olen ymmärtänyt ettää varsinaista tehonlisäystä ei vapaastihengittäviin ole oikeastaan mahdollista saada uudelleen ohjelmoinnilla.
Mutta: mun fiilis on näistä viimeisestä parista alfasta , että softa voi olla optimoitu johonkin muuhun (esim. päästöt) kuin jouhevaan ajamiseen. Välillä empii enemmän, alakierrosvääntö ja moottorin ääni vaihtelee ilm. lämpötilan, kosteuden, aurinkotuulien jne mukana. Ja toisena päivänä taas tuntuu olevan erilailla kulkua. (ei nämä erot niin dramaattisia ole, mutta kuitenkin)
Olin itekseni pähkäillyt asiaa ja ajatuskulkuni oli ihan sama kun alla olevassa lainauksessa (AO forum, UK)
Onko tolkkua?Remapping some petrol engines can remove dead/flat spots in the cars rev range that are there to make the car comply with Emission regulations.
The dead spot below 3,000 rpm on TS cars is mostly eliminated by remapping, and is probably there to make the car comply with the EU2/EU3 regulations at lower engine speeds my making the engine run slightly leaner that it should do.
Ja voisiko tämä olla mahdollista? Suomesta ei saa noita tuolla suosittuja AutoDelta, AngelTuning ja RedDot ohjlemointeja, mutta entäs Muukkosen ohjelmat Italiasta? Onko kokemusta? Tässä nyt ei ola hakemassa lisää tehoa mihinkään dynokäyriin vaan hakusessa on enemmän kierrosherkkyyttä ja kaasuun vastaavuutta jne.A re-map totally changed my 2.0 Twinspark engine. It was loads better in lower gears and smoother all round. Will definitely be getting it done on my JTS at some point
Muutenhan tuon menisi ja kokeilisi itse mutta kun Muukkonen on vähän syrjässä....