Henk.koht. ärsyttää kaikki urpot, jotka koukkii liikenteessä kaistalta toiselle

Niin ja bussikuskit, jotka väkisin tuuppaa eteen kehätielläkin, vaikka
on 70 km/h rajoitukset..
Valvoja: Moderators
Nämä kaikesta täysin ulkona olevat toopet on tosiaan luku sinänsä. Ajelin vähän aikaa sitten yhden perässä. Satasen alueella mentiin yhdeksääkymppiä ja rajoituksen muuttuessa risteysalueella kahdeksaankymppiin kaveri ajoi vaan samaa vauhtia läpi ottaen kamerasta sakot. Sama toistui alle kymmenen kilometrin päässä, eli taas välähtiAlfaTom kirjoitti: Eipä unohdeta näitäkään; 40km/h alueella taajamassa ajavat 50-80 km/h ja sitten kun mennään ulos taajamasta 80-alueelle niin käkkänä ei kuljekaan kuin 70km/h![]()
Ei suomalaiset ratissa miksikään muutu, samanlaisia urpoja me ollaan muuallakin.Rolle kirjoitti:^Onneksi meillä ei ole samoja reittejä aamuisin![]()
Kyllä se vaan on niin, että kun suomalainen pääsee rattiin, muuttuu se täysin mielipuoleksi. Ihmiset vetää herneen nenään milloin siitä, että joku aja liian lähellä, milloin liian kaukana. Milloin liian kovaa, milloin liian hitaasti.
Että ihan rennosti vaan sitä omaa ajoa, muistaa vain ajaa niin kuin itse haluaisi että muut ajavat.
Gasolina kirjoitti:Nämä kaikesta täysin ulkona olevat toopet on tosiaan luku sinänsä. Ajelin vähän aikaa sitten yhden perässä. Satasen alueella mentiin yhdeksääkymppiä ja rajoituksen muuttuessa risteysalueella kahdeksaankymppiin kaveri ajoi vaan samaa vauhtia läpi ottaen kamerasta sakot. Sama toistui alle kymmenen kilometrin päässä, eli taas välähtiAlfaTom kirjoitti: Eipä unohdeta näitäkään; 40km/h alueella taajamassa ajavat 50-80 km/h ja sitten kun mennään ulos taajamasta 80-alueelle niin käkkänä ei kuljekaan kuin 70km/h![]()
Eikä kyseessä ollut edes ns veteraanikuski. No eipä nämä silti juuri ärsytä vaan enemmänkin huvittaa.
Oikeastaan mikään ei jaksa enää kummemmin ärsyttää, paitsi tietysti tahallaan aiheutetut todelliset vaaratilanteet.
Kirjalliset varoitukset on tullut 80-alueella lukemista 81, 88 ja 89. Eli ei se välähdys tarkoita sakkoa automaattisesti. Tuo nollatoleranssi lisää mukavasti jojo-efektiä kameroiden kohdalla, sekä tietenkin byrokratiaa ja rahan haaskausta.Jönsson kirjoitti:Ihanko totta, että joku olisi saanut kameratolpasta sakot ajettuaan 80 alueella 90?
Olin kesällä yhdessä prätkäliikkeessä ja myyjä toitotti asiakkaalle että pitää ajaa keskellä ja ihmetteli että kuka kylvää reunassa ajoa. on niin epäturvallista.-Tomi- kirjoitti: Mopoilijat, jotka kuvittelevat ajavansa jollain isommallakin moottoriajoneuvolle. Keskellä, tai oikeastaan keskikaistan ja reunaviivan väliä suhaten, siten ettei varmasti uskalla sitä ohittaa
No kyllä, moottoripyörällä. Mutta mopo on eri asia. Pysyisivät vaan siellä reunassa.gYdEbUh kirjoitti:Olin kesällä yhdessä prätkäliikkeessä ja myyjä toitotti asiakkaalle että pitää ajaa keskellä ja ihmetteli että kuka kylvää reunassa ajoa. on niin epäturvallista.-Tomi- kirjoitti: Mopoilijat, jotka kuvittelevat ajavansa jollain isommallakin moottoriajoneuvolle. Keskellä, tai oikeastaan keskikaistan ja reunaviivan väliä suhaten, siten ettei varmasti uskalla sitä ohittaa
Näinpä ! Eikä edesauta mitenkään ruuhkautumisen välttämistä, jos ei rivakasti kiihdytetä tavoitenopeuteen, pois alta. Asia tietty erikseen, jos jono matelee jo valmiiksi edessä valojen jälkeen.JackFry kirjoitti:Ihmiset kun ne ei voi reippaasti kiihdyttää siihen sallittuun nopeuteen esim. liikennevaloista lähdettäessä tai moottoritielle ajettaessa.
Reippaasti alta pois jotta perässä tulijatkin pääsee eteenpäin, ja moottoritielle on helpompi liittyä kun ei joudu ajamaan 40 km/h hitaammin mitä motarilla ajetaan.
Niin kyllä ainakin silloin, kun minä mopolla kymmenen vuotta sitten ajelin, niin kyllä sillä kuului ajaa tienreunassa. Tuskin on asiat sen jälkeen hovissa muuttuneetgYdEbUh kirjoitti:Olin kesällä yhdessä prätkäliikkeessä ja myyjä toitotti asiakkaalle että pitää ajaa keskellä ja ihmetteli että kuka kylvää reunassa ajoa. on niin epäturvallista.
Tää on kyllä ihan ykkös-hatutuksen aihe.. tosin onhanEpezi kirjoitti:Huonosti hoidetut tiet
Ihan _tarkalleen_ ottaen mistä minä tiedän. Voi olla, että sai vaan pelkän lapunkin ilman sakkoa. Alkoi kumminkin sen toisen väläyksen jälkeen em tapaus huvittaa.Jönsson kirjoitti:Ihanko totta, että joku olisi saanut kameratolpasta sakot ajettuaan 80 alueella 90?Gasolina kirjoitti:Nämä kaikesta täysin ulkona olevat toopet on tosiaan luku sinänsä. Ajelin vähän aikaa sitten yhden perässä. Satasen alueella mentiin yhdeksääkymppiä ja rajoituksen muuttuessa risteysalueella kahdeksaankymppiin kaveri ajoi vaan samaa vauhtia läpi ottaen kamerasta sakot. Sama toistui alle kymmenen kilometrin päässä, eli taas välähtiAlfaTom kirjoitti: Eipä unohdeta näitäkään; 40km/h alueella taajamassa ajavat 50-80 km/h ja sitten kun mennään ulos taajamasta 80-alueelle niin käkkänä ei kuljekaan kuin 70km/h![]()
Eikä kyseessä ollut edes ns veteraanikuski. No eipä nämä silti juuri ärsytä vaan enemmänkin huvittaa.
Oikeastaan mikään ei jaksa enää kummemmin ärsyttää, paitsi tietysti tahallaan aiheutetut todelliset vaaratilanteet.
Alfa Milano kirjoitti:Eilenkin eräs itänaapuri Väyrys-Mersullaan vaihtoi kaistaa ja hidasti (kaiketi kääntyäkseen), ja sitten yhtäkkiä äkkinäisellä liikkeellä kiilasikin takasin eteeni. Liinat kiinni, ja ketjukolari oli melkein valmis.
Tietöiden ongelma pääkaupunkiseudulla on se, että kaivetaan kaikki auki. Tilanne jatkuu 3 kk niin, ettei ikinä näe duunaria työmaalla. Perkele! Kaupunki hoitaa kaikki hommat 'samalla kun nyt on kuoppa kaivettu', mutta aikatauluttaminen on täysin tuntematon käsite.Kirk kirjoitti:Tietyöt, joita koko kaupunki ja lähialueet on ollu tupaten täynnä viime aikoina. Erityisesti työmatkasta (40 km) on ollu n. puolet tietyömaata. Työt tehty aikaa sitten, mutta ne 80 ja 50 lätkät unohtunu sinne motarin varteen![]()
Pari kertaa on ollu sulkualueella pyöräkone poikittain. Siihen vaan kyttäpartio niin sais rahastaa jokaista tielläliikkujaa kun ohi ei pääse törkeästi muuta liikennettä vaarantamatta
![]()
Ja yks Hiace pari päivää sitten jurnutti motarin ohituskaistalla (taas "tietyö" ja 80 rajoitus) 70 eikä päässyt kirveelläkään edelläajavan ohi. Sitten lopulta pääsi ja kun lähdin sitä ohittaan, niin eiköhän se roikkunut vielä 120 vauhdissa rinnalla!!! Eikä pystyny jättäytyyn taaksekaan, kun Korolla roikku takapuskurissa kiinni
Jos sillä on vaan paremmin fyrkkaa kuin sulla? Tietty jos kortti käryää, niin sitten vaihdetaan autokuskiaGasolina kirjoitti:Nämä kaikesta täysin ulkona olevat toopet on tosiaan luku sinänsä. Ajelin vähän aikaa sitten yhden perässä. Satasen alueella mentiin yhdeksääkymppiä ja rajoituksen muuttuessa risteysalueella kahdeksaankymppiin kaveri ajoi vaan samaa vauhtia läpi ottaen kamerasta sakot. Sama toistui alle kymmenen kilometrin päässä, eli taas välähtiAlfaTom kirjoitti: Eipä unohdeta näitäkään; 40km/h alueella taajamassa ajavat 50-80 km/h ja sitten kun mennään ulos taajamasta 80-alueelle niin käkkänä ei kuljekaan kuin 70km/h![]()
Eikä kyseessä ollut edes ns veteraanikuski. No eipä nämä silti juuri ärsytä vaan enemmänkin huvittaa.
Oikeastaan mikään ei jaksa enää kummemmin ärsyttää, paitsi tietysti tahallaan aiheutetut todelliset vaaratilanteet.
Kohtasit ilmeisesti äitini. Ensimmäinen auto alle tänä vuonna vajaan kuudenkymmenen ikäisenä. Ajokokemusta vuosien varrelta alle 2000 km.Gasolina kirjoitti: Nämä kaikesta täysin ulkona olevat toopet on tosiaan luku sinänsä. Ajelin vähän aikaa sitten yhden perässä. Satasen alueella mentiin yhdeksääkymppiä ja rajoituksen muuttuessa risteysalueella kahdeksaankymppiin kaveri ajoi vaan samaa vauhtia läpi ottaen kamerasta sakot. Sama toistui alle kymmenen kilometrin päässä, eli taas välähtiEikä kyseessä ollut edes ns veteraanikuski. No eipä nämä silti juuri ärsytä vaan enemmänkin huvittaa.
Kyllä ne on ne autoilijat jotka saa aikaan sen jojo-ilmiönRolle kirjoitti:Kirjalliset varoitukset on tullut 80-alueella lukemista 81, 88 ja 89. Eli ei se välähdys tarkoita sakkoa automaattisesti. Tuo nollatoleranssi lisää mukavasti jojo-efektiä kameroiden kohdalla, sekä tietenkin byrokratiaa ja rahan haaskausta.Jönsson kirjoitti:Ihanko totta, että joku olisi saanut kameratolpasta sakot ajettuaan 80 alueella 90?
Varmasti ja siihen ei paljoa vaaditaV-tyyli kirjoitti: Jos sillä on vaan paremmin fyrkkaa kuin sulla?
Hmm, joo, kuski oli kyllä nainenhjpp kirjoitti:Kohtasit ilmeisesti äitini. Ensimmäinen auto alle tänä vuonna vajaan kuudenkymmenen ikäisenä. Ajokokemusta vuosien varrelta alle 2000 km.
Hän totesi tuossa yhtenä päivänä, että valvontakameroista on tullut lappuja kotiin vaikka kuinka, mutta kaikki ovat olleet huomautuksia.
Tämä vituttaa kanssa, tosin tähän olen käyttänyt ihan surutta ratkaisuna ohittamista oikealta. Edellyttää tietenkin sitä että tulee mahdollisimman varovasti rinnalle, ja niin että edellä ajava tämän hyvin näkee. Rinnalla ollessa voi vielä sopivasti näyttää teiden ritarille peukkua.V-tyyli kirjoitti:Mutta, onko se niin saatanan vaikeaa antaa sitä tilaa, kun on monta kaistaa suuntaansa. Pinna käryää, kun eteen sattuu joku 'minä ajan x kmh tunnissa ja kukaan tielläliikkuja ei ole oikeutettu ajamaan minua kovempaa. (vaikka voisi laittaa vaan vilkun oikealle, antaa tilaa ja ottaa uudelleen paikan ohituskaistalla).
varmuuden vuoksi koukataan vielä "ulkokurviin" just ennen kääntymistä katsomatta, että joku on jo alkanut ohittamaan, "kun tilaa on ja toi kääntyy".legza kirjoitti:ei osaa ryhmittäytyy, jarrutetaan siinä keskellä tietä
Pakko sanoa, että olen itsekin tehnyt saman, eli sääntöjen vastaisesti ohittanut varovasti oikealta. (pitää oikeasti ohittaa varovasti, ettei tule ohitettava kylkeen) Tosin, siinä vaiheessa kun olen vierellä, en näytä naapurille peukkua. Ainoa ele on tien ollessa vapaa lusikan runttaaminen tiskiinEpezi kirjoitti:Tämä vituttaa kanssa, tosin tähän olen käyttänyt ihan surutta ratkaisuna ohittamista oikealta. Edellyttää tietenkin sitä että tulee mahdollisimman varovasti rinnalle, ja niin että edellä ajava tämän hyvin näkee. Rinnalla ollessa voi vielä sopivasti näyttää teiden ritarille peukkua.V-tyyli kirjoitti:Mutta, onko se niin saatanan vaikeaa antaa sitä tilaa, kun on monta kaistaa suuntaansa. Pinna käryää, kun eteen sattuu joku 'minä ajan x kmh tunnissa ja kukaan tielläliikkuja ei ole oikeutettu ajamaan minua kovempaa. (vaikka voisi laittaa vaan vilkun oikealle, antaa tilaa ja ottaa uudelleen paikan ohituskaistalla).