Eli probleemana ois sellanen hauska juttu, että kytkin pääs loppumaan. Vaihdettiin uus kytkinlevy ja nyt ei enää irrota kunnolla... Missä vika? Työsylinterissä?
Pääs porukka ainaski nauramaa perjantaina alastarolla ko rusauttelin menemään. Ois meinaa yks jalka tarvittu lisää...
Jep, se ilmaus on vaikeaa. Omalla kohdallani ei alkanut toimimaan paitsi kun palautti aina ruuvinaukaisun jälkeen käsin työsylinterin männän aivan loppuun asti, siinä kun on aika pieni liike ja varsinkin jos se haarukka on kulunut
Siinä on varmaan se nesteen kulkureitti sellainen että ilmaus on huomattavasti jarruja vaikeampaa. 75:ssa ja GTV:ssä olen itsekkin ilmannut järjestelmän käyttämättä lainkaan kytkinpoljinta, eli joko tuolla suoraa mäntää painemalla tai sitten töissä paineistamalla järjestelmän.
Mulla kun menee etenkin ykkönen liikkeelle lähtiessä huonosti sisään niin päätin ilmata kytkintä. Veli pumppasi painetta ja sitten ilmattiin, mutta vaikka nippa oli lopulta otetu kokonaan irti niin nestettä ei tainnut tulla tippaakaan ulos.. Nippaa ei saa myöskään auki ilman että pitää vastaan kun työsylinteri pyörii mukana. Työsylinteri risa?
Jos pyörii mukana niin siitä sylinterin kiinnitysrungosta puuttuu sellainen ohjain. Siitä nyt ei sinäänsä ole mitään haittaa.
Jos nestettä ei tule pihalle, niin syy on joko pääsylinterissä, työsylinterissä tai niiden välisissä putkessa tai letkussa. Tosin jos työsylinteri kuitenkin toimii, niin sehän tarkoittaa että paine tulee sinneasti, joten sylinterin sisässä on töhnää joka on tukkinut ilmausruuvin aukon! Helppoa ongelman ratkaisua, eikös? Fiksuinta olisi ehkä vaihtaa työsylinteri, tosin kyllä sitäkin varmaan saa tekohengitettyä purkamalla ja putsaamalla.
En tosiaankaan halua viisastella,mut kyllä noissa mun 75:sissa kytkimen työsylinteri on kahdella pultilla kii.Ei se voi pyöriä.Vai onko nyt kyse jostain muusta mallista?
Se työsylinteri on ainaki omassa (turbossa) kiinni vain lukkorenkaalla, sen takia siinä sylinterissä on kiintoavaimelle paikka. Vaikeahan sitä on ilmata, jos ilmausnippa on alaspäin. Tosiaan noita kytkimiähän on erilaisia 75:ssa...
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.
itse ainakin joskus tappelin aika kauan että sain 75 kytkimen ilmattua
itse ilmasin kytkimen perä pystyssä ilmasin perästä päin millään muulla keinolla en ole kyseistä kytkintä ilmannut
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.
Epezi kirjoitti:Jos pyörii mukana niin siitä sylinterin kiinnitysrungosta puuttuu sellainen ohjain. Siitä nyt ei sinäänsä ole mitään haittaa.
Jos nestettä ei tule pihalle, niin syy on joko pääsylinterissä, työsylinterissä tai niiden välisissä putkessa tai letkussa. Tosin jos työsylinteri kuitenkin toimii, niin sehän tarkoittaa että paine tulee sinneasti, joten sylinterin sisässä on töhnää joka on tukkinut ilmausruuvin aukon! Helppoa ongelman ratkaisua, eikös? Fiksuinta olisi ehkä vaihtaa työsylinteri, tosin kyllä sitäkin varmaan saa tekohengitettyä purkamalla ja putsaamalla.
tottahan sinä jonkkasit. Kun tarpeeksi lujaa uskalsi popparin työntää reikään niin alkoi itsestään vuotamaan. Eli pykälien huonosti meneminen saattaa johtua huonosti pelaavasta työsylinteristä.
Otsosmi. Mulla on ilmausnippa sivulle.
No niin selvishän toikin juttu.Mut asiaan, mulla on kaks noita TS:ää.Ja molemmis on ollu kytkinhuolia.Kummmassakin oli ilmaushomma vaikeeta,koska pääsylinterin jousi oli poikki.Kytkimen sai toimiin kyllä jotenki,muttei kunnolla.Daa Daan´Ladan´kytkinsylinteristä löytyy käyttökelpoisia osia,eikä maksa paljoo.
Värkätään nyt taas vaihteeksi. Johan siitä on 5 vuotta kun tiivisteet vaihdoin.
Ostin Muukkoselta työsylinterin, mutta sen tiivistämisestä letkuun on kysymys:
Vanhassa sylinterissä tiivistys oli työsylinterin ulkopintaan kuparitiivisterenkaalla, mutta tässä uudessa ei letkun kierre uppoa tarpeeksi syvälle ja uudessa on sisällä jonkinlainen kartio. Pitääkö ostaa sellainen letku, missä on kartiotiiviste, vai lyhennänkö jenkaa letkusta?
Letkun jenkhasa pitää olla vastakappale päädyssä toiselle kappaleelle. Joko kartio tahikka "helmi" (kartio toisinpäin). Se pinta tiivistää letkusen.
Jenkhan pituudella ei merkitystä, kunhan tarpeeksi pitkä.
Näin ainakin normaalisti.
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.
Juuh. No jotenkin siellä Bendixin sylinterissä on pysynyt nesteet kierteen ulkopuolella olevan kupariprikan kanssa. Muuta tiivistystä siinä ei ole voinut olla. Tiedä sitten onko tuo Pirellin letku tarkoitettu toimimaan myös Aten sylinterin kanssa. Jonkunlainen monttu siinä letkun päässä on, mutta näyttää enemmän normi jarruputken pyöristykseen sopivalta kuin kartion vastineelta... Vi##u jos tuossa pitää olla joku tietty Aten letku.
Jarno kirjoitti:Jonkunlainen monttu siinä letkun päässä on, mutta näyttää enemmän normi jarruputken pyöristykseen sopivalta kuin kartion vastineelta...
Sama kaveri. Jarruputkista tuttu helmi/kartio. Eli suomeksi uros-/naaras kappale. Eli ilmeisesti sulla on siellä sellanen naaras-letku ja naaras-sylinteri.
Mutta eipä siinä mitään, jos kupariprikalla pitää.
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.