahdollisuus olisi startin hiilet. Jos napsaus kuuluu solenoidista ei syyllinen voi olla virtalukon pohja (mielestäni). Tuon jälkeen syyllinen voi olla huono maadoitus tai virran saanti, hiilet tai solenoidi.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)