airbagin varovalo 147 ssa

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
konjakki
Viestit: 23
Liittynyt: 22 Elo 2008, 22:32
Paikkakunta: vaajakoski

airbagin varovalo 147 ssa

Viesti Kirjoittaja konjakki »

Moi. Onko paha ja kallis vika kun 147 : n turvatyynyn varovalo on alkanut reistaamaan, eli palaa koko ajan. Kiitokset vastauksista

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Meidän 147:ssa oli kontaktihäiriötä matkustajan penkin alla olevassa liittimessä. Testeri kertoo missä vika piilee.

Avatar
Pele
Viestit: 2068
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pele »

Kuskin puoleisen penkin alla on tietty myös vastaava liitin.Kumpainenkin aiheuttanut meidän 147:ssa valon palamista.3-ovinen kun on,niin penkin muljaaminen ilmeisesti löystää liittimet. :roll:

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Penkit irti, kumoon takapenkkejä vasten. Liittimet pois, kolvata johdot yhteen ja kutistesukkaa päälle. Ei vilkuttele enää sen jälkään, eikä tarvi käydä kuittailemassa valoja aina ennen katsastusta :wink:

Avatar
GT-Pappa
Viestit: 64
Liittynyt: 10 Kesä 2007, 17:47
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja GT-Pappa »

-Tomi- kirjoitti:Penkit irti, kumoon takapenkkejä vasten. Liittimet pois, kolvata johdot yhteen ja kutistesukkaa päälle. Ei vilkuttele enää sen jälkään, eikä tarvi käydä kuittailemassa valoja aina ennen katsastusta :wink:
Airbagin johtojen kolvaaminen on kielletty, näin mulle kerrottiin kun tätä ehdotin, johtuen siitä syystä että se on autossa oleva turvallisuuteen vaikuttava laite.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Enpä tiedä missä noin lukee ja sitä ei tiedetty ex-työmaallani. GM:n antama ohje oli juuri se että tinataan nuo liittimet jotka joutuvat liikerasituksen kohteeksi.
Mutta ehkä paras jos ei itse tinaa ja jos tinaa niin akku irti, reilu varoaika ja tekee homman 100% niin että johtojen järjestys ei muutu ja tinausten suojaukset niin että ei pääse ottamaan maihin. Tuo kutistesukka jossa on valmiina tina on tuohon paikkaan mitä mainioin.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Mun mielestäni meidän autossa tuo homma korjattiin siten, että johtoja sidottiin paremmin, ettei tuo liikerasitus kohdistu siihen liittimeen.

Avatar
Jochanan
Viestit: 442
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:51
Car(s): Ex: 156 SW JTDm 2005
Ex: 147 2.0 TS Selespeed 2001
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Jochanan »

Ite korjasin kontaktispraylla ja linksuttelulla. Hyvin on toiminu ainakin tähän asti (reilun puol vuotta).

Vastaa Viestiin