Termostaatin vaihto... tai ne ****n liittimet...

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Termostaatin vaihto... tai ne ****n liittimet...

Viesti Kirjoittaja PK »

Joo, katoin että termostaatin vaihto vois olla itse hyvin tehtävissä, mutta onpahan sellasia kiristimiä putkissa, ettei hajuakaan miten ne avataan, tai väkivaltahan tehoaa aina, mut ku pitäs saada ehjänä takas kiinnikin. Siis sellanenkin kiristin, jossa on vain joku helvetin... en osaa edes selittää... saati aukaista särkemättä. Perhanan makaroonit!

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Termostaatin vaihto... tai ne ****n liittimet...

Viesti Kirjoittaja mattijus »

PK kirjoitti:Joo, katoin että termostaatin vaihto vois olla itse hyvin tehtävissä, mutta onpahan sellasia kiristimiä putkissa, ettei hajuakaan miten ne avataan, tai väkivaltahan tehoaa aina, mut ku pitäs saada ehjänä takas kiinnikin. Siis sellanenkin kiristin, jossa on vain joku helvetin... en osaa edes selittää... saati aukaista särkemättä. Perhanan makaroonit!
Revit vaan ne irti kilon palasina ja vaihdat tilalle normaalit klemmarit?

(EDIT) taitaa niihin joku työkalu käydä, millä ne saa ruuvattua auki, kuten normiklemmaritkin?
VMP

Glory
Viestit: 30
Liittynyt: 26 Heinä 2006, 02:03
Paikkakunta: Ojakkala

Viesti Kirjoittaja Glory »

Muistan iteki Italian insinöörejä kiitelleeni ku niitä kiristimiä yritin availla kun ite vaihoin termarin :?

Päädyin sellaseen ratkasuun, että kun ne taistelujen jälkeen sain auki niin korvasin ihan normaaleilla kiristettävillä putkiklemmareilla ne kiristimet. Enkä oo hirveesti katunu :D

EDIT: mattijus ehtiki ensin

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Sama vika... alkuperäset metallinkierrätykseen ja uudet ruuvattavat mallit tilalle
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

Ne voi olla myös kertakäyttöset,mitkä puristetaan kasaan samalla tavalla kuin esim. vetarin suojakumin klemmarit

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Viesti Kirjoittaja PK »

Oli miten oli, niin kyselimpä ihan huvikseen työpaikalta 5 - 6 ihmiseltä että mikä tämä on ja näytin Alfan termostaattia... eipä kukaan tiennyt 8)
Noh, veinpä sit paikalliseen korjaamoon, niin tunninpa termostaattia vaihtoivat...

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Siis täh, nehän on sellaisia kiristimiä missä vain meisselillä työnnetään se tappi sinne suurempaan loveen jolloin koko kiristin löystyy. Ja uudelleen kiristys tapahtuu pihdeillä puristaen kunnes naksahtaa takaisin loveen.
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Viesti Kirjoittaja PK »

Joo, ne oli ne helpot liittimet, mutta mulla ainakin oli sen paksuimman johdon kiristin aivan ufo... asentajakin totesi että varmaan kertakäyttöinen ja että kustannussyistä autonvalmistajat käyttävät nopean kasauksen vuoksi vastaavia...

Vastaa Viestiin