159 2.4 JTDm tehonpuute
Valvoja: Moderators
- Giri
- Viestit: 515
- Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
- Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8 - Paikkakunta: Comune di Pungalaitio
159 2.4 JTDm tehonpuute
Mistä voisi johtua tehonpuute ko. autossa? Olen nyt autokuumeisena käynyt koeajamassa muutamaa käytettyä yksilöä ja yhdessä niistä oli mielestäni selvästi vähemmän tehoa kuin muissa. Se vaikutti lähinnä 1.9:ltä. Vääntöä oli suht mukavasti (ehkä 1.9 JTDm:n verran) alakierroksilla, mutta veto lopahti ikävästi n. 4000r/min paikkeilla. Autolle tyypillistä räväkkyyttä ja "selkä penkkiin"-fiilistä ei esiintynyt vaikka kuinka yritti polkea. Sääli, koska muuten se oli nätti peli. Jos tuon homman saisi kuntoon niin voisin kyllä ostaa kyseisen yksilön.
Viittaisiko tuo kenties EGR- tai johonkin muuhun tyyppivikaan? Mitään merkkivaloja ei mittarissa palanut.
Viittaisiko tuo kenties EGR- tai johonkin muuhun tyyppivikaan? Mitään merkkivaloja ei mittarissa palanut.
- Giri
- Viestit: 515
- Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
- Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8 - Paikkakunta: Comune di Pungalaitio
Mitä.. Eikö tuota kuulukaan kierrättää V6:n tyyliin 6500:een.einari kirjoitti:Itselläni on 2,4 JTDm automattivaihteisena ja siinä ainakin kierrokset loppuvat 4000 paikkeille.

Huomaako muuten huollon testeri EGR-vian vai onko se sellainen vika, jonka takia pitää käydä huollossa useita kertoja vakuuttamassa että jotain vikaa on ennen kuin suostuvat korjaamaan takuuseen?
tehonpuute
kaverilla päivittettiin joku ohjelma, ja vot, pelaa kuulemma ihan eri malliin...
Brittiläinenkään rauta EI ruostu
- einari
- Viestit: 517
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
- Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
- Paikkakunta: Jokiloinen
Juu, tuohon optimointivaihtoehtoon olen minäkin päätynyt. Olikohan se suurin teho 2000 kierroksen paikkeilla ja suurin vääntö taas 4000 perseissä. Vai päinvastoin...Giri kirjoitti: Mitä.. Eikö tuota kuulukaan kierrättää V6:n tyyliin 6500:een.Sinulla varmasti vaikuttaa tuo Q-tronic, joka optimoi tehoalueen kiihdytyksessä eikä päästä kierroksia turhaan yli tuon 4k:n.
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
Eiköhän se kiisselillä oo just toisinpäin, eli 2000 kiekan huitteissa suurin vääntö ja suurin teho sitten tuolla 4k tienoilla.einari kirjoitti:
Juu, tuohon optimointivaihtoehtoon olen minäkin päätynyt. Olikohan se suurin teho 2000 kierroksen paikkeilla ja suurin vääntö taas 4000 perseissä. Vai päinvastoin...
-Matti-
- Giri
- Viestit: 515
- Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
- Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8 - Paikkakunta: Comune di Pungalaitio
Nyt se on hankittu!!! Punainen 159 2.4 JTDm SW Q-tronic. Sorry Hanu, sun auto olis varmasti ollut Suomen (tai ehkä jopa maailman) paras 159 JTDm sedan. Perheellisenä kuitenkin tarvii takakontissa lastitilaa kattoon asti ja vaimo halus tomaatin. Volvoon tai mihinkään Arschwageneihin en aikonut siirtyä, joten piti hankkia perhemallisin Alfa eli 159 KTV (KiisseliTomaattiVarmari). Ei tuu Punkalaitumen raitilla (tai edes Taikayöntiellä) ihan heti samanlaista vastaan. 
