Näin taitaa olla..Wile E. Coyote kirjoitti:Murphyn laki kai...

Valvoja: Moderators
Joo, tuntuu tyhmältä poistaa noi ajoitusmerkit. Yksi hyvä puoli toki on se että nokat ei pyri pyörähtämään kun hihna on irroitettu (no ne voi toki lukita muilla konstein) Pitää laittaa nokkatyökalut tilaukseen jossain vaiheessa.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Maunu, kiitos tiedosta, olenpahan taas hiukan viisaampi![]()
Edelleen kyllä vähän ihmettelen miksei tuota samaa asiaa ajeta perinteisillä merkeillä. Ehkä lukituspalojen kanssa on vaikeampi tupeksia? Luulisi, että alakerta olisi kuitenkin edelleen helpohko pyörittää väärään asentoon jos yläkuolokohta katsotaan heittokellolla.
Yks kaveri puhu että Pierburgilla olis korvaava tuote tuohon Ilmamäärämittarin paikalle joka olis parempi ku kymmenen jänistä. Sitä porukalla ihmeteltiinkin kun mun ILMI oli kesällä paskana. vaan oltiin sen verran laiskoja että ei jaksettu Alfaan kokeilla. Paskatista kuitenkin hyvät tulokset. Antaa hieman suuremmat virtauslukemat kun vast. uusi Bosch, joten rikastaa seosta kierroksilla vähän enemmän. Aikaisemmin tehty koeajo kyllä tukikin sitä, tuntui meinaan pirteämmältäCuore Sportivo kirjoitti:Nyt veto hiipuu jo ennen viittätonnia, eli ILMIhän se taitaa taas temppuilla. Tilaankin niitä samantien pari kappaletta, että riittää 200tkm saakka.
eikö tuon voinut puhdistaa jotenkin?Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Et taida saada saunaa lämpimäksi siihen mennessä kun ILMI on vaihdettuCuore Sportivo kirjoitti:Ihan hyvä ajoitus silti, saan nakittaa Rasviksen hommiin kolmen viikon kuluttua.
Itse anturiosa on kaikissa koneissa sama, vain putken halkaisija muuttuu jossa anturi on kiinni ja sen mukana myös virtausnopeus. Eli TS-koneissa on sama ILMI kuin kutvosessa, vaan eri putkella. Suomen maassa ne on kaikkiin saman hintaisia, ilmeisesti näin ei ole joka paikassa??V6 kirjoitti: I have a 156 V6 and have fitted the air mass sensor from the 1.6 156 and has
worked fine since last november. The sensor's are the same, but the housings
aint all you have to do is put the new sensor into the old housing take no
more than 5 min's. Air mass sensor for the V6 £150 +VAT for the 1.6 £50ish"
mitenköhän toi ylläoleva juttu toimii?
Pistä osoite vaikka PM:nä niin voin lähettää ton rikkinäisen sulle. Sitä on jo purettu sen verran että se luukku sieltä päästä on avattu. Toimii muuten mutta se perinteinen "ahdistus" vaivaa ja loppuajasta sytytti sen MIL-valon ja antoi vikakoodiksi ILMI:nMaunu kirjoitti:Jos jollain on ylimääräisiä rikkinäisiä ilmiksiä niin voisin ihan kokeilu mielellä ostaa muutaman ja tutkia voiko sellaisen korjata kotikonstein kun toi kolvi nyt pysyy kuitenkin aika hyvin kädessä ja tietotaitoakin on elektroniikasta tullut hankittua jonkin verran. Saadut tiedot tietysti julkaistaan kaikille forumin käyttäjille kuvilla varustettuna ja selkeillä korjaus ohjella. Kyseessä kuitenkin aika kallis osa.
alfa 156 v6 kirjoitti:Pistä osoite vaikka PM:nä niin voin lähettää ton rikkinäisen sulle. Sitä on jo purettu sen verran että se luukku sieltä päästä on avattu. Toimii muuten mutta se perinteinen "ahdistus" vaivaa ja loppuajasta sytytti sen MIL-valon ja antoi vikakoodiksi ILMI:nMaunu kirjoitti:Jos jollain on ylimääräisiä rikkinäisiä ilmiksiä niin voisin ihan kokeilu mielellä ostaa muutaman ja tutkia voiko sellaisen korjata kotikonstein kun toi kolvi nyt pysyy kuitenkin aika hyvin kädessä ja tietotaitoakin on elektroniikasta tullut hankittua jonkin verran. Saadut tiedot tietysti julkaistaan kaikille forumin käyttäjille kuvilla varustettuna ja selkeillä korjaus ohjella. Kyseessä kuitenkin aika kallis osa.
Pökkää mulle mailiin kuvat niin laitetaan näkyviinWile E. Coyote kirjoitti:Lähetin kuvat avatusta mittarista jollekin vakio jäsenelle joka "lupasi" laittaa kuvat esille kun itsellä ei ole kotisivuja minne linkittää, eikä albumiakaan viitsisi sen takia tyhjentää. Jostain syystä kuvista ei sitten koskaan kuulunut(En muista kuka, haluaako joku tunnustaa) Ajattelin että ei ilmeisesti kiinnosta(?) ja sitten unohdin koko jutun. Kuvat kyllä löytyy kovalevyltä jos jollain on kiinnostusta pistää näkyville, kertokoon e-mailinsä vaikka privana niin laitan tulemaan.
Missäs tuollaisia myydään ja onko tietoa hinnasta?alfa 156 v6 kirjoitti:Yks kaveri puhu että Pierburgilla olis korvaava tuote tuohon Ilmamäärämittarin paikalle joka olis parempi ku kymmenen jänistä. Sitä porukalla ihmeteltiinkin kun mun ILMI oli kesällä paskana. vaan oltiin sen verran laiskoja että ei jaksettu Alfaan kokeilla. Paskatista kuitenkin hyvät tulokset. Antaa hieman suuremmat virtauslukemat kun vast. uusi Bosch, joten rikastaa seosta kierroksilla vähän enemmän. Aikaisemmin tehty koeajo kyllä tukikin sitä, tuntui meinaan pirteämmältä
Harmi kyllä olin jo Boschilta kerennyt tilata uuden mittarin niin ei tullut vaikutusta italian hevosiin kokeiltua... Mutta seuraavaksi sitten pierupurkin mittari
Yritän ottaa selvää ja ilimoottelen tässä kohtsillään.Cuore Sportivo kirjoitti:Missäs tuollaisia myydään ja onko tietoa hinnasta?alfa 156 v6 kirjoitti:Yks kaveri puhu että Pierburgilla olis korvaava tuote tuohon Ilmamäärämittarin paikalle joka olis parempi ku kymmenen jänistä. Sitä porukalla ihmeteltiinkin kun mun ILMI oli kesällä paskana. vaan oltiin sen verran laiskoja että ei jaksettu Alfaan kokeilla. Paskatista kuitenkin hyvät tulokset. Antaa hieman suuremmat virtauslukemat kun vast. uusi Bosch, joten rikastaa seosta kierroksilla vähän enemmän. Aikaisemmin tehty koeajo kyllä tukikin sitä, tuntui meinaan pirteämmältä
Harmi kyllä olin jo Boschilta kerennyt tilata uuden mittarin niin ei tullut vaikutusta italian hevosiin kokeiltua... Mutta seuraavaksi sitten pierupurkin mittari
Tänään vien pienokaiseni klo. 10.30 lääkäriin varmistamaan, että vika on ILMIssä.. Mahtaakohan löytyä vielä jotain muutakin.
Wile E. Coyote kirjoitti:Lähetin kuvat avatusta mittarista jollekin vakio jäsenelle joka "lupasi" laittaa kuvat esille kun itsellä ei ole kotisivuja minne linkittää, eikä albumiakaan viitsisi sen takia tyhjentää. Jostain syystä kuvista ei sitten koskaan kuulunut(En muista kuka, haluaako joku tunnustaa) Ajattelin että ei ilmeisesti kiinnosta(?) ja sitten unohdin koko jutun. Kuvat kyllä löytyy kovalevyltä jos jollain on kiinnostusta pistää näkyville, kertokoon e-mailinsä vaikka privana niin laitan tulemaan.
Mulla on kiusannut viimeaikoina ruiskutuksen merkkivalo kovasti vedätettäessä. Merkkivalo syttyy ennen ahdistusta, joten onkohan oireet samat? Ja ahdistus on sitten aika totaalinen, katkaisee syötön tms.Toimii muuten mutta se perinteinen "ahdistus" vaivaa ja loppuajasta sytytti sen MIL-valon ja antoi vikakoodiksi ILMI:n
Ihan turha huomio ehkä, mutta:alfa 156 v6 kirjoitti:... ja tämmöinen löyty netistä joka pätee myös alfaan, siinä puhutaan myös tosta liittimen pätkäsystä ja erilaisesta kalibroinnista joka aiheuttaa tän "lisärikastuksen" kierroksilla.
Hinta ei kyllä ole paha, tekisi mieli kokeilla![]()
Testeri on kyllä käytössä tarvittaessa ja luulen ettei toi OBD-testeri toimi näin vanhassaGTA kirjoitti: Jos innostut kokeilemaan ja käytössäsi ei ole muita testereitä, niin tuolta (toisessa threadissä vaahtoamastani) OBD liittimestä saa suoraan ulos MAFin ilmoittamat ilmamassan virtauslukemat ja fuel trimmin. Kun pohjaksi ottaa muutamat vertailulukemat alkuperäisellä MAFilla niin pitäisi olla aika varmalla pohjalla. Jostain muistan ihan vast'ikään lukeneeni että MAFin ilmoittama ilmamäärälukeman maximi g/s (täyskaasukiihdytys tappiin saakka esim kakkosella/kolmosella) tulisi olla noin 0.8 kertaa max koneteho.
HuiCuore Sportivo kirjoitti:Nooh.. Uusi kytkinpaketti, jakohihnan vaihto, jarrulevyt, 100 000km huolto, termostaatti, ILMI, vesipumppu, alustasarjan asennus, moottorin pesu. Ei muuta tällä kertaa.![]()
Ei muistanut Muukkonen puhelimessa pumpun tarkkaa hintaa. Kuulemma siinä satasen paikkeilla.
Mikä alusta sulle laitetaan? Paljonko moinen kustantaa? Taitaa itselläkin olla pian edessä...Cuore Sportivo kirjoitti:Nooh.. Uusi kytkinpaketti, jakohihnan vaihto, jarrulevyt, 100 000km huolto, termostaatti, ILMI, vesipumppu, alustasarjan asennus, moottorin pesu. Ei muuta tällä kertaa.![]()
Ei muistanut Muukkonen puhelimessa pumpun tarkkaa hintaa. Kuulemma siinä satasen paikkeilla.
KW Variant 2, korkeus (- 35-65mm) + jäykkyyssäädettävä. Hintaa 156:n on 1340€.jamppa kirjoitti:Mikä alusta sulle laitetaan? Paljonko moinen kustantaa? Taitaa itselläkin olla pian edessä...
Juu. 100tkm. huolto olisi ollut edessä 2500km kuluttua, ja hihnan vaihtoon olisi ollut kymmenisen tuhatta.Rolle kirjoitti:Kai nyt autoa täytyy huoltaa, ja ei se sen kalliimmaksi tule että tekee kaiken kerrallaan kuin että vie viikon välein huoltoon.
oliko se termostaattikin sitten viallinen,vai muuten vain vaihdetaan?Cuore Sportivo kirjoitti:Nooh.. Uusi kytkinpaketti, jakohihnan vaihto, jarrulevyt, 100 000km huolto, termostaatti, ILMI, vesipumppu, alustasarjan asennus, moottorin pesu. Ei muuta tällä kertaa.![]()
Ei muistanut Muukkonen puhelimessa pumpun tarkkaa hintaa. Kuulemma siinä satasen paikkeilla.
Monet vaihtavat heti merkkiä kun vähänkään pahempia vikoja ilmenee..oli edellinen sit alfa, audi, volvo tms...vähän kuin ojasta allikkoon.No, onneksi "se on vain Alfa". Kyllä se sen ansaitsee...
Missä se oli kun joku julisti, että alfistit on huumoriporukkaa kun kaikki suuret korjaukset maksetaan mukisematta ja silti hymyillen jatketaan ajoa alfalla...
Moni olisi varmaan jo vaihtanut merkkiä noilla vioilla...
Insinööritieteitä lukemattomana tässä vaan pohdin että eikö noita osia vain osata tehdä toimiviksi/kestäviksi vai onko se vain rahasta kiinni?jiiässä kirjoitti:tuntuu että merkistä riippumatta autoissa on hyvin samanlaisia vikoja esim jakopäät(hihnoilla), tukivarret(etu), kaksimassavauhtipyörät, MAFit, abs valon vilkkumiset, öljynkulutus pitkän vaihtovälin öljyillä..yms
Insinööritieteitä lukemattomana tässä vaan pohdin että eikö noita osia vain osata tehdä toimiviksi/kestäviksi vai onko se vain rahasta kiinni?
Joo, näin teen.jamppa kirjoitti:Laitatko kokemuksiasi palstalle kunhan ehdit hiukan saada tuntumaa autoon...?
Kai se voiton maksimointi on pienestä kiinni.jiiässä kirjoitti: En ymmärrä, oli kilpailutettu valmistajia ja valittu halvin ja surkein, joitain uusia venttiilejä oli tarkisteltu tehtaalla ja olivat jo valmiiks murtuneet...faasiraja auennut...Nyt meni vähän insinöörikieleksi..![]()
"Blame Canada, blame Canada, they're not even a real country anyway" kuten South Parkissa laulettiin.Esim noi Alfan ts-koneen jakopään muovikiristimet ja on jonkun kanadalaisen tehtaan tuotteita: vag:lla, fordilla, opelilla ongelmia aiheuttavat muovirullat ovat myös kanadalaisia...
Off-topicin ylenmääräinen kommentointi on off-topicciaCuore Sportivo kirjoitti:Ja minä olen muka "King Off Topic".