Niitä vanhimman sortin muovikiristimiä tosiaan hajoili, mutta muuten suurin ongelma taitaa olla että kiristimen liikevara loppuu, hihna pääsee löysälle ja siitä hukkuu hampaat.
Sori, menee hiukan ot:ks, mut mitä ootte mieltä, kun mulla tulee 156 v6:sen hihnan vaihdosta syyskuussa se 3 vuotta ja kilometrejä olis kuitenkin vielä n.20tkm.
Turunpikahuollon markkanen oli sitä mieltä, että ehdottomasti voi ja kannattaa ajaa kilometrit täyteen. Jotenki vaan kokoajan takaraivossa kolkuttaa toi hihnan katkeaminen...
Keisari kirjoitti:Sori, menee hiukan ot:ks, mut mitä ootte mieltä, kun mulla tulee 156 v6:sen hihnan vaihdosta syyskuussa se 3 vuotta ja kilometrejä olis kuitenkin vielä n.20tkm.
Turunpikahuollon markkanen oli sitä mieltä, että ehdottomasti voi ja kannattaa ajaa kilometrit täyteen. Jotenki vaan kokoajan takaraivossa kolkuttaa toi hihnan katkeaminen...
En tiedä paljonko ajat, mutta se 20t vie keskivertoautoilijalta noin vuoden.
Siis vuosi pelko perseen alla. Mieti kestääkö kanttisi ja Alfa sitä.
Viisainta teetättää hihnaremontti nyt syyskuussa ja ajella taas suupielet korvissa seuraavat kolme vuotta.
Itse ajelin ainakin V6:lla 4 vuotta ennen kuin vaihdoin hihnan. Kilometrejä taisi tulla aika tarkkaan 61 tuhatta. Osat olivat kuin uudet edelleen, mutta vaihtoon meni tietty kaikki.
Mulla avattiin taannoin hihnakoppa ex- 166 TS:stä 2v uotta ja 40 tkm aiemman hihnanvaihdon jälkeen. Kiristimes säätövara oli ihan lopussa ja pistettiin kaikki hilpeet uusiksi. Se ois hajonnu viimeistään seuraavan 5 tkm:n matkalla.
En tiedä avattiinko sulla jokopään koppa ennen "kestää" -lausuntoa, mutta noin ainakin mulla. Tämä siis viitaten "Keisarin" kyselyyn. Jos kyseessä V6 niin voi olla eri asia ku TS.
itse ajoin edellisellä jakohihnalla 3 vuotta ja 7 kuukautta. Vaikka kilometrit eivät tulleet vieläkään täyteen, niin vaihdoin tuossa vaiheessa hihnan & kiristimen varmuuden vuoksi, koska se TS-koneiden paukkumisen aikaansaama "3 vuotta tai 60 tkm" kuitenkin kummitteli mielessä.
Maunu kirjoitti:Itse ajelin ainakin V6:lla 4 vuotta ennen kuin vaihdoin hihnan. Kilometrejä taisi tulla aika tarkkaan 61 tuhatta. Osat olivat kuin uudet edelleen, mutta vaihtoon meni tietty kaikki.
Itse ajelin 155 2.0 TS:llä 5 vuotta, ennen kuin tuli kilsat täyteen. Oli tuolloin lyhyt työmatka...
Huollossa sanoivat että osat näytti edelleen hyviltä mutta jos siinä jotain näkyisi, se olisi jo katkennut.
Kannattaako vielä investoida jos remmin vaihdosta on reilu 3 ja puol vuotta, mutta kilsoja tullu vain 25k? Edellisellä kerralla on vaihdettu myös rullat.
Maunu kirjoitti:Itse ajelin ainakin V6:lla 4 vuotta ennen kuin vaihdoin hihnan. Kilometrejä taisi tulla aika tarkkaan 61 tuhatta. Osat olivat kuin uudet edelleen, mutta vaihtoon meni tietty kaikki.
61500 km ja vajaa neljä vuotta. Poikkihan se meni.
Ei muuten ole ihan yhden illan juttu purkaa kutoskoneesta kannet veks.
Janne
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
Spider -72, 1750 ja 156 V6 -98.
Alfistipohjoosesta kirjoitti:Itse olisin jo pelkässä shokissakin pari viikkoa.
No vähällähän tuosta selvisi. Kaksi imuventtiiliä ja neljä pakosta. Yllätys oli sen sijaan se, että 120tkm ajetussa autossa nostajat on kuluneet vaihto kuntoon.
Janne
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
Spider -72, 1750 ja 156 V6 -98.