Öljyvalo palaa, apua!!!!!
Valvoja: Moderators
Öljyvalo palaa, apua!!!!!
Eli kun käynnistin auton jäi öljyvalo palamaan ja auto kuulostaa aivan vanhalta dieselmersulta Öjyä on yli puolenvälin tikussa ja toimi aivan virheettömästi kun ajoin sen siihen noin tunti sitten Mikä ihme siinä nyt taas on? Kaikki neuvot ovat enemmän kuin tarpeen!! Ai niin auto on 156 vm 98 ja 2.0 twinsparkilla.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Hmm... ettei vaan olisi öljypumppu sökönä tällöin ei öljyä tulisi yläkertaan ollenkaan, ja se kyllä aiheuttaisi kuvailemasia oireita.
edit: niin ja tietenkin sytyttäisi tuon merkkivalon, kun öljynpainetta ei ole.
Oli miten oli, älä käytä konetta ennekuin vika selviää.
edit: niin ja tietenkin sytyttäisi tuon merkkivalon, kun öljynpainetta ei ole.
Oli miten oli, älä käytä konetta ennekuin vika selviää.
Viimeksi muokannut Epezi, 12 Elo 2008, 21:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Äkkiseltään kuulostaisi siltä että moottori ei nosta öljynpaineita. Merkkivalo tosiaan varoittaa alhaisesta öljynpaineesta, eikä moottori saa kunnollista voitelua. Diesel-ääni tulee siitä kun öljy ei nouse kanteen ja hydrauliset nostajat käyvät kuivana. Öljypumppua epäilisin ensimmäiseksi. Ei kannata ajaa autolla ettei mene rikki.
Tein itse - säästin
Eikös tuossa alfassa mene niin, että kun kääntää virrat päälle niin sytyttää kaikki merkkivalot ja hetken päästä sammuttaa ne jos kaikki on kunnossa? Ainakin nyt kun käänsin virrat päälle niin kaikki muut valot paitsi akun/laturin ja öljynvalo jää palamaan. Auto ehti olla käynnissä vain viisi sekuntia jonka aikana öljyvalo ei sammunut. Eikö sen pitäisi sammua myös vain virrat päällä jos kaikki kunnossa? En uskalla enää käynnistää ja kokeilla jääkö varmasti päälle!
Hae Motonetistä/biltemasta/jostain muusta tarvikeliikkeestä halpa mekaaninen öljynpainemittari (~10€), ruuvaa öljyvalon anturi irti ja mittarin letku tilalle... (ihan vaan väliaikaisesti, ei tarvi asentaa mittaria kojetauluun) Ota vaikka joku puolan tms. johto irti (tai parempi jos saa tulpat irti niin pääsee laakerit helpommalla kun ei nouse paine sylintereissä) jottei vahingossakaan lähde käyntiin ja pyöritä startilla hetki. ÖP mittarin pitäis aikas nopeesti alkaa nousemaan jos paine oikeasti nousee. Jos ei nouse niin sitten se onkin jo toinen juttu...
Paineantureilla on toisinaan tapana hajota jolloin jää varotusvalo palamaan vaikka oliskin paineet OK mutta diesel ääni kyllä kuulostaa pahaenteiseltä
Edit : Näin siis itse tekisin, joku toinen purkaisi suoraan koneen atomeiksi jottei hajota ainakaan mitään lisää. Eli en ota mitään vastuuta jos tällä tavoin tulee lisää vaurioita
Paineantureilla on toisinaan tapana hajota jolloin jää varotusvalo palamaan vaikka oliskin paineet OK mutta diesel ääni kyllä kuulostaa pahaenteiseltä
Edit : Näin siis itse tekisin, joku toinen purkaisi suoraan koneen atomeiksi jottei hajota ainakaan mitään lisää. Eli en ota mitään vastuuta jos tällä tavoin tulee lisää vaurioita
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88